memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Touringin takakontti ei aukea avaimella, eli lukosta ei mekaanista yhteyttä. Jos muistan oikein.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by rgaweer View Post
    Helpoin tapa avata touringin takakontti ilman avainta? Muut ovet ovat auki joten sisältäpäin pääsee kurkkaamaan ja lasejakaan ei ole kiinni.
    En tiedä onko helpoin, mutta ainakin ite tehtiin niin, että kontin verhoiluun reikä (esim 10-12mm) sopivaan kohtaan, niin saa sen tangon/aktuaattorin näkyviin, joka menee siihen lukolle. Osa nro 7.


    Tuota tankoa liikuttamalla saa sitten luukun auki. Sitä en kyllä pysty muistamaan että mikä olisi sopivin kohta tuolle reiälle. Muistelisin että se aktuaattori on korin keskilinjan oikealla puolelle, joten reikä tulisi sen työkalukotelon taakse hieman keskilinjasta oikealle puolelle (auton kulkusuuntaan katsottuna). Ite kun tehtiin niin pystyttiin kattomaan toisesta autosta mallia ja saatiin reikä kerralla oikeaan kohti ja ruuvarilla sai lukon auki.

    Tämä tietenkin sillä oletuksella että luukku ei aukea siitä "kahvasta".
    Last edited by MPV; 27-08-2015, 08:46.

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei kerro sitä että luistaa. Siitä ei lähde ääntä.
    Eiköhän siellä ole puslia rikki, vetari rikki tai kardaanissa sanomista.
    Ookei. Ja mun mielestä se tekee sen vaa ykkösellä, mut sillonhan se hätäsin nopeus tulee

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Worldfuture View Post
    Mites on ku kiihdyttää ykkösellä rivakasti niin perä rutisee/ paukkuu (miten se nyt ilmastaan). Onko se sen merkki et luistaa? Lukkoperä siis kyseessä ja auto on 525. Vai voiko joku muu antaa periks sillai?
    Ei kerro sitä että luistaa. Siitä ei lähde ääntä.
    Eiköhän siellä ole puslia rikki, vetari rikki tai kardaanissa sanomista.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by rgaweer View Post
    Millä osanumerolla löytyy touringin(ehkä sedaninkin?) takapenkin selkänojan reunan takana ihan ovitiivisteen vieressä olevat muoviklpisit? Ovat korissa kiinni. Näihin siis tulee johdot nippareilla kiinni, sekä ne osittain pitää äänieristettä paikallaan. Yritin etsiä eikä laakkosen myyjäkään osanut sanoa mitään fiksua:think
    Tuosta katsomaan eri vaihtoehtoja:

    JA

    JA

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Mites on ku kiihdyttää ykkösellä rivakasti niin perä rutisee/ paukkuu (miten se nyt ilmastaan). Onko se sen merkki et luistaa? Lukkoperä siis kyseessä ja auto on 525. Vai voiko joku muu antaa periks sillai?

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Mitäs öljyä raati suosittelee vakio m50 moottoriin?
    Muutamaa eri mobilia tässä kokeillut kun hyllystä löytyy, mutta ei pysy sisällä ja nostimet rupee näillä pitämään satunnaista mekkalaa. Halvimmat teboilin diamondit koneeseen vai?
    Sivuhuomautuksena vielä tosin sanottakoon että öljytilavuutta on pakon edestä jouduttu pienentämään vajaan litran verran että EHKÄ vähän kuumempana litkut kiertää, tai sitten ei.
    Nyt viimeksi heitin mobilin new lifet sisään, näillä jo käynnistättäessä nostimet päästää äänet ja kuumaksi ajettuna sitä satunnaista naputtelua kuuluu. Ja meinaa joka tiivisteen välistä tihkua ulos. Eli jäykemmät saisivat olla ainakin

    Eiköhän vanhemmassa motissa kesäsellä saa olla jo 5w-50 talvea vasten 5w-40.
    Turbossa olen käyttänyt mobilia mutta muissa teboil, ei ongelmia

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Helpoin tapa avata touringin takakontti ilman avainta? Muut ovet ovat auki joten sisältäpäin pääsee kurkkaamaan ja lasejakaan ei ole kiinni.


    Millä osanumerolla löytyy touringin(ehkä sedaninkin?) takapenkin selkänojan reunan takana ihan ovitiivisteen vieressä olevat muoviklpisit? Ovat korissa kiinni. Näihin siis tulee johdot nippareilla kiinni, sekä ne osittain pitää äänieristettä paikallaan. Yritin etsiä eikä laakkosen myyjäkään osanut sanoa mitään fiksua:think

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Mitäs öljyä raati suosittelee vakio m50 moottoriin?
    Muutamaa eri mobilia tässä kokeillut kun hyllystä löytyy, mutta ei pysy sisällä ja nostimet rupee näillä pitämään satunnaista mekkalaa. Halvimmat teboilin diamondit koneeseen vai?
    Sivuhuomautuksena vielä tosin sanottakoon että öljytilavuutta on pakon edestä jouduttu pienentämään vajaan litran verran että EHKÄ vähän kuumempana litkut kiertää, tai sitten ei.
    Nyt viimeksi heitin mobilin new lifet sisään, näillä jo käynnistättäessä nostimet päästää äänet ja kuumaksi ajettuna sitä satunnaista naputtelua kuuluu. Ja meinaa joka tiivisteen välistä tihkua ulos. Eli jäykemmät saisivat olla ainakin

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Voiko ilman termostaattia ajaa?

    Koneremppa tehty ja ilmattu monta tuntia ja silti nostaa lämpöjä. Termari putos lattialle ja saattaa siis olla rikki. Eli, voinko mie ottaa sen pois siihen asti että saan uuden?
    Kokeile toimiiko se, alat keittämää kattilassa vettä ja termari kattilaan.

    Lämpömittarilla siitä vedestä hyvä seurata että koska aukeaa jos aukeaa.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Voiko ilman termostaattia ajaa?

    Koneremppa tehty ja ilmattu monta tuntia ja silti nostaa lämpöjä. Termari putos lattialle ja saattaa siis olla rikki. Eli, voinko mie ottaa sen pois siihen asti että saan uuden?

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Tämä tieto riittää, nyt lambada vaihtoon

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Potilas olisi m50b25 koneellinen peli. Moottori vuosimallia, -91 tai -90.
    Antaa vikakoodia tuosta polttoaineen höyryjen kierrätysventtiilistä. Se on siis poistettu ja tulpattu. Mutta onko tällä mitään merkitystä mihinkääm toimintaan, jättääkö moottorin ohjauksen johonkin vikatilaan vai? Että joudunko tuolta roskiksesta kaivamaan sen pelkän evappi venttiilin ja tökkäämään sen piuhan jatkoksi, jos sillä ei ole mihinkään mitään merkitystä niin olkoot.
    Ongelmana on kylmänä aaltoileva kiihtyvyys, uskon että ongelma voi poistua lambdan vaihdolla, mutta pitää nyt kuitenkin varmistaa miten tuo edellä mainittu vikakoodi vaikuttaa mihinkään.
    Ei pitäisi tuon evapin vaikuttaa käyntiin.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Potilas olisi m50b25 koneellinen peli. Moottori vuosimallia, -91 tai -90.
    Antaa vikakoodia tuosta polttoaineen höyryjen kierrätysventtiilistä. Se on siis poistettu ja tulpattu. Mutta onko tällä mitään merkitystä mihinkääm toimintaan, jättääkö moottorin ohjauksen johonkin vikatilaan vai? Että joudunko tuolta roskiksesta kaivamaan sen pelkän evappi venttiilin ja tökkäämään sen piuhan jatkoksi, jos sillä ei ole mihinkään mitään merkitystä niin olkoot.
    Ongelmana on kylmänä aaltoileva kiihtyvyys, uskon että ongelma voi poistua lambdan vaihdolla, mutta pitää nyt kuitenkin varmistaa miten tuo edellä mainittu vikakoodi vaikuttaa mihinkään.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    E34 puhaltaa vain kuumaa. Veikkaan että vesiventtiili jumittaa kun sen kierto vesipumppj hässäkän vaihdoin ja tämän jälkeen alkoi vika. Pystyykö sitä herkistelemään/putsaamaan?
    Pystyy. Varo niitä ohuita johtimia etteivät pääse katkeamaan.

    Leave a comment:

Working...
X