E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Oisko antaa tarkennusta mistäpäin? Ei nimittäin löytyny mistään sieltä

    Eli siis MISTÄ LÖYTYY VÄRIKOODI?
    Konetilassa yleensä on musta lätkä jossa lukee värikoodi.

    Mutta jos sellaista ei ole niin esimerkiksi varustelista sen kertoo. Jos et itse osaa sitä netistä onkia niin laita VIN koodin 7 viimeistä merkkiä niin tutkitaan
    Tekniikka osiossa tosin on stickynä tuo varustelistan ohjeistus.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Dankova View Post
    Konetilasta apukuskinpuolelta.
    Oisko antaa tarkennusta mistäpäin? Ei nimittäin löytyny mistään sieltä

    Eli siis MISTÄ LÖYTYY VÄRIKOODI?

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Ei katoa. Hajusta paha sanoo, nenä ollu tukossa kesästä asti ja autossa haisee vieläkin entisen omistajan wunderbaumit Ikeaan ja takas matkalla koitin kokeilla täysillä lämmöillä ja kuskin puolelle tuli viileää ja apparin puolelle vähän lämpimämpää. Jotain neuvoja vianmääritykseen?

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Originally posted by Läbä View Post
    Olisko vesiventtiili paskana, kun ei kuumaa puhalla koppiin oikeen ollenkaan. Jotain pientä lehmänhenkäystä just ja just. Pitäiskö ostaa kokonaan uus (käytetty) vai availla ja herkistellä vai onko mitään järkeä?
    Katoaako pakkasnesteitä? Haiseeko makealle? Oireet viittaisi mielestäni vuotavaan lämppärin kennoon. :think

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Olisko vesiventtiili paskana, kun ei kuumaa puhalla koppiin oikeen ollenkaan. Jotain pientä lehmänhenkäystä just ja just. Pitäiskö ostaa kokonaan uus (käytetty) vai availla ja herkistellä vai onko mitään järkeä?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by samppup View Post
    sopiiko m30b30 koneesta visko m60b30 koneeseen?
    Ei sovi.

    Leave a comment:


  • samppup
    replied
    sopiiko m30b30 koneesta visko m60b30 koneeseen?

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Originally posted by Worldfuture View Post
    Mistä kuuluu semmomen muljahdus esim ku ykköseltä vaihtaa suoraan kolmoselle(kierrokset suht korkeel). Peräpäästä se tulee mutta mistäköhän sieltä:think takakelkan isot puslat on ainaki vaihettu tai siis ne etummaiset.
    Takaiskarin/iskareiden yläpäät?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Sen ilmastoinnin flektin anturi on syylärin reunassa, apparin puolella.

    Leave a comment:


  • samppup
    replied
    530 v8 lakkasi visko toimimasta ja sähköflektikään ei pyöri. tuskin molemmat samana päivänä hajoo. oisko lämpötila anturi sökö? vaikuttaako muuhun kun flekteihin? ja jos sais tietoa missä päin anturi on..? paisarin päällä on joku mut ei kai moottorinlämpöjä siitä mitata?

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied
    Originally posted by Juxeyy View Post
    Moro,
    ois tarkoituksena hankkia bensakoneella ja manuaali laatikolla oleva e34.. Missä vuosimallissa moottori muuttui hihnasta ketjuun? (91- ?) Olen kuullut että ketjukone on parempi kuin hihnalla oleva, onko näin? Uskaltaako nuita +300tkm ajettuja ostaa? Mitä ''tyyppivikoja'' näissä tuppaa olemaan? Entä mitä on syytä katsoa läpi ostaessa?
    Ei mikään hirveä kiire ole hankinnassa joten saa rauhassa oottaa sitä oikeaa
    Riippuu nyt mitä yksilöä ollaan kattoos, mut jos 520-525, niin noin -90 on alkanu olla ketjukoneisia, moottorityyppi M50Bxx, remmikone on M20Bxx.

    Ketjukoneessa on enempi tehoa, eikä tarvi remmiä vaihdella, alavääntöäkin vähän enempi. Mitään muuta parempaa siinä ei juuri oo, mutta ainaki itelle nuo syyt riittäs...Mulla on 440tkm ajettu M50B25, eikä siinäkään mitään isoa ongelmaa ole. Vanhassa oli M20B25 jolla ajettu yli 550tkm, toimiva oli sekin.

    Pahin tyyppivika on ruoste. Kahden tämmösen kokemuksella en ostas ryömimättä auton alla lampun kanssa. Helman molemmat päät/taka-akselin kiinnitykset kannattaa kattoa tarkkaan, koska joku on kuitenkin tunkannut sinne ruostepommin alun. Lisäksi kattoluukullisen vedenpoistot tulee helmojen päihin, ja jos vesi ei oo päässy pois, helman pää on mätä, eikä vauriot rajotu pintaan, koska tän ikäsessä helman takana on neljääkin eri peltirakennetta ennenkuin päästään matkustamon puolelle.

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Mistä kuuluu semmomen muljahdus esim ku ykköseltä vaihtaa suoraan kolmoselle(kierrokset suht korkeel). Peräpäästä se tulee mutta mistäköhän sieltä:think takakelkan isot puslat on ainaki vaihettu tai siis ne etummaiset.

    Leave a comment:


  • Morriz
    replied
    Mikäs on kun kaverin 535i pitää ryntäyttää kierrokset yli 3500 että lähtee lataamaan? Kokeiltu toisella laturillakin.
    Last edited by Morriz; 18-08-2014, 16:23.

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    ei vuotanu välijäähdytinkään... kai se pitää paineensäätimiin seuraavaks perehtyä, vai oisko jotain muita ideoita??

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Eli -91 M50b20 onko ok että moottori sammuu kun irrottaa imm johdon auton käydessä? Lähtee kyllä uudelleen käyntiin normaalisti kun starttaa uudelleen. Kokeilin huvikseni pienen lenkin ilman imm johtoa niin en kyllä huomannut mitään eroa ajossa ainakaan huonompaan suuntaan. Onko tämä normaalia vai kertooko siitä että imm on vaihtokunnossa? Ongelmana se että toisinaan alakierroksilla melkoisen laiska ( tiedän ettei siellä kauheasti voimaa kuulu ollakkaan) ja sitten päälle kahden tonnin lähtee vetämään ihan normaalisti, kyseessä on vielä automaatti niin sekin osaltaan vaikeuttaa diagnosointia.

    Leave a comment:

Working...
X