G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 407
    • J

    #316
    Originally posted by analoki View Post
    Hei, oon katselemassa uudeksi daily driveriksi G20 320i mallia 2019-2023 n. 30k€ m-sport paketilla. Kävin koeajaa yhtä ilman M-sport pakettia ja alustahan oli tosi mersumaisen pehmeä, jarrut aika lussut ja ohjaus hieman epälooginen (tosi kevyt pienessä vauhdissa ja poikkeuksellisen iso kontrasti maantieajoon)?

    Nyt ei ole oikein myynnissä M-sport paketilla olevia yksilöitä, niin korjaako se nämä puutteet kuinka hyvin? Haluan pääasiassa ajodynamiikoiltaan kohtuu hyvän auton ja muut lisävarusteet on enemmän optionaalisia... lueskelin foorumilta, että porukalla on ollut ongelmaa auton ohjaustehostimen herkkyden suhteen ja se vähän huolettaa kyllä... Onkohan näissä odotettavissa, että ketjulla pääsisi 200k+ km asti ilman huoltotoimenpiteitä?
    Ketjun kestosta ei huolen häivää jos huollettu järkevästi.
    Alustahan ei edes Msport alustalla ole mitenkään kivireki.
    Ohjauksen herkkyydessä varustekohtaista ja varmaan vuosimalli kohtaista eroa sekä sportohjelmassa erilainen tehostus. Kannattaa koeajaa useampaa yksilöä. Minä en ole huomannut noissa mitään erikoisen huonoa ohjausta, toki olen varmaan aika tottunut näihin Gxx koristen ohjauksiin. Msport on kyllä oma suositukseni.

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2578
      • Kirkkonummi

      #317
      G20 M Sport-alusta on kovempi kuin edeltäjässä, F30:ssä. Tämä tuli kokeiltua itse ja oli ehkä 1. kerta, kun 45min koeajon loppumista vain odotti. Sinänsä sääli, kohde oli hyvinvarusteltu Suomi-auto (termi, jota ei usein kohtaa), muistaakseni BMW:n omilla 19-tuumaisilla. Kaikki tuli läpi, siis jokainen kaivonkansi, kuoppa ja ed. talven hiekoitushiekan sorajyvänenkin. Totta kai näytti hyvältä ja kaarreajo oli erittäinkin sujuvaa, mutta käytännössä kun ajaa KehäIII:en sisäpuolella ja muutenkin cruise päällä suoraan, niin epämukavuustekijä oli aika kova. Kannattaa ehdottomasti itse kokeilla ennen ostopäätöstä, omalla kohdalla se oli viimeinen kerta kun M Sport -alustaa tosissaan edes harkitsi.

      Jos eteen tulee dynaaminen l. sähköiskareilla varustettu M Sport G20, niin tässä voi olla mahdollisuuksia kohtuullisempaan ajomukavuuteen. Jos iskunvaimentimia pitää vaihtaa, kohtuullisuus lompakon suhteen päättyy välittömästi.
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2136
        • ǝɓuᴉʌʎH

        #318
        Originally posted by 314da View Post

        Minulla ei ole tietoa miten tuo 330e:n lämmitin on toteutettu mutta jos siellä on vastaavan tyyppinen vesiventtiili niin saisihan sitä vastaavalla periaatteella varmaan huijattua?

        nopeasti vilkaisin realoemistä ja kyllähän siellä joku vastaava vesiventtiili taitaa olla, onkohan tuota kukaan hybridissä kokeillut tai selvittänyt tarkemmin
        Jos facebookin G20/G21 Suomi ryhmää on uskominen niin siellä mainitaan parinkin tyypin toimesta, että näissä 330e malleissa ilmeisesti myös moottoria lämmitetään esilämmityksessä, kunhan korkeajännitepuolen akustossa on riittävästi mehua, kellään tietoa, että pitääkö se paikkansa?
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        Working...
        X