Originally posted by kooma
View Post
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vaikuttaa toimivan kuten kuvailit. Jos korkki on auki, muttei kierrettynä niin siihen kohdistuu pieni alipaine. Eli mahdollisesti kaikki on kunnossa PCV osalta
👍 1 -
Kyseisestä konemallista ei omakohtaista kokemusta mutta aika moneen muuhun verrattuna näyttäisi kyllä huohottavan normaalia enemmän ulos. Jos vaan jätät korkin "huulille" etkä käännä kiinni niin puhaltaako sen alta ulospäin? Yleensä pcv systeemi suunnitellaan niin että tyhjäkäynnillä on lievä alipaine. Kova alipaine meinaa että pcv systeemin kalvo on rikki eli imee koko ajan täysillä ja ylipaine että pcv ei ime lainkaan. Tai että puhaltaa jostain niin paljon ohi ettei pcv pysty sitä tasaamaan.Originally posted by Galaxy1223 View PostF31 316i (Eli 1.6L N13 moottori) kuluttaa öljyä ~0,3-0,5L/1000km eli ei älyttömästi, mutta jonkin verran. Myös bensan kulutus on vähän kohonnut. Auto siis käy ihan ok, mutta vähän tuntuu että jossain voi olla vikaa. -15 malli ja mittarissa 148tkm. Lueskellut netistä kaikenlaisia juttuja ja aika moneen ongelmaan syypääksi osoitellaan venttiilinkoppaa ja PCV systeemiä. En tiedä miten sen varmuudella toteaisi onko OK vai, mutta yksi oli että avaa öljykorkin auton käydessä. No tein niin, mutta en tiedä onko käynti normaalia vai ei? Alla video, mutta ei ole mitään referenssiä
Kommentteja, onko normaalia vai puhaltaako liikaa ulos? Ja toisaalta eihän mahdollinen liiallinen paine kerro mitään PCV toiminnasta kun sehän ohitetaan tuossa kokonaan...
Yksi hieman erikoinen oire on auton todella voimakas höyry kylmillä keleillä. On toki ihan normaalia että kylmällä pakokaasu vähän näkyy, mutta tuntuu että oma auto tyyliin peittyy pilveen.
Leave a comment:
-
F31 316i (Eli 1.6L N13 moottori) kuluttaa öljyä ~0,3-0,5L/1000km eli ei älyttömästi, mutta jonkin verran. Myös bensan kulutus on vähän kohonnut. Auto siis käy ihan ok, mutta vähän tuntuu että jossain voi olla vikaa. -15 malli ja mittarissa 148tkm. Lueskellut netistä kaikenlaisia juttuja ja aika moneen ongelmaan syypääksi osoitellaan venttiilinkoppaa ja PCV systeemiä. En tiedä miten sen varmuudella toteaisi onko OK vai, mutta yksi oli että avaa öljykorkin auton käydessä. No tein niin, mutta en tiedä onko käynti normaalia vai ei? Alla video, mutta ei ole mitään referenssiä
Kommentteja, onko normaalia vai puhaltaako liikaa ulos? Ja toisaalta eihän mahdollinen liiallinen paine kerro mitään PCV toiminnasta kun sehän ohitetaan tuossa kokonaan...
Yksi hieman erikoinen oire on auton todella voimakas höyry kylmillä keleillä. On toki ihan normaalia että kylmällä pakokaasu vähän näkyy, mutta tuntuu että oma auto tyyliin peittyy pilveen.Last edited by Galaxy1223; 11-11-2025, 19:46.
Leave a comment:
-
Kun autoliike myy 9/18 valmistettua autoa se on aina -19 mallinen mutta kun se ostaa sinulta 9/18 valmistettua autoa niin se onkin -18 mallinen
😂 2Leave a comment:
-
Monessa paikassa jos vaikka on ostamassa autoon jotain tarvikkeita niin automallien listassa on F30 (2012-2018) joten siitä saa kuvan ettei 2019 mallin F30:ä ole olemassakaan… joissain taas lista on (2012-2019)Originally posted by Freak View PostTässä täytyy erotta kaksi asiaa toisistaan eli vuosimalli ja mallivuosi. Auto on valmistunut vuonna 2018, mutta edustaa jo vuoden 2019 mallia, koska uusien mallien valmistus alkaa syksyllä. Näin se on varmaan kaikissa automerkeissä. Tämä tulee usein eteen varsinkin tilanteissa, jolloin malleissa on tapahtunut muutoksia. Tähän päälle vielä Suomen oma rekisterijärjestelmä, joka ilmoittaa auton iän sen käyttöön oton perusteella, jolla sinänsä ei ole lopulta mitään tekemistä auton valmistusajankohdan tai mallivuoden kanssa. Esimerkiksi alkuvuodesta valmistunut auto jää helposti seisomaan rekisteröimättömänä liikkeeseen, koska ostajat odottavat uusia malleja ja lopulta se myydään halvalla ylivuotisena. Käyttöönottopäiväksi tulee virheellisesti todellisuutta uudempi vuosilukema ja sitten ihmetellään, kun varaosaliikkeestä annetaan jatkuvasti vääriä osia.
Leave a comment:
-
Tässä täytyy erotta kaksi asiaa toisistaan eli vuosimalli ja mallivuosi. Auto on valmistunut vuonna 2018, mutta edustaa jo vuoden 2019 mallia, koska uusien mallien valmistus alkaa syksyllä. Näin se on varmaan kaikissa automerkeissä. Tämä tulee usein eteen varsinkin tilanteissa, jolloin malleissa on tapahtunut muutoksia. Tähän päälle vielä Suomen oma rekisterijärjestelmä, joka ilmoittaa auton iän sen käyttöön oton perusteella, jolla sinänsä ei ole lopulta mitään tekemistä auton valmistusajankohdan tai mallivuoden kanssa. Esimerkiksi alkuvuodesta valmistunut auto jää helposti seisomaan rekisteröimättömänä liikkeeseen, koska ostajat odottavat uusia malleja ja lopulta se myydään halvalla ylivuotisena. Käyttöönottopäiväksi tulee virheellisesti todellisuutta uudempi vuosilukema ja sitten ihmetellään, kun varaosaliikkeestä annetaan jatkuvasti vääriä osia.
👍 3Leave a comment:
-
-19 mallinen se on. Taisi bemarilla mennä raja syyskuussaOriginally posted by nappe74 View PostMikähän mahtaa olla minun autoni (F30
330xd) virallinen vuosimalli kun se on valmistunut 10.10.2018 ja käyttöönotettu 27.5.2019 ??
Onko se 2018 vai 2019 ??
Rekisteriotetta ei löydy eikä Traficomin omilta sivuiltakaan selvinnyt…
Leave a comment:
-
Mikähän mahtaa olla minun autoni (F30
330xd) virallinen vuosimalli kun se on valmistunut 10.10.2018 ja käyttöönotettu 27.5.2019 ??
Onko se 2018 vai 2019 ??
Rekisteriotetta ei löydy eikä Traficomin omilta sivuiltakaan selvinnyt…
Leave a comment:
-
Joskus tuommonen kolahdus voi tulla vaikka pakoputkesta tai jostain irrallisesta tavarasta takakontin pohjalla.Originally posted by manfre View PostMikä kolahtaa? F31 2012 Oikealla takana selkeästi kolahtaa joku kun ajaa takarenkaan johonkin kuoppaan. Ei millään löydy alustasta väljää, katsastuksessakaan ei tullut mistään sanomista. Iskarin yläpää uusittu mutta ei korjannut asiaa. Onko jotain muuta mihin kiinnittää tarkemmin huomiota?
Leave a comment:
-
Kolahdus tarkoittaa aina, että kaksi kovaa ottaa yhteen. Kovia niveliä on tukivarsissa ja koiranluissa. Yleensä se on kallistuksenvakaajan koiranluut, jotka alkavat kolisemaan toispuoleisessa joustossa ja välillä sitä välystä on todella hankala havaita.
Leave a comment:
-
Mikä kolahtaa? F31 2012 Oikealla takana selkeästi kolahtaa joku kun ajaa takarenkaan johonkin kuoppaan. Ei millään löydy alustasta väljää, katsastuksessakaan ei tullut mistään sanomista. Iskarin yläpää uusittu mutta ei korjannut asiaa. Onko jotain muuta mihin kiinnittää tarkemmin huomiota?
Leave a comment:
-
B47 on kanssa hyvä valinta jos diesel on vaihtoehto, on monesti ostohinnaltaan jonkun verran edullisempi.Originally posted by Petteri75 View Post
Kerran tuli sijaisautoksi tuollainen vajaamoottorilla varustettu, ja ei voi suositella. Sitä joutuu käytännössä polkemaan paljon enemmän kuin 2-litraista, josta syystä sitten kulutus onkin vähintään samaa tasoa kuin 320i:ssä. Toisin sanoen, ei säästä ja kuluu suhteessa nopeammin, joten miksi tällainen hinnat alkaen -versio F3x:iin on tarvittu, onkin mielenkiintoinen kysymys. B48 ei ollut uutenakaan äänetön, mutta normiajossa toimi oikein hyvin varsinkin 8-vaihteisen automaatin kanssa. Jos löytää kohtuuhintaan kohtuullisesti huolletun, niin tällainen voisi olla hyvä.
Leave a comment:
-
Kerran tuli sijaisautoksi tuollainen vajaamoottorilla varustettu, ja ei voi suositella. Sitä joutuu käytännössä polkemaan paljon enemmän kuin 2-litraista, josta syystä sitten kulutus onkin vähintään samaa tasoa kuin 320i:ssä. Toisin sanoen, ei säästä ja kuluu suhteessa nopeammin, joten miksi tällainen hinnat alkaen -versio F3x:iin on tarvittu, onkin mielenkiintoinen kysymys. B48 ei ollut uutenakaan äänetön, mutta normiajossa toimi oikein hyvin varsinkin 8-vaihteisen automaatin kanssa. Jos löytää kohtuuhintaan kohtuullisesti huolletun, niin tällainen voisi olla hyvä.Originally posted by 314da View PostMinä kyllä pysyisin erossa noin vanhoista hybrideistä jos ei itsellä osaamista korjata niitä. B38 moottori on kyllä turhan kesy laite F3x ään.
Leave a comment:
-
Minä kyllä pysyisin erossa noin vanhoista hybrideistä jos ei itsellä osaamista korjata niitä. B38 moottori on kyllä turhan kesy laite F3x ään.Originally posted by Jond View Post
Kiitos, Pekka kirjottanut hyvin näistä moottorityypeistä! Plug-in versio olisi juurikin tuolla B48 koneella mikä tuo mielenrauhaa, mutta mietityttää millainen pommi tuosta akkupuolesta voi kehkeytyä. Noista 1,5l B38 koneista en ole vielä löytänyt pahaa sanottavaa, eli ehkä sellasta pitäs käydä koeajamassa ja soitella tuttuun korjaamoon että onko ne yliedustettuina.
Leave a comment:
Leave a comment: