memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • crom
    replied
    Joo tota ekaa aattelinki, että liitty jäähdytinnesteeseen. Niin saa, mutta itellä on pieni ajotietokone pimeenä tällä hetkellä, eikä syytä tiedossa, miksi

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by crom View Post
    Ajotietokone herjaa tälläisiä:

    - Kühlwasserstand
    - Nebellicht vorn
    - Betriebstandleitg

    Mitähä tarkoittaa?
    -Jäähdytinnesteen taso
    -Etusumuvalo
    - KATSO OHJEKIRJASTA!



    sen kielen saa kyllä vaihdettuakin

    Leave a comment:


  • crom
    replied
    Ajotietokone herjaa tälläisiä:

    - Kühlwasserstand
    - Nebellicht vorn
    - Betriebstandleitg

    Mitähä tarkoittaa?

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Vaihteistoa voi koittaa laskea jo ennen kehäpulttien avaamista, muistaakseni näissä myötää moottorin tukikumit passelisti, että saa vähän paremmin tilaa niitä ylimpiä pultteja silmälläpitäen.

    Ja tietysti iso kasa pitkiä jatkoja.


    Pukeilla tehdessä luonnollisesti enemmän vittumainen homma, täysin tehtävissä kyllä.

    Nosturilla suoritettuna tuota voisi pitää lähes yksinkertaisena hommana.

    Suurin vaara lienee pakosarjojen pinnapultit, ne kun jökkii, niin aikaa rupeaa kulumaan.
    Ennalta viisasta saattaisi olla, että puhdistaisi ne ennakkoon teräsharjalla, ja liottaa edellisenä iltana irroitusöljyllä perusteellisesti.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Merkki View Post
    E34 m5:seen tarkoitus vaihtaa vaihdelaatikko..
    Meneekö pääpiirteittäin näin:
    -Auto nosturille/pukeille
    -pakoputki irti
    -kardaanin etupää irti sekä tukilaakeri?
    -vaihteistoon menevät johdot, kytkimen työsylinteri ja vaihteen siirtotanko
    -tukea vaihteisto takaa tunkilla/nostolaitteela jonka jälkeen vaihteiston takakannake irti
    -vaihteiston tukitanko irti
    -vaihteiston torx kantaiset ruuvit auki, jonka jälkeen vaihteisto vedetään taakseppäin tunkilla ja lasketaa alas?
    Miten nuo ylimmät torx ruuvit tarkoitus saada auki?
    Luonnollisesti aski on manuaali kun m5 kyse, vaihto laatikosta toiseen.
    Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan jotta homma suijuisi sulavasti
    Noinha se pääpiirteittäin, ite tosin löysäisin mahdollisuuksien mukaan kaikki pultit ennen ku ottasin takatuen irti ja tunkki alle. Toinen käsipari vois olla kans kätevä mikäli saatavilla...Ei kai niihin ylimpiin pultteihin oo muuta konstia ku et jos ei yläkautta saa mitään avainta niin helvetisti räikkän jatkovarsia ja niveliä et yltää alakautta

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    E34 m5:seen tarkoitus vaihtaa vaihdelaatikko..
    Meneekö pääpiirteittäin näin:
    -Auto nosturille/pukeille
    -pakoputki irti
    -kardaanin etupää irti sekä tukilaakeri?
    -vaihteistoon menevät johdot, kytkimen työsylinteri ja vaihteen siirtotanko
    -tukea vaihteisto takaa tunkilla/nostolaitteela jonka jälkeen vaihteiston takakannake irti
    -vaihteiston tukitanko irti
    -vaihteiston torx kantaiset ruuvit auki, jonka jälkeen vaihteisto vedetään taakseppäin tunkilla ja lasketaa alas?
    Miten nuo ylimmät torx ruuvit tarkoitus saada auki?
    Luonnollisesti aski on manuaali kun m5 kyse, vaihto laatikosta toiseen.
    Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan jotta homma suijuisi sulavasti
    Last edited by Merkki; 25-04-2015, 20:04.

    Leave a comment:


  • crom
    replied
    Lambda näyttäisi olevan kunnossa, kun päästöt siitä katottiin. Imuvuotoa en ole löytänyt, mutta täytyy ettiä oikein kunnolla. Ilmamassamittarin otin käteen ja putsasin, mutta tekeekö se rikkinäisenä tuollaisia oireita tai mikä sen rikkoo edes?

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Originally posted by crom View Post
    Onko kellään tietoa mistä voisi johtua auton kauhea humppaaminen ja ajaessa nykiminen? Lämpimällä koneella. Kylmänä käy nätisti, mutta kun auto ollut hetken käynnissä, alkaa kauhea humppaaminen ja kiihdyttäessä nykäsee ja meinaa sammua kun lähtee liikkeelle
    Imuvuoto?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Kipale View Post
    Mistä löytäs järkevän hintasen vaimentimen 3'' sisäänmenolla, ebaysta löytyy mutta suomesta ei taho löytyä mistään. :think
    Alle 3'' tuumasessa ei varmaan virtaukset ole riittävät, ja 2x2 putken tekeminen on työlästä.
    Ite ostin Biltemasta, monenki kokosia/mallisia eikä oo hinnalla pilattuja, läpivirtausmalleja. Tai sitte paikallinen hyvin varustettu varaosaliike tai googlesta simonsia/marteliusta tms.? Sen virtauksenhan pystyy laskeen ainaki sinnepäin noiden putkien pinta-aloja vertaamalla....

    Originally posted by crom View Post
    Onko kellään tietoa mistä voisi johtua auton kauhea humppaaminen ja ajaessa nykiminen? Lämpimällä koneella. Kylmänä käy nätisti, mutta kun auto ollut hetken käynnissä, alkaa kauhea humppaaminen ja kiihdyttäessä nykäsee ja meinaa sammua kun lähtee liikkeelle
    Veikkaisin viallista lambdaa ja/tai imuvuotoa. Tietysti joku anturikin vois olla syyllinen, mutta alottaisin tutkimalla imusarjan muoviletkujen kunnon ja mittaamalla yleismittarilla tai testerillä toimiiko lambda....

    Leave a comment:


  • crom
    replied
    Onko kellään tietoa mistä voisi johtua auton kauhea humppaaminen ja ajaessa nykiminen? Lämpimällä koneella. Kylmänä käy nätisti, mutta kun auto ollut hetken käynnissä, alkaa kauhea humppaaminen ja kiihdyttäessä nykäsee ja meinaa sammua kun lähtee liikkeelle

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Worldfuture View Post
    Omassa on kaks vierekkäin mut ne ei oo kyl syylärin edes vaan ilmeisesti ilmastoinnin kennon edes. Ja oon mielestäni jossai muussakin samanlaises autos nähny kans. Manuaali-ilmastointi on ainaki jos se asiaan vaikuttaa.
    No tottakai ilmastoinnin kennon edessä. Ei se kennon ja varsinaisen jäähdyttimen väliin mitenkään mahtuisikaan.
    Tietääkseni missään ei ole kahta puhallinta vaan tuo yksi iso kaksinopeuksinen.

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Alunperin jäähdyttimen edessä on yksi iso puhallin. Pyörii kun ilmastointi päällä tai jäähdyttimessä tarpeeksi lämmintä nestettä.
    Omassa on kaks vierekkäin mut ne ei oo kyl syylärin edes vaan ilmeisesti ilmastoinnin kennon edes. Ja oon mielestäni jossai muussakin samanlaises autos nähny kans. Manuaali-ilmastointi on ainaki jos se asiaan vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Worldfuture View Post
    Joo sitä oon kattonukki et siel kaks semmosta pientä on vierekkäin. Pitäskö niitten pyöriä heti ku lyö käymään vai vasta ku kone on lämmin?
    Alunperin jäähdyttimen edessä on yksi iso puhallin. Pyörii kun ilmastointi päällä tai jäähdyttimessä tarpeeksi lämmintä nestettä.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by Juxeyy View Post
    Ostin tuon ta Technixin säädettävän alustasarjan.. Alettiin sitten tänään laittamaan alustaa kiinni, mutta etutolppien ylätukilaakeri on eri kokoinen mitä alkuperäisessä. Ta- n 16mm ja alkuperäisen 14mm. Pitääkö mun vaihtaa koko yläpää vai saako pelkkää laakeria vaihdettua ja mistä sen mahtaa löytää
    Otat iskarit irti ja otat 2mm sorvissa pois että menee. Näin itsekin tein

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Sopivan testerin töpseli siis kiinni niin pystyy lukemaan lämmöt moottorin ohjaukselta. Sitä tarkoitin.

    Jos siellä on ilmaa niin mittari ei pelaa ihan niin kuin pitäisi. Ei välttämättä keitä vielä kauheammin jos ilmakuplia menee anturin ohi ja ei kannata päivittää sähköflektiin. Viskolla tuo hoituu ihan hyvin ja ilmastoiduissa on jo sähköflektit jäähdyttimen edessä.
    Joo sitä oon kattonukki et siel kaks semmosta pientä on vierekkäin. Pitäskö niitten pyöriä heti ku lyö käymään vai vasta ku kone on lämmin?

    Leave a comment:

Working...
X