memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Jatketaan uudessa topikissa http://www.btcf.fi/forum/showthread....97#post3604997

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    En tiedä onko helpoin, mutta ainakin ite tehtiin niin, että kontin verhoiluun reikä (esim 10-12mm) sopivaan kohtaan, niin saa sen tangon/aktuaattorin näkyviin, joka menee siihen lukolle. Osa nro 7.


    Tuota tankoa liikuttamalla saa sitten luukun auki. Sitä en kyllä pysty muistamaan että mikä olisi sopivin kohta tuolle reiälle. Muistelisin että se aktuaattori on korin keskilinjan oikealla puolelle, joten reikä tulisi sen työkalukotelon taakse hieman keskilinjasta oikealle puolelle (auton kulkusuuntaan katsottuna). Ite kun tehtiin niin pystyttiin kattomaan toisesta autosta mallia ja saatiin reikä kerralla oikeaan kohti ja ruuvarilla sai lukon auki.

    Tämä tietenkin sillä oletuksella että luukku ei aukea siitä "kahvasta".
    Vipu löydetty, ei tarvinnut edes tehdä verhoiluun reikää kun kesti muovi taipua senverran auki että sai kädellä painettua vipua

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    Mikäköhän mahtaa olla vikana kun e34 525i 1991 bemaristani kuuluu kolinaa tjs sieltä vaihdelaatikon seudulta tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella? Kalkatus häviää jos kytkimen painaa pohjaan. Edellinen e36 316 bemarini teki myös samaa
    Mulla ainakin kalkattaa vaihteisto. Tosin mulla se ääntää myös kylmänä ja ulisee ajaessa

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied
    Mikäköhän mahtaa olla vikana kun e34 525i 1991 bemaristani kuuluu kolinaa tjs sieltä vaihdelaatikon seudulta tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella? Kalkatus häviää jos kytkimen painaa pohjaan. Edellinen e36 316 bemarini teki myös samaa

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Taitaa päästä käsiks kun purkaa ne verhoilut missä kongikin kiinni ja sitä kautta.

    e: Mut joo, kyllähän se mittaristokin lähtee aika kätevästi kyllä. Itsellä vaan nuo verhoilut auki toistaiseksi niin tuli se ekana mieleen...

    Pieni muovinen klipsu sieltä oli rikki ja tanko ei pysynyt paikoillaan, nyt uusi klipsu paikalle ja taas toimii! Helpoin tapa oli irroittaa mittaristo ja radio niin pääsi hyvin käsiksi servoon. Kiitokset neuvoista.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Merkki View Post
    Tosiaan, eipä se kuskinpuolen alempi läppä liikkunut laisinkaan, onkohan helpoin tapa irrottaa mittari ja sitäkautta päästä servoon käsiksi?
    Taitaa päästä käsiks kun purkaa ne verhoilut missä kongikin kiinni ja sitä kautta.

    e: Mut joo, kyllähän se mittaristokin lähtee aika kätevästi kyllä. Itsellä vaan nuo verhoilut auki toistaiseksi niin tuli se ekana mieleen...
    Last edited by -Markus-; 31-08-2015, 09:08.

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Oisko mahdollisesti servo tipahtanu paikaltaan pois? Ota se ritilä kojetaulun päältä pois ja katso liikkuuko läpät loogisesti.
    Tosiaan, eipä se kuskinpuolen alempi läppä liikkunut laisinkaan, onkohan helpoin tapa irrottaa mittari ja sitäkautta päästä servoon käsiksi?
    Last edited by Merkki; 30-08-2015, 19:44.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Merkki View Post
    Samaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?
    Oisko mahdollisesti servo tipahtanu paikaltaan pois? Ota se ritilä kojetaulun päältä pois ja katso liikkuuko läpät loogisesti.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Merkki View Post
    Samaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?
    Läpät ei ohjaa lämpötilaa, ainoastaan vesiventtiili. Mulla oli IHKR mallissa hapettunut ohjausboksista (lämmityslaitteen ja tulipellin välissä) pinnejä poikki jolloin vesiventtiilit ei saaneet virtaa eivätkä siten menneet lainkaan kiinni.

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    Samaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Villi veikkaus takakelkan puslille. Mistä kohti kolahtaa?
    Takakelkan puslat on vaihdettu viime keväänä, joten en usko että ongelma olis siellä. Mutta toisaalta pohjaa on hitsattu kasaan tuolta apurungon pulttien alta ihan vasta, joten periaatteessa voisi olla, että pultit on jääneet löysälle. :think

    Toisaalta taas tuo nytkähdys ei tunnu samalta kuin silloin, kun vanhat puslat oli vielä paikallaan. Silloin vaan kuului kolahdus kiihdyttäessä, mutta mitään nykimistä ei ollut. Nyt taas tulee ihan selvä nykäys, välillä aika rajukin, ja se tuntuu liittyvän kytkimen tai vaihteiston toimintaan (tai toimimattomuuteen).

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta:

    Onko vika vai ominaisuus, kun vaihdetta vaihtaessa auto nykäisee/kolahtaa? Tämä on ilmennyt nyt aika vasta, etenkin kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Ainahan tuo rotjake on ollut tarkka kytkimen käytön kanssa, mutta nyt tuntuu että se on mennyt ihan överiksi: kytkimen saa nostaa äärimmäisen varovasti, ettei tuota nykäystä tule. Ja onko vika/ominaisuus kytkimessä, vaihdelaatikossa vaiko kenties kaasupolkimessa?

    Auto on 525i M50-koneella. Kytkin on vaihdettu muistaakseni 2006-2008 tienoilla, ja vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu puolisen vuotta sitten.
    Villi veikkaus takakelkan puslille. Mistä kohti kolahtaa?

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta:

    Onko vika vai ominaisuus, kun vaihdetta vaihtaessa auto nykäisee/kolahtaa? Tämä on ilmennyt nyt aika vasta, etenkin kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Ainahan tuo rotjake on ollut tarkka kytkimen käytön kanssa, mutta nyt tuntuu että se on mennyt ihan överiksi: kytkimen saa nostaa äärimmäisen varovasti, ettei tuota nykäystä tule. Ja onko vika/ominaisuus kytkimessä, vaihdelaatikossa vaiko kenties kaasupolkimessa?

    Auto on 525i M50-koneella. Kytkin on vaihdettu muistaakseni 2006-2008 tienoilla, ja vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu puolisen vuotta sitten.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Touringin takakontti ei aukea avaimella, eli lukosta ei mekaanista yhteyttä. Jos muistan oikein.
    Tuosta keskustelusta vois olla myös apua:

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Nuo katsoin kyllä läpi, mutta yhdenkään ulkonäkö ei kyllä täsmännyt

    Originally posted by MPV View Post
    En tiedä onko helpoin, mutta ainakin ite tehtiin niin, että kontin verhoiluun reikä (esim 10-12mm) sopivaan kohtaan, niin saa sen tangon/aktuaattorin näkyviin, joka menee siihen lukolle. Osa nro 7.


    Tuota tankoa liikuttamalla saa sitten luukun auki. Sitä en kyllä pysty muistamaan että mikä olisi sopivin kohta tuolle reiälle. Muistelisin että se aktuaattori on korin keskilinjan oikealla puolelle, joten reikä tulisi sen työkalukotelon taakse hieman keskilinjasta oikealle puolelle (auton kulkusuuntaan katsottuna). Ite kun tehtiin niin pystyttiin kattomaan toisesta autosta mallia ja saatiin reikä kerralla oikeaan kohti ja ruuvarilla sai lukon auki.

    Tämä tietenkin sillä oletuksella että luukku ei aukea siitä "kahvasta".
    Kokeillaan tätä, kiitolsia!

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Touringin takakontti ei aukea avaimella, eli lukosta ei mekaanista yhteyttä. Jos muistan oikein.
    Toisessa touringissani ainakin aukee avaimella mekaanisesti (pelkkä luukku), sähköisesti sitten ei kun varmaan johtoja poikki

    Leave a comment:

Working...
X