Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 246
    • J

    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Mikähän voisi olla syypäänä N13 (316i) kun auto vapisee kevyesti tyhjäkäynnillä? Auto on ohjelmoitu pari kuukautta sitten, mutta tuota tapahtui kyllä sitä ennenkin, mutta vähemmän. Nyt parin viime viikon aikana on tuntunut että auto vapisee kevyesti lähes jatkuvasti paikallaan. Varsinainen missfire se ei ole koska kierrokset pysyvät täsmälleen samalla tasolla jossain 600-700 kierroksen kohdalla.

    Nettiä kun selailee niin tähän tarjotaan muutamia eri vaihtoehtoja:
    - Ihan normaalia suorasuihkutuskoneille (N13, N20 jne...)
    - Moottorin tukikumit rikki (en jaksa uskoa tähän koska jos kierroksia hieman nostaa vapinaa ei tunnu lainkaan)
    - Ohjelmoinnissa joku pielessä (Olisiko mahdolllista että ohjelmoija olisi onnistunut sössimään tyhjäkäynnin?)
    - Huonoa bensaa? Olen tankannut nyt viimeiset 2 krt ABC:lla jossa en ole aiemmin tankannut. Normaalisti sankkaan Nesteellä tai ST-1:llä.

    Jotain asialle varmaan pitäisi tehdä. Helpoin on vaihtaa bensa takaisin Nesteen polttoaineisiin. Ohjelmointia en haluaisi palauttaa vakioksi ainakaan ihan heti.

    Mittarissa 69tkm.
    Minä vaihtaisin suosiolla puolat ja tulpat (jos ei hiljakkoin vaihdettu) ja sittan tankkauksen yhteydessä tankkiin pari purkkia BMW petrol additiveä (bmw 83192408560). Tietenkin testerin nokassa kannattaa käyttää.

    Comment

    • Ego0s
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 77
      • Turku

      Harkinnassa f30 320i xdrive vuosimallia 2014, ajettu 100tkm. Kävin tänään koeajamassa ja ihmettelin autosta tulevaa suhteellisen kovaa nakuttavaa dieselmäistä ääntä.

      Autosta on vaihdettu 60tkm kohdalla jakopää sekä käsittääkseni öljypumpun kilkkeet. Nakutus ei siltikään hävinnyt. Tämän jälkeen "vikaa" on etsitty moneen eri otteeseen Autokeskuksen, Laakkosen sekä muutaman muun oikeasti osaavan Bmw huoltamon toimesta tuloksetta. Kaikki kuulemma kunnossa. En kyllä tiedä, onko moottoria oikeasti otettu ikinä auki kunnolla.

      Muutaman kauhutarinan luettuani muun muassa keikkuvista männistä, rallattavista suuttimista ja jopa koko moottorin vaihdoista, onko parempi jättää auto liikkeeseen? Kauppa toteutettaisiin yritykseltä yritykselle, joten perinteiset lisäturvat sekä oikeudellinen suoja voidaan unohtaa.
      e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        Originally posted by Ego0s View Post
        Harkinnassa f30 320i xdrive vuosimallia 2014, ajettu 100tkm. Kävin tänään koeajamassa ja ihmettelin autosta tulevaa suhteellisen kovaa nakuttavaa dieselmäistä ääntä.

        Autosta on vaihdettu 60tkm kohdalla jakopää sekä käsittääkseni öljypumpun kilkkeet. Nakutus ei siltikään hävinnyt. Tämän jälkeen "vikaa" on etsitty moneen eri otteeseen Autokeskuksen, Laakkosen sekä muutaman muun oikeasti osaavan Bmw huoltamon toimesta tuloksetta. Kaikki kuulemma kunnossa. En kyllä tiedä, onko moottoria oikeasti otettu ikinä auki kunnolla.

        Muutaman kauhutarinan luettuani muun muassa keikkuvista männistä, rallattavista suuttimista ja jopa koko moottorin vaihdoista, onko parempi jättää auto liikkeeseen? Kauppa toteutettaisiin yritykseltä yritykselle, joten perinteiset lisäturvat sekä oikeudellinen suoja voidaan unohtaa.

        Kaikki autot nyt hajota voi. Diesel nakutus kuuluu suoraruiskun ominaisuuksiin, ainakin jos konepelti auki kuuluu erityisen voimakkaasti. Omassa se on enemmän kuin sirinä saati nakutus. Jos halajat täydempää mielenrauhaa, niin katsele noita -16 mallisia N20 koneisia. Niissä on jo päivitetyt osat jne. Itsellä sellaisessa juuri 100tkm eikä se ole käynyt kuin merkkihuollossa silloin kun mittari pyytelee. Takuukorjauksena ollut vuotava perän stefa, että takuusta ei muuten ole ollut iloa/surua.
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          Originally posted by Ego0s View Post
          Harkinnassa f30 320i xdrive vuosimallia 2014, ajettu 100tkm. Kävin tänään koeajamassa ja ihmettelin autosta tulevaa suhteellisen kovaa nakuttavaa dieselmäistä ääntä.

          Autosta on vaihdettu 60tkm kohdalla jakopää sekä käsittääkseni öljypumpun kilkkeet. Nakutus ei siltikään hävinnyt. Tämän jälkeen "vikaa" on etsitty moneen eri otteeseen Autokeskuksen, Laakkosen sekä muutaman muun oikeasti osaavan Bmw huoltamon toimesta tuloksetta. Kaikki kuulemma kunnossa. En kyllä tiedä, onko moottoria oikeasti otettu ikinä auki kunnolla.

          Muutaman kauhutarinan luettuani muun muassa keikkuvista männistä, rallattavista suuttimista ja jopa koko moottorin vaihdoista, onko parempi jättää auto liikkeeseen? Kauppa toteutettaisiin yritykseltä yritykselle, joten perinteiset lisäturvat sekä oikeudellinen suoja voidaan unohtaa.
          Itse jättäisin ostamatta. Ei tuo varmaan ainut ole laatuaan. Huonossa lykyssä aiheuttaa vain paljon harmaita hiuksia.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • kobluna
            Bimmer Rookie
            • Oct 2018
            • 134
            • Espoo

            Originally posted by Ego0s View Post
            Harkinnassa f30 320i xdrive vuosimallia 2014, ajettu 100tkm. Kävin tänään koeajamassa ja ihmettelin autosta tulevaa suhteellisen kovaa nakuttavaa dieselmäistä ääntä.

            Autosta on vaihdettu 60tkm kohdalla jakopää sekä käsittääkseni öljypumpun kilkkeet. Nakutus ei siltikään hävinnyt. Tämän jälkeen "vikaa" on etsitty moneen eri otteeseen Autokeskuksen, Laakkosen sekä muutaman muun oikeasti osaavan Bmw huoltamon toimesta tuloksetta. Kaikki kuulemma kunnossa. En kyllä tiedä, onko moottoria oikeasti otettu ikinä auki kunnolla.

            Muutaman kauhutarinan luettuani muun muassa keikkuvista männistä, rallattavista suuttimista ja jopa koko moottorin vaihdoista, onko parempi jättää auto liikkeeseen? Kauppa toteutettaisiin yritykseltä yritykselle, joten perinteiset lisäturvat sekä oikeudellinen suoja voidaan unohtaa.
            Itsellä 2014 320i 165tkm ajettu. Siihen ei ole tarvinnut tehdä mitään paitsi normaalit huollot ja vaihteistoöljyt vaihdoin vaikkei huolto-ohjelmaan kuulukaan.

            Tyhjäkäynti kuulostaa enemmän tikitykseltä kuin nakutukselta. Vähän samalta kuin diesel mutta paljon hiljaisempi. Jos on oikein kolisevan kuuloinen ääni, se voi olla merkki kuluneista alakerran laakereista, joiden vaihto on erittäin kallista. Paha sanoa kuulematta ääntä.

            Comment

            • henka
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2011
              • 251
              • inkoo

              kirjoitinkin tässä aikaisemmin sivu/pari taaksepäin että oli hammastanko ongelmia ja auto saatiin viimein viety laakkoselle eilen ja yllätyksenä se koko korjaus meni goodwillinä mutta nyt ilmeni uusi vika eli sieltä soitettiin että ohjelmoinnin yhteydessä huomattiin vikakoodeja etu-turvavöistä ja niitä tarvii vaihtaa koska eivät kiristy liikkeelle lähtiessä ja ne maksaa noin 500€ kappale
              eli kysymys kuuluu että onko muilla ollut ongelmia turvavöiden kanssa?
              F30 LCI 330d M-sport -16

              Comment

              • N54
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2012
                • 526
                • Satakunta

                Originally posted by henka View Post
                kirjoitinkin tässä aikaisemmin sivu/pari taaksepäin että oli hammastanko ongelmia ja auto saatiin viimein viety laakkoselle eilen ja yllätyksenä se koko korjaus meni goodwillinä mutta nyt ilmeni uusi vika eli sieltä soitettiin että ohjelmoinnin yhteydessä huomattiin vikakoodeja etu-turvavöistä ja niitä tarvii vaihtaa koska eivät kiristy liikkeelle lähtiessä ja ne maksaa noin 500€ kappale
                eli kysymys kuuluu että onko muilla ollut ongelmia turvavöiden kanssa?
                Olettaisin, että autossasi on lisävarusteena Active Protection paketti (5AL)? Tällöin turvavöiden kiristinsysteemi on erilainen ja näkyypä näiden active protection vöiden osanumero vaihtuneen pariin otteeseen, että ilmeisesti niiden kanssa on jotain harjoiteltu. Viimeisellä päivityksellä vyön hinta on noussut aika mukavasti.

                Normaaleilla vöillä varustetuissa autoissa tuskinpa edes voi tulla vastaavaa vikaa vastaan ja niillä suurin osa näistä on liikenteessä.

                Comment

                • henka
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2011
                  • 251
                  • inkoo

                  Originally posted by N54 View Post
                  Olettaisin, että autossasi on lisävarusteena Active Protection paketti (5AL)? Tällöin turvavöiden kiristinsysteemi on erilainen ja näkyypä näiden active protection vöiden osanumero vaihtuneen pariin otteeseen, että ilmeisesti niiden kanssa on jotain harjoiteltu. Viimeisellä päivityksellä vyön hinta on noussut aika mukavasti.

                  Normaaleilla vöillä varustetuissa autoissa tuskinpa edes voi tulla vastaavaa vikaa vastaan ja niillä suurin osa näistä on liikenteessä.

                  kyllä avtive protection löytyi varustelistasta ja toivotaan sitten että siitäkin tulis goodwilliä jos niissä on ollut joku vika
                  F30 LCI 330d M-sport -16

                  Comment

                  • SilverHawk
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2016
                    • 271
                    • Helsinki

                    Auto F32 ja oletan, että kyseinen vika liittyy autossa olevaan alustasarjaan KW Variant 3:een. Eli varsinkin kun hieman painaa kaasua ja päästää jalan kaasulta niin alustasta alkaa kuulumaan nitinää. Sisälle tätä ei huomaa, jos ikkunat on kiinni, mutta ikkunan ollessa auki sen kyllä kuulee. Mistähän tuota ongelmaa lähtisi selvittämään?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by SilverHawk View Post
                      Auto F32 ja oletan, että kyseinen vika liittyy autossa olevaan alustasarjaan KW Variant 3:een. Eli varsinkin kun hieman painaa kaasua ja päästää jalan kaasulta niin alustasta alkaa kuulumaan nitinää. Sisälle tätä ei huomaa, jos ikkunat on kiinni, mutta ikkunan ollessa auki sen kyllä kuulee. Mistähän tuota ongelmaa lähtisi selvittämään?
                      Onko uretaanipuslia alustassa? Nämähän kuivana pitävät ääntä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • H202H
                        Newbiemmer
                        • Nov 2018
                        • 17
                        • Finland

                        F30 320iA

                        Hei, oletteko vaihtaneet automaattilaatikon öljyjä? BMW sanoo että öljyt ovat ikuiset, mutta olen lukenut että vaihteistonvalmistaja sanoo, että 100tkm olisi vaihtoväli. Nyt mittarissa 154tkm ja mietin pitäisikö vaihtaa. Aiemmin öljyjä ei taida olla vaihettu. Ihan kuin kylmänä vähän nykäisisi joskus tuo. Onkohan sportmodessa automaattilaatikolla jopa vähän erilainen(nopeampi) tuo vaihtaminen vai johtuuko vaan kun vaihtaa korkeammilla kierroksilla. Auto on minulle uusi, joten voi olla että ihan ominaisuutena on tuo automaatin vaihtaminen. Kuulin myös, ettei öljyjä kannattaisi lähteä vaihtamaan kun sekin voi sotkea paikkoja. Mitä mieltä foorumilaiset?

                        N20 koneella.

                        Comment

                        • henka
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2011
                          • 251
                          • inkoo

                          Originally posted by H202H View Post
                          Hei, oletteko vaihtaneet automaattilaatikon öljyjä? BMW sanoo että öljyt ovat ikuiset, mutta olen lukenut että vaihteistonvalmistaja sanoo, että 100tkm olisi vaihtoväli. Nyt mittarissa 154tkm ja mietin pitäisikö vaihtaa. Aiemmin öljyjä ei taida olla vaihettu. Ihan kuin kylmänä vähän nykäisisi joskus tuo. Onkohan sportmodessa automaattilaatikolla jopa vähän erilainen(nopeampi) tuo vaihtaminen vai johtuuko vaan kun vaihtaa korkeammilla kierroksilla. Auto on minulle uusi, joten voi olla että ihan ominaisuutena on tuo automaatin vaihtaminen. Kuulin myös, ettei öljyjä kannattaisi lähteä vaihtamaan kun sekin voi sotkea paikkoja. Mitä mieltä foorumilaiset?

                          N20 koneella.
                          tässä on keskusteltu laatikkoöljyjen vaihdosta
                          F30 LCI 330d M-sport -16

                          Comment

                          • kooma
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1017
                            • Pikis

                            Originally posted by H202H View Post
                            Hei, oletteko vaihtaneet automaattilaatikon öljyjä? BMW sanoo että öljyt ovat ikuiset, mutta olen lukenut että vaihteistonvalmistaja sanoo, että 100tkm olisi vaihtoväli. Nyt mittarissa 154tkm ja mietin pitäisikö vaihtaa.
                            edit: henka laittoikin jo saman linkin.

                            Jopa ZF kasipykäläinen vaihtaa ihan kunnossa ollessaan jossain tilanteissa hiukan karkeasti, varsinkin sporttipuolella jos pintakaasulla kelaa hiljaksiin kierrokset vaihtorajalle.
                            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2550
                              • Kirkkonummi

                              Omassa on mittarissa nyt 85tkm ja suunnitelmissa on vaihdattaa automaattilaatikon öljyt aivan normaalisti 100tkm kohdalla. Nykäisy tulee ehkä liikkeelle lähtiessä, Sport-modea ei ole kyllä koskaan tullut kunnolla kokeiltua paitsi jos on tiedossa tiukempi ohitus edessä, Comfort on ollut päällä aika lailla aina.

                              Omassa on joutokäynnin korotus päällä joskus jopa minuutin käynnistyksen jälkeen ~1100rpm, kunnes laskee siihen 600-700 kohdille normaalisti. Muilla samaa? Tekee jopa ihan käyntilämpöiselle koneelle, yleensä tulee odoteltua että kierrokset laskevat mutta onhan se vähän hölmöä?
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • SilverHawk
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2016
                                • 271
                                • Helsinki

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Onko uretaanipuslia alustassa? Nämähän kuivana pitävät ääntä.
                                100% varmuutta ei kyllä ole, mutta oletettavasti.

                                Vinkuminen tapahtuu silloin kun on sport+ käytössä ja loota ''manuaalin'' puolella, josta pudotetaan pienempää vaihdetta. Täytyneen tsekata nuo puslat seuraavan huollon yhteydessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎