Originally posted by 3.6 -90
View Post
F30 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
320d xdrive Touring -17
Mikä olisi sopiva rengaskoko ko autolle, etuvanteet 8,5*19 et34 ja takavanteet 9,5*19 et40. Autossa msport paketti (sis. msport jarrusatulat), eikä ole madallettu. Mahdollisesti madallan, mutta maltillisesti enintään 20-30 mm.
Itse olen kahden vaiheilla, eteen 225/40 ja taakse 255/35 tai eteen 235/35 ja taakse 265/30.
Kiitos kommenteista etukäteen
Leave a comment:
-
Mä ajoin mun talviautolla (F30 320d xdrive) hetken M3:n kitkasarjalla 255/35/19. Edessä 8.5x19 et 27 ja takana 9x19 et29. Alusta vakio, ei ottanut mihinkään kiinni, tosin ulkonäkö ei paras. Liian korkea ja omaan silmään vähän liian ulos, kaipais madallusta niin paranis.Originally posted by QUASIMODO View PostEi ole edelleenkään täysin selvillä mitkä ovat f31:sen raja-arvot vanteiden ja renkaiden leveyden puolesta...joten kysellään taas tyhmiä
Eli m-sport f31 xdriveen olen miettinyt seuraavalla mitoilla vanteita:
Eteen 9,5x19" et33
Taakse 10x19" et42
Mahtuuko nämä ja vielä niin, että siellä on myös halkaisijaltaan oikean kokoiset renkaat?
Laittaisin eteen ja taakse samanlaiset renkaat. Mitkä voisivat mahtua?
Meneekö 235/40r19, jolloin halkaisija hieman kasvaisi (noin 8mm)?
Vai onkohan vähän liikaa venyä:think
255/35r19 ei taida mahtua?
Tai siirrynkö suoraan 9x19" et35 ja 9,5x19" et33 sarjaan ja siihen tuo 235/40r19-rengassarja?
Leave a comment:
-
Tämä on tiedossa. Nyt vain pitäisi saada samalla spekseillä renkaat eteen ja taakse. Olen "ylivarovainen"Originally posted by SC90 View PostMiks pitää saada samankokoiset renkaat eteen ja taakse? :think Katsoo vaan, että halkaisijat menee lähelle samaa, jos mietit toimivuutta nelivedon kannalta.
Leave a comment:
-
Miks pitää saada samankokoiset renkaat eteen ja taakse? :think Katsoo vaan, että halkaisijat menee lähelle samaa, jos mietit toimivuutta nelivedon kannalta.Originally posted by QUASIMODO View PostEi ole edelleenkään täysin selvillä mitkä ovat f31:sen raja-arvot vanteiden ja renkaiden leveyden puolesta...joten kysellään taas tyhmiä
Eteen 9,5x19" et33
Taakse 10x19" et42
Mahtuuko nämä ja vielä niin, että siellä on myös halkaisijaltaan oikean kokoiset renkaat?
Tai siirrynkö suoraan 9x19" et35 ja 9,5x19" et33 sarjaan ja siihen tuo 235/40r19-rengassarja?
Leave a comment:
-
Ei ole edelleenkään täysin selvillä mitkä ovat f31:sen raja-arvot vanteiden ja renkaiden leveyden puolesta...joten kysellään taas tyhmiä
Eteen 9,5x19" et33
Taakse 10x19" et42
Leave a comment:
-
-
Itse vastailit jo tähän, eli tuo mainitsemani koko on madallettuun autoon, vakio alustalla voi laittaa korkeampi profiiliset renkaat.Originally posted by Mikaatm View PostEikös nää ole F30 pienet, vaikkakin on tulossa madallusta. Itselle tulossa F30 kesäksi 245/40/19 joka nurkkaan, tosin vakio alusta.
Miksi ei vakio 19" 225/40 ja 255/35?
Jos ei ole nelikko, niin voi laittaa eteen yhden profiilin korkeammat, pitäis mahtua.
Leave a comment:
-
8,5*19" ET35 ja 9,5*19" ET40 BBS CH-R setti tulossa -13 mallisen F30:in alle, mikäs ois passeli rengastus? Toistaiseksi vakioalustalla, mutta tulossa varmaan Lowtecin 50/40mm setti.
Leave a comment:
-
Itsellä oli alkuun juurikin nuo 19" 8,5" joka kulmassa ja et35. Hyvin pyöri, mutta en tykännyt ulkonäöstä takasten osalta, näytti tietystä kulmasta katsottuna niin hölmöltä kohtuu kapea rengas. Tämän takia vaihtui taakse sitten 9,5" vanne ja leveämpi rengas.Originally posted by ThePura View PostMä haluan vaan sama levyiset vanteet joka kulmaan :think
Ei jaksa sitä renkaiden kanssa vääntämistä että kehät on edes lähellä samaan edessä ja takana. Kahtelin että 19" sais 8,5 leveänä monestakin paikkaa kohtuu hintaan. Niissä oli ET35 joka ainakin 18 tuumaisillä ja 8 leveillä vanteilla käy mainiosti f31
Leave a comment:
-
Mä haluan vaan sama levyiset vanteet joka kulmaan :think
Ei jaksa sitä renkaiden kanssa vääntämistä että kehät on edes lähellä samaan edessä ja takana. Kahtelin että 19" sais 8,5 leveänä monestakin paikkaa kohtuu hintaan. Niissä oli ET35 joka ainakin 18 tuumaisillä ja 8 leveillä vanteilla käy mainiosti f31
Leave a comment:
-
19" on siis omassa kesäsetissä, ja hyvinkin mukavat ovat.Originally posted by ThePura View PostMeinasin ensi kesäksi laitella nelikkoon 8 tuumaiset vanteet eteen sekä taakse. Millä et:llä kannattaisi vanteita katsella :think
Vaikuttaako vanteen kapeneminen 8,5—-> 8 vanteen et:hen?
Mietin että 18” olisi sopiva koko vielä mukavuuden kannalta.
Eli ei nyt ainaakaan mukavuuden takia tarvi pysyä 18".
Leave a comment:
Leave a comment: