Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miqqi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 38
    • Helsinki

    Originally posted by Furior View Post
    Löytyi muutama kuva asennuksesta. Kiinnikkeen takareunaan laitoin muistaakseni muutaman korokepalan. Jäi tosiaan aika paljonkin näkyville tuon pullistuman takia, vielä ei kuitenkaan kukaan ole onnistunut lämmitintä potkaisemaan irti.
    Kiitokset.
    Mitä tuon tissin alla oli? Olisiko vakioruuveilla uskaltanut laittaa siitä läpi?
    F30 LCI 320i -18
    EX: E90 LCI 320i -11

    Comment

    • miqqi
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 38
      • Helsinki

      Originally posted by SilverHawk View Post
      Ite ruuvasin sisälämmittimen kiinni keskikonsolin sivuun. Kumpi nyt on se optimaalisin tapa asentaa, hanskalokeron alle, jolloin se puhaltaa suoraan vänkärin penkille vai siten, että se porottaa keskikonsolin vierestä kohtia kattoa, josta se toivottavasti kiertää myös takapenkille?
      Tuo taitaa jättää tuulilasin heitteille. Ainakin alareuna jää jäiseksi?
      Edellisessä autossa (e90) tuo penkkiin puhaltaminen piti koko kopin auki toisin, kuin edelliset keskikonsoliasennukset viistossa tai pystyssä.
      F30 LCI 320i -18
      EX: E90 LCI 320i -11

      Comment

      • msalojaa
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2018
        • 364
        • Helsinki

        Originally posted by Mikaatm View Post
        Nykyisessä en ole kerennyt testaa, mutta vanhassa F20:ssa laitoin katossa olevien antureiden eteen palan kirkasta teippiä, ei hälyttänyt enää sisälämppäristä, mutta jos laitoit hälyn päälle ja jäi autoon istuu sisään, niin häly laukes.
        Hmm. Miksihän en ole koskaan törmännyt tähän ongelmaan omassa F21? Autossa on Webasto ja häläri, eikä ole koskaan alkanut hälyttelemään.
        G29 Z4
        Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

        Comment

        • Jassooo
          Bimmer Rookie
          • Nov 2017
          • 55
          • Suomi

          Originally posted by miqqi View Post
          Kiitokset.
          Mitä tuon tissin alla oli? Olisiko vakioruuveilla uskaltanut laittaa siitä läpi?
          Tuon tissin alla on puhaltimen moottori. Se muovi lähtee minuutissa irti jos tarvii. Itse laitoin butyylimattoa ja pehmeän äänieristeen muovin päälle niin puhallin vähä hiljeni, off topiccina mainittakoon.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2553
            • Kirkkonummi

            Originally posted by miqqi View Post
            Tuo taitaa jättää tuulilasin heitteille. Ainakin alareuna jää jäiseksi?
            Edellisessä autossa (e90) tuo penkkiin puhaltaminen piti koko kopin auki toisin, kuin edelliset keskikonsoliasennukset viistossa tai pystyssä.
            Eihän tuo 1400-wattinenkaan nyt mikään tehofööni ole eikä apukuljettajan istuin koskaan kiinni tuulilasissa. Kaikkein tehottomin paikka on siellä jalkatilassa ja tietenkin vielä irrallaan. Peruspakkasilla vajaan 2h lämmityksellä on jokainen lasi ollut aamulla auki, sitten kun alkaa olemaan se n. -15°C ja tuulee, niin ei ehkä enää. Pääasia että sisätilalämmitin löytyy, säästää laseja, autoa ja ennen kaikkea aikaa.

            Oma asennuspaikka on valittu myös niin, että se on mahd. keskellä apukuljettajan jalkatilaa niin, että se ei ole matkustajan kengän kohdalla.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Furior
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 177
              • Laukaa

              Originally posted by MKV View Post
              Jossain muistan nähneeni ohjeen, jossa kiinnike laitettiin "oikeaoppisesti" juuri tuohon pullistuman kohtaan kiinni. Tällöin itse lämmitin ei näy juuri ollenkaan kojelaudan alta.
              Originally posted by Petteri75 View Post
              Kojelaudan alla on ollut edellisessä ja tässä. Sisälämmittimen mallista riippuen saattaa tulla näkyviin, mutta asennuspaikka on juuri tuon pullistuman edessä niin, että lämmitin ei ota kiinni eikä kiinnitysalusta taivu. Voi osua isokenkäisemmän apukuljettajan kenkään joskus, mutta ei ole alas tullut silloinkaan. Pullistumaan kiinnittäminen tuntui hiukan haastavammalta.

              OT: näitä eri asennuksia autoihinsa ruuvanneena ihmettelee, miksi autotehtaat eivät voi tehdä jotain "nordic special" -varusteita, esim.

              - osoitettu paikka sisälämmittimelle
              - osoitettu paikka puhelintelineelle
              - naisille paikka jonne laittaa käsilaukku helposti (että ei ole aina penkillä tiellä)
              - osoitettu asennuskohta kojelautakameralle (tosin BMW:llä on nykyään omakin tällainen?)

              Jne.
              Originally posted by MKV View Post
              Tuollainen ohje löytyi netissä Einbau Defa WarmUpF30
              Itse ajattelin tuon ohjeen näkemisen jälkeen siirtää testiksi lämmittimen tuon pullistuman päälle. Kävin kuitenkin apukuskin paikalla istumassa ja heiluttelemassa jalkojani ja luultavasti ainakin itsellä jalat osuisivat herkemmin lämmittimeen, jos sen asentaisi pullistuman päälle, joten olkoot tuossa mihin se tuli laitettua.
              -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
              ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
              ex: -05 E87 120d

              Comment

              • prh'
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 122
                • Seinäjoki

                Originally posted by riuska View Post
                Kukaan asennellut tarvike ajovaloja. Esim. Depo tai Fk automotive? Tekeekö mitään vain kannattaako kiertää kaukaa.
                Kiertäisin kaukaa.

                Comment

                • kobluna
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2018
                  • 135
                  • Espoo

                  Originally posted by riuska View Post
                  Kukaan asennellut tarvike ajovaloja. Esim. Depo tai Fk automotive? Tekeekö mitään vain kannattaako kiertää kaukaa.
                  Miksi haluaisit asentaa tarvikevalot? Haluatko päivittää halogeenit xenoneiksi vai ihan ulkonäkösyistä? Vai onko nykyisissä umpioissa jotain vikaa? Minulla olisi myynnissä alkuperäiset 2014 mallisesta 320i:stä tulleet perus xenonit Jäivät turhiksi, kun asensin omaani adaptiiviset xenonit.

                  Comment

                  • AlpinWeiss
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 927
                    • West coast

                    F3X Kaukokäynnistys?

                    Amerikassa tuollainen varuste on saatavilla näihin ihan marmoritiskiltä, joten teknisesti pitäisi onnistua. Näitähän alkaa meilläpäin olemaan jo uudemmissa Volvoissakin. Tällä onnistuisi sisätilojen lämmitys ja viilennys tehokkaasti eikä tarvitsisi leikkiä webastojen tai sähköjohtojen kanssa.


                    Onko tietoa onko tällaista kukaan saanut retrofitattua kotikonstein?
                    MBCLK240 -02
                    E36 318 -93
                    E46 320 Ci -01
                    E46 330 CiA -01
                    E60 520i -04
                    E93 325i -07
                    F36 420xi -16

                    Comment

                    • Ninety
                      Newbiemmer
                      • Aug 2015
                      • 25
                      • Finland

                      Muutama kysymys liittyen F31 N47/B47 ja mahdollisiin ongelmiin.

                      1. xDrive luotettavuus

                      -Uskaltaako n47 tai b47 ostaa xDrivenä? Paljon lukenut juttua jakolaatikon ongelmista. Onko sama ongelma sekä n47 ja facelift b47?

                      2. B47 ja adblue pakkasella

                      -Onko ongelmia ollut ihmisillä adblue kanssa talven kovilla pakkasilla ja yleensäkkin pakkasella? Työkaverit juttelivat ongelmista lämpövastusten kanssa, joiden korjaaminen huhujen mukaan todella tyyristä.

                      3. N47 ja luotettavuus.

                      -N47 jakopään kestävyys vuosimalli 2013-2014. Onko todettuja ongelmia paljon ja millä kilometreilla pitäisi huolestua?


                      Hankinnassa olisi suurinpiirtein 100-150tkm ajettu 320d vuosimallia 2012-2018 riippuen edellisistä vastauksista.

                      Kiitoksia jo etukäteen!

                      Comment

                      • salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

                        Originally posted by Ninety View Post
                        Muutama kysymys liittyen F31 N47/B47 ja mahdollisiin ongelmiin.
                        Itselläni oli 2014-mallinen 420xda ja siinä meni jakolaatikko about 50 tkm kohdalla ja auto myytiin 67 tkm kohdilla, ei ongelmia ketjun kanssa. Noiden ketjujen ongelmien kanssa ei kannata kauheasti murehtia, osassa menee 100 tkm ja osalla ajelee 500 tkm, ei mitää keinoa arvata miten käy. En jättäis ostamatta N47:ää tuon takia.
                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                        Comment

                        • 314da
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2015
                          • 255
                          • J

                          Originally posted by Ninety View Post
                          Muutama kysymys liittyen F31 N47/B47 ja mahdollisiin ongelmiin.

                          1. xDrive luotettavuus

                          -Uskaltaako n47 tai b47 ostaa xDrivenä? Paljon lukenut juttua jakolaatikon ongelmista. Onko sama ongelma sekä n47 ja facelift b47?

                          2. B47 ja adblue pakkasella

                          -Onko ongelmia ollut ihmisillä adblue kanssa talven kovilla pakkasilla ja yleensäkkin pakkasella? Työkaverit juttelivat ongelmista lämpövastusten kanssa, joiden korjaaminen huhujen mukaan todella tyyristä.

                          3. N47 ja luotettavuus.

                          -N47 jakopään kestävyys vuosimalli 2013-2014. Onko todettuja ongelmia paljon ja millä kilometreilla pitäisi huolestua?


                          Hankinnassa olisi suurinpiirtein 100-150tkm ajettu 320d vuosimallia 2012-2018 riippuen edellisistä vastauksista.

                          Kiitoksia jo etukäteen!
                          1. Xdrive ilman muuta. Tarkastaa vaan jakolaatikon kunnon huolellisesti ennen ostoa ja vaihdattaa öljyt esim 80tkm välein. Ongelmia noissa on ollut ainakin jossain vuosimallissa (2012-2014?) mutta Goodwill toiminut ilmeisen hyvin.

                          2. Adblue järjestelmä on jonkun verran vikaherkkä kaikilla merkeillä, jos alkaa isommalti oikkuilemaan niin ainahan sen voi ohjelmoida pois käytöstä.

                          3. N47 jakopäätä päivitettiin kevään 2013 tuotannosta alkaen sen jälkeen ongelmat harvinaisia -> pitkät öljynvaihtovälit myrkkyä joten tarkasta huoltohistoria kunnolla. Niin ja moottorin ääni kannattaa kuunnella ettei jakopää pidä outoa kahisevaa ääntä

                          Etsit vaan hyvin pidetyn, huolletun ja mahdollisimman pienillä kilsoilla olevan niin huolettomia kilsoja luvassa. Valikoimaa käytetyissä on onneksi hyvin ja muista ostaa sporttipenkeillä oleva niin ei käy selkä kipeäksi.

                          Comment

                          • Ego0s
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2011
                            • 77
                            • Turku

                            Osaako joku kertoa, kuinka suuret pakoputkenpäät on f3x 35i? Ovatko ne 3”?:think
                            e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

                            Comment

                            • arben
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1123
                              • suomi

                              Originally posted by Ego0s View Post
                              Osaako joku kertoa, kuinka suuret pakoputkenpäät on f3x 35i? Ovatko ne 3”?:think
                              Muistelisin että 70mm putken päällä 75mm ulostulo.

                              Comment

                              • lassiv
                                BTCF Member
                                • Nov 2015
                                • 312
                                • Lahti

                                Originally posted by Ninety View Post

                                2. B47 ja adblue pakkasella

                                -Onko ongelmia ollut ihmisillä adblue kanssa talven kovilla pakkasilla ja yleensäkkin pakkasella? Työkaverit juttelivat ongelmista lämpövastusten kanssa, joiden korjaaminen huhujen mukaan todella tyyristä.

                                Kiitoksia jo etukäteen!
                                Itsellä 420d b47:lla 2015 malli, tuossa ei adblue systeemejä ole. Tiedä sitten onko tuoreemmissa tullut käyttöön (tai varmasti on, mutta lähinnä kysymys varmaan lienee minä vuonna ovat tulleet).
                                Last edited by lassiv; 22-10-2019, 15:09.

                                ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎