Pitäisi löytää nyt käypänen kytkinpaketti tohon m50 koneiseen lolvoon. Kone on siis m50b25 nv, jonka perässä m50b20:in kova vauhtipyörä. Monessa paikkaa mitä noita kytkinpaketteja kattelin niin aina näky olevan teksti perässä että käypäsiä ovat ILMASTOITUUN m50b20:iin, mikä ero noissa ilmastoiduissa ja ilmastoimattomissa 520:issä on? Onko ilmastoidut mallis aina kaksoismassalla sitten vai? Tarkoitus etsiä mahdollisimman halpa kytkinpaketti, pitää sisältää siis levy, asetelma ja painelaakeri ja merkiltään kuitenkin joku järkevä, sachs, luk, valeo tai joku muu oikea merkki, aina ei kiinalainen vakuuta. Työpaikan kautta koitin katella mutta kaikki tosiaan oli ilmastoituihin malleihin ja hinnat alkaen 250e ebaystä näky saavan satasen pintaan noita niin tollasen hintaeron takia voin odotellakkin jonkun päivän pitempään.
Käykös noi 525tds:ien kytkinpaketit tonne m50:in perään kuinka suoraan? Ja tosiaan tarkennetaan vaikka sen verran että jos noissa kaksoismassallisten ja kovien vauhtipyörien kytkimissä ei ole muuta eroa kuin se kytkinlevy niin huomin kyllä tonne tilalle myös jousittamattoman levyn.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Riippuu miten tutkitkaan järjestelmän vuodot.
Aikoinaan omassa tehtiin alipaineella testi, eikä vuotanut. Lyötiin aineet sisälle ja kuivaimen yksi antureista oli halki ja suhisi erittäin hiljaa ja vähän. Suurinpiirtein kuukauden toimi ja sitten lakkas toimimasta. Eli työpaineella se järjestelmä kuuluisi tutkia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dankova View PostVastusta en ole ottanut kuskinpuolelta ulos. Pitää tarkistaa tuo.
Nyt kun muistelen niin myös se kompuran "naksahtava" ääni myös puuttuu kun ilmastoinnin laittaa päälle. Onko tuolle kompressorille oma releensä vai meneekö moottorinohjauksen kautta?
Olisiko hajonnut samalla kun oli tuo akunkenkä murtunut?
Omega osasi vuotaa tavarat ulos parinviikon aikana vaikka huollossa ei vuotoa havaittu ja onhan sekin mahdollista että kenno on saanut esim. kivestä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostPyöriikö se kompura oikeasti vai muuttuuko vain koneen kierrosluku?
Moottorinohjaus nostaa kierroksia kun napista painaa vaikka kompura ei pyörisikään.
Otitko kuskinpuolelta vastuksen ulos? Siellä voi olla vieläkin vähän lehtiä mukana.
Nyt kun muistelen niin myös se kompuran "naksahtava" ääni myös puuttuu kun ilmastoinnin laittaa päälle. Onko tuolle kompressorille oma releensä vai meneekö moottorinohjauksen kautta?
Olisiko hajonnut samalla kun oli tuo akunkenkä murtunut?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dankova View PostSeuraava ongelma autossa. Eli ilmastointi ei puhalla kylmää. Huollettu n. 1 kuukausi takaperin jolloin toimi normaalisti eli puhalsi todella kylmää ilmaa. Ilmastoinnin nappia painettaessa moottorin kierrosluku muuttuu eli kompressori lähtee päälle ja valo palaa napissa ei siis sammu hetken kuluttua. Kylmää ilmaa ei kuitenkaan ohjaamoon tule. Tarkistin sulakkeet sulakeboksista, kaikki ok. Kompressorin magneettikytkin pyörii vapaasti kun sitä käsin pyörittää.
Testeri ei havainnut vuotoja järjestelmässä kun se huollettiin.
Ilmastoinnista ei kuulu sitä tuttua "suhinaa" joka kuuluu kun järjestelmä toimii.
Välillä haisee palaneelta kun ilmastoinnin laittaa päälle. Tämä on jatkunut vuosia muistaakseni jo silloin kun auton ostin. Lehdet ja muut on putsattu raitisilmasuodattimen vaihdon yhteydessä. Nyt kun ilmastointi ei toimi on käry pahentunut.
:think
Moottorinohjaus nostaa kierroksia kun napista painaa vaikka kompura ei pyörisikään.
Otitko kuskinpuolelta vastuksen ulos? Siellä voi olla vieläkin vähän lehtiä mukana.
Leave a comment:
-
-
Seuraava ongelma autossa. Eli ilmastointi ei puhalla kylmää. Huollettu n. 1 kuukausi takaperin jolloin toimi normaalisti eli puhalsi todella kylmää ilmaa. Ilmastoinnin nappia painettaessa moottorin kierrosluku muuttuu eli kompressori lähtee päälle ja valo palaa napissa ei siis sammu hetken kuluttua. Kylmää ilmaa ei kuitenkaan ohjaamoon tule. Tarkistin sulakkeet sulakeboksista, kaikki ok. Kompressorin magneettikytkin pyörii vapaasti kun sitä käsin pyörittää.
Testeri ei havainnut vuotoja järjestelmässä kun se huollettiin.
Ilmastoinnista ei kuulu sitä tuttua "suhinaa" joka kuuluu kun järjestelmä toimii.
Välillä haisee palaneelta kun ilmastoinnin laittaa päälle. Tämä on jatkunut vuosia muistaakseni jo silloin kun auton ostin. Lehdet ja muut on putsattu raitisilmasuodattimen vaihdon yhteydessä. Nyt kun ilmastointi ei toimi on käry pahentunut.
:thinkLast edited by Dankova; 17-08-2015, 09:27.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostEi ole väliä kummastako suunnasta. Minkä koet helpoimmaksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Läbä View PostJahas nyt se öljypohja sitten päätti antautua kyntöhommissaIlmeisesti vaihdossa pitäis saada konetta vähän ylöspäin, että saa öljypohjan irti?
Yläpuolella ei taida olla mitään koukkua mistä nostaa, joten vaihteistokeventimellä moottoria ylös, kun kannatinkumit löysällä ja jotain sitten kumityynyjen ja kannattimen väliin, jotta pysyy ylhäällä?
Vai saako ylhäältä nostettua moottoripalkilla? Olis ainakin ehkä fixumpi
Leave a comment:
-
-
Jahas nyt se öljypohja sitten päätti antautua kyntöhommissaIlmeisesti vaihdossa pitäis saada konetta vähän ylöspäin, että saa öljypohjan irti?
Yläpuolella ei taida olla mitään koukkua mistä nostaa, joten vaihteistokeventimellä moottoria ylös, kun kannatinkumit löysällä ja jotain sitten kumityynyjen ja kannattimen väliin, jotta pysyy ylhäällä?
Vai saako ylhäältä nostettua moottoripalkilla? Olis ainakin ehkä fixumpi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEikös se lähde lyömällä? Mulla olis muuten suksipussi siihen....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostSiinähän lukee, että ilmastoidussa versiossa tuo isompi ja ei ilmastoidussa pienempi.
Lopullisen varmuuden saat kun otan mitan käteen ja mittaat tuon leveyden kuvan osoittamasta kohdasta.Syyläristä siis.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jope88 View PostSiinä on useampi vaihtoehto kyseiselle osalle erikokoisia. Sitä mietin et minähän koko saksan autossa on.
Lopullisen varmuuden saat kun otan mitan käteen ja mittaat tuon leveyden kuvan osoittamasta kohdasta.Syyläristä siis.
Last edited by Purtsi123; 13-08-2015, 21:45.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jope88 View Post
Leave a comment:
-
Leave a comment: