E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MPV View PostEn tiedä onko helpoin, mutta ainakin ite tehtiin niin, että kontin verhoiluun reikä (esim 10-12mm) sopivaan kohtaan, niin saa sen tangon/aktuaattorin näkyviin, joka menee siihen lukolle. Osa nro 7.
Tuota tankoa liikuttamalla saa sitten luukun auki. Sitä en kyllä pysty muistamaan että mikä olisi sopivin kohta tuolle reiälle. Muistelisin että se aktuaattori on korin keskilinjan oikealla puolelle, joten reikä tulisi sen työkalukotelon taakse hieman keskilinjasta oikealle puolelle (auton kulkusuuntaan katsottuna). Ite kun tehtiin niin pystyttiin kattomaan toisesta autosta mallia ja saatiin reikä kerralla oikeaan kohti ja ruuvarilla sai lukon auki.
Tämä tietenkin sillä oletuksella että luukku ei aukea siitä "kahvasta".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by beemkeemo View PostMikäköhän mahtaa olla vikana kun e34 525i 1991 bemaristani kuuluu kolinaa tjs sieltä vaihdelaatikon seudulta tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella? Kalkatus häviää jos kytkimen painaa pohjaan. Edellinen e36 316 bemarini teki myös samaa
Leave a comment:
-
-
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun e34 525i 1991 bemaristani kuuluu kolinaa tjs sieltä vaihdelaatikon seudulta tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella? Kalkatus häviää jos kytkimen painaa pohjaan. Edellinen e36 316 bemarini teki myös samaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Markus- View PostTaitaa päästä käsiks kun purkaa ne verhoilut missä kongikin kiinni ja sitä kautta.
e: Mut joo, kyllähän se mittaristokin lähtee aika kätevästi kyllä. Itsellä vaan nuo verhoilut auki toistaiseksi niin tuli se ekana mieleen...
Pieni muovinen klipsu sieltä oli rikki ja tanko ei pysynyt paikoillaan, nyt uusi klipsu paikalle ja taas toimii! Helpoin tapa oli irroittaa mittaristo ja radio niin pääsi hyvin käsiksi servoon. Kiitokset neuvoista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Merkki View PostTosiaan, eipä se kuskinpuolen alempi läppä liikkunut laisinkaan, onkohan helpoin tapa irrottaa mittari ja sitäkautta päästä servoon käsiksi?
e: Mut joo, kyllähän se mittaristokin lähtee aika kätevästi kyllä. Itsellä vaan nuo verhoilut auki toistaiseksi niin tuli se ekana mieleen...Last edited by -Markus-; 31-08-2015, 09:08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Markus- View PostOisko mahdollisesti servo tipahtanu paikaltaan pois? Ota se ritilä kojetaulun päältä pois ja katso liikkuuko läpät loogisesti.Last edited by Merkki; 30-08-2015, 19:44.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Merkki View PostSamaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Merkki View PostSamaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?
Leave a comment:
-
-
Samaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostVilli veikkaus takakelkan puslille. Mistä kohti kolahtaa?
Toisaalta taas tuo nytkähdys ei tunnu samalta kuin silloin, kun vanhat puslat oli vielä paikallaan. Silloin vaan kuului kolahdus kiihdyttäessä, mutta mitään nykimistä ei ollut. Nyt taas tulee ihan selvä nykäys, välillä aika rajukin, ja se tuntuu liittyvän kytkimen tai vaihteiston toimintaan (tai toimimattomuuteen).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostTää on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta:
Onko vika vai ominaisuus, kun vaihdetta vaihtaessa auto nykäisee/kolahtaa? Tämä on ilmennyt nyt aika vasta, etenkin kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Ainahan tuo rotjake on ollut tarkka kytkimen käytön kanssa, mutta nyt tuntuu että se on mennyt ihan överiksi: kytkimen saa nostaa äärimmäisen varovasti, ettei tuota nykäystä tule. Ja onko vika/ominaisuus kytkimessä, vaihdelaatikossa vaiko kenties kaasupolkimessa?
Auto on 525i M50-koneella. Kytkin on vaihdettu muistaakseni 2006-2008 tienoilla, ja vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu puolisen vuotta sitten.
Leave a comment:
-
-
Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta:
Onko vika vai ominaisuus, kun vaihdetta vaihtaessa auto nykäisee/kolahtaa? Tämä on ilmennyt nyt aika vasta, etenkin kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Ainahan tuo rotjake on ollut tarkka kytkimen käytön kanssa, mutta nyt tuntuu että se on mennyt ihan överiksi: kytkimen saa nostaa äärimmäisen varovasti, ettei tuota nykäystä tule. Ja onko vika/ominaisuus kytkimessä, vaihdelaatikossa vaiko kenties kaasupolkimessa?
Auto on 525i M50-koneella. Kytkin on vaihdettu muistaakseni 2006-2008 tienoilla, ja vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu puolisen vuotta sitten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTouringin takakontti ei aukea avaimella, eli lukosta ei mekaanista yhteyttä. Jos muistan oikein.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostTuosta katsomaan eri vaihtoehtoja:
JA
JA
http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...s_cable_clamps
Originally posted by MPV View PostEn tiedä onko helpoin, mutta ainakin ite tehtiin niin, että kontin verhoiluun reikä (esim 10-12mm) sopivaan kohtaan, niin saa sen tangon/aktuaattorin näkyviin, joka menee siihen lukolle. Osa nro 7.
Tuota tankoa liikuttamalla saa sitten luukun auki. Sitä en kyllä pysty muistamaan että mikä olisi sopivin kohta tuolle reiälle. Muistelisin että se aktuaattori on korin keskilinjan oikealla puolelle, joten reikä tulisi sen työkalukotelon taakse hieman keskilinjasta oikealle puolelle (auton kulkusuuntaan katsottuna). Ite kun tehtiin niin pystyttiin kattomaan toisesta autosta mallia ja saatiin reikä kerralla oikeaan kohti ja ruuvarilla sai lukon auki.
Tämä tietenkin sillä oletuksella että luukku ei aukea siitä "kahvasta".
Originally posted by Bmw Master View PostTouringin takakontti ei aukea avaimella, eli lukosta ei mekaanista yhteyttä. Jos muistan oikein.
Leave a comment:
-
Leave a comment: