Announcement

Collapse
No announcement yet.

300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by touring39 View Post
    Katoikko ton masiaron youtube-pätkän?



    Eli toimiiko uudempi versio hätäisemmin? Sitten se voi ollakin aika jees.

    Jep, eihän tollasta voi edes käyttää mikä tuossa videolla on. Oliskohan tuulilasi ollut paskainen sen silmän kohdalta, vai toimiiko se vanhemmissa tosiaan noin huonosti. Herkkyys aivan liian huono. Kertaakaan ei ole itsellä väläyttänyt pitkiä katuvalojen välissä ja mielestäni vaihtaa nopeammin pitkät kun auto on mennyt ohi.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Pred
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 442
      • E-Pohjanmaa

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Jep, eihän tollasta voi edes käyttää mikä tuossa videolla on. Oliskohan tuulilasi ollut paskainen sen silmän kohdalta, vai toimiiko se vanhemmissa tosiaan noin huonosti. Herkkyys aivan liian huono. Kertaakaan ei ole itsellä väläyttänyt pitkiä katuvalojen välissä ja mielestäni vaihtaa nopeammin pitkät kun auto on mennyt ohi.
      E91:ssä toimii suunnilleen noin kuin tuossa videossa. Sekoilee ihan liikaa katuvaloista ym ja vaihtaa tosi laiskasti pitkille. Lyhyille pudottaa liiankin herkästi.
      Tesla Model 3 Performance
      EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
      EX: VW Touran 2.0 TDI
      EX: VW R6 Polo GTI
      EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
      EX: BMW E91 325dA M-sport
      EX: BMW E46 320d touring M-sport
      EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
      EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
      EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
      EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by Pred View Post
        E91:ssä toimii suunnilleen noin kuin tuossa videossa. Sekoilee ihan liikaa katuvaloista ym ja vaihtaa tosi laiskasti pitkille. Lyhyille pudottaa liiankin herkästi.

        Otin videon vastaavasta pätkästä... pitää uppia jossain vaiheessa se nettiin. Huomaa selkeästi että katuvaloissa menee joku viive päälle, niin ei vilkuttele. kun katuvalot loppuu, niin menee varmaan joku 5-10 sekuntia ennenkö vaihtaa pitkät. Kai toi ongelma on bmwlläkin tiedostettu ja muutettu systeemiä. Ei se heti auton kohdalla vaihda pitkiä takaisin, mutta jos nyt joku 10-20m menee, niin eihän siinä ihan pimeään sentään joudu, kun on hyvät lyhyet.


        Edit: tässä on nyt huonohko video vielä huonommalla musiikilla http://www.youtube.com/watch?v=HZIC-hg4q3s
        Last edited by bemu2000; 14-01-2013, 23:41.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Bora
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 519
          • Suomi

          Originally posted by burtsi View Post
          Pientä päivitystä, näillä taidetaan mennä:

          2TB Sport Automaattivaihteisto
          710 M Sport Urheiluohjauspyörä, nahkapäällysteinen
          481 Urheiluistuimet edessä
          216 Servotronic
          521 Sadetunnistin
          508 Parkkitutka eteen (takana vakiona)
          5AC Kaukovaloassistentti
          775 BMW Individual sisäkattoverhoilu Anthracite
          248 Lämmitettävä ohjauspyörä
          320 Mallimerkinnän poisto
          6WA Mittariston ajotietokonenäyttö laajennetulla sisällöllä
          Eikös sport ohjaus [2VL] olisi hyvä lisä servotronic:iin? Ei lisäisi hintaa mahdottomia ~250e ja toinen pikkujuttu olisi ristiseläntuensäätö [488] ~400e. Riippuu kuskista täysin onko tarpeen. Jos ei ole tarpeellinen niin ei täytä ollenkaan niitä "ilmapusseja" mutta mikäli on niin vois v¤tuttaa 400e säästö... taitaa vielä onnistua muuttaa tilausta pikkuhetken?
          Last edited by Bora; 16-01-2013, 00:14.
          Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

          Comment

          • burtsi
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 67
            • Espoo

            Originally posted by Bora View Post
            Eikös sport ohjaus [2VL] olisi hyvä lisä servotronic:iin? Ei lisäisi hintaa mahdottomia ~250e ja toinen pikkujuttu olisi ristiseläntuensäätö [488] ~400e. Riippuu kuskista täysin onko tarpeen. Jos ei ole tarpeellinen niin ei täytä ollenkaan niitä "ilmapusseja" mutta mikäli on niin vois v¤tuttaa 400e säästö... taitaa vielä onnistua muuttaa tilausta pikkuhetken?
            Sport ohjaus saattaisi olla hyvä, en vaan päässyt sellaista missään kokeilemaan ja kun servo tuntui koeajojen perusteella oikein hyvältä, niin päädyin siihen. Säädettävää ristiseläntukea en ottanut, koska en kokenut sitä koeajojen perusteella tarpeelliseksi. Näillä varusteilla mennään nyt ja säästetään vähät rahat kesävanteisiin...

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              Tänään kävin koeajelemassa n.20km lenkin 320 Xdrive 2.0 turbobensan (siis 320 xia, heh) sedanversion.

              Sport line + servotronik ja jotain muuta kilkettä.

              Kyllä neliveto on nannaa, kesäkeli kiihdyttäessä.. ekaan risteykseen mentiinkin sitten sujuvasti pitkäksi, kas kun jarrutusteho ei kasva nelivedon myötä

              Auto on jämäkkä ja ohjaustunto hyvä, ei vaeltele kyllä yhtään. Oman auton aktiiviohjaus pesee silti 6-0 tämänkin. Comfort ja sport asetuksilla meno turhan vaisua, mutta kun sai sport+ asetuksen päälle niin jo alkoi olla kivempaa. Antoi luistattaa ja moottorikin tuntui enemmän vedättävän ja vääntävämmältä. Perusasetuksilla kun antoi kenkää niin moottori kiljui mutta räväkkyys puuttui. Perusajamiseen ja sakkojen ottoon tehot riittävät, mutta edelleenkin 530DAT jälkeen meno oli aika puutunutta ja tosiaan ylärekisterin tehoja kun otti ulos niin piti irvistää äänelle..

              Tuo moottorin ääni on todellakin aivan hanurista, dieseliäkin kuuntelee mieluummin. Tyhjäkäynnillä ei ole tasaista , vaan auto värähtelee/tärähtelee. Kutosbensaa ei huomaa liikennevaloissa muusta kun rpm mittarista..

              Tilat ovat muuten verrannolliset E60/1 sarjaan, touringin kontti pienempi mutta verhon alla korkeampi tila -> vahinkovankkurit mahtuu paremmin.

              Kuskille vähemmän tilaa sekä leveys- että pituussuunnassa. Takana sama linja jatkuu, mutta lähellä ollaan.

              Ajomelu.. Sitä muuten on. Karkealla asfaltilla kumisee todella paljon vrt. 5-srj. Voipi olla mulle tuo dealbreaker jos ei vaihtohyvitys jo tapa ideaa heti alkuunsa.

              Samoin se , että autoon pitäisi lastata 15k€ varusteita että se olisi edes suurinpiirtein viivalla nykyisen pirssin kanssa , on autokuumeelle varsin hyvää lääkettä. Samalla summalla korjaa omaa jo kohtuu paljon..

              HUDin puuttuminen varusteista muuten keljutti eniten. Nyt kun siihen on tottunut on todella hankalaa saada itseään edes tarkkailemaan nopeusmittaria. HUD pitäisi olla vakiovaruste, suoraan turvallisuuteen vaikuttava kampe. Pysyy silmät liikenteessä.


              Eli sellasta. Katsellaan mitä omasta saisi vaihdossa , tuskin kummosia tarjoilevat.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Ceeray View Post
                Tilat ovat muuten verrannolliset E60/1 sarjaan, touringin kontti pienempi mutta verhon alla korkeampi tila
                Hetkinen, onhan tuo pienempi kuin e39. E60 puhumattakaan...

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Jotenkin minulla on F30:n "sädekehä" himmentynyt: penkit ruosteessa, jarrut vinkuu, ohjaus tutisee, takaiskarit kolisee, rengasmelu kova, bensamoottori käy kuin diesel, ei aktiiviohjausta ja alustassa ja lokareissa huopaa.

                  Tuollaista alkusarjan autoa ei ehkä kannata ostaa käytettynä vaan vasta 11/2012 jälkeen tehty. Siis sitten joskus, mutta tuskinpa kuitenkaan...
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1399
                    • Kuopio

                    Nojaa, tuntui aika isolta sisältä silti.

                    Joo, jarrut vinkuivat koeajoautossa , 1250 km ajettu peli. Jotain kolisi vasemmassa takanurkassa nypylätiellä.

                    Täytyy sanoa että 2.0tfsi audi a4 avant quattro oli laadukkaamman oloinen kun ajoin, mutta muuten ei ehkä miellyttänyt yhtä paljoa.

                    Pitäsköhän vain pitäytyä E61:ssa kunnes saksanpää täyttyy F25 malleista, kuskata sitten sellanen vain tänne..

                    Tai ostaa Mazda CX-5, XC60 tai jopa koeajella V60...
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • Eemeli
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 1605
                      • pk-seutu

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Hetkinen, onhan tuo pienempi kuin e39. E60 puhumattakaan...
                      Ulkomitoissa näytti olevan 18cm eroa E39 "hyväksi". Mielestäni F31 oli kuitenkin takajalkatilaa enemmän samoilla penkinsäädöillä, takakontti toki pienempi, mutta ei ratkaisevasti..

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Eemeli View Post
                        Ulkomitoissa näytti olevan 18cm eroa E39 "hyväksi". Mielestäni F31 oli kuitenkin takajalkatilaa enemmän samoilla penkinsäädöillä, takakontti toki pienempi, mutta ei ratkaisevasti..
                        E39 touringin kontti on 10cm pidempi ja 10cm leveämpi kuin f31. Korkeus kattoon on sama, verhon alapuoli on n.6-7cm korkeampi f31:ssä. Pieni tuo f31:sen kontti on, etenkin jos vertaa vaikka Focus tai Golf jossa samankokoiset kontit kuin e39.

                        Comment

                        • burtsi
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 67
                          • Espoo

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Pieni tuo f31:sen kontti on, etenkin jos vertaa vaikka Focus tai Golf jossa samankokoiset kontit kuin e39.
                          Mitä he*vettiä ihminen sillä takakontilla tekee...?

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by burtsi View Post
                            Mitä he*vettiä ihminen sillä takakontilla tekee...?



                            Mitä ihminen tekee autolla yleensäkään, kun hevosellakin pääsee.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Eemeli
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 1605
                              • pk-seutu

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              E39 touringin kontti on 10cm pidempi ja 10cm leveämpi kuin f31. Korkeus kattoon on sama, verhon alapuoli on n.6-7cm korkeampi f31:ssä. Pieni tuo f31:sen kontti on, etenkin jos vertaa vaikka Focus tai Golf jossa samankokoiset kontit kuin e39.
                              Hyvää tietoa, näin pers tuntumalla riittäisi tuokin kontti. Ainahan se on täynnä kuitenkin?

                              Kova x-drive kampanjahan on nyt muuten päällä !
                              Last edited by Eemeli; 18-01-2013, 10:44. Reason: x-drive

                              Comment

                              • culli
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 378
                                • Helsinki

                                Tämä topic näyttää pysyvän suht aktiivisena joten joitain kokemuksia nyt reilun 20 tkm ja 8kk jälkeen F30 320 d:llä.

                                Tila ei ole ollut kertaakaan ongelma, vaikka kaksi lasta ja perheen tavarat kulkee päivittäin mukana. Sisätilat on varsinkin takana ja pituussuunnassa selkeästi isommat kuin e90. Ensimmäiset fiilikset autosta oli todella hyvät, mutta sittemmin taantuneet perus ok kulkuneuvon tasolle. Sisätilat ja kojelaudan design mielyttää edelleen silmää, mutta ulkopuolelle kaipaisi jotain. Näin työpaikan parkkihallissa 328 m-sportin metallin sinisenä ja oli todella hieno. M-sport tekee myös tähän koriin todella paljon. Jotenkin luonne/sielu tästä autosta kuitenkin puuttuu. Vaikka kaikki on suht hyvää, mikään ei kuitenkaan oikein säväytä. Liekö kaikkien uusien "perheautojen" ongelma.

                                Automaattilaatikko on ehdottomasti yksi parhaita joilla olen ajanut, mutta vieläkään vannoutunut manuaalimies ei ole täysin vakuuttunut. Arkiajossa ja kehä 1 ruuhkassa on todella hyvä mutta heti kun sisäinen pikkupoika nostaa päätään lumisella pikkutiellä, tuntuu hyväkin automaatti kuminauhalta jossa on aina väärä vaihde sisällä.

                                Vastaavan korimallin bensakoneista ei ole edes koeajon vertaa kokemusta joten näiden neloskoneiden äänimaailmasta en tiedä, mutta dieselin rouskutusta kuunnellessa kaipaa kyllä e90 330i:n silkinpehmeää käyntiä ja syvää ja matalaa kuutosen ääntä kiihdyttäessä.

                                Ongelmia ei ole ollut, naftaa tankkiin ja napista käyntiin.
                                Kaiken kaikkiaan perus hyvä auto, mutta särmä puuttuu (ehkä liian avensis).
                                G20 320i M-sport
                                Alfa GTV 1750

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎