memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roito
    replied
    Originally posted by Dankova View Post
    tehnyt jo jonkin aikaa ettei ole startannut ekalla kerralla, mutta ekaa kertaa teki ettei tullut virtoja ollenkaan. Starttimoottorista kuului pahankuuloinen "kilkatus" kun auto vielä käynnistyi. Toivottavasti se ei hajonnnut. :think
    Jos tämä oire jatkunut pitkään että esim ekalla starttauksella rohahtaa/vingahtaa tyhjää tai pyörii ja yhtäkkiä stoppaa pyörittäminen ja sitten tokalla vasta lähtee niin startti entinen.. Bendixin kiukuttelua


    Vai onko tehnyt vaan niin että kun käännät ekan kerran avainta ei tapahdu mitään, naks ja hiljaisuus?

    Leave a comment:


  • Dankova
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Koita nyt alkuun ladatulla akulla että toimiiko sittenkään?
    Sitten voi alkaa tutkia latausta yms.
    Joo toivottavasti olisi noin helppo ratkaisu ongelmaan. Epäilys vaan herää tuohon virtalukon pohjaan koska tehnyt jo jonkin aikaa ettei ole startannut ekalla kerralla, mutta ekaa kertaa teki ettei tullut virtoja ollenkaan. Starttimoottorista kuului pahankuuloinen "kilkatus" kun auto vielä käynnistyi. Toivottavasti se ei hajonnnut. :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Dankova View Post
    Bemarista hävisi sähköt täysin. En ole ehtinyt tutkimaan vikaa mutta veikkaisin päävirtasulaketta,laturia ja virtalukon pohjaa, koska ajotietokone näytellyt vikakoodeja ja ilmastointi ei lähtenyt päälle ollenkaan (juuri huollettu ja todettu että toimii). Onko tuo laturi 80A ?

    Saako laturin toimimaan yleensä hiilien vaihdolla vai meneekö uusiksi kokonaan?

    Sammutin auton kotipihaan ja kun avaimesta kääntään niin ei tapahdu yhtään mitään. Startti ei naksahda edes.

    Varashälytin reagoi kyllä jos virrat ottaa päävirtasulakkeesta pois ja laittaa takaisin.
    Koita nyt alkuun ladatulla akulla että toimiiko sittenkään?
    Sitten voi alkaa tutkia latausta yms.

    Leave a comment:


  • Dankova
    replied
    Bemarista hävisi sähköt täysin. En ole ehtinyt tutkimaan vikaa mutta veikkaisin päävirtasulaketta,laturia ja virtalukon pohjaa, koska ajotietokone näytellyt vikakoodeja ja ilmastointi ei lähtenyt päälle ollenkaan (juuri huollettu ja todettu että toimii). Onko tuo laturi 80A ?

    Saako laturin toimimaan yleensä hiilien vaihdolla vai meneekö uusiksi kokonaan?

    Sammutin auton kotipihaan ja kun avaimesta kääntään niin ei tapahdu yhtään mitään. Startti ei naksahda edes.

    Varashälytin reagoi kyllä jos virrat ottaa päävirtakatkaisimesta pois ja laittaa takaisin.
    Last edited by Dankova; 10-08-2015, 11:59.

    Leave a comment:


  • TsTPioneeri
    replied
    Originally posted by TsTPioneeri View Post
    Itsellä on sama ongelma 540i kanssa mitähän tommoseen täydellinen alusta kaikkineen hilppeineen maksaa suunilleen... :think

    Jos hinta on yli 600€ niin taidan tehdäkkin niin että laitan BC Racingit tilaukseen
    Vastaan itselleni että vajaa 380€ per nurkka orkkikset! :O

    BC Racingit siis tulee alle!

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Olisikohan ihan harakirikorjaus laittaa sen tapin tilalle pikku pultti ja jarrukilven taakse sitten prikkaa ja mutteria. On varmasti tulevaisuudessa hankalampi irroittaa kuin tehtaan suunnittelema systeemi, mutta äkkiseltään mietittynä voisi pitää kengät kuitenkin paikoillaan, kunhan huolehtii että jouselle tulee tarpeeksi jännitystä.
    Mun mielestä ihan käypä idea. Täytynee tätä koittaa.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    jarrukilpeä hyvinkin.. oli termit vähän hukassa.

    Vikana tosiaan käsijarrun pidikkeet. Korjaussarjoja en ole vielä löytänyt. Periaatteessa ei tarvis muuta kun sopivan "prikan" tms. kilven taakse että pidike pysyy
    Olisikohan ihan harakirikorjaus laittaa sen tapin tilalle pikku pultti ja jarrukilven taakse sitten prikkaa ja mutteria. On varmasti tulevaisuudessa hankalampi irroittaa kuin tehtaan suunnittelema systeemi, mutta äkkiseltään mietittynä voisi pitää kengät kuitenkin paikoillaan, kunhan huolehtii että jouselle tulee tarpeeksi jännitystä.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Jarrukilpeä tarkoitat?

    Ei mahdu tulemaan navan yli.
    Originally posted by MPV View Post
    Taidan tarkoittaa jarrukilpeä. Ei sitä taida E34:kaan pystyä vaihtamaan ilman navan purkamista, ellei sitten halkaise sitä yhdestä kohti niin, että sen saa taivuteltua navan ohitse leikattua kohtaa raottamalla. Jos on miggi käytössä niin sitten voi hitsata sen leikatun kohdan takaisin yhteen.

    Tosin jos ainoa vika siinä jarrukilvessä on tuo käsijarrun pidikkeet, niin eikös niihin ole saatavana sellaisia korjaussarjoja? Sellaisia prikan tapaisia. Ite on jostain tullut korjattua myös migillä hitsaamalla ja dremelillä hiomalla.
    jarrukilpeä hyvinkin.. oli termit vähän hukassa.

    Vikana tosiaan käsijarrun pidikkeet. Korjaussarjoja en ole vielä löytänyt. Periaatteessa ei tarvis muuta kun sopivan "prikan" tms. kilven taakse että pidike pysyy

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    takajarrulevyn suoja, pitääkö koko napa ottaa irti että sen saa vaihdettua ? tai onko muita hyviä ehdotuksia ?

    käsijarrun kengän "pidike" joka tulee siitä suojasta läpi ei meinaa pysyä paikallaan.
    Taidan tarkoittaa jarrukilpeä. Ei sitä taida E34:kaan pystyä vaihtamaan ilman navan purkamista, ellei sitten halkaise sitä yhdestä kohti niin, että sen saa taivuteltua navan ohitse leikattua kohtaa raottamalla. Jos on miggi käytössä niin sitten voi hitsata sen leikatun kohdan takaisin yhteen.

    Tosin jos ainoa vika siinä jarrukilvessä on tuo käsijarrun pidikkeet, niin eikös niihin ole saatavana sellaisia korjaussarjoja? Sellaisia prikan tapaisia. Ite on jostain tullut korjattua myös migillä hitsaamalla ja dremelillä hiomalla.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    takajarrulevyn suoja, pitääkö koko napa ottaa irti että sen saa vaihdettua ? tai onko muita hyviä ehdotuksia ?

    käsijarrun kengän "pidike" joka tulee siitä suojasta läpi ei meinaa pysyä paikallaan.
    Taidan tarkoittaa jarrukilpeä. Ei sitä taida E34:kaan pystyä vaihtamaan ilman navan purkamista, ellei sitten halkaise sitä yhdestä kohti niin, että sen saa taivuteltua navan ohitse leikattua kohtaa raottamalla. Jos on miggi käytössä niin sitten voi hitsata sen leikatun kohdan takaisin yhteen.

    Tosin jos ainoa vika siinä jarrukilvessä on tuo käsijarrun pidikkeet, niin eikös niihin ole saatavana sellaisia korjaussarjoja? Sellaisia prikan tapaisia. Ite on jostain tullut korjattua myös migillä hitsaamalla ja dremelillä hiomalla.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    takajarrulevyn suoja, pitääkö koko napa ottaa irti että sen saa vaihdettua ? tai onko muita hyviä ehdotuksia ?

    käsijarrun kengän "pidike" joka tulee siitä suojasta läpi ei meinaa pysyä paikallaan.
    Jarrukilpeä tarkoitat?

    Ei mahdu tulemaan navan yli.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    takajarrulevyn suoja, pitääkö koko napa ottaa irti että sen saa vaihdettua ? tai onko muita hyviä ehdotuksia ?

    käsijarrun kengän "pidike" joka tulee siitä suojasta läpi ei meinaa pysyä paikallaan.

    Leave a comment:


  • Mörökölli
    replied
    Onko E34 M5 nyrre-editionin 328x20 takalaikka vaihtokelpoinen 850csi / e38 750i takalaikan kanssa. Osanumero on ainakin eri. Tai miten on tuota nurburgring-edition takalaikkaa saatavana, tuskin ainakaan tarvikkeena..? Tarttis löytää e28 535i takapäähän käsijarrun puolesta istuva yli 300millinen jäähdytetty takalaikka jarrurakenteluun... tuo E34 osa sopii ilmeisesti mutta liekkö sopii tuo E38 osa...?
    Last edited by Mörökölli; 04-08-2015, 09:21.

    Leave a comment:


  • TsTPioneeri
    replied
    Originally posted by Juxeyy View Post
    Pitäis vaihtaa taakse uudet iskarit + jouset kun alkaa nuo vanhat olemaan jo parhaat päivänsä nähneet. Miten perästä saisi vakiota hieman jäykemmän? :think
    Itsellä on sama ongelma 540i kanssa mitähän tommoseen täydellinen alusta kaikkineen hilppeineen maksaa suunilleen... :think

    Jos hinta on yli 600€ niin taidan tehdäkkin niin että laitan BC Racingit tilaukseen

    Leave a comment:


  • Juxeyy
    replied
    Pitäis vaihtaa taakse uudet iskarit + jouset kun alkaa nuo vanhat olemaan jo parhaat päivänsä nähneet. Miten perästä saisi vakiota hieman jäykemmän? :think

    Leave a comment:

Working...
X