Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E28 Kysymyksiä ja vastauksia II
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.Tags: None
- Stuck
-
-
Ilmaantui ihme vika...
Kun laitan ajovalot päälle tai parkkiasentoon, niin obc- ja mittariston polttomit sekä 1,2,3, D -vaihteenilmaisin pimenevät? Syttyvät taasen kun valot sammuttaa. Eivät jää päälle kun auton sammuttaa.
Edit: Vika oli päällä pari päivää, nyt taasen toimii kuin ei mitään:think Pitäsköhän taasen käyttää mittaria vähän irti kun seuraavan kerran tuota tekee...Last edited by jakeluvesimies; 20-05-2013, 16:56.
-
-
moro! ostin tossa E28 ja olen suht onnellinen omistaja tällä hetkellä.
pari asiaa askarruttaa ja yksi on:
kuuluuko keskitason sisäpuhaltimista tulla lämmintä ja taikka jopa kuumaa ilmaa? sieltä tulee sen asteista ilmaa mitä ulkona on, eli helteellä kuumaa ja talvella helvetin kylmää varmaan, motarilla tuli kylmää kun pari päivää sitten ajoin.
Tuulilasin ja jalkapuhaltimista tulee vain ja aina lämmintä ilmaa?
elikkä toimiiko kuin pitää vai onko vikaa jossain? itse puhallinmoottori vaikuttaa toimivan hyvin.
kiitos etukäteen.
Comment
-
-
Originally posted by Gazzu View Postmoro! ostin tossa E28 ja olen suht onnellinen omistaja tällä hetkellä.
pari asiaa askarruttaa ja yksi on:
kuuluuko keskitason sisäpuhaltimista tulla lämmintä ja taikka jopa kuumaa ilmaa? sieltä tulee sen asteista ilmaa mitä ulkona on, eli helteellä kuumaa ja talvella helvetin kylmää varmaan, motarilla tuli kylmää kun pari päivää sitten ajoin.
Tuulilasin ja jalkapuhaltimista tulee vain ja aina lämmintä ilmaa?
elikkä toimiiko kuin pitää vai onko vikaa jossain? itse puhallinmoottori vaikuttaa toimivan hyvin.
kiitos etukäteen.
Tuulilasille ja jalkoihin pitäisi toki saada kylmääkin halutessaan, mutta sulla on todennäköisesti lämppärin vesiventtiili jumissa, tai vuotaa, tai sen säätö on sökö. Vesiventtiili löytynee tulipellistä moottoritilan puolelta ~kolmasosan kohdilta kuljettajan puolelta (näin ainakin e24:ssä).
Ohjaimen toimintaa voit mittailla siitä vesiventtiilin liittimestä:
Säätö täysin kylmällä (venttiili kiinni) pitäisi antaa vesiventtiilille 12V
Säätö täysin kuumalla (venttiili auki) pitäisi antaa 0V
Tältä väliltä pitäisi tulla PWM -henkistä pulssia (venttiili ajoittain auki, ajoittain kiinni). Pulssitaajuutta en tiedä, mutta olettaisin varsin harvaksi tyyliin pulssi sekunnissa - kymmenessä sekunnissa.
Näillä liikkeelle. Kerro muillekin, kuinka selvisi. Minunkin pitäisi ehtiä perehtymään myös käytännössä samaan ongelmaan. Toistaiseksi olen tietoa vasta kaivellut.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
isoR
Originally posted by Gazzu View Postmoro! ostin tossa E28 ja olen suht onnellinen omistaja tällä hetkellä.
pari asiaa askarruttaa ja yksi on:
kuuluuko keskitason sisäpuhaltimista tulla lämmintä ja taikka jopa kuumaa ilmaa? sieltä tulee sen asteista ilmaa mitä ulkona on, eli helteellä kuumaa ja talvella helvetin kylmää varmaan, motarilla tuli kylmää kun pari päivää sitten ajoin.
Tuulilasin ja jalkapuhaltimista tulee vain ja aina lämmintä ilmaa?
elikkä toimiiko kuin pitää vai onko vikaa jossain? itse puhallinmoottori vaikuttaa toimivan hyvin.
kiitos etukäteen.
Keski suulakkeista ja kojelaudan päällä iso, keskimmäinen, näistä pitäisi tulla ulkoilma. Ja lattialle ja tuulilasille lämpötila säätimen mukaista, eli myöskin kylmää näistä kun lämpö säädetty pienelle, olettaen että kaikki toimii oikein.
E:hidas
Comment
-
Originally posted by Gazzu View Postmoro! ostin tossa E28 ja olen suht onnellinen omistaja tällä hetkellä.
pari asiaa askarruttaa ja yksi on:
kuuluuko keskitason sisäpuhaltimista tulla lämmintä ja taikka jopa kuumaa ilmaa? sieltä tulee sen asteista ilmaa mitä ulkona on, eli helteellä kuumaa ja talvella helvetin kylmää varmaan, motarilla tuli kylmää kun pari päivää sitten ajoin.
Tuulilasin ja jalkapuhaltimista tulee vain ja aina lämmintä ilmaa?
elikkä toimiiko kuin pitää vai onko vikaa jossain? itse puhallinmoottori vaikuttaa toimivan hyvin.
kiitos etukäteen.
Haatainen tuossa jo mainitsikin toimenpiteistä jos sulla on sähkösäätöinen. Vaijerisäätöisen toiminta onkin vielä helpompi kokeilla."Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
-
http://www.google.fi/imgres?q=power+...9,r:0,s:0,i:76
yläpuolella olevasta linkistä löytyy kyva "fanresistor" ( power motion mfg 049-500-004 ) joka omasta autosta luultavimmin menny paskaks koska flekti käy täysillä ja sulattaa sulakkeen!
Tällä hetkellä kyseinen osa siis irti autosta jolloinka flekti käy täysillä kun tarpeeks lämmin eikä enää siis käy nätisti jolloinka sulakkeitakin säästyis...
KYSYMYS: onko tämä joku bemarin alkuperäinen osa kun laakkosella ei tiedetty numeron perusteella mikä tämä on..
onko kukaan nähnyt tällästä osaa ennen?
ja jos on niin mistä voisin saada uuden? itse en tällaseen ole ennen törmännyt ja olen netistä tutkiskellu mutta ei suoranaista vastausta sieltäkään hakutuloksilla on autoihin liittyviä sivuja missä mainitaan miniä ja bemaria...
kyylari mikä on autossa kiinni on e28 m5 sta otettu ja näyttää olevan kotitekoinen pilluviritys, tekniikka m30 e34 sta auto e30BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
BMW e30 316i-90
ex.
BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06
Comment
-
-
Oon miettinyt tohon omaan piiskaan vähän jarrupäivitystä. Nyt takana rummut ja edessä kaposet levyt. Meneekö vakio etusatuloilla jäähdytetyt levyt? Mitä kaikkea pitää taakse vaihtaa, että saa levyt. Mistä malleisita kannattaa jarruosia yrittää saalistaa? Tosiaan m20b20 -84..e38 740d '99 Sahara-beige
e65 730d ’07 Black-sapphire
f01 730d '09 sophisto-grau
Comment
-
-
Originally posted by Elementti View PostOon miettinyt tohon omaan piiskaan vähän jarrupäivitystä. Nyt takana rummut ja edessä kaposet levyt. Meneekö vakio etusatuloilla jäähdytetyt levyt? Mitä kaikkea pitää taakse vaihtaa, että saa levyt. Mistä malleisita kannattaa jarruosia yrittää saalistaa? Tosiaan m20b20 -84..
Itsellä on levyjarrut e28 vakio-osista, mutta suunnittelin nyt ottaa e34 satulat ja levyt (hieman isommat) käyttöön.Monta 80-luvun autoa
Comment
-
-
Originally posted by Schutzstaffel View PostMun mielestä ei mene sama satula enää edessä. Mulle sanottiin eilen, että e34 osat menee suoraan e28. Poislukien M5 osat. Taakse helpon on täällä sanottu olevan e32 jarruosat. Eli, vaihtaa koko tukivarren jarruineen e32 => e28. Bolt-on.
Itsellä on levyjarrut e28 vakio-osista, mutta suunnittelin nyt ottaa e34 satulat ja levyt (hieman isommat) käyttöön.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by Schutzstaffel View PostMun mielestä ei mene sama satula enää edessä. Mulle sanottiin eilen, että e34 osat menee suoraan e28. Poislukien M5 osat. Taakse helpon on täällä sanottu olevan e32 jarruosat. Eli, vaihtaa koko tukivarren jarruineen e32 => e28. Bolt-on.
Itsellä on levyjarrut e28 vakio-osista, mutta suunnittelin nyt ottaa e34 satulat ja levyt (hieman isommat) käyttöön.
..tai ainakin toivottavasti menee, koska sellaiset on hommattuna omaan M535:seen. Sitä en tiedä meneekö viimeisten 3,8litraisten E34 M5:sten isot jarrut suoraan E28:iin.
Tarkoitin E36:ssa ei mene suoraan M3 jarrut -> non motorsport-malleihin. Ehkä vähän huonosti artikuloin.
-Timo
Comment
-
-
Originally posted by Schutzstaffel View PostMun mielestä ei mene sama satula enää edessä. Mulle sanottiin eilen, että e34 osat menee suoraan e28. Poislukien M5 osat. Taakse helpon on täällä sanottu olevan e32 jarruosat. Eli, vaihtaa koko tukivarren jarruineen e32 => e28. Bolt-on.
E34 M5 takakynkkä on e28 "isoon" apurunkoon bolt on, absin kehissä on eri määrä hampaita kuin e28 vastaavassa.
Ja e34 M5 315/300 jarrut menee e28:n heittämällä (vähä jarrukilpiä piti sormin muotoilla ettei kihnuttanu levyt kiinni)
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View PostE34 M5 takakynkkä on e28 "isoon" apurunkoon bolt on, absin kehissä on eri määrä hampaita kuin e28 vastaavassa.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
Comment