Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

    Originally posted by tsbmw View Post
    Onko tässä takalukko - millainen?


    Tuossa puhe on tuosta double lock:ista,mikä on suomeks juurikin takalukko.

    searchilla täältä löytyy juttua suomeks myös.
    Ainakin e34 osastolta.

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1491
      • Ilvola

      Originally posted by anza(kla) View Post
      http://www.mye28.com/viewtopic.php?t...ocking+problem

      Tuossa puhe on tuosta double lock:ista,mikä on suomeks juurikin takalukko.

      searchilla täältä löytyy juttua suomeks myös.
      Ainakin e34 osastolta.
      Siis SUUNNITTELUVIRHE!
      "The system allows the entire car to be locked from either front door key lock, the trunk key lock, or by depressing the driver's door lock button inside the car."
      3v muksu auton sisällä painaa kuskin oven nappulaa... Just - joo - kiva - tietää...
      Last edited by tsbmw; 25-09-2013, 22:11.
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • peeämwee
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1819
        • I sink hell

        Originally posted by Jyke koo View Post
        Mutta en kyllä ymmärrä miten oot "saanu" ovet silleen ettei ne aukeis? ei apukuskin ovikaan lukosta avaimella? Tai sisäpuolelta nuppia nostamalla? Ja siis onko sulla kuskin ovessa joku lukitus että saa kaikki ovet lukkoon?
        Tähän liittyen; mun 28 makaa tossa pihalla ja keväällä yritin avaimella aukaista kuskin ovea. Vähän oli tiukka vaikka oon rasvaillut sitä. Pikkaisen kun käytti voimaa koko lukkopesä kääntyi poikittain. Mikäköhän siihen tuli? Nyt ei tosiaan avaimella enää avata vaan nuppi ylös niin toimii. Keskuslukitusta en oo kokeillu kun ei oo autossa akkua.
        Onkohan siitä joku tuki murtunut tms?
        2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

        Comment

        • Schutzstaffel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 345
          • Lounais-Suomi

          Originally posted by peeämwee View Post
          Onkohan siitä joku tuki murtunut tms?
          Avainpesä on sellasella sokalla kiinni peltiä vasten. On voinut irrota.
          Monta 80-luvun autoa

          Comment

          • -jacko-
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 205
            • Tampere

            Originally posted by pekka_hirvonen View Post
            Saahan noita varmasti alle kahden sadan... Lähestyä voi privalla tai puhelimella

            Ja ei noita enään saa ilman tummettua yläreunaa
            Kanniston Autolasipalvelusta viime kesänä maksoi E28 vihreällä ylätummennoksella tuulilasi 170€ asennettuna.
            E28 528i -82 m30b34
            E46 330CI
            Chevrolet K3500 6.5TD

            Comment

            • Fahrenheit
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 58
              • TKU

              Alkaa taas näin syksyllä tulemaan kylmä kabiinissa kun kovilla nopeuksilla 80km -> tulee lämmittimestä vain lauhaa/kylmää ilmaa :s. Mistäs kannattaisi vikaa etsiä?
              sigpic

              Comment

              • pikebay
                Newbiemmer
                • Jun 2007
                • 8
                • woodstock,suomi

                Originally posted by Fahrenheit View Post
                Alkaa taas näin syksyllä tulemaan kylmä kabiinissa kun kovilla nopeuksilla 80km -> tulee lämmittimestä vain lauhaa/kylmää ilmaa :s. Mistäs kannattaisi vikaa etsiä?
                vesiventtiili painuu kiinni ku virtaus kasvaa, korjaussarjaa ei pari vuotta sitte ainakaan kl:ltä saanu ni köyhänä putkenmutkan veistelin venttiilin tilalle. kesäks sitte kannattaaki hommata ehjä venttiili.
                tein itse, ja päin vittua.. säästinkö:think

                Comment

                • Fahrenheit
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2012
                  • 58
                  • TKU

                  Originally posted by pikebay View Post
                  vesiventtiili painuu kiinni ku virtaus kasvaa, korjaussarjaa ei pari vuotta sitte ainakaan kl:ltä saanu ni köyhänä putkenmutkan veistelin venttiilin tilalle. kesäks sitte kannattaaki hommata ehjä venttiili.
                  Jahas, katselin niin rajan takaa yhdysvalloista sais korjaussarjaa tosin postikulut vähän suolaiset. Mahtaisikohan olla sopiva?
                  sigpic

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    Takaa kuuluu kuminen nitinä ja natina jatkuvasti kun auto vähänkin liikkuu ja ottaa joustoa tai laittaa paikallaan vaihteen pesään (automaatti)... Ääni alkoi muistaakseni takaiskarien vaihdon yhteydessä... Silloinen vaihtaja sanoi yläpäiden olevan loppu ->Vaihdettu.... Sitten vaihdettu takakelkan puslat. Myös narinahelat vaihdettu iskarien vaihdon jälkeen.

                    Ei kait iskari itsessään voi jollottaa? Ääni kohdistuu vasempaan takakulmaan... Kun puskurista painaa, niin ääntä tulee... Samalla tuntuu, että takakylki resonoi tuon kurnutuksen tahtiin kun kädellä tunnustelee...

                    Iskarin suojakumit ovat muuttuneet ihan koviksi ja painuneet kasaan:think Pitäisikö sipaista hittoon? Ovatko pakolliset katsastuksessa?

                    Comment

                    • Gazzu
                      Newbiemmer
                      • May 2013
                      • 15
                      • Åbo

                      varmaan useasti kysytty, mutta kun en löydä varmaa vastausta niin kysyn täällä:
                      mitä ohjaustehostinöljyä 520i e28 /85 voidaan käyttää?
                      tai siis Castrol LHM tai Pentosin CHF 4548 on suositeltu, mutta ei löydy mistään semmoisia.
                      käykö perus ATF220 siihen? tämän hetkinen öljy on punaista, se on kai atf:ää? kun toi pentosin tai castrol on vihreää (?)

                      miettisin kun öljyn pinta on vähän alhaalla ja ohjaustehostin tykkää ulvoa suht usein.. varsinkin kääntyessä oikealle.

                      Comment

                      • peeämwee
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1819
                        • I sink hell

                        Motonetistä saa vihreää ohj.tehostin nestettä. Valkoinen pullo, vihreä korkki. Sitä noihin wanhoihin suositellaan. Valmistaja febi jos en ihan väärin muista. Voi sitä punaistakin laittaa. Jos vaihdat vihreään, kannattaa pudistaa/valuttaa vanha pois kunnolla, koska pun&vihr yhdessä alkaa vaahtoamaan.
                        2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

                        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                        Comment

                        • Fahrenheit
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 58
                          • TKU

                          Auto lohkolämmityksessä ensimmäistä kertaa tänä syksynä ja heti ongelmia käynnistyksessä. Eli ei meinaa jaksaa pyörittää käynnistäessä. Viime talvena samanlaisia ongelmia, eli ilman lohkolämmitystä lähti jopa paremmin käyntiiin.
                          E: Akkua vaihtamalla ongelma katosi
                          Last edited by Fahrenheit; 05-11-2013, 15:47.
                          sigpic

                          Comment

                          • Jyke koo
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 399
                            • Tampere/Hämeenlinna

                            Nyt ois taas pikkusen kysyttävää, mitään vikaa ei oo mutta ärsyttävä vaiva eli lämpömittari ei nouse puoleen väliin saakka lämpimällä koneella. Termostaatti vaihdettu muistaakseni 80C ja toisella mittaristollaki kokeiltu. Viimetalvena teki sitä että välillä lämpömittari pomppi nollille. Moottori m10b18i.

                            Eli noista kolmesta anturista 4, 6 ja 8 niin eikö toi 8 ole anturi mikä näyttää j.nesteen lämpötilan?



                            Ja mitkä noi 4 ja 6 on? Motonetistä yritin ostaa uutta anturia mutta tuppas kouraan vaan ton 6 ja siitä kun ottaa piuhat pois niin ei oo mitään vaikutusta lämpömittariin vaan 8 piuhojen poistaminen pudottaa mittarin nollille.

                            Otin kaikki anturit irti ja putsasin että maadottaa varmasti kunnolla. Mitenkäs noista nyt mitataan niitä vastuksia ja mitataanko ne rungosta jompaankumpaan napaan vai navasta napaan? Ja paljon tollasessa normaalissa maapiuhassa pitäis olla vastus? Kun tosta 8 anturista lähtevistä ruskeevalkee piuhoista mitattuna näytti suurempaa vastusta maihin kuin ihan vaa ruskeesta piuhasta :think

                            Nää sähköhommat on vielä vähä opettelun alla
                            Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                            Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                            Comment

                            • Oksanen
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 646
                              • Nokia

                              80c kuulostaa kamalan vähältä termostaatin lämpötilalta etenkin tähän vuodenaikaan. En tiedä paljonko e28 mittari on vaimennettu, tuskin niin paljoa kuin 90-luvun ja siitä eteenpäin autoissa (joissa 75-95 astetta on keskellä, voi olla laajempikin skaala). Se mitä muistikuvia kesäauton mittaristosta vielä on, niin e28 mittariston lämpömittarin neula sojottanee normaalitilassa keskellä palttiarallaa 90-92c lämpötilassa. Kesäauto ei ole ollut ajossa pariin vuoteen ja talviauton mittari ei edes toimi niin muistikuvat vähä hataria .

                              Mihin asti se mittari nousee?
                              E28 535 1985 (S38B36+K31)

                              E36 323 1996

                              E46 Compact 2001

                              Comment

                              • Jyke koo
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 399
                                • Tampere/Hämeenlinna

                                Originally posted by Oksanen View Post
                                80c kuulostaa kamalan vähältä termostaatin lämpötilalta etenkin tähän vuodenaikaan. En tiedä paljonko e28 mittari on vaimennettu, tuskin niin paljoa kuin 90-luvun ja siitä eteenpäin autoissa (joissa 75-95 astetta on keskellä, voi olla laajempikin skaala). Se mitä muistikuvia kesäauton mittaristosta vielä on, niin e28 mittariston lämpömittarin neula sojottanee normaalitilassa keskellä palttiarallaa 90-92c lämpötilassa. Kesäauto ei ole ollut ajossa pariin vuoteen ja talviauton mittari ei edes toimi niin muistikuvat vähä hataria .

                                Mihin asti se mittari nousee?
                                Jos nollasta puoliväliin asteikolla niin se nousee ehkä 2/3 osaa. Ja ei noita termareita oo kun toi 80 ja 85 asteinen että en usko sen niin paljoo vaikuttavan. Ja mittari kyllä hyppää punarajalle kun pistää piuhan maihi.
                                Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                                Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎