memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • herja
    replied
    Kai sen pystyy kun muissakin onnistuu. E36, E38, E39 on tullut avattua ja jopa kasattua.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    E34 puhaltaa vain kuumaa. Veikkaan että vesiventtiili jumittaa kun sen kierto vesipumppj hässäkän vaihdoin ja tämän jälkeen alkoi vika. Pystyykö sitä herkistelemään/putsaamaan?

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Perään Castrol syntrax limited slip ja parilla litralla selviää.

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Mitäs öljyä ootte laittanu perään ja vaihdelaatikkoon ja paljonko menee? Laatikko on zf ja perästä ei tietoo (lukko vissii ainaki on).

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Onkos noi m60:in kumityynyt toiselta puolen epäkeskeinen? Eli mahdollista asentaa kone/laatikko paketti vinoon kardaani linjaan nähden
    Ei oo mahdollista, jos onnistuis niin laatikon kannakeen pultit ei taas osuis korin kiinnikkeisiin. Huomen kattoo mistä kiikastaa, sekään ei oo pois suljettua että ollu vaan liian kapee rätti välissä:think. Nooh, päivällä sen suhteen viisaampia

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Onkos noi m60:in kumityynyt toiselta puolen epäkeskeinen? Eli mahdollista asentaa kone/laatikko paketti vinoon kardaani linjaan nähden

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Joo se rättinivel ei tosiaankaan noin lyhyessä matkassa voi hajota vakio autolla mitenkään jos kaikki kunnossa. Vaikka mitenkä lenkkaraa antaisi. Koneen ja laatikon kumityynyt syyniin, sitten jos ne ehjät niin ihmettelemään missä helvetissä se heitto tulee että kardaani ei ole linjassaan.
    Uudet kumityynyt koneessa ja laatikossa. Koittaa tolla paksummalla, jos vielä ottaa itteensä nii sit tonttulakki päähän ja miettiin missä vika.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Joo se rättinivel ei tosiaankaan noin lyhyessä matkassa voi hajota vakio autolla mitenkään jos kaikki kunnossa. Vaikka mitenkä lenkkaraa antaisi. Koneen ja laatikon kumityynyt syyniin, sitten jos ne ehjät niin ihmettelemään missä helvetissä se heitto tulee että kardaani ei ole linjassaan.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Yleensä jos se noin nopeasti hajoaa on koneen / kardaanin linjauksessa jotain hämminkiä.
    vanhalla kasasin ja monoo saanu aika huolella

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    Saako näihin jostain järeempiä/paksumpia kardaanin rättiniveliä?, vanha kesti rapiat 700km ja rupes täristään
    Yleensä jos se noin nopeasti hajoaa on koneen / kardaanin linjauksessa jotain hämminkiä.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Saako näihin jostain järeempiä/paksumpia kardaanin rättiniveliä?, vanha kesti rapiat 700km ja rupes täristään

    Leave a comment:


  • Dankova
    replied
    Kiitos vastauksista kaikille! Hyvinkin mahdollista että joku tiiviste/anturi on kovettunut tai haljennut. Kun vein auton ilmastointihuoltoon alkukesästä ei järjestelmässä ollut yhtään kylmäainetta jäljellä. Ei edellisestä huollosta niin montaa vuotta kuitenkaan ole että kaikki kylmäaineet olisi kadonneet. Pakkanen talvella varmaan haurastuttanut tiivisteet. Auto kuitenkin seisoo talvet kylmässä pressutallissa. Pitäisi keksiä joku lämmin säilytystila jostain :think

    Pitää myös tarkistaa myös tuo magneettikytkin.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by Dankova View Post
    Vastusta en ole ottanut kuskinpuolelta ulos. Pitää tarkistaa tuo.
    Nyt kun muistelen niin myös se kompuran "naksahtava" ääni myös puuttuu kun ilmastoinnin laittaa päälle. Onko tuolle kompressorille oma releensä vai meneekö moottorinohjauksen kautta?
    Olisiko hajonnut samalla kun oli tuo akunkenkä murtunut?
    Ettei olis mangeettikytkin kompurassa tullut tiensä päähän? Itsellä e36 teki niin ja tuuppas palaneen hajua kabiiniin :think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Automaatti-ilmastointi. Kun valitsee kaikki suunnat puhalluksen, se silti säätelee suuntia lämpötilan mukaan. Eli aamulla kun lämmittää keskisuuttimista ei juurikaan tule mitään, iltapäivällä kun viilentää tuulilasille ei tule mitään ja keskelle tulee paljon+lattialle vähän. Kuitenkin toiminta eroaa auto asennosta, silloin tulee viilennyksellä vain keskelle ja lämmityksellä vain lattialle.

    Vika vai ominaisuus?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Riippuu miten tutkitkaan järjestelmän vuodot.
    Aikoinaan omassa tehtiin alipaineella testi, eikä vuotanut. Lyötiin aineet sisälle ja kuivaimen yksi antureista oli halki ja suhisi erittäin hiljaa ja vähän. Suurinpiirtein kuukauden toimi ja sitten lakkas toimimasta. Eli työpaineella se järjestelmä kuuluisi tutkia.
    Joo näin on. Se ilmastointi "huoltokone" sen tekee alipaineella ja silloin esim. vuotava tiiviste voi pitää ja paineen alla suhisee tavarat ulos.

    Harvemmin sellainen halpa täyttöhuolto vain sisältää testiä paineen alla.

    Leave a comment:

Working...
X