Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

    Onko näin ettei F3x aktiivicruisen etututka tosiaankaan ole lämmitetty? Vai eikä lämmitys vain toimi yksilössäni?

    Toinen huomion arvoinen seikka oli etten saanut normi vakkaria toimimaan kun tutka meni sohjoon, eli onko tässä jokin kikka vai eikä se vain toimi ellei tutka ole pelissä?

    Sigun volvossa ei lämmitettyä tutkaa ja siinä saa normi vakkarin päälle painamalla 2sekuntia vakkarin on/Off nappia, bemussa tämä ei tuottanut haluttua tulosta.

    F10 ssä pitäisi toimia samoin mielestäni
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      Originally posted by pexodus View Post
      Onko näin ettei F3x aktiivicruisen etututka tosiaankaan ole lämmitetty? Vai eikä lämmitys vain toimi yksilössäni?

      Toinen huomion arvoinen seikka oli etten saanut normi vakkaria toimimaan kun tutka meni sohjoon, eli onko tässä jokin kikka vai eikä se vain toimi ellei tutka ole pelissä?

      Sigun volvossa ei lämmitettyä tutkaa ja siinä saa normi vakkarin päälle painamalla 2sekuntia vakkarin on/Off nappia, bemussa tämä ei tuottanut haluttua tulosta.

      F10 ssä pitäisi toimia samoin mielestäni
      Itselleni vastaten, näkemä tuo etäisyystutka kytkeytyykin pois päältä painamalla pitkään etäisyyden määrittämisnappia eikä vakkarin kytkeytymisnappia, voi olla toki näin F1x myös.

      Edelleen kaipaan tietoa tulisiko tutkan olla lämmitetty? Aika nopeasti tuo on sohjossa kyllä tuossa keulalla
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • Ale-ksi
        BTCF Member
        • Dec 2011
        • 275
        • Finland

        Originally posted by pexodus View Post
        Itselleni vastaten, näkemä tuo etäisyystutka kytkeytyykin pois päältä painamalla pitkään etäisyyden määrittämisnappia eikä vakkarin kytkeytymisnappia, voi olla toki näin F1x myös.
        Toimii näin myös F1x, ja myös E6x kun pitää sitä etäisyydensäädön ”rullaa” pohjassa.

        Comment

        • SilverHawk
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2016
          • 271
          • Helsinki

          Originally posted by Ale-ksi View Post
          Toimii näin myös F1x, ja myös E6x kun pitää sitä etäisyydensäädön ”rullaa” pohjassa.
          Täytyykin testata. Taas jotain uutta opittu F1x

          Comment

          • toukopouko
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 162
            • Oulu

            Originally posted by pexodus View Post
            Edelleen kaipaan tietoa tulisiko tutkan olla lämmitetty? Aika nopeasti tuo on sohjossa kyllä tuossa keulalla
            Käsittääkseni vasta uudessa 5-sarjassa on lämmitetty tutka.

            Omassa F30:ssä (ei m-sport mutta kyllä LCI) on tuo tutka aika helposti tukossa kun yhtään isompia hiutaleita satelee. Tutka on tuon puskurin alla olevan lipan yläpuolella, ja se lippa muodostaa siihen vielä niinkuin hyllyn johon kaikki lentävä shäibä saa kerääntyä. Viime talvena tutka meni pois päältä ehkä 8 kertaa tämän takia.

            Ja tosiaan etäisyyssäätöä pitämällä pohjassa saa vaihdettua tyhmään moodiin ja takaisin.
            - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

            Comment

            • Majakovski
              Newbiemmer
              • Feb 2016
              • 23
              • Tampere

              Adaptiivisen vakkarin tutkan kanssa olen huomannut saman asian. Joskus tosin sade auttaa ja sen saa päälle uudelleen. Joskus kesällä on myös kärpäset aiheuttanut samaa ongelmaa.
              320i xDrive A Business, 2018
              320i xDrive A Edition, 2016
              320i xDrive A Business, 2013
              X3 2,0d, 2007

              Comment

              • SC90
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 280

                Mitä ovat muut tykänneet näistä F3x-sarjalaisista?

                Tämä 330 xD oli itselleni ensimmäinen BMW, ja ollut nyt omistuksessa tammikuusta 2017 lähtien.

                Olen kyllä ollut todella tyytyväinen kaikkinensa. Ei ainuttakaan vikaa koko aikana. Ajettavuus huippu, kulutus pieni ja tarvittaessa lähtee hyvinkin rivakasti.

                Olen elämäni aikana omistanut reilusti yli 100 kpl autoja, mutta rehellisesti sanottava, että kyllä tämä on ollut paras kaikista. Toki, hinnaltaankin kallein, mutta rahoilleen on siis saanut vastinetta.

                Ja niin tykästyin bemun ajettavuuteen, että emännällekin hommasin oman bemun käyttöautoksi, eli tuon allekirjoituksen X3:sen.
                - M3 convertible 2005

                - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                - Fiat 850 Special 1969

                - Lexus GS300 2000 TwoTone

                - Lexus LS600h 2008

                - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                o44-531 82oo

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2545
                  • Kirkkonummi

                  Itsellä oli F30i -12 (manuaali siis..) n. 1.5v ja kohta tulee sigun 320iA:lla vuosi täyteen, kilometrejä taitaa olla näistä yhteensä 80tkm takana? Itse olen pitänyt, mutta kun molemmissa oli M Sport -alusta ja olivat takavetoisia, niin taitavat olla poikkeuksia valtavirrasta.

                  Kulutus on pientä, ylipaineisilla alikokoisilla kitkoilla pitkää maantiesiivua 90km/h Cruisessa suurin osa matkasta -> 5.3l/100km sillä tankillisella. Paikaltaan auto ei oikein talvipyörillä "lähde", muuten kyllä. Toisaalta, ei sitä tarvitse oikein "lähteäkään".

                  Automaatti on oikein hyvä ja miellyttävä ajossa, ei oikein valittamista.

                  Rengasmelu voisi olla alhaisempi, ja voikin, kun vaihtoi ne RF 18-tuumaiset kärrynpyörät sivistyneempiin 17-tuumaisiin normirenkaisiin.

                  Ainoa aivan oikea valituksenkohta koskee myös melkein kaikkia muitakin nykyautoja, nimittäin surkea näkyvyys A-pilarin takaa. On tullut useamman kuin kerran todettua, että sopivassa kulmassa ja vauhdissa, esim. lähestyttäessä risteyksessä, mahtuu ihan normi-Golf piiloon. Ja voi jummijammi kun sitä voi ihminen säikähtää, että mistä hitosta tuo tuli. Kyllä, pää käy ja pyörii, mutta ei siinä tietyllä tavalla voi näkymään luottaa täysin. Esim OG Saab 900 oli kiva, sieltä näki mutta se aika ei kai koskaan palaa.

                  Toinen valituksenkohta on tietenkin ajonvakautusjärjestelmä, 205/60-16 -kitkoilla minkäänlainen kiihdyttely ilman oranssia DSC/ASC/mikälie -valoa on mahdotonta. Nyt ei puhuta edes mistään urheilullisuudesta, vaan siitä että pääseekö Kehä III:n liittymästä liikenteen vauhtiin ajoissa vai ei.

                  Muuten ei oikeastaan mitään valittamista. Hyvin pitkään aikaan 1. auto, joka voi joutua olemaan palveluksessa pitkäänkin. Toivottavasti seuraava versio ei kasva enää kovasti, tietyssä mielessä esim. E46:en näppäryyttä on vähän ikävä, tämä on E34:n kokoinen jo.

                  Suosittelen.
                  Last edited by Petteri75; 09-11-2017, 21:48.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • salmol
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2013
                    • 244
                    • Helsinki

                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    valituksenkohta on tietenkin ajonvakautusjärjestelmä, 205/60-16 -kitkoilla minkäänlainen kiihdyttely ilman oranssia DSC/ASC/mikälie -valoa on mahdotonta. Nyt ei puhuta edes mistään urheilullisuudesta, vaan siitä että pääseekö Kehä III:n liittymästä liikenteen vauhtiin ajoissa vai ei.
                    Itselläni oli takaveto F30 320dA 2012 ja jopa 120kmh nopeudesta lappu lattiassa vilkutteli talvirenkailla luistonestoa. Ei tuo OIKEASTI luista noilla tehoilla tuossa nopeudessa, eli BMW:n luistonesto on vain paska. Ongelma on nyt ratkaistu xDrivella. Suosittelen.
                    Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                    Comment

                    • IKa
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 877
                      • Klaukkala

                      Originally posted by salmol View Post
                      Itselläni oli takaveto F30 320dA 2012 ja jopa 120kmh nopeudesta lappu lattiassa vilkutteli talvirenkailla luistonestoa. Ei tuo OIKEASTI luista noilla tehoilla tuossa nopeudessa, eli BMW:n luistonesto on vain paska. Ongelma on nyt ratkaistu xDrivella. Suosittelen.
                      Täältä tulee eriävä mielipide: Itselläni on takavetoinen F33 430iA 2016, jossa talvirenkaina on joka kulmassa Continental 225/45 R18 kitkat, eikä mitään ongelmaa luistoneston kanssa. Toki sen luistonestovalon saa välähtämään kuivallakin asvaltilla, kun tehdään täyskaasukiihdytys Comfort ajomoodilla taajamanopeuksista. Mutta mitään edellä kuvattua luistonestovalon vilkuttelua ei esiinny, ei edes moottoritierampilla lappu lattiassa kiihdytettäessä. Sport+ ajomoodi on sitten sitä varten, jos pitää paikaltaan lähteä lappu lattiassa.
                      G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by salmol View Post
                        Itselläni oli takaveto F30 320dA 2012 ja jopa 120kmh nopeudesta lappu lattiassa vilkutteli talvirenkailla luistonestoa. Ei tuo OIKEASTI luista noilla tehoilla tuossa nopeudessa, eli BMW:n luistonesto on vain paska. Ongelma on nyt ratkaistu xDrivella. Suosittelen.
                        Johtuu niistä talvirenkaista, ne joustaa liikaa joten järjestelmä luulee, että rengas luistaa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • salmol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 244
                          • Helsinki

                          Originally posted by IKa View Post
                          Täältä tulee eriävä mielipide: Itselläni on takavetoinen F33 430iA 2016, jossa talvirenkaina on joka kulmassa Continental 225/45 R18 kitkat, eikä mitään ongelmaa luistoneston kanssa. Toki sen luistonestovalon saa välähtämään kuivallakin asvaltilla, kun tehdään täyskaasukiihdytys Comfort ajomoodilla taajamanopeuksista. Mutta mitään edellä kuvattua luistonestovalon vilkuttelua ei esiinny, ei edes moottoritierampilla lappu lattiassa kiihdytettäessä. Sport+ ajomoodi on sitten sitä varten, jos pitää paikaltaan lähteä lappu lattiassa.
                          Varmaan luistoneston ohjelmisto kehittynyt 4 vuodessa. Myös renkaat eri, minulla oli 16" Nokian Hakka 7 RFT nastoilla.
                          Last edited by salmol; 12-11-2017, 00:58.
                          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                          Comment

                          • salmol
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2013
                            • 244
                            • Helsinki

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Johtuu niistä talvirenkaista, ne joustaa liikaa joten järjestelmä luulee, että rengas luistaa.
                            Mielestäni kuitenkin ongelma on luistonesto eikä maailman eniten myyty talvirengas, Nokian Hakka 7 nastoilla.
                            Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by salmol View Post
                              Mielestäni kuitenkin ongelma on luistonesto eikä maailman eniten myyty talvirengas, Nokian Hakka 7 nastoilla.
                              Eniten myyty talvirengas? En kyllä usko ellei ole jotain linkkiä heittää. Nokian hakkapeliitta 7 on löysä runkoinen rengas, tämä nyt on ihan fakta, jonka huomaa jos vertaa muihin talvirenkaisiin. Kaikki nokian nastarenkaat, joilla itse olen ajellut on olleet aika löysän oloisia pitävällä alustalla. Ei siis mikään paras valinta takavetoiseen autoon. Toki tätä voi kompensoida valitsemalla isommat vanteet ja matalamman profiilin renkaat.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1338
                                • pks

                                Originally posted by salmol View Post
                                Varmaan luistoneston ohjelmisto kehittynyt 4 vuodessa. Myös renkaat eri, minulla oli 16" Nokian Hakka 7 RFT nastoilla.
                                Näissä uudemmissa f30 ei taida luistonestovalo enää vilkkua vaikka vetoluistoa hieman olisi ja järjestelmä siihen ehkä jotenkin reagoisi? Vaikuttaa myös siltä että systeemi toimisi talvirenkailla paremmin kuin vanhemmissa, joissa tosiaan ei kovin nopeita liikkeitä pystynyt tekemään talvirenkaiden kanssa (ellei laita dtc modea tai kokonaan pois). Tai sitten Runflat talvirenkaat (hakkapeliitta R2) on niin paljon jämäkämmät tavallisiin pohjoismaisiin talvirenkaisiin verrattuna ja se parantaa toimintaa. :think
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎