E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTämä on ihan offtopic tavallaan mutta:
Tässä jonkun harrastajan mittailut.
itse olen aina epäillyt että m60 ei paina mitenkään 210kg
Engine weight - after weighing all the engine components seperately whilst rebuilding it, the bare block is around 30kg, the crank 19kg and the heads (complete with valves & cams) 27kg each. I make it a total engine weight of around 175kg complete with exhaust manifolds, alternator, starter, inlet manifold and valve covers, etc... (minus AC & PS pumps), or nearer 190 with AC & PS, oil and coolant.
Itse en ole edes koittanut noita punnita mutta mitä ilmeisimmin olet hyvinkin oikeassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi se niin tarkkaa varmaan tuon painon kanssa ole.
M50 ja M60 painoero on 10kg luokkaa, M30 taas 3kg kevyempi kuin M60 ja S38 taitaa olla painavin.
Noissa on erilaisia iskarin yläpäitä ja se määrittelee mitä sinne menee niitä vaihtamatta.
Tässä jonkun harrastajan mittailut.
itse olen aina epäillyt että m60 ei paina mitenkään 210kg
Engine weight - after weighing all the engine components seperately whilst rebuilding it, the bare block is around 30kg, the crank 19kg and the heads (complete with valves & cams) 27kg each. I make it a total engine weight of around 175kg complete with exhaust manifolds, alternator, starter, inlet manifold and valve covers, etc... (minus AC & PS pumps), or nearer 190 with AC & PS, oil and coolant.
Leave a comment:
-
-
520i M20b20 koneella nykii ja ryskyttää kaasuttaessa ja moottorijarrutuksessa, varsinkin pienillä ja isoilla kierroksilla. Noin 2000-3000 välillä ei nyvi tai hyvin vähän. Tyhjäkäynti ok, aika tasainen. Auto seisoi koko talven käyttämättä, ja kun se saatiin tulille kuukausi sitten, se on siitä lähtien käynyt tolleen ja pahenee vaan. Tänäänkin olis hampaat tippunu suusta jos olisi ollu tekarit...
Katsastuksessa päästöt tosi hyvät tuon ikäiseksi, joten tuskin johtuu paskoista tulpista tms. IMM putsattu ja letkuliitokset tsekkailtu, ei pitäis olla imuvuotoja. Puola, virranjakajan kansi, pyörijä, kampuran anturi uusittu. Mikä voi olla vikana? Motronic ottanut siipeensä siitä talven yli seisomisesta? Bensapumppu? Joku lämpötila-anturi?
Leave a comment:
-
-
hmmm.. alusta olisi tulossa 525 jossa m50 pata niin en tiedä kehtakohan sitä sitten laittaa alle? mitäs mieltä muut? onko jotakin turvallisuus riskiä sitten?
Leave a comment:
-
-
Iskareista ja iskareiden yläpäistä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juha_s View Postkokonaisuudessaan ne kyllä käy mutta akselipaino ratkaisee, 540 on kumminkin painavin kone niin sinne ei voi 518 iskareita laittaa. pelkästään motonetin luettelossa on että 518/520 on sama iskari ja 530/535 taas erikseen eikä tuokaan ole v8 530. jos ne etuiskarit ja jouset on 530v8/540 niin sitten itse laittaisin, pienemmillä keula tippuu alemmas ja pohjaa montuissa huomattavasti herkemmin
M50 ja M60 painoero on 10kg luokkaa, M30 taas 3kg kevyempi kuin M60 ja S38 taitaa olla painavin.
Noissa on erilaisia iskarin yläpäitä ja se määrittelee mitä sinne menee niitä vaihtamatta.Last edited by Muurahainen; 30-05-2015, 10:25. Reason: painot otettu ekasta googlen osumasta, tietojen oikeellisuus ei tarkistettu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Timppeliini View Postmilläs tapaa ne paksuudet vaikuttaa? kumminkin kävisi muista etuiskarit kokonaisuudessan jos vaihtaa? valaiskaa tyhmää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juha_s View Posttaakse käy kaikki keskenään, etuiskareissa oli niitä paksuus eroja
Leave a comment:
-
-
Terve! käykö 540:kymppiin mistä tahansa muusta e34:sta etu ja takaiskarit kokonaisuudessaan vai onko eroja? jos jollakin löytyy niin voi tarjota yv:llä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E34M60 View PostMoro,
Kysymys on oikeastaan se, että kuinka paljon noita takakynkän puslia (3332 9061946) yleensä menee? Ja tuo "niveltuki" on toiminnaltaan mulle outo, voiko se hajotessaan oirehtia näin selvästi?
Nuo "niveltuet" aiheuttaa kyllä myös vetelyä ja pahimmillaan Mapco-merkkiset ei kestäneet vajaata vuottakaan. Kauimmin mulla on kestäneet alkuperäiset, nyt laitoin Lemförderit.
Leave a comment:
-
Leave a comment: