Ei näin hyviä autoja kannata pilata kiinarenkailla. Olen itse kerran kokeillut kun liikkeessä ei ollut omaa kokoa muuta paikalla, taisi olla juuri landsailit. Tuntui kuin kitkarenkailla ajaisi ja kaikissa renkaissa oli useampi milli pystyheittoa. Tästä on toki kolme vuotta aikaa, että kehitystä voi olla tapahtunut, mutta olen merkkirenkaissa pysynyt ennen tuota ja sen jälkeen. Kavereiden autojen kanssa ollaan tehty omia testejä mutkateillä ja silloin kun kiinarenkaat tulee mutkan nelipyöräluisussa, niin pirellit ja pilot sportit ei anna vielä mitään indikaatiota pidon lähtemisestä. Yksi tärkeimpiä ominaisuuksia on juuri tuo pito käännettäessä äkillisiä väistötilanteita silmällä pitäen.
Suurin ero halparenkaisiin löytyy pidon katoamisesta. Merkkirenkailla pito lähtee asteittain, mutta halpiksilla useimmiten "laakista." Nämä on nyt vaan omia mielipiteitä, mutta mielelläni maksan sen satasen pari enemmän kuin menetän ominaisuuksia ja turvallisuutta. Nyt alla Pirellin Pzerot ja niistä olen kovasti tykännyt.
F30 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Supnalup View PostNämä Landsail renkaat saisi hyvin edullisesti suoraan liikkeestä 440€ asennettuna. Ne ovat olleet näköjään TM testissä vuonna 2015. Testissä sanotaan että niillä ajo on velttoa, huomasitko mitään tällaista? Pitääkö renkaat kovaa meteliä ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hantta F30 View PostItse samaan rengaskokoon otin 1001renkaat.com Landsail LS 588 UHP alle 350 eur kotiin kannettuna sarja. Toimitusaika noin viikko ja tuoretta kumia. DOT jopa vuodelle 2020. Aikaisemmin ollu Falkenia ja hyvä rengas oli. Kestosta ei tietoa kun myin auton.
Nämä Landsail renkaat saisi hyvin edullisesti suoraan liikkeestä 440€ asennettuna. Ne ovat olleet näköjään TM testissä vuonna 2015. Testissä sanotaan että niillä ajo on velttoa, huomasitko mitään tällaista? Pitääkö renkaat kovaa meteliä ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supnalup View PostOnko porukalla kokemuksia Matador Hectorra 3 renkaista?
Maksais helsingissä asennettuna 610€
Mitä kesärenkaita ootte hommaillu?
Mulla on edessä 225/40/90 ja takana 255/35/19
(2012 F30 320D X-Drive)
Nuo testeissä pärjänneet merkkirenkaat kustantaa Helsingissä 900-1000e asennettuna joka tuntuu turhan korkealta hinnalta etteikö edullisemmin saisi
hiljaisia ja kulutusta kestäviä renkaita? Oon koittanu googlettaa mutta noista ei merkkirenkaista löytyy todella huonosti mitään tietoa..
Vinkkejä kaivataan
Niin ja nuo voit tilata suoraan asennusliikkeeseen ei tarvii kun ajaa paikalle
Toinen vaihtoehto Riekko.eu ja sieltä Hankook K127 evo3 renkaat, tuolta saa ostettua asennuksen liikkeessä samalla.Last edited by 314da; 16-04-2020, 06:47.
Leave a comment:
-
-
Itse samaan rengaskokoon otin 1001renkaat.com Landsail LS 588 UHP alle 350 eur kotiin kannettuna sarja. Toimitusaika noin viikko ja tuoretta kumia. DOT jopa vuodelle 2020. Aikaisemmin ollu Falkenia ja hyvä rengas oli. Kestosta ei tietoa kun myin auton.
Leave a comment:
-
-
Uudet kesärenkaat hakusessa
Onko porukalla kokemuksia Matador Hectorra 3 renkaista?
Maksais helsingissä asennettuna 610€
Mitä kesärenkaita ootte hommaillu?
Mulla on edessä 225/40/90 ja takana 255/35/19
(2012 F30 320D X-Drive)
Nuo testeissä pärjänneet merkkirenkaat kustantaa Helsingissä 900-1000e asennettuna joka tuntuu turhan korkealta hinnalta etteikö edullisemmin saisi
hiljaisia ja kulutusta kestäviä renkaita? Oon koittanu googlettaa mutta noista ei merkkirenkaista löytyy todella huonosti mitään tietoa..
Vinkkejä kaivataan
Leave a comment:
-
-
Menisiköhän F33 taakse kaariin koskematta 20x11 et40? Venyrenkaan tarttee varmaan ainaki?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by turvekeisari View PostAutona f30 xdrive lci
Löytyi mieluisat vanteet
Eteen 19x8.5 et33
Taakse 19x9.5 et38
Sopiikohan nämä? Yrittänyt selalailla nettiä.
Vielä parempi jos joltain löytyisi kuvaa😃
Rengastuksksi ilmeisesti 225/40 ja 255/40 olisi hyvä?
Just passeli setti. Taakse vaan 35 sarjalainen rengas.
Leave a comment:
-
-
Autona f30 xdrive lci
Löytyi mieluisat vanteet
Eteen 19x8.5 et33
Taakse 19x9.5 et38
Sopiikohan nämä? Yrittänyt selalailla nettiä.
Vielä parempi jos joltain löytyisi kuvaa😃
Rengastuksksi ilmeisesti 225/40 ja 255/40 olisi hyvä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ego0s View PostAsia ok ja kiitos nopeasta vastauksesta. Oisko seuraavat, pienemmillä offseteillä, olevat vanteet/renkaat sellaiset, jotka pysyvät kaarien sisässä? Kyseessä siis f36.
8,5x19 et40, 235/40
9,5x19 et45, 265/35
30 takana saattaa jo hieman raapia madallettuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostKyllä ne pyörimään mahtuu, mutta renkaiden kulutuspinnat tulee kyllä yli, eli on laittomat. Samoin madallettuna raapii varmaan jo lokasuojan reunoihin.
8,5x19 et40, 235/40
9,5x19 et45, 265/35
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ego0s View PostMahtuuko nelivetoisessa 4-sarjalaisessa pyörimään edessä 8,5x19 et20 235/40 kumilla ja takana 9,5x19 et30 265/35 kumilla? Autossa vielä vakio m-sport alusta, mutta tarkoitus laittaa alle -30mm tiputtavat jouset.
Leave a comment:
-
-
Mahtuuko nelivetoisessa 4-sarjalaisessa pyörimään edessä 8,5x19 et20 235/40 kumilla ja takana 9,5x19 et30 265/35 kumilla? Autossa vielä vakio m-sport alusta, mutta tarkoitus laittaa alle -30mm tiputtavat jouset.
Leave a comment:
-
-
Nelossarjalaiset käsittääkseni imee leveämpää vannetta/rengasta taakse, joten ei kannata suoraan verrata....
9.5/10.5 kombo pitäis mennä F30/31 alle 32/42 ET:llä ja ei taatusti jää ujoksi
edit. Mallailua toki vaatii, kun aika äärirajoilla kuitenkin ollaan noilla spekseillä.Last edited by rouktom; 01-03-2020, 12:59.
Leave a comment:
-
Leave a comment: