Announcement

Collapse
No announcement yet.

TT Thermo ja F30?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15246
    • Ajamisen Iloa

    #76
    Kyllähän webasto on king ja kaikki muut on sitten sitä letkun kanssa kikkailua.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • joccede
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 856
      • Vaasa

      #77
      Originally posted by pyroz View Post
      Omat kokemukset 1000w TT-Thermosta N47 lämmityksessä:


      EDIT: Lienee tuon jälkeen tullut taas uutta mallia. Taitaa olla vähintään kolmas sukupolvi noista laitteista jo menossa lyhyen ajan sisällä. Että jos etsii luotettavuudesta kokemuksia niin saa olla tarkkana noiden kanssa.
      Mitä luotettavuuteen niin täällä pyörinyt vanhempien N47 (F11 2012) TT-thermo ongelmitta kaksi talvea. Eilen kokeilin taas kesätauon jälkeen ja hyvin vielä tuntuu pelaavan. Kaiken lisäksi lämppäri on paljon 15 min on/off käytössä. Lämmitysteho todella hyvä, mutta toki öljypohjassa olevat öljyt eivät lämpene tuskin ollenkaan.
      K100
      E31 850i
      E83 X3 3,0d

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6721
        • PK-seutu

        #78
        Originally posted by joccede View Post
        Mitä luotettavuuteen niin täällä pyörinyt vanhempien N47 (F11 2012) TT-thermo ongelmitta kaksi talvea. Eilen kokeilin taas kesätauon jälkeen ja hyvin vielä tuntuu pelaavan. Kaiken lisäksi lämppäri on paljon 15 min on/off käytössä. Lämmitysteho todella hyvä, mutta toki öljypohjassa olevat öljyt eivät lämpene tuskin ollenkaan.
        Varmaankaan 15minuutissa ei öljyt paljoa ehdi lämpenemään, mutta tuskin ehtii muillakaan keinoilla tuossa ajassa. Vai tarkoititko yleensäkin? Kyllä TT-Thermolla lämpeää hienosti öljytkin.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • joccede
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 856
          • Vaasa

          #79
          Originally posted by pyroz View Post
          Varmaankaan 15minuutissa ei öljyt paljoa ehdi lämpenemään, mutta tuskin ehtii muillakaan keinoilla tuossa ajassa. Vai tarkoititko yleensäkin? Kyllä TT-Thermolla lämpeää hienosti öljytkin.
          Tarkoitin yleensäkkin, toki se öljylauhdutin siinä koneen kyljessä on lämmin mutta öljypohjassa makaava öljy tuskin kovin lämmintä on. Myös tolla 15 min on/off tyylillä öljylämpömittari pomppaa hieman kun auton laittaa käyntiin, joten yllättävän hyvin se toimii silloinkin.
          K100
          E31 850i
          E83 X3 3,0d

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6721
            • PK-seutu

            #80
            Originally posted by joccede View Post
            Tarkoitin yleensäkkin, toki se öljylauhdutin siinä koneen kyljessä on lämmin mutta öljypohjassa makaava öljy tuskin kovin lämmintä on. Myös tolla 15 min on/off tyylillä öljylämpömittari pomppaa hieman kun auton laittaa käyntiin, joten yllättävän hyvin se toimii silloinkin.
            Kyllä ne lämpenee ja aika hyvin lämpeneekin. Tuossa pari viestiä ylempänä jo linkkasin oman kokemuksen:

            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4627
              • Tampere

              #81
              Originally posted by pyroz View Post
              Kyllä ne lämpenee ja aika hyvin lämpeneekin. Tuossa pari viestiä ylempänä jo linkkasin oman kokemuksen:

              https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=343
              Oletko katsellut salavalikoista öljyn lämpöjä vai mistä olet ne ottanut? En tiedä oletko nähnyt tätä ketjua tuolla F1X puolella. Mittariston lämpömittari ei ole öljy eikä veden lämpötila ainakaan F1X:ssä. Eikä salavalikon öljynlämpötila öljypohjassa olevan öljyn lämpötila vaan laskennallinen arvo.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6721
                • PK-seutu

                #82
                Originally posted by fraatti View Post
                Oletko katsellut salavalikoista öljyn lämpöjä vai mistä olet ne ottanut? En tiedä oletko nähnyt tätä ketjua tuolla F1X puolella. Mittariston lämpömittari ei ole öljy eikä veden lämpötila ainakaan F1X:ssä. Eikä salavalikon öljynlämpötila öljypohjassa olevan öljyn lämpötila vaan laskennallinen arvo.
                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=389030
                Istalla tietenkin. Ei normi mittaristosta näe asteen tarkkuudella muutenkaan. Siitä viisarista siis.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • Tikki-
                  Newbiemmer
                  • Apr 2017
                  • 27
                  • Pälkäne

                  #83
                  Ajattelin laittaa tommosen 1,5kw TT-Thermon -14vm 330d F31 ja kylkeen vielä ylläpitolaturin. Tuli mieleen, että kun tolpassa ei hirveästi riitä watit kunnolliseen sisätilanlämmittimeen, niin oliskohan mahdollista Connected Drive:n avulla puhelimesta laittaa ajastettu "viilennys"? Vetääkö se ilman sillon kennon läpitte?

                  Onko kukaan kokeillu ja onko faktoja, miten toi viilennys toimii käytännössä?

                  Comment

                  • henka
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2011
                    • 251
                    • inkoo

                    #84
                    nyt on 330d:hen asennettu 1500w tt-thermo+ylläpitolaturi+1400w sisätilalämmitin+defa bluethooth ohjaus. ensi viikolla selviää tuleeko vikakoodeja, onko niin että moottorivalo saattaa syttyä jos lämmitin on liian lyhyt aika päällä? ja miten kauan porukka on tällä tt-thermolla esilämmittänyt auton? omia kokemuksia on vain säteilylämmittimestä ja sehän on saanut olla vähintään pari tuntia päällä mutta tämähän on nyt paljon tehokkaampi mutta jostain luin että moottorivalovalo saatta syttyä jos ei ole terpeeksi kauan päällä vai koskiko se 20d mallit?
                    F30 LCI 330d M-sport -16

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6721
                      • PK-seutu

                      #85
                      Originally posted by henka View Post
                      nyt on 330d:hen asennettu 1500w tt-thermo+ylläpitolaturi+1400w sisätilalämmitin+defa bluethooth ohjaus. ensi viikolla selviää tuleeko vikakoodeja, onko niin että moottorivalo saattaa syttyä jos lämmitin on liian lyhyt aika päällä? ja miten kauan porukka on tällä tt-thermolla esilämmittänyt auton? omia kokemuksia on vain säteilylämmittimestä ja sehän on saanut olla vähintään pari tuntia päällä mutta tämähän on nyt paljon tehokkaampi mutta jostain luin että moottorivalovalo saatta syttyä jos ei ole terpeeksi kauan päällä vai koskiko se 20d mallit?
                      Päinvastoin. Vikavalot syttyy kun lämmittää "liikaa"- Eli nyt todennäköisesti noin tehokkaalla lämmittimellä tämä toteutuu ja vikakoodeja tulee.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Lenkka
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2019
                        • 183
                        • Kajaani

                        #86
                        Originally posted by Tikki- View Post
                        Ajattelin laittaa tommosen 1,5kw TT-Thermon -14vm 330d F31 ja kylkeen vielä ylläpitolaturin. Tuli mieleen, että kun tolpassa ei hirveästi riitä watit kunnolliseen sisätilanlämmittimeen, niin oliskohan mahdollista Connected Drive:n avulla puhelimesta laittaa ajastettu "viilennys"? Vetääkö se ilman sillon kennon läpitte?

                        Onko kukaan kokeillu ja onko faktoja, miten toi viilennys toimii käytännössä?
                        Kokeilin joskus tätä omassa autossani, eikä toimi. Joko lämmittimessä ei riitä teho, tai sitten vain vetää ohi ilman.

                        Comment

                        • Kellis
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 63
                          • Napapiiri

                          #87
                          Mikä olisi sopiva letkuväli mihin TT-Thermo tulisi asentaa B48 koneessa? (F31 320i xdrive aut. vm2016)

                          Calix tarjoaa ko. moottorille letkulämmitintä asennussarjan M198 kanssa. Asennussarjan ohjeissa kerrotaan letkulämmittimen asennuspaikka.
                          Asennusohjeet--> www.calix.se/fi/asennusohjeet --> M198

                          Tulisiko tt-thermo asentaa samaan paikkaa mihin calixin letkulämmitin?

                          Jos oikein calixin ohjeita ymmärsin niin paikka olisi ensimmäisessä kuvassa letku nro. 5
                          Kuvat 2 ja 3 calixin ohjeista.
                          Attached Files
                          f31 lci 320i xDrive
                          ex Volvo XC60 D5 awd
                          ex e91 320d
                          Suzuki GSX-R 1000 K9
                          ex e46 330ci
                          ex e87 120d
                          ex Suzuki GSX-R 600 K6
                          ex Suzuki GSX-R 1000 K7

                          Comment

                          • jarkku
                            Newbiemmer
                            • Jan 2021
                            • 1
                            • Kuopio

                            #88
                            Originally posted by Kellis View Post
                            Mikä olisi sopiva letkuväli mihin TT-Thermo tulisi asentaa B48 koneessa? (F31 320i xdrive aut. vm2016)

                            Calix tarjoaa ko. moottorille letkulämmitintä asennussarjan M198 kanssa. Asennussarjan ohjeissa kerrotaan letkulämmittimen asennuspaikka.
                            Asennusohjeet--> www.calix.se/fi/asennusohjeet --> M198

                            Tulisiko tt-thermo asentaa samaan paikkaa mihin calixin letkulämmitin?

                            Jos oikein calixin ohjeita ymmärsin niin paikka olisi ensimmäisessä kuvassa letku nro. 5
                            Kuvat 2 ja 3 calixin ohjeista.

                            Eilen laitoin tt-thermon X3 n47 koneeseen vastaavaan paikkaan calix/defa ohjeen mukaisesti. Tänään testasin -1 asteen pakkasessa puoli tuntia. Salavalikko näytti öljyjen lämpötilaksi 30 astetta ja jäähdytinnesteelle 28 astetta. Vikakoodeja ei tullut. Moni asentanut hankalempaan paikkaan, itse asensin kyseiseen paikkaan, koska ei tarvinnut purkaa mitään edestä pois.

                            Comment

                            • Morbus
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2020
                              • 49
                              • Pirkmanmaa

                              #89
                              Itsellä ollut nyt 1500W malli kiinni F30 3litrasessa kutosdieselissä n. kuukauden päivät ja näillä kireämmilläkin pakkasilla kun on lämmitin ollut n. 1,5h päällä, on käynnistettäessä puhallin alkanut jo heti alusta alkaen puhaltaan lämmintä ilmaa.

                              Minkään salavalikkojen kautta en mitään lämpöjä ole tiiraillut, riittää kun puhallin puhaltaa lämmintä heti startista lähtien.

                              Suosittelen!

                              Comment

                              • paapaa
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2008
                                • 194
                                • Finland

                                #90
                                mitä etua / eroa webastoon?

                                miten eroaa webastoon..tarvitsee pistkokkeessa olla, että lämmittää
                                ja hitaammin lämmittää kait moottoria kuin 5kw webasto?

                                onko hinnan lisäksi muuta etua verrattuna webastoon?



                                -TT-Thermo 1500XC 215.90€

                                -Sisäpistokkeen asennus moottorinlämmittimen asennuksen kanssa alkaen 262 € (Defa Termini II 1400 sisätilanlämmitin 0/1400W “superslim” puhallin asennettuna, Defa Comforkit) TAI 1900W +29€

                                -Ylläpitolaturin asennus alkaen JOS ennestään Defan TT-THermo/lohko/sisäpistoke: DEFA 4A asennettuna alkaen 229 €

                                no ei tuo ilmaista näköjään olekkaan toisaalta webastokin lyhyillä ajoilla hyvä olla akkulaturi eli ilman sitä jos hintoja vertailee

                                5KW webasto gsm asennettuna n.2150 € ilman ylläpitolaturia
                                TT-Thermo asennettuna n.500 € ilman ylläpitolaturia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎