Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by Apexi123 View Post
    Tuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...

    ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
    Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
    Käytät sitä "tikkua" siinä "silmässä" joka todennäköisesti jossain päin kojelautaa asennettuna niin sekunnin tai pari siinä kiinni ja rock'n'roll, toivottavasti. Poljin tuskin montaa euroa maksaa jos laitat ostoilmoituksen kauppatorin ostetaan osioon.. Tai kysyt joltain purkuauto myyjistä kauppatorilla.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Apexi123 View Post
    ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
    Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
    Merkkiliikkeestä n.20€.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Apexi123 View Post
    Tuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...

    ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
    Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
    Eikö noita E34:a ole osina myynnissä vaikka kuinka paljon ja luulen että kaasupoljinta niistä ei olla ensimmäisenä kyselemässä...

    Leave a comment:


  • Apexi123
    replied
    Tuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...

    ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
    Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Vaihda suurempihalkaisijainen työsylinteri, jolloin kytkimen painelaakerin liike lyhenee, jolloin ongelma korjaantuu... Pääsylkkä taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta työsylinterit vaihtelee.
    Hyvä pointti, empä tullut edes ajatelleeks tommosta vaihtoehtoo:think

    Muttamutta, tuo työsylkkä kun muistaakseni on just nimeomaan tuosta getragista mikä oli koneen jatkona alunperin kun auton alkuperäsen ZF:n työsylkän varsi oli niin kulunut, mutta voi olla että muistan väärinkin...yks m50b25 työsylkkä löytys hyllystä.

    Kokeilemisen arvonen juttu kuitenki ennen ku rupee laatikkoa irrottaan!

    Eli nuo työsylkät pituudeltaan ja ulkoisilta mitoiltaan identtiset b20 vs. b25 mutta ilmeisesti männän halkaisijoissa eroja?

    Voihan tuota tietysti säätää niinkin että laittas työsylkän ja laatikon väliin muutaman prikan mutta ois vaan kiva selvittää oikee ongelma:think

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Mikähän meni vikaan:

    m50b20 nv motti jonka perässä orggis kiinteä vauhtipyörä, jousitettu levy ja asetelma näille.

    Laatikko m50b25 mallista ZF eli ns. "iso(laippainen) ZF".

    Ongelma:

    Kytkinpoljinta kun painaa niin toppaa jo n. 10mm ennen pientä kumista stopparia eli kytkinhaarukka vastaa asetelmaan. Luulin aiemmin kun tuota stopparia ei näkynyt että se on haurastunu ja tippunu vaan johki lattiamaton taakse mutta nyt uus stoppari ja edellä mainittu havainto eli vika ei korjaantunukkaan sillä

    Tuon b20 moottorin kanssahan on alunperin käytetty siis getraggia pienellä laipalla ja jostain luin että kytkinhaarukat olisivat erilaisia. Niitä silloin molempia haarukoita pyörittelin käsissäni ja pöydällä silmämääräisesti ja tais olla mitallaki mittailin ja näytti ihan identtisiltä

    Painelaakerikin näissä ilmeisesti on kaikissa yhtä paksu?

    Mikä nyt todennäkösimmin vois olla vikana että osuu kytkinhaarukka asetelmaan ennen ku kytkinpoljin on ees pohjassa?

    vaihtoehdot:
    - väärä kytkinhaarukka (pitäis olla b20-laatikosta tms.)?
    - väärä painelaakeri?
    - väärä työsylinteri (eikös nääkki oo kaikki yhtä pitkillä tapeilla ja oli kyl iha hyvän näkönen ku asensin?)?

    - Haarukka/painelaakeri/työsylinteri jotenki vituillaan?


    Kytkinhaarukan toisessa päässä oleva muovitappiki oli muistaakseni iha iskussaan...


    Autossa oli siis aiemmin m50b25 moottori ja nyt vaihdettu vaan m50b20 kone ja kytkin+vp ja työsylkkä parempikuntoiseen

    Niin ja kytkin toimii muuten iha normaalisti ottaa/irrottaa puolivälissä liikerataa eikä oo jäykkä tai muutenkaan mitään ääniä kuulu, ottaa vaan "ennenaikaisesti" tuo haarukka asetelmaan :(
    Vaihda suurempihalkaisijainen työsylinteri, jolloin kytkimen painelaakerin liike lyhenee, jolloin ongelma korjaantuu... Pääsylkkä taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta työsylinterit vaihtelee.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Niko K View Post
    Elikkäs tällänen ongelma M60B40 koneessa.
    Käynnistyessä käy hetken ilmeisesti seitsemällä( tärisee niin p*rkeleesti ) ja jos esim vasemmalle mutkaan kääntyessä painaa kaasun pohjaan niin tuntuis hieman puutuvan:think

    Apuja kaivataan!
    m60 ei tärise vaikka kävis neljällä. Yhden puolan irrotusta ei huomaa mitenkään tyhjäkäynnissä. Ainahan nuo vähän värähtelee käydessään tyhjää, mutta nyt tuskin siitä kyse.

    Aloita ihan perus asioista, eli bensanpaineensäädin ja pumppu, lue vikakoodit, imusarjan huohotinventtiili onko ehjä, onko tulpankolot täys öljyä, piuhat kunnolla kiinni.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Timppeliini View Post
    Juu vahvistin kontissa kuskin puolella. virrat tulee vahvistimelle
    Myös heräte mankalta?

    Mahdollisesti täällä ollut vähän samaa sorttia: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=56899
    Last edited by Muurahainen; 18-09-2014, 17:03.

    Leave a comment:


  • Niko K
    replied
    Elikkäs tällänen ongelma M60B40 koneessa.
    Käynnistyessä käy hetken ilmeisesti seitsemällä( tärisee niin p*rkeleesti ) ja jos esim vasemmalle mutkaan kääntyessä painaa kaasun pohjaan niin tuntuis hieman puutuvan:think

    Apuja kaivataan!

    Leave a comment:


  • Timppeliini
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onko vahvistin takaluukussa?
    Juu vahvistin kontissa kuskin puolella. virrat tulee vahvistimelle

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Joo nyt kun tässä tulee arvottua tuota putkistoa niin mitä eroa on 24v 525 ja V8 530 putkistolla? Pienemmät röörit katin jälkeen? Ebayta selannu ni joku myyjä laittaa että putkisto sopii M50B25 + M60B30 ja toinen taas pelkästään M50B25.. Noita M50 röörejä kun on ebayssa pilvin pimein ja halvalla, tuskin vakiossa M60B30 hirveästi ahdistaa jos vaan muuten pystyy naittamaan yhteen :think

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Mikähän meni vikaan:

    m50b20 nv motti jonka perässä orggis kiinteä vauhtipyörä, jousitettu levy ja asetelma näille.

    Laatikko m50b25 mallista ZF eli ns. "iso(laippainen) ZF".

    Ongelma:

    Kytkinpoljinta kun painaa niin toppaa jo n. 10mm ennen pientä kumista stopparia eli kytkinhaarukka vastaa asetelmaan. Luulin aiemmin kun tuota stopparia ei näkynyt että se on haurastunu ja tippunu vaan johki lattiamaton taakse mutta nyt uus stoppari ja edellä mainittu havainto eli vika ei korjaantunukkaan sillä

    Tuon b20 moottorin kanssahan on alunperin käytetty siis getraggia pienellä laipalla ja jostain luin että kytkinhaarukat olisivat erilaisia. Niitä silloin molempia haarukoita pyörittelin käsissäni ja pöydällä silmämääräisesti ja tais olla mitallaki mittailin ja näytti ihan identtisiltä

    Painelaakerikin näissä ilmeisesti on kaikissa yhtä paksu?

    Mikä nyt todennäkösimmin vois olla vikana että osuu kytkinhaarukka asetelmaan ennen ku kytkinpoljin on ees pohjassa?

    vaihtoehdot:
    - väärä kytkinhaarukka (pitäis olla b20-laatikosta tms.)?
    - väärä painelaakeri?
    - väärä työsylinteri (eikös nääkki oo kaikki yhtä pitkillä tapeilla ja oli kyl iha hyvän näkönen ku asensin?)?

    - Haarukka/painelaakeri/työsylinteri jotenki vituillaan?


    Kytkinhaarukan toisessa päässä oleva muovitappiki oli muistaakseni iha iskussaan...


    Autossa oli siis aiemmin m50b25 moottori ja nyt vaihdettu vaan m50b20 kone ja kytkin+vp ja työsylkkä parempikuntoiseen

    Niin ja kytkin toimii muuten iha normaalisti ottaa/irrottaa puolivälissä liikerataa eikä oo jäykkä tai muutenkaan mitään ääniä kuulu, ottaa vaan "ennenaikaisesti" tuo haarukka asetelmaan :(
    Last edited by Make H.; 16-09-2014, 23:11.

    Leave a comment:


  • holisti72
    replied
    Originally posted by Timppeliini View Post
    mikähän Omaa e34:sta vaivaa kun otin vakio bmw busines radion pois ja laitoin uuden usb mankan paikoilleen niin ei kuulu enää kaijuttimista mitään? irto kaijuttimella toimii normaalisti? missähän vika?
    Itellä ihan samaa vikaa, kuuluu mutta huonosti ja vahvistin on siellä kuskinpuolella kontissa verhoilun takana..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Timppeliini View Post
    mikähän Omaa e34:sta vaivaa kun otin vakio bmw busines radion pois ja laitoin uuden usb mankan paikoilleen niin ei kuulu enää kaijuttimista mitään? irto kaijuttimella toimii normaalisti? missähän vika?
    Onko vahvistin takaluukussa?

    Leave a comment:


  • Timppeliini
    replied
    mikähän Omaa e34:sta vaivaa kun otin vakio bmw busines radion pois ja laitoin uuden usb mankan paikoilleen niin ei kuulu enää kaijuttimista mitään? irto kaijuttimella toimii normaalisti? missähän vika?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎