Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 madallusjousista kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    Originally posted by Peltsii View Post
    Jep, ite hautasin tän KAW jutun, ja tilasin tänään D2 coiloverit! Saa ainakin sopivasti tonttiin jne. Mutta laita kuvia

    Kyllä ne pito ongelmat ratkee kun laitat kunnon renkaat, kyllä se 535:kin suti kakkosen loppuun märällä huonoilla saksankitkoilla, kuivallakin ykkösen..
    Mulla ei sutinu ennen tol tavalla ja harmittaa et pito huononi vaikka olisin toivonu madallusjousilla muuta. Toi sutiminen kun tarkoittaa sitä että mun auto kiihtyy nyt huonommin kuin ennen, eikä se ole hyvä juttu.

    Ja tiedän että 535 sutii ykkösellä, mut tarkoitin sitä että mulla sutii nyt aika reilunlaisesti pelkästä kaasusta kun kierrokset vaan nousee riittävästi (kytkimellä auttamatta) ja on 25% kitkalukkoperä. Ja kakkosella sutii pitkänkin matkan jos asfaltti on vanhaa tai siinä on urat.

    Mulla on näitä 540i manuaaleja ollu kolme kappaletta joten tiiän kyllä minkä verran E34 normaalisti lyö tyhjää.

    Nyt kun alusta on jäykkä, ei auton paino siirry kiihdyttäessä samalla tavalla takarenkaille kuin ennen.
    Last edited by BMW; 20-04-2009, 23:50.
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • Martti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 787
      • Suomi

      Perään lyhyemmät jouset (+camberit kuntoon)?

      Originally posted by BMW View Post
      Mulla ei sutinu ennen tol tavalla ja harmittaa et pito huononi vaikka olisin toivonu madallusjousilla muuta. Toi sutiminen kun tarkoittaa sitä että mun auto kiihtyy nyt huonommin kuin ennen, eikä se ole hyvä juttu.

      Ja tiedän että 535 sutii ykkösellä, mut tarkoitin sitä että mulla sutii nyt aika reilunlaisesti pelkästä kaasusta kun kierrokset vaan nousee riittävästi (kytkimellä auttamatta) ja on 25% kitkalukkoperä. Ja kakkosella sutii pitkänkin matkan jos asfaltti on vanhaa tai siinä on urat.

      Mulla on näitä 540i manuaaleja ollu kolme kappaletta joten tiiän kyllä minkä verran E34 normaalisti lyö tyhjää.

      Nyt kun alusta on jäykkä, ei auton paino siirry kiihdyttäessä samalla tavalla takarenkaille kuin ennen.

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        Mietin itsekin että onko nuo camber kulmat menny pieleen, jonka seurauksena rengas ei enää ole oikeassa asennossa jotta pitoa olisi. Epäilen että suurin syy pidon heikentymiselle on nuo nykyiset jäykät takajouset jolla auton paino ei enää siirry entisenlailla taka-akselille.
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Originally posted by BMW View Post
          Mietin itsekin että onko nuo camber kulmat menny pieleen, jonka seurauksena rengas ei enää ole oikeassa asennossa jotta pitoa olisi. Epäilen että suurin syy pidon heikentymiselle on nuo nykyiset jäykät takajouset jolla auton paino ei enää siirry entisenlailla taka-akselille.

          camberit kuntoon ja 255/40-17 taakse niin ei varmasti sudi turhia..
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 923
            • Sotkamo--Oulu

            Tokihan tuo sutiminen aiheutuu siitä että paino ei siirry sinne taakse enää samalla tavalla. Mutta luulen että rauhoittuu kun kunnon renkaat pulttaa alle, mutta kyllä varmasti nekin siliää tommosella (540) moottorilla.

            Onko muuten porukalla semmosia kokemuksia E34:n madaltamisesta, että mitä enemmän etukenossa auto kulkee sitä epävakaampi se on ajaa maantiellä? Ainakin oma kokemus hieman tommonen.
            Omassa autossa 40/10 madallus ja ihan hyvä ajaa, mutta paranee jos kyydissä paljon kuormaa tai vetää peräkärryä. Kerran oon ajanu semmosella about 80mm keulasta madalletulla E34:lla ja olipas aika pideltävä tiellä(tosin alustan kunnosta mitään tietoa)
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              Originally posted by ockelbo4500 View Post
              Onko muuten porukalla semmosia kokemuksia E34:n madaltamisesta, että mitä enemmän etukenossa auto kulkee sitä epävakaampi se on ajaa maantiellä? Ainakin oma kokemus hieman tommonen.
              Omassa autossa 40/10 madallus ja ihan hyvä ajaa, mutta paranee jos kyydissä paljon kuormaa tai vetää peräkärryä. Kerran oon ajanu semmosella about 80mm keulasta madalletulla E34:lla ja olipas aika pideltävä tiellä(tosin alustan kunnosta mitään tietoa)
              no kyllähän ne kulmat on takuuvarmasti päin vittua 99,5%:ssa +60mm madalletuista e34:sta, kun ei niitä edes kohdalleen saa ilman "patentointia". siihen kun ynnää kuluneet alustan osat sekä "ylikokoiset" renkaat, niin ei paljoa jää epäselvyyksiä mistä kuvailemasi oireet johtuvat.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Apua.

                Motonet myy iskarin yläpäitä kolmea mallia.

                BMW 5-SARJA E34 1989->96 Etuisk ylätukilaak BMW
                E34 89->96 Etuiskarin ylätukilaakerit: 518/520 89->96 [1989->1996]

                BMW 5-SARJA E34 1989->96 Etuisk ylätukilaak BMW E34
                E34 89->96 Etuiskarin ylätukilaakerit: 524D/525/530/535 ->7.90 JOS normaali/M-jousitus [1989->1996]

                BMW 5-SARJA E34 1989->96 Etuisk ylätukilaak BMW E34
                E34 89->96 Etuiskarin ylätukilaakerit: 525D/525 7.90->9.92 JOS normaali/M-jousitus [1989->1996]

                Kokemukseni mukaan joissain joissain e34:ssa on lyhyellä yläpäällä oleva tukilaakeri, eli ilmeisesti tuo eka.

                Joissain, esim. 525 touringissa on korkealla yläpäällä, eli olisikohan se tuo toinen vaihtoehto.

                Ongelma on siinä, että myyvät kahta iskari, sport ja normaali. Yläpäät ei sovi ristiin. Eli pelaanko varman päälle ja ostan sport iskarit sekä normaali/M-jousitus-yläpäät? Vai pitääkö auto purkaa esnsin ja sitten hakea osat kun näkee mitä tarvitaan?

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14352
                  • Oulu

                  Jos iskarit ja yläpäät menee uusiksi, niin osta iskareihin sopivat laakerit. Ei tarvi purkaa ennakkoon. Tuubi kourassa vaikka sitten sinne mätänettiin ja kattelee sopivan lakrun...
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5150
                    • Joensuu

                    Ei kellään sattuis olemaan E34 kutoskoneisin vakiojousia tallessa? Jos on, niin et millään jaksas käyttää hieman aikaasi ja mitata korkeuden etusista / takasista?

                    Itellä ois tiedossa E34 madallusjouset joiden mitat on seuraavat : etujousi 320mm ja takajousi 280mm (punaiset).

                    Mitää sikalinttaa, kun en tosta omastini tahdo, niin pitäisi ennen ostoa saada tietää paljonko noi tiputtaa vs. vakio.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      Ei kellään sattuis olemaan E34 kutoskoneisin vakiojousia tallessa? Jos on, niin et millään jaksas käyttää hieman aikaasi ja mitata korkeuden etusista / takasista?

                      Itellä ois tiedossa E34 madallusjouset joiden mitat on seuraavat : etujousi 320mm ja takajousi 280mm (punaiset).

                      Mitää sikalinttaa, kun en tosta omastini tahdo, niin pitäisi ennen ostoa saada tietää paljonko noi tiputtaa vs. vakio.
                      Ja jousen pituuksien ero ei välttämättä kerro sitä, kuinka paljon auton korkeudessa on niillä eora.
                      Olli.

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5150
                        • Joensuu

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Ja jousen pituuksien ero ei välttämättä kerro sitä, kuinka paljon auton korkeudessa on niillä eora.
                        Jep, tämä tiedossa, mut oispahan ees suuntaa antavaa infoa.
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎