Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5331
    • S:t Karins

    #16
    Kyllä ainakin F20:ssä saa ihan Carleyllä koodattua Ecopro moden defaultiksi kun käynnistää auton. Sporttia ei saa.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • amisqo
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 1611
      • Vantaa

      #17
      Mitä vaatii vanteelta, että sinne saa ton TPMS paineanturin? Kun oon lueskellu, et kaikkiin vanteisiin ei välttämättä sitä saisi laitettua niin miksi ei? Vaatiiko isomman venttiilireijän tms?
      Tai onko olemassa jtn sovitustsydeemiä? Vanteina ois lemmarit.

      Toimisko esim tämmöset? https://www.tpms.com/BBS_wheel_TPMS_...4_p/bbsrdv.htm

      Kun ilmeisesti se nyt on vaan reijän koosta kiinni, et se TPMS anturissa oleva venttiilirunko mikälie on liian paksukainen tohon lemmariin...
      ja voiko hommata tarvike anturit vai pitääkö olla orgineeliä?
      G30 530e iPerfomance M-sport -18
      Ex: F30 330D M-sport -15
      Ex: E90 330D M-sport -06
      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
      Ex: e30 320i -89
      Ex: e30 318iS -90

      Comment

      • Jiggi
        Bimmer Rookie
        • Sep 2019
        • 59
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by kobluna View Post
        Sinulla näköjään onkin ihan hyvät varusteet tuossa, ei ole perinteinen säästösuomimalli Itsellä -14 mallinen 320i, niin vastailen osin sen pohjalta.
        Kiitos informatiivisestä vastauksesta!

        Pitääpä perehtyä tuohon kameraan, ei pikaisella kvg:lla auennut.:think

        Bootmod3 vaikuttaa mielenkiintoiselta, tehojen nosto tulee ajankohtaiseksi kun takuu menee umpeen.
        sigpic
        Z3 Roadster 2.8 -98 Boston Green
        F31 LCI Touring 320iX -18 Mineralgrau Metallic

        Comment

        • kobluna
          Bimmer Rookie
          • Oct 2018
          • 124
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Tommix View Post
          Kyllä ainakin F20:ssä saa ihan Carleyllä koodattua Ecopro moden defaultiksi kun käynnistää auton. Sporttia ei saa.
          Niinpäs saakin Ecopron joo defaultiksi. En sitä äkkiseltään muistanut, kun itse en sitä todellakaan haluaisi vakioksi


          Originally posted by Jiggi View Post
          Kiitos informatiivisestä vastauksesta!

          Pitääpä perehtyä tuohon kameraan, ei pikaisella kvg:lla auennut.:think

          Bootmod3 vaikuttaa mielenkiintoiselta, tehojen nosto tulee ajankohtaiseksi kun takuu menee umpeen.
          Kameroita on siis kahta tyyppiä. Moduulien nimet ovat FLA ja KAFAS. Helpoiten nämä tunnistaa katsomalla autoa ulkoa päin edestä. FLA on taustapeilin alla oleva yksinkertaisempi kamera ja KAFAS on kamera peilin ympärillä. Olin ilmeisesti väärässä lukumäärässä, F30:ssa taitaakin olla vain yksi kamera.
          Kameroiden erot ulkoisesti: https://f30.bimmerpost.com/forums/sh...94&postcount=9
          FLA kameralla, joka itselläkin on, onnistuu vain pitkien valojen ohjaus ja varjostustoiminnon käyttö. KAFAS mahdollistaa sitten liikennemerkkien tunnistuksen, peräänajovaroituksen, adaptiivisen vakkarin, jne.

          Comment

          • vekkuli
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1293
            • Liminka

            #20
            Originally posted by kobluna View Post
            Niinpäs saakin Ecopron joo defaultiksi. En sitä äkkiseltään muistanut, kun itse en sitä todellakaan haluaisi vakioksi



            Kameroita on siis kahta tyyppiä. Moduulien nimet ovat FLA ja KAFAS. Helpoiten nämä tunnistaa katsomalla autoa ulkoa päin edestä. FLA on taustapeilin alla oleva yksinkertaisempi kamera ja KAFAS on kamera peilin ympärillä. Olin ilmeisesti väärässä lukumäärässä, F30:ssa taitaakin olla vain yksi kamera.
            Kameroiden erot ulkoisesti: https://f30.bimmerpost.com/forums/sh...94&postcount=9
            FLA kameralla, joka itselläkin on, onnistuu vain pitkien valojen ohjaus ja varjostustoiminnon käyttö. KAFAS mahdollistaa sitten liikennemerkkien tunnistuksen, peräänajovaroituksen, adaptiivisen vakkarin, jne.
            Kafasilla ei saa adaptiivista vakkaria.
            Myös kaistallapysymisen varoittimen saa kafasilla.
            E93 ///M3
            E60 530dA aka M5
            F11 525dA Xdrive
            Tesla model 3 LR MY22

            Comment

            • Jiggi
              Bimmer Rookie
              • Sep 2019
              • 59
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by kobluna View Post
              Niinpäs saakin Ecopron joo defaultiksi. En sitä äkkiseltään muistanut, kun itse en sitä todellakaan haluaisi vakioksi
              Itse olin aiemmin samanlainen mutta en tiedä onko ikää tullut lisää vai mikä, mutta nykyään ajelen suurimman osan ajasta ecoprolla. Ajaminen on mukavempaa, liikkeelle lähdöt pehmeämpiä ja auto huilaa kivasti pitkiäkin matkoja valoja lähestyessä tai alamäissä... Toki tarvittaessa käytän myös sport modea, esim jos heti valoista lähdön jälkeen tarvitsee vaihtaa kaistaa, tai jos joutuu ohittamaan tiellä missä näkyvyys on rajoittunut suuren osaa ajasta, tms.

              Originally posted by kobluna View Post
              Kameroita on siis kahta tyyppiä. Moduulien nimet ovat FLA ja KAFAS. Helpoiten nämä tunnistaa katsomalla autoa ulkoa päin edestä. FLA on taustapeilin alla oleva yksinkertaisempi kamera ja KAFAS on kamera peilin ympärillä. Olin ilmeisesti väärässä lukumäärässä, F30:ssa taitaakin olla vain yksi kamera.
              Kameroiden erot ulkoisesti: https://f30.bimmerpost.com/forums/sh...94&postcount=9
              FLA kameralla, joka itselläkin on, onnistuu vain pitkien valojen ohjaus ja varjostustoiminnon käyttö. KAFAS mahdollistaa sitten liikennemerkkien tunnistuksen, peräänajovaroituksen, adaptiivisen vakkarin, jne.
              Olen melko varma että mun autossa on KAFAS. tuulilasissa on peilin kohdalla tuo lämmitetty kolmioikkuna, plus kaikki muut härpättimet löytyy paitsi merkkien luku. Ei pysty juuri nyt tarkistamaan kun parempi puolisko meni autolla töihin.
              sigpic
              Z3 Roadster 2.8 -98 Boston Green
              F31 LCI Touring 320iX -18 Mineralgrau Metallic

              Comment

              • kobluna
                Bimmer Rookie
                • Oct 2018
                • 124
                • Espoo

                #22
                Originally posted by vekkuli View Post
                Kafasilla ei saa adaptiivista vakkaria.
                Myös kaistallapysymisen varoittimen saa kafasilla.
                Ei saa joo adaptiivista vakkaria pelkästään kafasilla, vaan se vaatii myös tutkan. Mutta käsittääkseni myös kamerakuvaa käytetään sen ohjauksessa, jotta vältetään turhat jarrutukset. Pelkissä tutkaan perustuvissa autoissa vakkari saattaa jarrutella viereisellä kaistalla hitaampien ajavien takia.


                Originally posted by Jiggi View Post
                Itse olin aiemmin samanlainen mutta en tiedä onko ikää tullut lisää vai mikä, mutta nykyään ajelen suurimman osan ajasta ecoprolla. Ajaminen on mukavempaa, liikkeelle lähdöt pehmeämpiä ja auto huilaa kivasti pitkiäkin matkoja valoja lähestyessä tai alamäissä... Toki tarvittaessa käytän myös sport modea, esim jos heti valoista lähdön jälkeen tarvitsee vaihtaa kaistaa, tai jos joutuu ohittamaan tiellä missä näkyvyys on rajoittunut suuren osaa ajasta, tms.


                Olen melko varma että mun autossa on KAFAS. tuulilasissa on peilin kohdalla tuo lämmitetty kolmioikkuna, plus kaikki muut härpättimet löytyy paitsi merkkien luku. Ei pysty juuri nyt tarkistamaan kun parempi puolisko meni autolla töihin.
                Käytin minäkin ecomoodia kun piti ajaa uudet nastarenkaat sisään. Sen avulla tuli vältettyä rajuja kiihdytyksiä ja jarrutuksia, kun auto valittaa niistä heti. Sain minä tauluun täydet viisi tähteä sekä ennakoinnista että kiihdyttämisestä En silti halua ecomoodia vakioksi, kun sillä ei tunnu auto kiihtyvän riittävästi esim. motarin rampilla. Kai se on vähän tottumiskysymys.


                Niin ja ennenkuin liikaa innostut liikennemerkkien luvusta, niin sen koodaaminen päälle ei riitä, vaan se vaatii myös FSC koodin ostamista. Sen osto voi olla hankalaa, mutta siitä minulla ei ole kokemusta.
                Last edited by kobluna; 12-11-2019, 12:41.

                Comment

                • vekkuli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1293
                  • Liminka

                  #23
                  Originally posted by kobluna View Post
                  Ei saa joo adaptiivista vakkaria pelkästään kafasilla, vaan se vaatii myös tutkan. Mutta käsittääkseni myös kamerakuvaa käytetään sen ohjauksessa, jotta vältetään turhat jarrutukset. Pelkissä tutkaan perustuvissa autoissa vakkari saattaa jarrutella viereisellä kaistalla hitaampien ajavien takia.

                  No ei kyllä käytetä. Tutkan avulla mennään, hyvin toimii jo E-sarjassa eikä jarruttele viereisellä kaistalla ajavista, jos vain tutka oikein säädetty.
                  E93 ///M3
                  E60 530dA aka M5
                  F11 525dA Xdrive
                  Tesla model 3 LR MY22

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    #24
                    Originally posted by vekkuli View Post
                    No ei kyllä käytetä. Tutkan avulla mennään, hyvin toimii jo E-sarjassa eikä jarruttele viereisellä kaistalla ajavista, jos vain tutka oikein säädetty.
                    F30 käyttää kafasta ja tutkaa ACC vakkarin toiminnan aikana. Tutka tutkaa pidemmälle ja kafas katsoo kohteen tarkemman sijainnin ja havaitsee myös paikoillaan olevat kohteet.

                    On myös täysin kafas pohjaisia ACC vakkareita muttei F30 malleissa.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • vekkuli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1293
                      • Liminka

                      #25
                      Originally posted by zakspeed View Post
                      F30 käyttää kafasta ja tutkaa ACC vakkarin toiminnan aikana. Tutka tutkaa pidemmälle ja kafas katsoo kohteen tarkemman sijainnin ja havaitsee myös paikoillaan olevat kohteet.

                      On myös täysin kafas pohjaisia ACC vakkareita muttei F30 malleissa.
                      Löytyykö tähän kättä pidenpää? Itse en ainakaan pikavilkaisulta löytänyt TIS:stä.
                      E93 ///M3
                      E60 530dA aka M5
                      F11 525dA Xdrive
                      Tesla model 3 LR MY22

                      Comment

                      • Jallujee
                        Newbiemmer
                        • Nov 2019
                        • 11
                        • Nurmijärvi

                        #26
                        Navin päivitys

                        Hoi,

                        En löytänyt äkikseltään juttelua noista F30, aika perus navin karttapäivittelyistä, joten...

                        Onko tuo homma itse tehtävissä suht järkevästi hirveemmin kikkailematta,
                        vai pitääkö tyytyä n. 35€n muistitikkuun ja siihen yli 100€n koodiin, jolla saat muistitkkua toimivaksi?

                        Comment

                        • TJK
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 257
                          • Kotka

                          #27
                          Originally posted by Jallujee View Post
                          Hoi,

                          En löytänyt äkikseltään juttelua noista F30, aika perus navin karttapäivittelyistä, joten...

                          Onko tuo homma itse tehtävissä suht järkevästi hirveemmin kikkailematta,
                          vai pitääkö tyytyä n. 35€n muistitikkuun ja siihen yli 100€n koodiin, jolla saat muistitkkua toimivaksi?


                          Tuolta olen ainakin kaks kertaa ostanut uudet kartat edelliseen vm13 F31:seen. Nykyiseen tuli uudet kartat ihan bemarilta ja olisko maksanu 70€ / vuosi tjsp. ja saa latailla uudet vaikka joka päivä.
                          BMW G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • Jallujee
                            Newbiemmer
                            • Nov 2019
                            • 11
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Hyvähyvä. Tuo hinta ei vaikuta pahalta - pitänee kokeilla tuolta noita päivityksiä...

                            Comment

                            • amisqo
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 1611
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by amisqo View Post
                              Mitä vaatii vanteelta, että sinne saa ton TPMS paineanturin? Kun oon lueskellu, et kaikkiin vanteisiin ei välttämättä sitä saisi laitettua niin miksi ei? Vaatiiko isomman venttiilireijän tms?
                              Tai onko olemassa jtn sovitustsydeemiä? Vanteina ois lemmarit.

                              Toimisko esim tämmöset? https://www.tpms.com/BBS_wheel_TPMS_...4_p/bbsrdv.htm

                              Kun ilmeisesti se nyt on vaan reijän koosta kiinni, et se TPMS anturissa oleva venttiilirunko mikälie on liian paksukainen tohon lemmariin...
                              ja voiko hommata tarvike anturit vai pitääkö olla orgineeliä?
                              Oliko kellään infoa edes tuohon käykö tarvike anturit vai pitääkö olla orkkista?
                              Ja miten uudet anturit saadaan toimimaan? Vaatiiko koodausta vai kumin sisään vaan ja ajoa?
                              G30 530e iPerfomance M-sport -18
                              Ex: F30 330D M-sport -15
                              Ex: E90 330D M-sport -06
                              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                              Ex: e30 320i -89
                              Ex: e30 318iS -90

                              Comment

                              • vekkuli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1293
                                • Liminka

                                #30
                                Originally posted by amisqo View Post
                                Oliko kellään infoa edes tuohon käykö tarvike anturit vai pitääkö olla orkkista?
                                Ja miten uudet anturit saadaan toimimaan? Vaatiiko koodausta vai kumin sisään vaan ja ajoa?

                                Käy tarvikkeetkin. Ei vaadi koodausta, resetoit vaan idrivestä ja kovaa ajoa.
                                E93 ///M3
                                E60 530dA aka M5
                                F11 525dA Xdrive
                                Tesla model 3 LR MY22

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎