memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gemmi
    replied
    Käykö E38 vaihdevivusto E34?, vai joutuuko paljonkin lyhentään/muokkaan?:think .

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Tämä on ihan offtopic tavallaan mutta:

    Tässä jonkun harrastajan mittailut.

    itse olen aina epäillyt että m60 ei paina mitenkään 210kg

    Engine weight - after weighing all the engine components seperately whilst rebuilding it, the bare block is around 30kg, the crank 19kg and the heads (complete with valves & cams) 27kg each. I make it a total engine weight of around 175kg complete with exhaust manifolds, alternator, starter, inlet manifold and valve covers, etc... (minus AC & PS pumps), or nearer 190 with AC & PS, oil and coolant.
    Tästähän päästään vielä enemmän siihen että ei se iskunvaimennin niin moksiskaan ole jos on esim. 535 mallisesta.

    Itse en ole edes koittanut noita punnita mutta mitä ilmeisimmin olet hyvinkin oikeassa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by läbä View Post
    kellään muistikuvaa mikä on 525tds perävälitys? :think
    2.64:1

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Kellään muistikuvaa mikä on 525tds perävälitys? :think

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei se niin tarkkaa varmaan tuon painon kanssa ole.
    M50 ja M60 painoero on 10kg luokkaa, M30 taas 3kg kevyempi kuin M60 ja S38 taitaa olla painavin.

    Noissa on erilaisia iskarin yläpäitä ja se määrittelee mitä sinne menee niitä vaihtamatta.
    Tämä on ihan offtopic tavallaan mutta:

    Tässä jonkun harrastajan mittailut.

    itse olen aina epäillyt että m60 ei paina mitenkään 210kg

    Engine weight - after weighing all the engine components seperately whilst rebuilding it, the bare block is around 30kg, the crank 19kg and the heads (complete with valves & cams) 27kg each. I make it a total engine weight of around 175kg complete with exhaust manifolds, alternator, starter, inlet manifold and valve covers, etc... (minus AC & PS pumps), or nearer 190 with AC & PS, oil and coolant.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    520i M20b20 koneella nykii ja ryskyttää kaasuttaessa ja moottorijarrutuksessa, varsinkin pienillä ja isoilla kierroksilla. Noin 2000-3000 välillä ei nyvi tai hyvin vähän. Tyhjäkäynti ok, aika tasainen. Auto seisoi koko talven käyttämättä, ja kun se saatiin tulille kuukausi sitten, se on siitä lähtien käynyt tolleen ja pahenee vaan. Tänäänkin olis hampaat tippunu suusta jos olisi ollu tekarit...

    Katsastuksessa päästöt tosi hyvät tuon ikäiseksi, joten tuskin johtuu paskoista tulpista tms. IMM putsattu ja letkuliitokset tsekkailtu, ei pitäis olla imuvuotoja. Puola, virranjakajan kansi, pyörijä, kampuran anturi uusittu. Mikä voi olla vikana? Motronic ottanut siipeensä siitä talven yli seisomisesta? Bensapumppu? Joku lämpötila-anturi?

    Leave a comment:


  • Timppeliini
    replied
    hmmm.. alusta olisi tulossa 525 jossa m50 pata niin en tiedä kehtakohan sitä sitten laittaa alle? mitäs mieltä muut? onko jotakin turvallisuus riskiä sitten?

    Leave a comment:


  • KimmoK
    replied
    Iskareista ja iskareiden yläpäistä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    kokonaisuudessaan ne kyllä käy mutta akselipaino ratkaisee, 540 on kumminkin painavin kone niin sinne ei voi 518 iskareita laittaa. pelkästään motonetin luettelossa on että 518/520 on sama iskari ja 530/535 taas erikseen eikä tuokaan ole v8 530. jos ne etuiskarit ja jouset on 530v8/540 niin sitten itse laittaisin, pienemmillä keula tippuu alemmas ja pohjaa montuissa huomattavasti herkemmin
    Ei se niin tarkkaa varmaan tuon painon kanssa ole.
    M50 ja M60 painoero on 10kg luokkaa, M30 taas 3kg kevyempi kuin M60 ja S38 taitaa olla painavin.

    Noissa on erilaisia iskarin yläpäitä ja se määrittelee mitä sinne menee niitä vaihtamatta.
    Last edited by Muurahainen; 30-05-2015, 10:25. Reason: painot otettu ekasta googlen osumasta, tietojen oikeellisuus ei tarkistettu

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by Timppeliini View Post
    milläs tapaa ne paksuudet vaikuttaa? kumminkin kävisi muista etuiskarit kokonaisuudessan jos vaihtaa? valaiskaa tyhmää
    kokonaisuudessaan ne kyllä käy mutta akselipaino ratkaisee, 540 on kumminkin painavin kone niin sinne ei voi 518 iskareita laittaa. pelkästään motonetin luettelossa on että 518/520 on sama iskari ja 530/535 taas erikseen eikä tuokaan ole v8 530. jos ne etuiskarit ja jouset on 530v8/540 niin sitten itse laittaisin, pienemmillä keula tippuu alemmas ja pohjaa montuissa huomattavasti herkemmin

    Leave a comment:


  • Haggis
    replied
    Originally posted by Timppeliini View Post
    milläs tapaa ne paksuudet vaikuttaa? kumminkin kävisi muista etuiskarit kokonaisuudessan jos vaihtaa? valaiskaa tyhmää
    Varmaan kestävyyden ja ehkä vaimennuksenkin kannalta.

    Leave a comment:


  • Timppeliini
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    taakse käy kaikki keskenään, etuiskareissa oli niitä paksuus eroja
    milläs tapaa ne paksuudet vaikuttaa? kumminkin kävisi muista etuiskarit kokonaisuudessan jos vaihtaa? valaiskaa tyhmää

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by Timppeliini View Post
    Terve! käykö 540:kymppiin mistä tahansa muusta e34:sta etu ja takaiskarit kokonaisuudessaan vai onko eroja? jos jollakin löytyy niin voi tarjota yv:llä
    taakse käy kaikki keskenään, etuiskareissa oli niitä paksuus eroja

    Leave a comment:


  • Timppeliini
    replied
    Terve! käykö 540:kymppiin mistä tahansa muusta e34:sta etu ja takaiskarit kokonaisuudessaan vai onko eroja? jos jollakin löytyy niin voi tarjota yv:llä

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by E34M60 View Post
    Moro,

    Kysymys on oikeastaan se, että kuinka paljon noita takakynkän puslia (3332 9061946) yleensä menee? Ja tuo "niveltuki" on toiminnaltaan mulle outo, voiko se hajotessaan oirehtia näin selvästi?
    Kyllä mun mielestä kuvaamasi oireen viittaavat juuri taka-akseliston ongelmaan.

    Nuo "niveltuet" aiheuttaa kyllä myös vetelyä ja pahimmillaan Mapco-merkkiset ei kestäneet vajaata vuottakaan. Kauimmin mulla on kestäneet alkuperäiset, nyt laitoin Lemförderit.

    Leave a comment:

Working...
X