Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 madallusjousista kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    #46
    Kyllähän sen iskarin sinne sorviin saa, eikait se mikään ongelma ole..? Ei kyllä jaksais uskoa, että ne iskarin varret (vai miksi niitä virallisesti kutsutaan) olis ontot. Eikä tarvii mitään holkkejakaan jos katkasee samalla sitä vartta yläpäästä ja pyöräyttää pakalla lisää kierrettä siihen kapeaksi sorvattuun alapäähän...

    Comment

    • miika2001
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 154
      • Petäjävesi

      #47
      Originally posted by larmatin
      mulla on m-sport jouset ja edessä yhden kierroksen R-älläkän sarja vielä lisänä.
      mittaen 35 etu ja 33 taka


      edit: kotisivuilla oleva kuva on vielä ilman R-älläkän sarjaa

      M5 -91 vakioalusta, kun äsken mittasin oli edestä 348mm ja takaa 321mm. Enemmän saisi laskea ainkin edestä. 525iA Touringin etujousista lenki pois rälläköinti tiputti keulaa 15mm. M5:n jouset ovat noin tasaisella hieman harvemmilla kierroksilla ja näyttäisi etupäästä saavan lenkin rälläköinnillä pois n.20-22mm, jonka aioin tehdä kun ehtii. Samalla tietysti etuiskareista sorvissa samanverran olaketta pois, jolloin iskarin toiminta-alue pysyy samana ja ulosjousto lyhenee.
      Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
      EX:
      X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #48
        Originally posted by turomu
        näyttää itsellä kyseinen setti tältä
        http://www.btcf.fi/cars/4653/R_002.jpg
        Ei saa vetää sitten herneitä nenään, mutta mielestäni liian matala 5-sarjalaiseksi. Sopisi hyvin Civiciin tai 3-sarjaan, mutta makunsa kullakin.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • ViisKolmeVitonen
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 390
          • Kauhajoki

          #49
          Noniin...Tuli sit hankittua se fk 60/40 sarja. Ny on takan 295mm je edes 350mm kesköstä kaareen! Siis ei oo tosi minkä näkönen! Sehän on ku lentoon lähdös! Kuis ihmees turomulla voi olla nii matala. Varmasti on jousia rälläköity tai sit mulle on tullu väärä setti.

          Varmasti otan rälläkällä pois etujousista, mut kuis paljo niistä pitäs ottaa et tippus nykysestä n.30-35mm? Oisko ees villiä veikkauksia? Ja kait noi iskarit sen sietää. Tuntu ulosjousto iskaris olevan niin lyhyt.

          Juu onhan siä kontis 15"dynamicsi ja vähä muuta tavaraa. Takapää on kyl OK, mut etupää oli suuri pettymys!

          Niin ja tarviiko niitä päitä muokata?
          Last edited by ViisKolmeVitonen; 13-08-2005, 20:54.
          Passat tdi -04

          Comment

          • Jezuz
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 165
            • Varkaus

            #50
            Onks etu jouset eeessä !? Sorry oli ihan pakko kysäistä ?
            Pimpanos Los Poslinos

            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 788
              • Suodenniemi

              #51
              Originally posted by miika2001
              M5 -91 vakioalusta, kun äsken mittasin oli edestä 348mm ja takaa 321mm. Enemmän saisi laskea ainkin edestä. 525iA Touringin etujousista lenki pois rälläköinti tiputti keulaa 15mm. M5:n jouset ovat noin tasaisella hieman harvemmilla kierroksilla ja näyttäisi etupäästä saavan lenkin rälläköinnillä pois n.20-22mm, jonka aioin tehdä kun ehtii. Samalla tietysti etuiskareista sorvissa samanverran olaketta pois, jolloin iskarin toiminta-alue pysyy samana ja ulosjousto lyhenee.
              Mites katsastukseen? Tekisi myös mieli napata 1-2 kierrosta pois sport-alustan etujousista.
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #52
                BTW. Onko noissa madallusjousissa ja alustasarjoissa jousten kierrosten halkaisija vakio?

                Kun alkuperäisistä vetäisin kierroksen pois alapäästä, (niin vasta sitten älysin katsella) niin sehän ei 100% sopinut enää jousilautaselle. Mutta sen verran hyvin kuitenkin että vuoden pysynyt jo tiellä. Eli alimmaisen kierroksen halkaisija oli pienempi kuin ylempien alkuperäisissä(oletettavasti) jousissa.

                Alkaa FK:n sarjoista tulemaan aika paljon huonoja kommentteja?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • Martti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 787
                  • Suomi

                  #53
                  Originally posted by alspe
                  BTW. Onko noissa madallusjousissa ja alustasarjoissa jousten kierrosten halkaisija vakio?

                  Kun alkuperäisistä vetäisin kierroksen pois alapäästä, (niin vasta sitten älysin katsella) niin sehän ei 100% sopinut enää jousilautaselle. Mutta sen verran hyvin kuitenkin että vuoden pysynyt jo tiellä. Eli alimmaisen kierroksen halkaisija oli pienempi kuin ylempien alkuperäisissä(oletettavasti) jousissa.

                  Alkaa FK:n sarjoista tulemaan aika paljon huonoja kommentteja?
                  Eipä oo vakio ainakaan FK:n eikä Intraxin jousissa...

                  Mites on muilla nuo joustovarat eessä? Pohjaanlyöntikumethan siellä alkaa tulemaan vastaan kun rankemmin madaltaa? nimim. 320mm lokarinkaaresta pyörännapaan

                  Comment

                  • nut
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1613
                    • Vaasa/Kauhajoki

                    #54
                    Nyt tuossa nurkissa pyörimässä AP:n 60/40 sarja odottamassa asennusta, saas nähdä minkälainen tulee. Sais vaan nuo PERKELEEN takaiskarit irti, pultit kyllä aukee mutta on ihan kiitettävästi jumissa siellä tukivarren sisässä se pieni putkenpala mikä tulee siitä alapuslasta läpi. Lämpöä pitäs kai tarjota, ulosvetäjällä ei irronnu eikä isolla lekalla liioin

                    Jos huomenna kävis hankkimassa uudet pohjaanlyöntikumit, jousten päihin tulevat kumit yms hilppeet ja kokeilis... Ainakin nuo isot pojat Günhter-foorumeilla noita AP:ta kehunu, saas nähä
                    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                    Comment

                    • Martti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 787
                      • Suomi

                      #55
                      Joo se on semmonen homma ettei paljon lekalla hakkaaminen/ulosvetäjät auta kun se kumi vaan antaa periksi siinä..Ite porasin siitä iskarin alapäästä läpi n. 5mm terällä ja siihen reikään sitten sen kokoinen rautatangon pätkä ja siihen iskua ja tietty lämpöä ensin. Tai sitten joku muu keino miten pääsee lyömään/vetämään suoraan siitä tapista jonka läpi iskarinpultti menee. Eikä nuita iskareita alle enää tarvinu laittaa...

                      Comment

                      • nut
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1613
                        • Vaasa/Kauhajoki

                        #56
                        Originally posted by Martti
                        Joo se on semmonen homma ettei paljon lekalla hakkaaminen/ulosvetäjät auta kun se kumi vaan antaa periksi siinä..Ite porasin siitä iskarin alapäästä läpi n. 5mm terällä ja siihen reikään sitten sen kokoinen rautatangon pätkä ja siihen iskua ja tietty lämpöä ensin. Tai sitten joku muu keino miten pääsee lyömään/vetämään suoraan siitä tapista jonka läpi iskarinpultti menee. Eikä nuita iskareita alle enää tarvinu laittaa...
                        Joo jotain tuommosta itekin mietin, kumipusla kyllä venyy ihan mukavasti, se tuli huomattua Itsellä menee kans nuo takaiskarit vaihtoon ettei sen puoleen väliä, pitääpä säveltää jälleen jotain. Lähtikö muuten kohtuullisella voimalla kun pääsi tuosta tapista suoraan lyömään?
                        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                        Comment

                        • Martti
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 787
                          • Suomi

                          #57
                          Kyllähän se sitte lähti eri malliin ku sai suoraan lyötyä siihen tappiin. Pilleillä pikkusen tosiaan lämmitti niin ei onkelmia. Laitahan kuvia kuhan on alusta alla!

                          Comment

                          • ViisKolmeVitonen
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 390
                            • Kauhajoki

                            #58
                            [QUOTE=Martti]Eipä oo vakio ainakaan FK:n eikä Intraxin jousissa...

                            Onko H&R:n jousis? Jos koittais kikkailla nuita vanhoja etujousia...

                            [QUOTE=alspe]Kun alkuperäisistä vetäisin kierroksen pois alapäästä, (niin vasta sitten älysin katsella) niin sehän ei 100% sopinut enää jousilautaselle. Mutta sen verran hyvin kuitenkin että vuoden pysynyt jo tiellä. Eli alimmaisen kierroksen halkaisija oli pienempi kuin ylempien alkuperäisissä(oletettavasti) jousissa.

                            Muokkasitko sitä jousen nousua pienemmäks, et istuis paremmin kuppiin? Vai heitiks vaan paikalleen? Sillonhan se pyrkis taittuun sivusuunnas...
                            Passat tdi -04

                            Comment

                            • Martti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 787
                              • Suomi

                              #59
                              Ei taida riittää se, että kääntää pelkästään sitä päätä "pituussuunnassa" vaan täytyy myös pienentää sitä viimisen kierroksen halkasijaa jos haluaa viimisenpäälle tehä (jos nyt rälläkkäjousista voi niin edes puhua..)

                              Comment

                              • alspe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 3402
                                • Tre

                                #60
                                Juu en kyllä alkanut säätämään mitään. Paikalle vaan vaikka ei sopinutkaan
                                Oli tarkoitus kohta pian laittaa alustasarja, mutta on jäänyt hieman vaiheeseen.
                                G30 520d xDrive
                                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎