Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • maanmittaaja
    replied
    Originally posted by maanmittaaja View Post
    Mahtaakohan 525tds turbo olla lopuillaan, kun pukkaa jonku verran mustaa ja tuntus ettei vetojakaa iha kaikki ois tallella?? Ainaki nakkaa helpommin pientä ylämäkiin ja tuprua tulee... lämmöt iha ok ja muutenki iha hyvi pelittää... Vai tekeekö tää kuumuus vaan jotain ihmeellistä, ku mun mielestä viime kesänäki alko pöllyttelee, mut syksyl parantu
    Noniin, tästä vehkeestä taas. Eilen motarilla pari kertaa kiihdyttäessä 120km/h kohdalla loppui veto kuin rajoitinta vasten. Kun polkaisi kickdownin yli, lähti kiihtymään. Voiko hukkaportti aueta liian helposti? Vai vuotaisiko painepuoli tietyssä rasituksessa oikein reippaasti yli? Ja mitenkäs tuota painepuolen vuotoja saa tutkittua, onko hyvää vinkkiä?? Itse turbon tarkastelen tänään tai edes tällä viikolla... eikös se ole, että klappi pitää tuntua, mutta ei näkyä??

    Ja sitten luin sellaistakin, että kun tuo ketju venyy, niin sekin aiheuttaa ajoitukseen muutosta (niinno tottakai) ja yksi ongelma on pitkä startti lämpimänä. Se on ollut koko ajan havaittavissa. Tosin mitään kummempaa rallatusta ei kuulu yleensä. Ihan joskus tainnut tyhjäkäynnillä olla erottavinaan rallatusta mutta ei kuitenkaan. Eli ehkäpä sitä vois vajaa 40eur sijoittaa ja tuonkin vaihtaa. Paljos nää m51d25 padat noin muuten kestää ajaa?? Tämä on 400tkm selvinnyt...

    Tosin kyllähän tuo korikin alkaa kukkimaan ja autolla alkaa arvo olla jo pienehkö, joten voipi olla että tulee vain ajettua sen, minkä eteenpäin menee ja sitten paaliin... halpaa tekohengitystä vain

    Leave a comment:


  • Dankova
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Mistä päin autoo löytyy värikoodi?
    Konetilasta apukuskinpuolelta.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Mistä päin autoo löytyy värikoodi?

    Leave a comment:


  • nixari
    replied
    Sopiiko 402 ja 405 loppuiset motronic boksit keskenään?
    Tuo 402 siis -91 e36 320 ja 405 loppuinen on-91 e34 520.
    405 boksissa taitaa olla joku lastu kun kiertää ainakin 7000, ja 2500 kierroksen asti pätkii/röpöttää eikä oikein halua kulkea mihinkään, ihan kun olis yks pytty pois pelistä välillä? 2500> pelaa kuitenkin ok.

    Molemmat nonvanos koneita, kysymys siis voiko noita bokseja kokeilla vaihtaa päittäin ilman että mikään hajoaa?

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Pitäis sigun autoon kytkin vaihdella. Ei varmaan vauhtista tarvi vaihdella, kun ei kolkota eikä muitakaan sivuääniä tai tuntemuksia tunnu ajaessa? :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Sisal View Post
    Moroo.. Ajovalot lakkas pelaamasta, polttimot ja sulakkeet ehjät. No foorumi kertoo että vika voisi olla valomoduulissa (LKM) mutta omasta yksilöstä sitä ei löydykkään sulakerasian vierestä niin kuin pitäis. Missähän se vois olla? Kulkine 525Tds -92
    Tuossa ei sitä taida ollakkaan vaan löytyy ihan normi releet.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Osaisko joku heittää jonkun hyvän arvauksen mikä tuota mun kuskin oven lukkoa vaivaa. Aiemmin ei meinannu aueta millään, vaan avainta piti painaa eti suuntiin että avas oven. Ostin uuden kahvan joka kuitenkaan ei toiminut, mutta otin siitä osia tuohon vanhaan kun siitä oli rikki se osa missä on ne vivut kiinni. Nyt se ei meinaa millään mennä kiinni mutta aukeaa helposti. Apparin ovessa on vähän samaa vikaa mutta ei noin paha. Voiko tuo johtua siitä lukkopesästä itessään vai niistä kahvan osista?

    Leave a comment:


  • Sisal
    replied
    Moroo.. Ajovalot lakkas pelaamasta, polttimot ja sulakkeet ehjät. No foorumi kertoo että vika voisi olla valomoduulissa (LKM) mutta omasta yksilöstä sitä ei löydykkään sulakerasian vierestä niin kuin pitäis. Missähän se vois olla? Kulkine 525Tds -92

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Jotain tämmöistä oli muistikuvassa. Pitikö minkä aikaa pitää kenkiä yhdessä? Jotenkin tuohon liitty vielä avaimen kääntely johonkin asentoon (varmaan se II, eli sytytysasento) jossain vaiheessa. :think
    kyllä ihan sekunneista puhutaan:think

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    akun kengät irti, ja kengät yhteen jollain kiintoavaimella
    Jotain tämmöistä oli muistikuvassa. Pitikö minkä aikaa pitää kenkiä yhdessä? Jotenkin tuohon liitty vielä avaimen kääntely johonkin asentoon (varmaan se II, eli sytytysasento) jossain vaiheessa. :think

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Ok. Joutus vaan tuon boxin kaivelee esille. Meinasin jos ois helpompaa/nopeempaa keinoa. Joskus muistan täältä lukeneeni (?), että akun navat otti irti ja sit piti jotain temppuja tehdä sen lisäksi että saa boxin konkat, tms tyhjäksi.


    Tyhmä kysymys, mutta jos auto olisi ns. lastutettu, niin ei kai ole vaaraa että jotain oleellista menee pieleen? Käsittäkseni tuohon motr. 3.3 boxiin laitetaan uusi ohjelmoitu lastu, eikä ohjelmoida kuten uudempia. Onko näin?
    En usko että on lastuja, tms laiteltu, mutta mistäpä näistä vanhoista tietää.
    akun kengät irti, ja kengät yhteen jollain kiintoavaimella

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Minua on informoitu että boksin liitin irti, niin nollaa boksin. Tuntui että toimi....
    Ok. Joutus vaan tuon boxin kaivelee esille. Meinasin jos ois helpompaa/nopeempaa keinoa. Joskus muistan täältä lukeneeni (?), että akun navat otti irti ja sit piti jotain temppuja tehdä sen lisäksi että saa boxin konkat, tms tyhjäksi.


    Tyhmä kysymys, mutta jos auto olisi ns. lastutettu, niin ei kai ole vaaraa että jotain oleellista menee pieleen? Käsittäkseni tuohon motr. 3.3 boxiin laitetaan uusi ohjelmoitu lastu, eikä ohjelmoida kuten uudempia. Onko näin?
    En usko että on lastuja, tms laiteltu, mutta mistäpä näistä vanhoista tietää.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Suurempi melun aiheuttaja on paska asfaltti ja leveä kumi pienellä profiililla.

    Strongflexin punaiset ovat lähestulkoon vakiopuslaa vastaava, mutta käytännössä ikuinen.
    Itselläni kaikki puslat kovemmat strongflexin keltaiset 90sha puslat ja ei se kyllä mikään täristin ole. Ehkä yksi parhaista muutoksista mitä auton alustaan tehnyt bc:n alustan lisäksi...
    Kaveri laittoi farkku 46:een powerflexit takakelkkaan niin melua tuli niin että ite jättäisin kyllä laittamatta ko. puslat. Itsellä e34 takakelkassa powerflex ja ei mitään ääniä. Jännä homma. Itse laitan varmaan reaktiotankoihin jonkun suht jämäkän koska inhottaa jos kovemmassa jarrutuksessa vetelee sen takia että pyöränkulmat menee munalleen.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Adaptiojen nollaus? 3.3 dme, eli M60 540i.

    Inpalla ei ollu sitä reset adaption values täppää, minkä sai esim. e39:ssä. Ei muutenkaan tuo inpa kunnolla toimi, niin liekö sen takia.


    Mutta miten sai adaptiot nollille? Akun kenkä irti ja sitten oli jotain kikkailua että sai dme tyhjäksi.

    Minua on informoitu että boksin liitin irti, niin nollaa boksin. Tuntui että toimi....

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Strongflex on hiukan pehmeämpi kuin Powerflex, en huomannut mitään melun lisäystä orggikseen.
    Suurempi melun aiheuttaja on paska asfaltti ja leveä kumi pienellä profiililla.

    Strongflexin punaiset ovat lähestulkoon vakiopuslaa vastaava, mutta käytännössä ikuinen.
    Itselläni kaikki puslat kovemmat strongflexin keltaiset 90sha puslat ja ei se kyllä mikään täristin ole. Ehkä yksi parhaista muutoksista mitä auton alustaan tehnyt bc:n alustan lisäksi...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎