Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 6887
    • Forssa

    Meluun suurin vaikuttaja on renkaat.

    Edellisessä F31 en pitänyt melua ongelmana.
    Nykyisessä F31 on meteli taasen aika kova, sanoisin jopa häiritsevä.

    En ole koskaan ostanut kalliita renkaita. Enemmän kai vaikuttaa renkaan kuvio. Jotkut ovat meluisia ja jotkut vähemmän.

    Suunnitelmissa jossain vaiheessa purkaa auton sisustaa niin paljon kuin mahdollista ja lätkiä vaimennusmattoa mahdollisimman paljon. Kummallista että premium merkkisessä on menty harppaus takaisin päin ajomelussa, tosin onhan kolmonen se eniten myydyin bemmi ja kai se on pakko jostain säästää että linjalta tulee nopeammin sekä halvemmalla autoa ulos.
    Nyt:
    F07 535xD GT -11

    Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • arben
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1113
      • suomi

      S606A Navigation System Business
      S674A HiFi System Harman Kardon
      S698A AreaCode 2 For DVD
      S6ACA Intelligent Emergency SOS Call
      S6AEA Teleservices
      S6AKA Connected Drive Services
      S6APA Remote Services
      S6ARA Internet
      S6NHA Handsfree With USB Interface
      S6WAA Instrument Cluster Expanded Equipment

      Tuo internet varmaan on susi joo mutta miksei se näy mulla? Vaatiiko connected drivestä jonkun paketin oston?

      Comment

      • ///saMuli
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 964
        • Seinäjoki



        Suomen tarjonta on olematonta ja haluaisin manuaalina. Äkkiseltään mielenkiintoinen yksilö. Ehkä en aatellut noin paljon ajettua, mutta tossa voisi päästä kympin veroilla. Noin 35k€ 435i kuulostaa houkuttelevalta. Varsinkin kun katselee E9x 25-30 pyyntejä "paremmista" yksilöistä.

        Elikkäs itse kysymykseen: F32 on täysin vieras korimalli. Mitä varusteita tuosta linkin yksilöstä puuttuu? En siis tiedä edes mitä kaikkea tuohon on saanut ruksittua ja mitkä on vakiona. Monen puutteen kanssa pystyn elämään. Kunhan olis kuitenkin sopivan kattava ja hyvällä maulla valittu. Tärkein varuste puuttunee eli lukkoperä, mutta sen saa onneksi hankittua marmorilta myöhemmin.

        Täytyy pyytää varustelistaus tai runkonumero vielä ennenkuin tekee päätöksen.
        https://www.instagram.com/hackberryracing/


        BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

        EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6704
          • PK-seutu

          Originally posted by ///saMuli View Post
          https://www.blocket.se/annons/hallan...306hk/87501571

          Suomen tarjonta on olematonta ja haluaisin manuaalina. Äkkiseltään mielenkiintoinen yksilö. Ehkä en aatellut noin paljon ajettua, mutta tossa voisi päästä kympin veroilla. Noin 35k€ 435i kuulostaa houkuttelevalta. Varsinkin kun katselee E9x 25-30 pyyntejä "paremmista" yksilöistä.

          Elikkäs itse kysymykseen: F32 on täysin vieras korimalli. Mitä varusteita tuosta linkin yksilöstä puuttuu? En siis tiedä edes mitä kaikkea tuohon on saanut ruksittua ja mitkä on vakiona. Monen puutteen kanssa pystyn elämään. Kunhan olis kuitenkin sopivan kattava ja hyvällä maulla valittu. Tärkein varuste puuttunee eli lukkoperä, mutta sen saa onneksi hankittua marmorilta myöhemmin.

          Täytyy pyytää varustelistaus tai runkonumero vielä ennenkuin tekee päätöksen.
          Ei ihmekään ettei Suomessa valikoimaa. Ei noita kukaan hullu manuaalina osta Saa sitä tietenkin itselleen ostaa mitä huvittaa, mutta jälleenmyynti voi olla joskus aika tuskaa.

          WBA3R11010F782603
          S65, S85, H1, N63TU, HA0

          Comment

          • ///saMuli
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 964
            • Seinäjoki

            Originally posted by pyroz View Post
            Ei ihmekään ettei Suomessa valikoimaa. Ei noita kukaan hullu manuaalina osta Saa sitä tietenkin itselleen ostaa mitä huvittaa, mutta jälleenmyynti voi olla joskus aika tuskaa.

            WBA3R11010F782603
            Kiitti runkonumeron löytämisestä.

            Olet varmasti oikeassa. 1M olisi kuin minua varten tehty. Ei vaan ole varaa siihen. Tässä sitten yritän etsiä halvempaa lukkoperäistä manuaalia...

            BMW VIN decoder will check your BMW VIN and show you full vehicle specification

            Vaikuttaa melko karvalakilta. Vakiovarusteita taitaa olla suurin osa. Mutta en minä tästä korimallista paljoa tiedä.
            Last edited by ///saMuli; 24-02-2020, 17:11.
            https://www.instagram.com/hackberryracing/


            BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

            EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 6887
              • Forssa

              Käsittääkseni F-korisissa lukkoperän on saanut vain oikeisiin ///Mx malleihin.
              Pelkän lukkoyksikön istutus toisiin kuoriin voi mennä haastavaksi ja ämmän perässä tuskin välitys kovin hyvin osuu kohdalleen pienempikoneisissa. Tuurilla voi olla hyvinkin lähellä.
              Mahtaako ämmäläisen akselissa olla kiinnitykset eri paikoissa tai leveämmällä, tms.

              Olisihan se lukko ihan pakollinen kaikkiin bemareihin.
              Nyt:
              F07 535xD GT -11

              Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • ///saMuli
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 964
                • Seinäjoki

                Originally posted by |foder| View Post
                Käsittääkseni F-korisissa lukkoperän on saanut vain oikeisiin ///Mx malleihin.
                Pelkän lukkoyksikön istutus toisiin kuoriin voi mennä haastavaksi ja ämmän perässä tuskin välitys kovin hyvin osuu kohdalleen pienempikoneisissa. Tuurilla voi olla hyvinkin lähellä.
                Mahtaako ämmäläisen akselissa olla kiinnitykset eri paikoissa tai leveämmällä, tms.

                Olisihan se lukko ihan pakollinen kaikkiin bemareihin.


                Ihan orkkis BMW performance lisävaruste
                https://www.instagram.com/hackberryracing/


                BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                Comment

                • Galaxy1223
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 116
                  • Suomi

                  Luulisi että Quaifeltä löytyisi myös vaihtoehto huomattavasti orkkista halvemmalla.

                  Comment

                  • ///saMuli
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 964
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Galaxy1223 View Post
                    Luulisi että Quaifeltä löytyisi myös vaihtoehto huomattavasti orkkista halvemmalla.
                    Pitää paikkaansa. Se ei ole vain itselleni vaihtoehto.
                    https://www.instagram.com/hackberryracing/


                    BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                    EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 6887
                      • Forssa

                      No johan. Onko tuo kaikissa performance paketillisissa autoissa vai vaatinut erikseen vielä raksittavan vaikka olisikin performance paketti?

                      Quaifea en miettisi hetkeäkään jos kerran kunnon lukkoa saatavilla.
                      Nyt:
                      F07 535xD GT -11

                      Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • ///saMuli
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 964
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by |foder| View Post
                        No johan. Onko tuo kaikissa performance paketillisissa autoissa vai vaatinut erikseen vielä raksittavan vaikka olisikin performance paketti?

                        Quaifea en miettisi hetkeäkään jos kerran kunnon lukkoa saatavilla.
                        Performance osat ovat yksittäisiä. Ei ole pakettia. (uuteen autoon) Ne ilmeisesti hankitaan ja asennetaan vasta kun auto luovutushuollossa. Eli lukkoperän suhteen aletaan purkamaan "vanhaa" ja asennetaan uusi.

                        Käytettyyn autoon saa kaikki osat ihan marmoritiskiltä. Asennettuna tai ilman.

                        En montaa autoa nähnyt myynnissä missä olisi orkkis lukkoperä. Ja montako vuotta lukottomuutta on kirottu kun ei ole ollut saatavilla. Ilmeisesti uusien autojen ostajat eivät moista arvosta.
                        Last edited by ///saMuli; 24-02-2020, 17:27.
                        https://www.instagram.com/hackberryracing/


                        BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                        EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                        Comment

                        • kobluna
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2018
                          • 124
                          • Espoo

                          Originally posted by ///saMuli View Post
                          Performance osat ovat yksittäisiä. Ei ole pakettia. (uuteen autoon) Ne ilmeisesti hankitaan ja asennetaan vasta kun auto luovutushuollossa. Eli lukkoperän suhteen aletaan purkamaan "vanhaa" ja asennetaan uusi.

                          Käytettyyn autoon saa kaikki osat ihan marmoritiskiltä. Asennettuna tai ilman.

                          En montaa autoa nähnyt myynnissä missä olisi orkkis lukkoperä. Ja montako vuotta lukottomuutta on kirottu kun ei ole ollut saatavilla. Ilmeisesti uusien autojen ostajat eivät moista arvosta.
                          G20:een saakin jo tehtaalta oikean lukon. Karvalakkiin ei tosin saa, mutta 330i, ja 330e malleihin sen saa 1500€ lisävarusteena ja M340i:ssä se on jo vakiona. Tuohon hintaan se todellakin kannattaisi ottaa, mutta saas nähdä kuinka monesta se lopulta tulee löytymään.


                          Noita 335i lukkoperiä oli muuten kesällä jossain "varastontyhjennyksessä" 500€ hintaan monessakin kaupassa. Vähän hokutteli ostaa, mutta jäi hankkimatta, kun itsellä karvalakki neloskone vaan. Lähinnä talvella ja sateella tuosta olisi omassa vajaatehoisessa ollut hyötyä, mutta välitys olisi muuttunut, niin tiedä sitten mitä ongelmia siitä olisi seurannut.

                          Comment

                          • IKa
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 877
                            • Klaukkala

                            Originally posted by kobluna View Post
                            Noita 335i lukkoperiä oli muuten kesällä jossain "varastontyhjennyksessä" 500€ hintaan monessakin kaupassa. Vähän hokutteli ostaa, mutta jäi hankkimatta, kun itsellä karvalakki neloskone vaan.
                            Ennen hankintaa kannattaa tarkistaa, onko kyseinen lukkoperä edes yhteensopiva auton muun voimalinjan kanssa (perä on paljon pienempi kansanmalleissa ja sitä kautta mm. kardaanin ja vetareiden mitatkin ovat erillaiset). Tuotekuvauksessa kyllä kerrotaan mihin malleihin kyseinen "M Performance Limited Slip Differential" sopii suoraan.

                            Se varmaan on myös tiedossa, että F-sarjan aidoissa M-autoissa lukko on vielä aivan toisenlainen. Toki niissäkin on kitkalevylukko, mutta sen lukitus-suhdetta muutetaan sähköisesti sen mukaan mikä ajo-ohjelma on käytössä.
                            G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                            Comment

                            • kobluna
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2018
                              • 124
                              • Espoo

                              Originally posted by IKa View Post
                              Ennen hankintaa kannattaa tarkistaa, onko kyseinen lukkoperä edes yhteensopiva auton muun voimalinjan kanssa (perä on paljon pienempi kansanmalleissa ja sitä kautta mm. kardaanin ja vetareiden mitatkin ovat erillaiset). Tuotekuvauksessa kyllä kerrotaan mihin malleihin kyseinen "M Performance Limited Slip Differential" sopii suoraan.

                              Se varmaan on myös tiedossa, että F-sarjan aidoissa M-autoissa lukko on vielä aivan toisenlainen. Toki niissäkin on kitkalevylukko, mutta sen lukitus-suhdetta muutetaan sähköisesti sen mukaan mikä ajo-ohjelma on käytössä.
                              Joo, ei tuo perä olisi omaan autoon suoraan käynyt. Sekin oli osasyy, etten siihen tarttunut. Suoraanhan se siis käy vain 335i ja 340i malleihin eli kutoskoneisiin.
                              Tämäkin oli toki tiedossa, mutta G-sarjassa taitaa olla kansanmallien lukkokin jo sähköllä ohjattua mallia. Satavarma en ole, mutta jossain julkaisun aikaisessa artikkelissa näin muistaakseni kehuttiin. Suomessa toki verojen takia jo 330i on kaikkea muuta kuin kansanmalli...

                              Comment

                              • IKa
                                BTCF Member
                                • Apr 2007
                                • 877
                                • Klaukkala

                                Originally posted by kobluna View Post
                                G-sarjassa taitaa olla kansanmallien lukkokin jo sähköllä ohjattua mallia. Satavarma en ole, mutta jossain julkaisun aikaisessa artikkelissa näin muistaakseni kehuttiin.
                                Mielenkiinnosta koetin hieman selvitellä, kuinka samanlainen/ erillainen tuo G-sarjan lukko (joka on lisävarusteena 330i:ssä ja vakiona M340i:ssä), on esim. M2:sen tai M4:sen lukon kanssa.

                                M2/M4 lukoista joita kutsutaan nimellä "The Active M Differential" löytyy hyvä kuvaus BMW:n omista dokumenteista. Sen sijaan 330i/M340i lukoista, joita kutsutaan nimellä "The M Sport Differential", en yhtä yksityiskohtaista kuvausta löytänyt.

                                Jonkinlainen kuvaus 330i/M340i lukoista löytyi kuitenkin bmwblog.com -sivustolta:
                                The M Sport Differential isn’t just a program to brake the inner rear wheel in a corner as is seen in many other cars, rather the M Sport Differential uses an electronic motor to shift as much as 1,106 lb-ft of torque to the side needed. The M Sport Differential is optional on the 330i M Sport but standard on the M340i.

                                Ja tässä M2:n teknisestä dokumentista napattu yksityiskohtaisempi kuvaus Active M Differential -lukosta:
                                The Active M Differential in the new BMW M2 optimises traction and maximises directional stability. This electronically controlled multi-plate limited-slip differential takes traction and directional stability to a new level. The multi-plate limited-slip differential is proactively controlled with extremely high precision and speed. The locking effect can be varied between 0 and 100 per cent according to the driving situation. Sensors including those of the DSC (Dynamic Stability Control) system determine the car’s steering angle, accelerator position, brake pressure, engine torque, wheel speed and yaw rate. The control unit uses this analysis of the driving situation to detect the threat of traction loss on one side of the car and calculates the required locking effect, which is engaged by an electric motor. Full locking power of
                                2,500 Nm (1,843 lb-ft) is available within 150 ms. This allows the system to prevent a wheel from spinning in extreme conditions on slippery road surfaces or when the two rear wheels are experiencing significant differences in friction coefficient.
                                G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎