F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• 314da
    replied
    Originally posted by ot8 View Post
    Kävin koeajamassa liikkeestä F31 320d xDrive B47 moottorilla vm. 2017, ajettu 160tkm.
    Liikkeelle lähtiessä oli useamman kerran selkeä viive kaasuun vastaavuudessa, jonka jälkeen lähti yhtäkkiä ns. nykäisten kiihtymään normaalisti vaikka kaasupoljin oli koko ajan samassa asennossa.
    Sen verran näillä on tullut ajeltua, että ei voi olla ominaisuus.
    Mistähän voisi johtua...? Laatikon öljynvaihto, jakolaatikko, EGR, ahdin...?
    EGR on minun veikkaus.

Leave a comment:

• ot8
    replied
    Kävin koeajamassa liikkeestä F31 320d xDrive B47 moottorilla vm. 2017, ajettu 160tkm.
    Liikkeelle lähtiessä oli useamman kerran selkeä viive kaasuun vastaavuudessa, jonka jälkeen lähti yhtäkkiä ns. nykäisten kiihtymään normaalisti vaikka kaasupoljin oli koko ajan samassa asennossa.
    Sen verran näillä on tullut ajeltua, että ei voi olla ominaisuus.
    Mistähän voisi johtua...? Laatikon öljynvaihto, jakolaatikko, EGR, ahdin...?

Leave a comment:

• Odto
    replied
    F31 ja apukuskin oven lukko temppuilee. Lukkoyksikkö (Febi bilstein) on vaihdettu n.6kk sitten. Sähköisesti toimii ja myös nuppi nousee aina ylös. Ovea täytyy joka toinen kerta hemputtaa johonkin suuntaan jotta kahva (sisä, tai ulko) tarraa kiinni. Eli Kahva tuntuu täysin hengettömältä silloin kun ovi ei aukea. Ajattelin lukkoyksikön olevan jotenkin huonossa asennossa ja sen takia oven kovistelu auttaa vapauttamaan jotakin. Osa on kolmella ruuvilla kiinni, eikä sitä kyllä milliä enempää saa mihinkään suuntaan liikutettua. Onko vihjeitä?

Leave a comment:

• vekkuli
    replied
    Originally posted by nnikoow View Post
    onkohan kukaan täältä retrofitannut comfort accessia äffään? Netistä löytyi jotain tietoja ja ilmeisemmin vaatis kahvat & kannattimet, lisäantennit ja tietty koodauksen. Mahtaakohan vaatia muuta? autona F36 jos sillä väliä...
    FEM täytyy olla high mallia, oviin johtosarjat ja hiukan kaapelin vetoa. Minulta löytyisi kahvat, ovien johtosarjat, FEM, antennit ja niihin liittimet.

Leave a comment:

• nnikoow
    replied
    onkohan kukaan täältä retrofitannut comfort accessia äffään? Netistä löytyi jotain tietoja ja ilmeisemmin vaatis kahvat & kannattimet, lisäantennit ja tietty koodauksen. Mahtaakohan vaatia muuta? autona F36 jos sillä väliä...

Leave a comment:

• Zeta
    replied
    Originally posted by Lagitech View Post
    Tuli tuossa hommattua vuoden 2013 F31 318d 270tkm ajettuna. Tuossa on täydellinen sähköinen huoltokirja. Onko kenelläkään ajatuksia kannattaako jatkossakin käyttää auto liikkeessä tarpeenmukaisissa huolloissa vai teenkö itse ja laitan esim. Vihkoon merkinnät? Itse tarkoitus tehdä korjaukset jokatapauksessa, mutta mietinkin että onko tuon arvoiseen ja noilla kilsoilla enää kannattavaa käyttää liikkeissä huolloissa vain ja ainoastaan sähköisen huoltokirjan takia. Öljyt vaihtaisin jokatapauksessa kerran huoltovälin aikana eli 10tkm välein.
    Oma mielipide on, että ei ole yli 10v vanhassa ja melkein 300tkm ajetussa väliä missä huollot on tehty, kunhan ne on tehty. Auton arvo ei siitä enää kummasti muutu.

Leave a comment:

• ///MJ
    replied
    Originally posted by wayne View Post
    Huoltoon liittyvä kysymys:
    Autona F36 vm-18 joka viime kesänä huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Seuraava huolto olisi ensi vuonna mutta tarkoitus on nyt tehdä välihuolto.

Oletteko pyytäneet merkkaamaan huoltohistoriaan (sähköinen) välihuollot myös vai tehneet / teettäneet ilman merkintöjä?
    Tarkoituksena ei ole käyttää merkkiliikettä tälle operaatiolle.
    Edelliseen F36 merkkailtiin huollossa välihuoltoja historiaan. Tulivat sitten näkyviin kun käytti merkkiliikkeessä...

Leave a comment:

• Lagitech
    replied
    Tuli tuossa hommattua vuoden 2013 F31 318d 270tkm ajettuna. Tuossa on täydellinen sähköinen huoltokirja. Onko kenelläkään ajatuksia kannattaako jatkossakin käyttää auto liikkeessä tarpeenmukaisissa huolloissa vai teenkö itse ja laitan esim. Vihkoon merkinnät? Itse tarkoitus tehdä korjaukset jokatapauksessa, mutta mietinkin että onko tuon arvoiseen ja noilla kilsoilla enää kannattavaa käyttää liikkeissä huolloissa vain ja ainoastaan sähköisen huoltokirjan takia. Öljyt vaihtaisin jokatapauksessa kerran huoltovälin aikana eli 10tkm välein.

Leave a comment:

• JaniLap
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    F30 330e

Takaluukun 12v pistoke tuleeko tuohon jatkuva jännite vai katkeaa kun auton sammuttaa?

On auton virranhallintajärjestelmässä ja siten Terminal 30g katkaisee kun on aika käydä nukkumaan.

Leave a comment:

• Spiddu
    replied
    F30 330e

Takaluukun 12v pistoke tuleeko tuohon jatkuva jännite vai katkeaa kun auton sammuttaa?

Reissu pohjoiseen edessä, niin tietää ottaakko kylmälaukun aina irti stoppien ajaksi

Leave a comment:

• nun6
    replied
    Originally posted by grändi View Post

Marmorin hinta-arvio sisarmalliin oli 600€ kantturoissa uudelle avaimelle, tarvikeavain muualta oli 249€ koodauksineen.
    Siis mitä? Nää hinnat ne vaan jaksaa yllättää, vaikka vuosia ajeleekin samalla merkillä

Leave a comment:

• grändi
    replied
    Originally posted by nun6 View Post
    Saako uutta avainta mistään muualta kuin marmoritiskiltä? Paljonkohan kustantaa? Avain kadonnut, niin koodataanko se toinen + uusi uudestaan?
    Marmorin hinta-arvio sisarmalliin oli 600€ kantturoissa uudelle avaimelle, tarvikeavain muualta oli 249€ koodauksineen.

Leave a comment:

• nun6
    replied
    Saako uutta avainta mistään muualta kuin marmoritiskiltä? Paljonkohan kustantaa? Avain kadonnut, niin koodataanko se toinen + uusi uudestaan?

Leave a comment:

• Crete88
    replied
    Ei mitenkään saa itse tehtyjä juttuja pysyvästi eli sinne tehtaan servereille. Sinne näytölle voi itse kyllä laittaa mitä vaan mutta ne häviää seuraavassa virallisessa huollossa.

Leave a comment:

• Rattiukko
    replied
    Jos vaihtaa autoon itse öljyt niin millä keinoin merkinnän saa pysyvästi sähköiseen huoltokirjaan? Voiko lähettää viestin jonnekin että merkatkaapa nyt sinne että öljyt on vaihdettu?

Leave a comment:

Working...
X