Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Markus-
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    525i vm -95, Toimiiko, pystyykö ajamaan ilman mittaristoa vai onko siellä jotain ajonestoja tms ?

    Pitäs selvittää ärsyttävän sirinän lähde, niin pääsis mittariston takaa näkee ajaessa...
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pystyy ajamaan. Millainen sirinä, pyykijän varren kiristin?
    Ei oo autossa ko. varustetta. Sirinät tais tulla kun oli kaikki koetaulut, lämppärit purettuna pois.

    Leave a comment:


  • sesku
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Oisko sitten vaihtoehto jättää ne kokonaan pois ja myydä jollekkin tarvitsevalle ne muovihelmat ennemmin kuin tursia liimalla ne päin Vittulanjänkää? :think

    Ei herneitä, ajattelin vaan.
    Kyllä ne ihan kunnolla ois tarkotus laittaa kiinni kun semmoset irvistävää mallia olevat näyttää niin hölmölle...
    Laittaa sitten vaan kerralla kunnolla niillä klipsuttimilla kun niitä kerran saapi

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by sesku View Post
    Pitää käyä tilailemassa..
    Oha se vähä semmosta mutta tuota sikaflexiä vaan mahtaa mahtaa nurkissa pyöriä jokunen pönttö ja tuo katiska nyt on muutenkin tuommone ammattikoulumalli ni ei paljoo häviä vaikka turaa possutahnalla kiinni
    Oisko sitten vaihtoehto jättää ne kokonaan pois ja myydä jollekkin tarvitsevalle ne muovihelmat ennemmin kuin tursia liimalla ne päin Vittulanjänkää? :think

    Ei herneitä, ajattelin vaan.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by sesku View Post
    Pitää käyä tilailemassa..
    Oha se vähä semmosta mutta tuota sikaflexiä vaan mahtaa mahtaa nurkissa pyöriä jokunen pönttö ja tuo katiska nyt on muutenkin tuommone ammattikoulumalli ni ei paljoo häviä vaikka turaa possutahnalla kiinni

    Itsellä nuo ko. Helmat jälkeenpäin laitettu ja koska ei ole niitä reikiä korissa, niin ytitin liimata kiinni-> eivät pysy, rakenne on semmonen että liimaaminen on vaikeaa ja tyhmää muutenkin. Itsellekin pitäs porata reiät peltihelmoihin että saa kiinnityksen kuntoon.

    Leave a comment:


  • sesku
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Nätisti vetämällä helmaa ja mahdolliseti ruuvarilla välistä vääntämällä.

    Käyt bmw varaosa tiskiltä tilaamassa uusia rikkoutuneiden tilalle.
    Luokkaa 20snt kappale ja sikaflex purkki on 9e.

    Lisäksi on erittäin tyhmää mennä sohimaan liimoilla helmoja kiinni...
    Pitää käyä tilailemassa..
    Oha se vähä semmosta mutta tuota sikaflexiä vaan mahtaa mahtaa nurkissa pyöriä jokunen pönttö ja tuo katiska nyt on muutenkin tuommone ammattikoulumalli ni ei paljoo häviä vaikka turaa possutahnalla kiinni

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by sesku View Post
    Mites ne siellä helman pokkauksessa olevat klipust lähtee irti ja mielellään ehjänä? Ihan jollai ruuvarilla vääntämällä? Ja no jos klipsut särkyy niin saahan tuon ny jollai massalla kiinni...
    Joo oli vähän semmonen leimasetä että kun ei löytäny jarruista tai alustasta sanottavaa niin olihan sen pakko jotain keksiä ja kun niin kiihottuneena kirjotteli kuluneesta tuulilasista (siis ei halkeamista vaan kulumista) korjauskehotuksia niin unohtu pohjan kaikki ruostepaikat tutkia...

    Vastaus tulikin jo, hidas kun on...
    Nätisti vetämällä helmaa ja mahdolliseti ruuvarilla välistä vääntämällä.

    Käyt bmw varaosa tiskiltä tilaamassa uusia rikkoutuneiden tilalle.
    Luokkaa 20snt kappale ja sikaflex purkki on 9e.

    Lisäksi on erittäin tyhmää mennä sohimaan liimoilla helmoja kiinni...

    Leave a comment:


  • sesku
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    E34 m5/mtech orkkis helmat ovat kiinni alhaalta helman pokkauksesta puristavilla klipsuilla. Takapyöräkotelon reunasta kahdella muoviniitillä tai ruuveilla. Näiden irroituksen jälkeen vetäiset etu ja taka kulmista ulospäin niin sisällä olevat klipsut aukeavat niistä kohtia missä perus malleissa on etulokarin alapäässä ja takakaaren edessä koristelistat oven alatasolla. Näitä klipsuja on sitten sisällä koko helman matkalta sisällä eli eikun vetelemään ulospäin...

    Tottakai menet helmat paikallaan leimalle...
    Mites ne siellä helman pokkauksessa olevat klipust lähtee irti ja mielellään ehjänä? Ihan jollai ruuvarilla vääntämällä? Ja no jos klipsut särkyy niin saahan tuon ny jollai massalla kiinni...
    Joo oli vähän semmonen leimasetä että kun ei löytäny jarruista tai alustasta sanottavaa niin olihan sen pakko jotain keksiä ja kun niin kiihottuneena kirjotteli kuluneesta tuulilasista (siis ei halkeamista vaan kulumista) korjauskehotuksia niin unohtu pohjan kaikki ruostepaikat tutkia...

    Vastaus tulikin jo, hidas kun on...
    Last edited by sesku; 21-09-2014, 14:06.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by sesku View Post
    Millä noi kolminelosen muovihelmat on kiinni? Näyttää pohjassa olevan jotkin kiinnikkeet, mutta onko ne jollain ruuveilla tms kiinni kun eivät taida pysyä paikallaan pelkästään pohjassa olevilla kiinnikkeillä. Irti pitäis käyttää jotta vois antaa vähän mikkiliimaa...
    Leimasetä tuumas että jälkitarkastuksessa eivät mukamas saa olla paikallaan koska ne joutuu kumminkin ottamaan pois että sitä voi hitsata mutta samalla periaatteella jos pitää rengas pitää irrottaa vaikka tukivarren vaihtamista varten niin konttorille pitää mennä ilman rengasta... En aatellu kyllä viiä ilman muovihelmoja konttorille, ties vaikka käskee puskuritkin irrottaa...


    Altapäin mustilla muovisilla kiinnikkeillä jotka pitää meisselillä avata. Lisäksi pari koriruuvia. Takapäästä muovitapeilla joissa keskikohta painuu sisään. Lisäksi yläreunasta koko matkalta muovitapeilla. Kannattaa ostaa kutakuinkin kaikki uusia, menee kuitenkin kaput irroittaessa.

    EDIT: Hidas...

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by sesku View Post
    Millä noi kolminelosen muovihelmat on kiinni? Näyttää pohjassa olevan jotkin kiinnikkeet, mutta onko ne jollain ruuveilla tms kiinni kun eivät taida pysyä paikallaan pelkästään pohjassa olevilla kiinnikkeillä. Irti pitäis käyttää jotta vois antaa vähän mikkiliimaa...
    Leimasetä tuumas että jälkitarkastuksessa eivät mukamas saa olla paikallaan koska ne joutuu kumminkin ottamaan pois että sitä voi hitsata mutta samalla periaatteella jos pitää rengas pitää irrottaa vaikka tukivarren vaihtamista varten niin konttorille pitää mennä ilman rengasta... En aatellu kyllä viiä ilman muovihelmoja konttorille, ties vaikka käskee puskuritkin irrottaa...
    E34 m5/mtech orkkis helmat ovat kiinni alhaalta helman pokkauksesta puristavilla klipsuilla. Takapyöräkotelon reunasta kahdella muoviniitillä tai ruuveilla. Näiden irroituksen jälkeen vetäiset etu ja taka kulmista ulospäin niin sisällä olevat klipsut aukeavat niistä kohtia missä perus malleissa on etulokarin alapäässä ja takakaaren edessä koristelistat oven alatasolla. Näitä klipsuja on sitten sisällä koko helman matkalta sisällä eli eikun vetelemään ulospäin...

    Tottakai menet helmat paikallaan leimalle...

    Leave a comment:


  • sesku
    replied
    Millä noi kolminelosen muovihelmat on kiinni? Näyttää pohjassa olevan jotkin kiinnikkeet, mutta onko ne jollain ruuveilla tms kiinni kun eivät taida pysyä paikallaan pelkästään pohjassa olevilla kiinnikkeillä. Irti pitäis käyttää jotta vois antaa vähän mikkiliimaa...
    Leimasetä tuumas että jälkitarkastuksessa eivät mukamas saa olla paikallaan koska ne joutuu kumminkin ottamaan pois että sitä voi hitsata mutta samalla periaatteella jos pitää rengas pitää irrottaa vaikka tukivarren vaihtamista varten niin konttorille pitää mennä ilman rengasta... En aatellu kyllä viiä ilman muovihelmoja konttorille, ties vaikka käskee puskuritkin irrottaa...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    525i vm -95, Toimiiko, pystyykö ajamaan ilman mittaristoa vai onko siellä jotain ajonestoja tms ?

    Pitäs selvittää arsyttävän sirinän lähde, niin pääsis mittariston takaa näkee ajaessa...
    Pystyy ajamaan. Millainen sirinä, pyykijän varren kiristin?

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    525i vm -95, Toimiiko, pystyykö ajamaan ilman mittaristoa vai onko siellä jotain ajonestoja tms ?

    Pitäs selvittää arsyttävän sirinän lähde, niin pääsis mittariston takaa näkee ajaessa...

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Vaihda suurempihalkaisijainen työsylinteri, jolloin kytkimen painelaakerin liike lyhenee, jolloin ongelma korjaantuu... Pääsylkkä taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta työsylinterit vaihtelee.
    Näyttäs että e34 malleis sekä m50b20 että m50b25 on käytetty samaa työsylinteriä männän halkaisija 22,2mm mutta esim. e36 320i on käytetty 20,64mm:think

    Eli tuonne on varmaan lipsahtanu just sit tuo e36 getrag työsylkkä ....
    Last edited by Make H.; 19-09-2014, 21:56.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Apexi123 View Post
    Siis kyllähä minä sen oon bonjannu mite sen auton saa rokkaamaan mutta miten sen ajoneston niiku pitäs toimia sillonku se toimii? pitäskö sen röörin vilkkua vai palaa vai ei kumpiakaa nuista?
    ja onko tuossa niiku jonku sortin hälyä esim. jos joku haluaa sisällä käyä ku ovet on lukossa?
    Ajonesto: Ei käynnisty. Ja joo ainakin omalla kohdalla kun vastaava järjestelmä oli niin valo vilkkui siinä "silmässä" kun esto oli päällä. Se ei ole hälytin eli ei hälytä ellei autossa ole hälytintä erikseen.

    Kokeile seuraavan kerran kun menet autoon että käynnistyykö se vai ei jos et kuittaa sitä.
    Last edited by Haju69; 19-09-2014, 17:55.

    Leave a comment:


  • Apexi123
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Käytät sitä "tikkua" siinä "silmässä" joka todennäköisesti jossain päin kojelautaa asennettuna niin sekunnin tai pari siinä kiinni ja rock'n'roll, toivottavasti. Poljin tuskin montaa euroa maksaa jos laitat ostoilmoituksen kauppatorin ostetaan osioon.. Tai kysyt joltain purkuauto myyjistä kauppatorilla.

    Siis kyllähä minä sen oon bonjannu mite sen auton saa rokkaamaan mutta miten sen ajoneston niiku pitäs toimia sillonku se toimii? pitäskö sen röörin vilkkua vai palaa vai ei kumpiakaa nuista?
    ja onko tuossa niiku jonku sortin hälyä esim. jos joku haluaa sisällä käyä ku ovet on lukossa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎