F30 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rouktom
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    225/35&265/30 kumeilla kävin heittää lenkin noilla mietinnässä olevilla vanteilla. En saanut raapimaan ja takapenkillä oli vielä 90kiloa kaveria luomassa painoa.

    265/35 kumilla saattaa napsiakkin. Joten mietin pitäiskö tolle 9.5'' vanteelle laitella 255/35

    Eli vaihtoehtoina ois 225/40-19 & 255/35-19
    tai 235/40-19 & 265/35-19

    Ja et tosiaan on vanteissa 32 ja leveyttä 8.5&9.5
    Koska kuitenkin profiilia pitää napsu nostella noista 35/30 kumeista 40/35:siin, ettei wheelkäppi ole järkyttävä :think
    Orkkiskoko parempi

    Itellä -45mm alusta ja takana 20x10 ET30 oli liikaa 235/35 kumilla, mutta 19x10 et24 meni 225/40 kumilla :think

    Tietysti renkaat oli eri, mutta molemmat vannesuojalla eli ns. kapeammasta päästä. Riippuu camberista tietysti myös paljolti. Summa summarum, en noilla spekseillä kovin leveää taakse laittaisi...
    Last edited by rouktom; 03-11-2019, 08:18.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Originally posted by riuska View Post
    Itellä ainakin vähän raapinut 9.5*19. Et30. 265/30 kumeilla. -40mm alustalla.
    225/35&265/30 kumeilla kävin heittää lenkin noilla mietinnässä olevilla vanteilla. En saanut raapimaan ja takapenkillä oli vielä 90kiloa kaveria luomassa painoa.

    265/35 kumilla saattaa napsiakkin. Joten mietin pitäiskö tolle 9.5'' vanteelle laitella 255/35

    Eli vaihtoehtoina ois 225/40-19 & 255/35-19
    tai 235/40-19 & 265/35-19

    Ja et tosiaan on vanteissa 32 ja leveyttä 8.5&9.5
    Koska kuitenkin profiilia pitää napsu nostella noista 35/30 kumeista 40/35:siin, ettei wheelkäppi ole järkyttävä :think
    Last edited by amisqo; 02-11-2019, 16:29.

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Mitäpä veikkaatte, onko vaatinut toimenpiteitä kaarille vai onko mennyt ihan noilla spekseillä paikoilleen? :think

    https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1338623
    Itellä ainakin vähän raapinut 9.5*19. Et30. 265/30 kumeilla. -40mm alustalla.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Originally posted by Ville27 View Post
    Takana tiukempaa, mutta luulisi menneen ilman kaarimuutoksia. Mulla samat renkaat ja edessä et29 9" ja takana et40 10" ja eibach sportline vieterit. Ei mitään ongelmia. Willtheyfit.com on aika kätevä laskuri näille.
    willtheyfitin mukaan 1.6mm tulee toi et32 setuppi lähemmäs kaarta.

    Leave a comment:


  • Ville27
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Mitäpä veikkaatte, onko vaatinut toimenpiteitä kaarille vai onko mennyt ihan noilla spekseillä paikoilleen? :think

    https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1338623
    Takana tiukempaa, mutta luulisi menneen ilman kaarimuutoksia. Mulla samat renkaat ja edessä et29 9" ja takana et40 10" ja eibach sportline vieterit. Ei mitään ongelmia. Willtheyfit.com on aika kätevä laskuri näille.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Mitäpä veikkaatte, onko vaatinut toimenpiteitä kaarille vai onko mennyt ihan noilla spekseillä paikoilleen? :think

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Mahtuuko 19*9.5" et30 vanteella 255/35 pyörimään paremmin kun 265/30. Kun noi 265 on näköjään raapinut jonkin verran kaariin kun katselin kaaria.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Luultavasti vanteet 8” ja 8,5” joten 225/40/19 kokona menisi hyvin myös kaikki renkaat

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by ^Rikke View Post
    Sisko ruvennu miettimään omaan f31 Xdriveen talvirenkaita. Mitä kokoa kannattaa suunnitella 19" orkkisvanteille?
    Alkuperänen rengastus nyt toiminee ainakin? Eli 225/40 edessä ja 255/35 takana.

    Leave a comment:


  • ^Rikke
    replied
    Sisko ruvennu miettimään omaan f31 Xdriveen talvirenkaita. Mitä kokoa kannattaa suunnitella 19" orkkisvanteille?

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Tuosta en tiedä onko noi Style 397 takovanteet, tuskin noin perus vanteet on? Paikallinen rengasliike lupas omistavansa suoristus vehkeet ja 50€ velottavansa, kylmänä puhui suoristavansa.

    Toki ei tolla noinkaan viiti toista kesää ajaa, joko uus vanne tai jotain tolle koitettava.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Olen itse suoristanut vanteen (pahempiakin) noin nelisen kertaa. Yhtään en ole saanut halki. Sisäsyrjä on se helpoin kohta. Pyörittää välissä ja katsoo liidun kanssa että tulee suoraksi. Ehkä se suurin riski on että menee yli, ja pomppu tuntuu paljon helpommin kuin monttu. Varovasti napauttaa ja tarkistaa aina välillä. Iso kumivasara toimii parhaiten. Nuo alkuperäisvanteet on paljon helpompia suoristettavia kuin halpikset.


    BMW:n orkkis takovanteet on niin kovaa materiaalia että on erittäin vaikea oikoa, eikä missään tapauksessa ainakaan kylmänä parane alkaa tehdä. Halpis vanteet on pehmeämpää materiaalia niin oikenee helpommin. Toki varmaan riippuu minkä aikakauden vanteista kyse ja onko taotut vai ei.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    juu ei
    Last edited by poke; 24-10-2019, 11:42.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Kellään kokemuksia OEM vanteen suoristamisesta? Sisäsyrjällä on kuoppa vanteessa taisi olla noin 2mm syvä. Liike ilmoitti että voi suoristua, tai palata osalti takaisin tai voi haljeta koko vanne.

    Kyseessä Style 397 -vanne 18". Ajattelin täällä kysellä onko tuo vakiovanteen kylmänä suoraksi painaminen mahdoton ajatus vai onko kokeilun arvoinen juttu.

    Lähinnä mietin kun kesävanteesta on kyse, kun saa talvirenkaat alle niin käy koittamassa miten tuon kanssa käy jos halkeaa tai ei suoristu niin koittaa etsiä jostain Style 397 tilalle, purkaamoillakin jonkun verran tarjolla kun tainnut olla aika monen 4sarjalaisen vakio vanne. Kanttari ihottumaa on kaikissa vanteissa eli tilalle saatava ei tarttis olla täydellinen kunhan olis suora. Yksi vaihtoehto olis toki hankkia joku uusi kiinatina sarja, mut tiiä sitten ei nuo 18" 397:sta ihan mahdottoman rumat omaan silmääni ole.

    Olen itse suoristanut vanteen (pahempiakin) noin nelisen kertaa. Yhtään en ole saanut halki. Sisäsyrjä on se helpoin kohta. Pyörittää välissä ja katsoo liidun kanssa että tulee suoraksi. Ehkä se suurin riski on että menee yli, ja pomppu tuntuu paljon helpommin kuin monttu. Varovasti napauttaa ja tarkistaa aina välillä. Iso kumivasara toimii parhaiten. Nuo alkuperäisvanteet on paljon helpompia suoristettavia kuin halpikset.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Kellään kokemuksia OEM vanteen suoristamisesta? Sisäsyrjällä on kuoppa vanteessa taisi olla noin 2mm syvä. Liike ilmoitti että voi suoristua, tai palata osalti takaisin tai voi haljeta koko vanne.

    Kyseessä Style 397 -vanne 18". Ajattelin täällä kysellä onko tuo vakiovanteen kylmänä suoraksi painaminen mahdoton ajatus vai onko kokeilun arvoinen juttu.

    Lähinnä mietin kun kesävanteesta on kyse, kun saa talvirenkaat alle niin käy koittamassa miten tuon kanssa käy jos halkeaa tai ei suoristu niin koittaa etsiä jostain Style 397 tilalle, purkaamoillakin jonkun verran tarjolla kun tainnut olla aika monen 4sarjalaisen vakio vanne. Kanttari ihottumaa on kaikissa vanteissa eli tilalle saatava ei tarttis olla täydellinen kunhan olis suora. Yksi vaihtoehto olis toki hankkia joku uusi kiinatina sarja, mut tiiä sitten ei nuo 18" 397:sta ihan mahdottoman rumat omaan silmääni ole.

    Leave a comment:

Working...
X