Originally posted by fransesco
View Post
F3x Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joku ei nyt kyllä osu tarinassa kohdilleen. Merkkihuollossakin niiden pitäisi sitten kalibroida kulutusanturien tieto kohdilleen jos auto virheellisesti niitä paloja pyytää vaihtamaan liian ajoissa. Samoilla jarruilla voi ajaa vaikka sata tuhatta kilometriä. Ei ainakaan alle öljynvaihtoväliä.
-
BMW:n (siis auton itsensä) tulkinta jarrupalojen kulumisesta on jotain ihan muuta kuin ns kansanmalleissa. Mene ja tiedä, vaikka ajan kuinka siististi niin auto on huutamassa uusia paloja joko eteen tai taakse niin että ei öljynvaihtohuollosta seuraavaan pääse rauhassa. Oli luxusta ajaa pari vuotta välissä mersulla niin ei ollut tätä stressiä...Originally posted by pyroz View PostEikai niissä jarrupaloja vaihdella minkään ohjelman mukaan, vaan kulumisen mukaan? Eli voi hyvin vaihdattaa muualla huoltohistorian kärsimättä.
Anyways, sinnehän se sähköiseen huoltokirjaan tulee merkintä mikä toimipiste ja millä kilometreillä vaihtoi ne. Sen verran vainoharhaiseksi tässä on tullut että parempi ainakin takuuaikana (uusi tai BPS) huollattaa merkkiliikkeessä että ei tule sitten sanomista jos jarrupalat on vaihtanut vaikka itse ja jakoketju hajoaa...
Järkihän sanoo että noilla ei ole mitään tekemistä keskenään, mutta mistä noista tietää kun iso ongelma tulee vastaan ja ison laskun maksajaa aletaan hakemaan.
Ei silti, on hyviäkin kokemuksia. E88:n kohdalla, tuontiauto, ei koskaan huollettu Suomessa merkkiliikkeessä, ensimmäisen kerran viedessäni marmorille noin 8-9 vuotta vanhaa autoa ne tekivät takuuseen jonkun jarrurempan. Oli kai joku tehtaan kampanja. Olin kuin lekalla päähän lyöty onnesta.
Leave a comment:
-
Kyllä siinä pitäisi olla NBT evo ID5 tai ID6, näihin pystyy aktivoimaan miracastin. Toimii sitten tietysti ainoastaan Androidilla. Tämä ei ole aktiivisena tehdastekoisesti 3-sarjassa. Niin ja juu pitää olla professional-navi.Originally posted by karis79 View PostOnko 2017 3-sarjalaisessa screen mirror ominaisuus että saa iphone tai anteron näytön castattua auton näyttöön?
Leave a comment:
-
Eikai niissä jarrupaloja vaihdella minkään ohjelman mukaan, vaan kulumisen mukaan? Eli voi hyvin vaihdattaa muualla huoltohistorian kärsimättä.Originally posted by fransesco View PostItse olen ajanut 2012 vuoden 320d:llä (F30) ja nyt 2015 vuoden 320i GT:llä (F34). Kummassakaan ei ole ollut mitään ongelmaa jonka voisi luokitella tyyppiviaksi.
Suosittelisin ennen ostopäätöstä katsomaan auton yleisen kunnon suhteessa ajokilometreihin kuten kolhut, naarmut, renkaat. Itselläni valintaan vaikutti myös auton varusteet (voi vaihdella paljonkin) ja siisteys. Jotkut vaihtoautot oli jo 30ktm kohdalla todella epäsiistejä ja kuluneita vaikka merkkiliikkeen hallissa olivat myynnissä ja GT:n kohdalla ostinkin isommilla kilsoilla olevan mutta paljon paremmin pidetyn.
Ja tietysti sieltä ajotietokoneesta se sähköinen huoltokirja. Eli onko huollot tehty ja onko heti kohta hankinnan jälkeen tarve huollattaa auto. Ainakin GT:ssä joka toinen huolto on ns iso huolto joka on mielestäni ryöstöhinnoiteltu.
Uudempien Bemarien huoltopolitiikka (jatkuva jarrupalat - öljynvaihto - vehicle check - jarrupalat - jarrunesteet - öljynvaihto - jarrupalat ...) on raivostuttava. Ennen mentiin öljynvaihtohuollosta öljynvaihtohuoltoon ja jos jarrut alkoi oireilemaan, ne korjattiin.
Leave a comment:
-
Itse olen ajanut 2012 vuoden 320d:llä (F30) ja nyt 2015 vuoden 320i GT:llä (F34). Kummassakaan ei ole ollut mitään ongelmaa jonka voisi luokitella tyyppiviaksi.Originally posted by QUASIMODO View PostMitä tulisi tarkistaa 2015 vuoden 318d xdrivestä ennen ostopäätöstä?
Minkälaisia tyyppivikoja?
Suosittelisin ennen ostopäätöstä katsomaan auton yleisen kunnon suhteessa ajokilometreihin kuten kolhut, naarmut, renkaat. Itselläni valintaan vaikutti myös auton varusteet (voi vaihdella paljonkin) ja siisteys. Jotkut vaihtoautot oli jo 30ktm kohdalla todella epäsiistejä ja kuluneita vaikka merkkiliikkeen hallissa olivat myynnissä ja GT:n kohdalla ostinkin isommilla kilsoilla olevan mutta paljon paremmin pidetyn.
Ja tietysti sieltä ajotietokoneesta se sähköinen huoltokirja. Eli onko huollot tehty ja onko heti kohta hankinnan jälkeen tarve huollattaa auto. Ainakin GT:ssä joka toinen huolto on ns iso huolto joka on mielestäni ryöstöhinnoiteltu.
Uudempien Bemarien huoltopolitiikka (jatkuva jarrupalat - öljynvaihto - vehicle check - jarrupalat - jarrunesteet - öljynvaihto - jarrupalat ...) on raivostuttava. Ennen mentiin öljynvaihtohuollosta öljynvaihtohuoltoon ja jos jarrut alkoi oireilemaan, ne korjattiin.Last edited by fransesco; 03-12-2018, 06:59.
Leave a comment:
-
Mitä tulisi tarkistaa 2015 vuoden 318d xdrivestä ennen ostopäätöstä?
Minkälaisia tyyppivikoja?
Leave a comment:
-
Onko 2017 3-sarjalaisessa screen mirror ominaisuus että saa iphone tai anteron näytön castattua auton näyttöön?
Leave a comment:
-
No näin minäkin olen lukenut. Calixinko kanssa ei pitäisi tuota ongelmaa olla?Originally posted by m.h View PostItsekkin olen samasta asiasta lueskellut tässä viime aikoina ja mulle on jäänyt sellainen käsitys, että bensa euro6 autoissa auto sytyttää vikavalon mikäli letkulämmitin on liian tehokas. Tarkoittaen sitä, että TT-Thermon voi valitettavasti unohtaa.
Mikä muuten tekee tuosta F34:sta euro 6:n, kun saman ikäinen F31 320dX on euro 5? Eikö noissa kuitenkin tekniikka pitäisi olla sama, ellei nyt putkistossa sitten ole jotain eroa. CO2-päästöissä toki eroa 2g/km F31 hyväksi.
Leave a comment:
-
Paljonko on raja nykyään että merkkiliike myöntää sen kahden vuoden BPS-takuun?
Olen ollut uskossa että max 5 vuotiaisiin ja max 120tkm ajettuihin autoihin tuo myönnetään, mutta näyttää joitain olevan esim. Laakkosella myynnissä jotka on käyttöönotettu 2013 alkuvuodesta, eli kohta 6 vuotiaita. Onko tuossa jotain harkintaa mukana mihin myöntävät?
Leave a comment:
-
Itsekkin olen samasta asiasta lueskellut tässä viime aikoina ja mulle on jäänyt sellainen käsitys, että bensa euro6 autoissa auto sytyttää vikavalon mikäli letkulämmitin on liian tehokas. Tarkoittaen sitä, että TT-Thermon voi valitettavasti unohtaa.
Leave a comment:
-
Tullut lämmittimistä luettua yksi, jos toinenkin ketju, mutta varmaa vastausta ei löytynyt omaan tilanteeseen.
320dX GT -14 Ruotsin tuonti kaipaisi sähköllä toimivaa moottorin (ja sisätilojen) lämmitystä. Rekisteriotteeseen on merkattu päästöluokaksi Euro 6, vaikka auto rullannut tehtaalta 03/14 ja ensirekisteröity 06/14.
Ovatko kaikki GT:t Euro 6 -luokassa? Vaikuttaako tuo nyt jotenkin lämmittimen valintaan? Ensisijaisesti houkuttelisi TT-Thermon lämmitin tai vaihtoehtoisesti Calixin letkulämmitin.
Leave a comment:
-
Tehostimen moottorin kiinnityspulttien vaihto lienee kyseessä. Oireet huomaa ainakin sitten kun ne on kaikki poikkiOriginally posted by Miqwe View PostTuli takaisinkutsu "ohjausvaihteen muokkauksesta". Kellään kokemuksia päivityksestä, mitä osia mennyt vaihtoon?
https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1469927
Leave a comment:
-
Tuli takaisinkutsu "ohjausvaihteen muokkauksesta". Kellään kokemuksia päivityksestä, mitä osia mennyt vaihtoon?
Mulla auto ollut vielä täysin oireeton.
Leave a comment:
Leave a comment: