E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    On ne vaihdettavissa, mutta menee kolvi hommiks. Pari vuotta sitten vaihdoin "uuden" käytetyn moottorin samantyylisen vian takia. Nyt taidan käydä suosiolla uuden kun täristääkin vähän kovemmilla nopeuksilla.
    Korjattu. Toinen hiili aivan lopussa.

    Motonetissä myydään kahta eri puhallin mallia(siemens, behr), mutta kumpikaan ei ollut sopiva omaan koslaan. Löysin kuitenkin samasta liikkeestä tarvike hiilet ja kolvasin paikoilleen, niin nyt pelaa mainiosti. Ainut pieni miinus on, että nyt puhallin "sirisee" hieman. Mutta kuvittelisin että lakkaa kunhan hiilet "tekeytyy" paikoilleen.

    Edit: Tärinäkin loppui kun pyöräytti toista siipeä hieman.

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Originally posted by maanmittaaja View Post
    Tuo vikatila itseäkin mietityttäny, mutta ei kai noin vanhassa ja ei kai se ajon aikana pois kytkeytyisi. Pitkittäisvälystä ei ollut. Jospa se olisi se letku vain vuotanut paineet. Raportoin tänne jos näin oli..
    Ei ollu letkunkaan tiiveys. Mutta eilen aloin kuuntelemaan, että aikamoinen puhallusääni kuuluu etenkin, kun kolmosvaihteella vetoja päällä. Tuo ääni varmaan tullut salakavalasti ja jotenkin niin hitaasti kehittynyt, että sitä pitänyt viskopuhaltimen äänenä. Mutta ei se ennen noin metakkaa pitänyt. Eli epäilen, että tämä on turbopaineen vuodosta. Se puhallusääni kaiken lisäksi loppuu, kun vedotkin loppuu juurikin jossain ylämäessä. Sitten se joko alkaa kerryttää paineet takaisin tai oottelee, että kuormitus koneessa loppuu.

    Elikkä onkohan paineensäätimessä nyt jokin, ettei jokin venttiili sulkeudu?? Sitä koitin toissapäivänä nykiäkin ja jäykkä vastus siinä ainakin oli. Mutta pikku letkujakin siellä näytti olevan, että jos joku niistä sitten vuotaa... Hitto ku pitäs koko paketti ottaa irti, että pystys kattelemaan ja sen verran tota ajoa, että aina se on niin prkl:n kuuma

    Oonko ymmärtäny oikein, että hukkaportti sitten taas on siellä imusarjan yhteydessä?? Eli periaatteessa sieltäkin voisi vastaavaa vikaa hakea?? Pitää iha varmaa kaivaa googlesta turbon periaatekuva kun kerkiää... ei enää muista yksityiskohtia kun ei todellakaan sitä käytännön kokemusta, jota nyt tuntuu kertyvän :think

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Moottorikaupoille, en sitten tiedä onko näissö moottorinhiilet vaihdettavissa
    On ne vaihdettavissa, mutta menee kolvi hommiks. Pari vuotta sitten vaihdoin "uuden" käytetyn moottorin samantyylisen vian takia. Nyt taidan käydä suosiolla uuden kun täristääkin vähän kovemmilla nopeuksilla.
    Last edited by Purtsi123; 15-08-2014, 14:39.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Moottorikaupoille, en sitten tiedä onko näissö moottorinhiilet vaihdettavissa

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Lämmityslaitteen puhallin temppuillut jo jonkin aikaa.

    Eikös se ollut niin, että jos olis esivastus rikki niin pitäisi silti 4 nopeuden toimia? Ja jos ei toimi silläkään niin ite moottori rikki?

    On humpannut kierroksia ihan nollista täysille miten sattuu huvittamaan. Joskus ei lähde pyörimään ollenkaan, mutta jostain kuopasta ajaessa saattaa ruveta toimimaan. Nyt täysin mykkä.

    Eli lähdenkö vastus vai moottori kauppaan?

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by sasu` View Post
    Löytyisköhän tällaiseen IHKA:an jotain korjausohjetta? Meni oik. puolen säätörulla ilmeisesti mykäksi, pyörii kyllä mutta taustavalo puuttuu ja alusta + lopusta puuttuu ne "naksut". Puhaltaa siis apukuskin puolelle nyt pelkkää kuumaa ilmaa, riippumatta onko ilmastointi päällä vai ei. Kuskin puoli toimii ok.

    Tän verran löysin infoa tosta laitteesta:

    Bmw-Nr:8390170

    Behr-Nr:94.230.46.002

    Bosch-Nr:9140010017

    Kannattaa varmaan ihan eka kattoo että läpät toimii oikein. Eli se ritilä siitä koelaudan päältä keskeltä pois ja lampun kans tarkistaa, että läpät liikkuu loogisesti.

    Tod. näk sulla tippunu se apukuskin läpänsäätöservo irti...

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Originally posted by Throttle View Post
    Ei haise mitään sisällä. Voisiko olla kansipahvi? Ei näy nesteessä öljyä.
    Ootko paisuntasäiliön korkkia uusinu?? En tiedä millanen on tuossa M43:ssa, mutta ainakin m5*-sarjan ja m30-moottoreissa joskus törmänny, että paisuntasäiliön korkki ei pidä painetta ja karkaa nestettä sieltä. Tällöin tosin nestettä poistuu vain tietty määrä, mutta meni yhdessä m52-motissa paisuntasäiliö aina melkein tyhjäksi. Korkin vaihto ja nesteet pysyi sisällä, kunnes vesipumppu pienen ajan päästä sitten alko vuotaa...

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by sasu` View Post
    Löytyisköhän tällaiseen IHKA:an jotain korjausohjetta? Meni oik. puolen säätörulla ilmeisesti mykäksi, pyörii kyllä mutta taustavalo puuttuu ja alusta + lopusta puuttuu ne "naksut".
    Vänkärin puolella ei pitäs olla naksuja.. Vesiventtiili ok, tuleeko virta sinne asti? Venttiili mykkä --> auki koko ajan.

    Leave a comment:


  • sasu`
    replied
    Löytyisköhän tällaiseen IHKA:an jotain korjausohjetta? Meni oik. puolen säätörulla ilmeisesti mykäksi, pyörii kyllä mutta taustavalo puuttuu ja alusta + lopusta puuttuu ne "naksut". Puhaltaa siis apukuskin puolelle nyt pelkkää kuumaa ilmaa, riippumatta onko ilmastointi päällä vai ei. Kuskin puoli toimii ok.

    Tän verran löysin infoa tosta laitteesta:

    Bmw-Nr:8390170

    Behr-Nr:94.230.46.002

    Bosch-Nr:9140010017

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Originally posted by maanmittaaja View Post
    Yleensä jos kenno vuotaa, niin käy nesteen haju nenään
    Ei haise mitään sisällä. Voisiko olla kansipahvi? Ei näy nesteessä öljyä.

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Akselissa pitääkin tuntua pieni klappi akselin säteen suuntaan mutta pitkittäin akselin suuntaan ei sais oikeestaan tuntua.

    Ettei vaan heitä vikatilaan tjst. sitä sun katiskaa? Jos tommonen ees voi mennä vikatilaan.
    Tuo vikatila itseäkin mietityttäny, mutta ei kai noin vanhassa ja ei kai se ajon aikana pois kytkeytyisi. Pitkittäisvälystä ei ollut. Jospa se olisi se letku vain vuotanut paineet. Raportoin tänne jos näin oli..

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Originally posted by Throttle View Post
    E34, M43 koneella syö edelleen nestettä pikkuhiljaa.
    Syyläri ja vesipumppu uutta, epäilen nyt lämmityslaitteen kennoa.
    Miten kennon kunnon voi tarkistaa?
    Yleensä jos kenno vuotaa, niin käy nesteen haju nenään

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    E34, M43 koneella syö edelleen nestettä pikkuhiljaa.
    Syyläri ja vesipumppu uutta, epäilen nyt lämmityslaitteen kennoa.
    Miten kennon kunnon voi tarkistaa?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Akselissa pitääkin tuntua pieni klappi akselin säteen suuntaan mutta pitkittäin akselin suuntaan ei sais oikeestaan tuntua.

    Ettei vaan heitä vikatilaan tjst. sitä sun katiskaa? Jos tommonen ees voi mennä vikatilaan.

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Tietääkö kukaan tuota turbon väljyyttä? Kyllä ihan visuaalisestikin heilu, tosin eihän klappi paljoa siellä laakerissa ole, jos akselin pääty vähän heiluu. Itsellä ei mitn käsitystä. Yksi letkuklemmari oli kyllä löyhähkö, eikä kierteet pitäny ja letkukin hieman hassun näkösesti. Että voi hyvinki olla paineita tuosta vuotanut. Harmi kun ei varastossa ollut sopivaa klemmaria, pienempiä ja suurempia toki riesaks asti..

    Noh jotenki kiristy, huomen näkee onko eroo... tänäänhän tuo meni vajaatehoseks useessa ylämäessä motaril. Ja aina kun tehot katoo, katoo savuki kyllä.

    Leave a comment:

Working...
X