Originally posted by Apexi123
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Apexi123 View Postja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Apexi123 View PostTuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...
ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
Leave a comment:
-
-
Tuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...
ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostVaihda suurempihalkaisijainen työsylinteri, jolloin kytkimen painelaakerin liike lyhenee, jolloin ongelma korjaantuu... Pääsylkkä taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta työsylinterit vaihtelee.
Muttamutta, tuo työsylkkä kun muistaakseni on just nimeomaan tuosta getragista mikä oli koneen jatkona alunperin kun auton alkuperäsen ZF:n työsylkän varsi oli niin kulunut, mutta voi olla että muistan väärinkin...yks m50b25 työsylkkä löytys hyllystä.
Kokeilemisen arvonen juttu kuitenki ennen ku rupee laatikkoa irrottaan!
Eli nuo työsylkät pituudeltaan ja ulkoisilta mitoiltaan identtiset b20 vs. b25 mutta ilmeisesti männän halkaisijoissa eroja?
Voihan tuota tietysti säätää niinkin että laittas työsylkän ja laatikon väliin muutaman prikan mutta ois vaan kiva selvittää oikee ongelma:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Make H. View PostMikähän meni vikaan:
m50b20 nv motti jonka perässä orggis kiinteä vauhtipyörä, jousitettu levy ja asetelma näille.
Laatikko m50b25 mallista ZF eli ns. "iso(laippainen) ZF".
Ongelma:
Kytkinpoljinta kun painaa niin toppaa jo n. 10mm ennen pientä kumista stopparia eli kytkinhaarukka vastaa asetelmaan. Luulin aiemmin kun tuota stopparia ei näkynyt että se on haurastunu ja tippunu vaan johki lattiamaton taakse mutta nyt uus stoppari ja edellä mainittu havainto eli vika ei korjaantunukkaan sillä
Tuon b20 moottorin kanssahan on alunperin käytetty siis getraggia pienellä laipalla ja jostain luin että kytkinhaarukat olisivat erilaisia. Niitä silloin molempia haarukoita pyörittelin käsissäni ja pöydällä silmämääräisesti ja tais olla mitallaki mittailin ja näytti ihan identtisiltä
Painelaakerikin näissä ilmeisesti on kaikissa yhtä paksu?
Mikä nyt todennäkösimmin vois olla vikana että osuu kytkinhaarukka asetelmaan ennen ku kytkinpoljin on ees pohjassa?
vaihtoehdot:
- väärä kytkinhaarukka (pitäis olla b20-laatikosta tms.)?
- väärä painelaakeri?
- väärä työsylinteri (eikös nääkki oo kaikki yhtä pitkillä tapeilla ja oli kyl iha hyvän näkönen ku asensin?)?
- Haarukka/painelaakeri/työsylinteri jotenki vituillaan?
Kytkinhaarukan toisessa päässä oleva muovitappiki oli muistaakseni iha iskussaan...
Autossa oli siis aiemmin m50b25 moottori ja nyt vaihdettu vaan m50b20 kone ja kytkin+vp ja työsylkkä parempikuntoiseen
Niin ja kytkin toimii muuten iha normaalisti ottaa/irrottaa puolivälissä liikerataa eikä oo jäykkä tai muutenkaan mitään ääniä kuulu, ottaa vaan "ennenaikaisesti" tuo haarukka asetelmaan :(
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Niko K View PostElikkäs tällänen ongelma M60B40 koneessa.
Käynnistyessä käy hetken ilmeisesti seitsemällä( tärisee niin p*rkeleesti ) ja jos esim vasemmalle mutkaan kääntyessä painaa kaasun pohjaan niin tuntuis hieman puutuvan:think
Apuja kaivataan!
Aloita ihan perus asioista, eli bensanpaineensäädin ja pumppu, lue vikakoodit, imusarjan huohotinventtiili onko ehjä, onko tulpankolot täys öljyä, piuhat kunnolla kiinni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Timppeliini View PostJuu vahvistin kontissa kuskin puolella. virrat tulee vahvistimelle
Mahdollisesti täällä ollut vähän samaa sorttia: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=56899Last edited by Muurahainen; 18-09-2014, 17:03.
Leave a comment:
-
-
Elikkäs tällänen ongelma M60B40 koneessa.
Käynnistyessä käy hetken ilmeisesti seitsemällä( tärisee niin p*rkeleesti ) ja jos esim vasemmalle mutkaan kääntyessä painaa kaasun pohjaan niin tuntuis hieman puutuvan:think
Apuja kaivataan!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnko vahvistin takaluukussa?
Leave a comment:
-
-
Joo nyt kun tässä tulee arvottua tuota putkistoa niin mitä eroa on 24v 525 ja V8 530 putkistolla? Pienemmät röörit katin jälkeen? Ebayta selannu ni joku myyjä laittaa että putkisto sopii M50B25 + M60B30 ja toinen taas pelkästään M50B25.. Noita M50 röörejä kun on ebayssa pilvin pimein ja halvalla, tuskin vakiossa M60B30 hirveästi ahdistaa jos vaan muuten pystyy naittamaan yhteen :think
Leave a comment:
-
-
Mikähän meni vikaan:
m50b20 nv motti jonka perässä orggis kiinteä vauhtipyörä, jousitettu levy ja asetelma näille.
Laatikko m50b25 mallista ZF eli ns. "iso(laippainen) ZF".
Ongelma:
Kytkinpoljinta kun painaa niin toppaa jo n. 10mm ennen pientä kumista stopparia eli kytkinhaarukka vastaa asetelmaan. Luulin aiemmin kun tuota stopparia ei näkynyt että se on haurastunu ja tippunu vaan johki lattiamaton taakse mutta nyt uus stoppari ja edellä mainittu havainto eli vika ei korjaantunukkaan sillä
Tuon b20 moottorin kanssahan on alunperin käytetty siis getraggia pienellä laipalla ja jostain luin että kytkinhaarukat olisivat erilaisia. Niitä silloin molempia haarukoita pyörittelin käsissäni ja pöydällä silmämääräisesti ja tais olla mitallaki mittailin ja näytti ihan identtisiltä
Painelaakerikin näissä ilmeisesti on kaikissa yhtä paksu?
Mikä nyt todennäkösimmin vois olla vikana että osuu kytkinhaarukka asetelmaan ennen ku kytkinpoljin on ees pohjassa?
vaihtoehdot:
- väärä kytkinhaarukka (pitäis olla b20-laatikosta tms.)?
- väärä painelaakeri?
- väärä työsylinteri (eikös nääkki oo kaikki yhtä pitkillä tapeilla ja oli kyl iha hyvän näkönen ku asensin?)?
- Haarukka/painelaakeri/työsylinteri jotenki vituillaan?
Kytkinhaarukan toisessa päässä oleva muovitappiki oli muistaakseni iha iskussaan...
Autossa oli siis aiemmin m50b25 moottori ja nyt vaihdettu vaan m50b20 kone ja kytkin+vp ja työsylkkä parempikuntoiseen
Niin ja kytkin toimii muuten iha normaalisti ottaa/irrottaa puolivälissä liikerataa eikä oo jäykkä tai muutenkaan mitään ääniä kuulu, ottaa vaan "ennenaikaisesti" tuo haarukka asetelmaan :(Last edited by Make H.; 16-09-2014, 23:11.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Timppeliini View Postmikähän Omaa e34:sta vaivaa kun otin vakio bmw busines radion pois ja laitoin uuden usb mankan paikoilleen niin ei kuulu enää kaijuttimista mitään? irto kaijuttimella toimii normaalisti? missähän vika?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Timppeliini View Postmikähän Omaa e34:sta vaivaa kun otin vakio bmw busines radion pois ja laitoin uuden usb mankan paikoilleen niin ei kuulu enää kaijuttimista mitään? irto kaijuttimella toimii normaalisti? missähän vika?
Leave a comment:
-
-
mikähän Omaa e34:sta vaivaa kun otin vakio bmw busines radion pois ja laitoin uuden usb mankan paikoilleen niin ei kuulu enää kaijuttimista mitään? irto kaijuttimella toimii normaalisti? missähän vika?
Leave a comment:
-
Leave a comment: