Onko tuo muka ihan virallinen bmw:n promokuva? Aika jäätävät valssit jos tollaset on oikeesti saatavilla. Ihan niinkun jostain vannetukusta ois halvimmat barzetat haettu alle. Muutenhan tuo on varsin asiallisen näkönen ja vaan paranee, kunhan silmä tottuu.
Kyllä se valitettavasti taitaa olla. Semmonen perus-kebab-tuning fiilis noista vanteista mullekin tulee.
Ainakin viisi senttiä tuota voisi pudottaa, kauhee rako renkaan ja kaaren välissä.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Aluksi 328i kaikilla herkuilla. Tunnelma on vähintään 5-sarjalaisen tasoa, jos ruksit ruksittu oikein. Laatu ja premium on läsnä. Ensimmäinen kiihdytys ja nauru meinasi tulla...tämähän kuullostaa ruohonleikkurilta! No joo, äänimaailma heti paranee kunhan pääsee yläkierroksille. Tunnelma on upea ja kyllähän tämä kolmilitraisen r6 veroinen on. Vääntöä on tosi ohuesti isoilla vaihtiella, jopa vähemmän kuin 3l vaparissa, mutta 2krpm jälkeen meno maistuu. Ohjaus on nykytyyliin sähköinen ja renkaita ei tunne. Tuntuma on kohtalainen, mutta tunto tiehen on etäinen kaikesta hehkutuksesta huolimatta. Ehdottamasti parempi kuin e60, e90, mutta sinne taivaaseen e36, e46, e39 matkaa on vielä.. Meno on mukavaa ja kivirekimäisyys loistaa poissaolollaan. Aiemmin ajoin golf gti:n (235hv) ja siihen verrattuna potkua on hieman enemmän, mutta ääntä reilusti vähemmän. Golffissa äänet ovat huomattavasti muhkeammat vaikka samantyyppinen moottori molemmissa. Tietysti viritys on kovin erilainen näillä kahdella. Mitähn tähän sanoisi muuta kuin että tämä on SE kandidaaatti e39:n jälkeen. Selvää klassikkoainesta!
btw hieman kostealla asfaltilla GTi:n sain 90 asteen mutkassa täysin poikittain! Vauhtia ehkä max 60km/h, mutta jyrkkä käännös ja hieman kostea pinta oli liikaa ja sydän pomppasi. Onneksi esp puuttui lopulta peliiin ja selvittiin vauriotta. Tuossa oli tarkoitus laittaa perä hieman irti, mutta kosteus pääsi yllättämään uudella autolla.
320d:
Äänimaailma on hyvin paljon meluisampi, mutta diesel jaksaa ihmetyttää. Menohaluja on 328:ia enemmän aina 3500rpm asti. Tämä nyky kaksilitrainen vastaa tuntumaltaan muutaman vuoden takaista 235hv 330d:tä. Taitaa olla teholukemat jopa alakanttiin..Varmasti riittävästi potkua! Mitähän uusi 330d sitten on..
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Kiinnititkö F30 koeajolla huomiota alustan ääniin tai rengasmeluun?
30min koejaolla en kuullut mitään erikoisia ääniä alustasta, mutta rengasääntä on e39:iä enemmän. Ajoi myös c-sarjan mersua ja siinä sama huomio. Rengasääntä on melko paljon, mutta suhteellista toki. Luokassaan hiljainen, mutta pari pykälää 5-sarjaa äänekkäämpi.
En osaa verrata e90:iin ilman peräkkäin ajoa. Kyllä varmasti rengasmelunkin kanssa pystyy elämään kun muuten erinomainen paketti. Vielä vaan kaipais vanhan ajan tuntumaa renkaaseen asti.
Kiinnititkö F30 koeajolla huomiota alustan ääniin tai rengasmeluun?
Hyppäsin 320DA:n puikkoihin suoraan oman E90:n ratista. Rengasmeteliä oli kyllä jostain syystä enemmän F30:ssa kuin E90:ssä ja tämän kaverikin huomasi heti. Renkaina minulla Conti 225/45x17 nastat ja F30:ssa Nokian 225/50x17. Moottori kuulosti aivan samalta. Muutenkin kun silmät kiinni ajeli niin tuntui kyllä hyvin paljon omalta autolta, kevyttä ohjausta lukuunottamatta.
Heti perään ajettu F10 520DA oli kyllä reilusti hiljaisempi, varsinkin moottoriltaan. Mutta kyllä siinä alkaa olla jo liikaa kokoa kyläpyöritykseen.
Ei välttämättä tulisi mieleen laittaa 25-30k€:tä rahaa väliin tässä tapauksessa.
Bensamoottoreita ei ole vielä tullut ajettua.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment