Kyllähän webasto on king ja kaikki muut on sitten sitä letkun kanssa kikkailua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TT Thermo ja F30?
Collapse
X
-
Originally posted by pyroz View PostOmat kokemukset 1000w TT-Thermosta N47 lämmityksessä:
EDIT: Lienee tuon jälkeen tullut taas uutta mallia. Taitaa olla vähintään kolmas sukupolvi noista laitteista jo menossa lyhyen ajan sisällä. Että jos etsii luotettavuudesta kokemuksia niin saa olla tarkkana noiden kanssa.K100
E31 850i
E83 X3 3,0d
Comment
-
-
Originally posted by joccede View PostMitä luotettavuuteen niin täällä pyörinyt vanhempien N47 (F11 2012) TT-thermo ongelmitta kaksi talvea. Eilen kokeilin taas kesätauon jälkeen ja hyvin vielä tuntuu pelaavan. Kaiken lisäksi lämppäri on paljon 15 min on/off käytössä. Lämmitysteho todella hyvä, mutta toki öljypohjassa olevat öljyt eivät lämpene tuskin ollenkaan.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostVarmaankaan 15minuutissa ei öljyt paljoa ehdi lämpenemään, mutta tuskin ehtii muillakaan keinoilla tuossa ajassa. Vai tarkoititko yleensäkin? Kyllä TT-Thermolla lämpeää hienosti öljytkin.K100
E31 850i
E83 X3 3,0d
Comment
-
-
Originally posted by joccede View PostTarkoitin yleensäkkin, toki se öljylauhdutin siinä koneen kyljessä on lämmin mutta öljypohjassa makaava öljy tuskin kovin lämmintä on. Myös tolla 15 min on/off tyylillä öljylämpömittari pomppaa hieman kun auton laittaa käyntiin, joten yllättävän hyvin se toimii silloinkin.
S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostKyllä ne lämpenee ja aika hyvin lämpeneekin. Tuossa pari viestiä ylempänä jo linkkasin oman kokemuksen:
https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=343
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOletko katsellut salavalikoista öljyn lämpöjä vai mistä olet ne ottanut? En tiedä oletko nähnyt tätä ketjua tuolla F1X puolella. Mittariston lämpömittari ei ole öljy eikä veden lämpötila ainakaan F1X:ssä. Eikä salavalikon öljynlämpötila öljypohjassa olevan öljyn lämpötila vaan laskennallinen arvo.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=389030S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Ajattelin laittaa tommosen 1,5kw TT-Thermon -14vm 330d F31 ja kylkeen vielä ylläpitolaturin. Tuli mieleen, että kun tolpassa ei hirveästi riitä watit kunnolliseen sisätilanlämmittimeen, niin oliskohan mahdollista Connected Drive:n avulla puhelimesta laittaa ajastettu "viilennys"? Vetääkö se ilman sillon kennon läpitte?
Onko kukaan kokeillu ja onko faktoja, miten toi viilennys toimii käytännössä?
Comment
-
-
nyt on 330d:hen asennettu 1500w tt-thermo+ylläpitolaturi+1400w sisätilalämmitin+defa bluethooth ohjaus. ensi viikolla selviää tuleeko vikakoodeja, onko niin että moottorivalo saattaa syttyä jos lämmitin on liian lyhyt aika päällä? ja miten kauan porukka on tällä tt-thermolla esilämmittänyt auton? omia kokemuksia on vain säteilylämmittimestä ja sehän on saanut olla vähintään pari tuntia päällä mutta tämähän on nyt paljon tehokkaampi mutta jostain luin että moottorivalovalo saatta syttyä jos ei ole terpeeksi kauan päällä vai koskiko se 20d mallit?F30 LCI 330d M-sport -16
Comment
-
-
Originally posted by henka View Postnyt on 330d:hen asennettu 1500w tt-thermo+ylläpitolaturi+1400w sisätilalämmitin+defa bluethooth ohjaus. ensi viikolla selviää tuleeko vikakoodeja, onko niin että moottorivalo saattaa syttyä jos lämmitin on liian lyhyt aika päällä? ja miten kauan porukka on tällä tt-thermolla esilämmittänyt auton? omia kokemuksia on vain säteilylämmittimestä ja sehän on saanut olla vähintään pari tuntia päällä mutta tämähän on nyt paljon tehokkaampi mutta jostain luin että moottorivalovalo saatta syttyä jos ei ole terpeeksi kauan päällä vai koskiko se 20d mallit?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Tikki- View PostAjattelin laittaa tommosen 1,5kw TT-Thermon -14vm 330d F31 ja kylkeen vielä ylläpitolaturin. Tuli mieleen, että kun tolpassa ei hirveästi riitä watit kunnolliseen sisätilanlämmittimeen, niin oliskohan mahdollista Connected Drive:n avulla puhelimesta laittaa ajastettu "viilennys"? Vetääkö se ilman sillon kennon läpitte?
Onko kukaan kokeillu ja onko faktoja, miten toi viilennys toimii käytännössä?
Comment
-
-
Mikä olisi sopiva letkuväli mihin TT-Thermo tulisi asentaa B48 koneessa? (F31 320i xdrive aut. vm2016)
Calix tarjoaa ko. moottorille letkulämmitintä asennussarjan M198 kanssa. Asennussarjan ohjeissa kerrotaan letkulämmittimen asennuspaikka.
Asennusohjeet--> www.calix.se/fi/asennusohjeet --> M198
Tulisiko tt-thermo asentaa samaan paikkaa mihin calixin letkulämmitin?
Jos oikein calixin ohjeita ymmärsin niin paikka olisi ensimmäisessä kuvassa letku nro. 5
Kuvat 2 ja 3 calixin ohjeista.f31 lci 320i xDrive
ex Volvo XC60 D5 awd
ex e91 320d
Suzuki GSX-R 1000 K9
ex e46 330ci
ex e87 120d
ex Suzuki GSX-R 600 K6
ex Suzuki GSX-R 1000 K7
Comment
-
-
Originally posted by Kellis View PostMikä olisi sopiva letkuväli mihin TT-Thermo tulisi asentaa B48 koneessa? (F31 320i xdrive aut. vm2016)
Calix tarjoaa ko. moottorille letkulämmitintä asennussarjan M198 kanssa. Asennussarjan ohjeissa kerrotaan letkulämmittimen asennuspaikka.
Asennusohjeet--> www.calix.se/fi/asennusohjeet --> M198
Tulisiko tt-thermo asentaa samaan paikkaa mihin calixin letkulämmitin?
Jos oikein calixin ohjeita ymmärsin niin paikka olisi ensimmäisessä kuvassa letku nro. 5
Kuvat 2 ja 3 calixin ohjeista.
Eilen laitoin tt-thermon X3 n47 koneeseen vastaavaan paikkaan calix/defa ohjeen mukaisesti. Tänään testasin -1 asteen pakkasessa puoli tuntia. Salavalikko näytti öljyjen lämpötilaksi 30 astetta ja jäähdytinnesteelle 28 astetta. Vikakoodeja ei tullut. Moni asentanut hankalempaan paikkaan, itse asensin kyseiseen paikkaan, koska ei tarvinnut purkaa mitään edestä pois.
Comment
-
-
Itsellä ollut nyt 1500W malli kiinni F30 3litrasessa kutosdieselissä n. kuukauden päivät ja näillä kireämmilläkin pakkasilla kun on lämmitin ollut n. 1,5h päällä, on käynnistettäessä puhallin alkanut jo heti alusta alkaen puhaltaan lämmintä ilmaa.
Minkään salavalikkojen kautta en mitään lämpöjä ole tiiraillut, riittää kun puhallin puhaltaa lämmintä heti startista lähtien.
Suosittelen!
Comment
-
-
mitä etua / eroa webastoon?
miten eroaa webastoon..tarvitsee pistkokkeessa olla, että lämmittää
ja hitaammin lämmittää kait moottoria kuin 5kw webasto?
onko hinnan lisäksi muuta etua verrattuna webastoon?
-TT-Thermo 1500XC 215.90€
-Sisäpistokkeen asennus moottorinlämmittimen asennuksen kanssa alkaen 262 € (Defa Termini II 1400 sisätilanlämmitin 0/1400W “superslim” puhallin asennettuna, Defa Comforkit) TAI 1900W +29€
-Ylläpitolaturin asennus alkaen JOS ennestään Defan TT-THermo/lohko/sisäpistoke: DEFA 4A asennettuna alkaen 229 €
no ei tuo ilmaista näköjään olekkaan toisaalta webastokin lyhyillä ajoilla hyvä olla akkulaturi eli ilman sitä jos hintoja vertailee
5KW webasto gsm asennettuna n.2150 € ilman ylläpitolaturia
TT-Thermo asennettuna n.500 € ilman ylläpitolaturia
Comment
-
Comment