Nuo ennakon säätimen tiivisteet saattaa olla semmoset ku suzuki pv kaasarin ja pytyn väli tiiviste. Tai o-rengas. Peltitiivisteen sai tammer dieselistä. Tuo onki ainoa pelottava homma ettei shimmi levyt karkaa. Nestepään tiiviste kannattaa vaihtaa ennenku, pumpun kannentiiviste ettei syötönsäätö holkki karkaa ohi tapista. Itellä karkas va toisella yrittämällä sattu paikalleen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525TDS tekniikka kysymyksiä E34
Collapse
X
-
Nuo ennakon säätimen tiivisteet saattaa olla semmoset ku suzuki pv kaasarin ja pytyn väli tiiviste. Tai o-rengas. Peltitiivisteen sai tammer dieselistä. Tuo onki ainoa pelottava homma ettei shimmi levyt karkaa. Nestepään tiiviste kannattaa vaihtaa ennenku, pumpun kannentiiviste ettei syötönsäätö holkki karkaa ohi tapista. Itellä karkas va toisella yrittämällä sattu paikalleen.Sotkamo Connection
-
-
Originally posted by Jäämies View PostOtin suutinputken irti ja starttasin niin ei roiskunut ainetta, onko normaalia? Montako volttia sammutin solenoidille pitäisi tulla jännitettä? Ja minkäköhän hintaisia mekaaniset pumput ovat?
Valmis paketti, ei muuta kuin vaijeri polkimelta ja pumppu kiinni. Toimii kuin ajatus.
Edit. Saa myös tarjota. Mutta tuo Hp-dieselin lasku oli jo pelkästään tuon 350€ muutama vuosi sitten.Last edited by joni_wt; 29-10-2015, 18:48.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Originally posted by Jäämies View PostMistäköhän löytyy ajoitus merkit jakopäälle. Hihnapyörästä löytyi viiva ainakin mutta en löydä lohkosta vastinetta sille.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Voisiko joku tehdä ohjeen siitä pumpun ulosvetimestä kun ei löydy mistään. Olen lukenut foorumia niin on vain linkkejä ohjeisiin holysmokedieselin foorumille jota ei enään ole.
Irroitin sen ison kuusiokolon ja moniurahihnan kiristimen niin alta paljastui semmoinen 50mm pultin kanta, pitääkö sekin aukaista ja ottaa se putkilo pois siitä ulosvedintä varten?
Comment
-
-
Originally posted by Jäämies View PostVoisiko joku tehdä ohjeen siitä pumpun ulosvetimestä kun ei löydy mistään. Olen lukenut foorumia niin on vain linkkejä ohjeisiin holysmokedieselin foorumille jota ei enään ole.
Irroitin sen ison kuusiokolon ja moniurahihnan kiristimen niin alta paljastui semmoinen 50mm pultin kanta, pitääkö sekin aukaista ja ottaa se putkilo pois siitä ulosvedintä varten?
Ulosvetimen mallia vaikka tuosta: http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3032
Ite tilasin aikanaan juuri tuolta, itse tekemistä hidasti se etten järkevästi löytänyt mistään tuohon tarkoitukseen sopivaa mutteria, kun kierre taisi olla joku M27 tai jotain sinne päin...
Comment
-
-
Mitenkäs tämmönen kun mulla on kanssa 525tds johon vaihoin toisesta koneen ja hetken pelasi ihan ok mutta nyt ruvennut tulemaan seuraavanlaisia ongelmia, eli välillä kun auton käynnistää jää tyhjäkäynti tosi alhaiseksi ja kaasusta ei tapahdu mitään, hetken joutuu pitämään käynnissä kunnes rupee jotain tapahtumaan ja silloinkin todella laiska alakierroksilla, kylmänä tuntuu toimivan melko normaalisti sillonkin alakierroksilla laiska, pumppua olen jo yrittänyt säätää suuntaan jos toiseen ja nyt on lähestulkoon niin aikaisella kun mahdollista eli säätövara melkeen lopussa ja tällä tuntus pelittävän ees aavistuksen paremmin, jotakin tyhjiä alipaineletku paikkoja tuolla konehuoneessa on mutta jos niistä johtus niin luulis että olisi alusta asti ollut tuo ongelma...ja onkohan tuo kone nyt jotain uudempaa taikka vanhempaa mallia minkä heitin keulille ainakin siinä on imusarja erillainen kun alkuperäsessä eli muovinen. :think nyt pitäs pikkuhiljaa jotain hyvää neuvoa saada kun itsellä ei kokemus diiseleihin riitä, mites olisi mekaanisen pumpun vaihto onko iso homma?NYT:
e36 ///M3 evo 4d , e91 325d
EX:
e36 325i e36 318iS, e34 525tds, e36 320i, e30 318i, e34 520i, e32 730iA, e36 316i, e34 525i, e60 530dA, e34 525i, e32 730i, e32 750iAL, e30 323i cabriolet, e30 320i, e34 520i touring, e21 320i, e34 525TDi touring, e30 318iS, e24 628CSia, e36 325i 4d, e34 525tic, e30 316, e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by MPV View PostJonkin verran jo aikaa, kun itse pumpun irrotin, ettei meinaa muistaa. Saattoipa hyvin ollakin että se putkilo piti ottaa pois...
Ulosvetimen mallia vaikka tuosta: http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3032
Ite tilasin aikanaan juuri tuolta, itse tekemistä hidasti se etten järkevästi löytänyt mistään tuohon tarkoitukseen sopivaa mutteria, kun kierre taisi olla joku M27 tai jotain sinne päin...
Mutta en nyt kyllä enää muista mikä oli koko.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Minkäverran vaikuttaa käynnistymiseen numero 8 puuttuminen? Johto poikki kyseiseltä solenoidilta. Toimiiko tuo ainoastaan kylmäkäynnistyksessä, muuttamalla pumpun ennakkoa aikasemmalle..? Hyvin kyllä lähtee kylmänä käyntiin, puolilämpimänä / lämpimänä välillä takertelee.VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Originally posted by korhone_ View PostMinkäverran vaikuttaa käynnistymiseen numero 8 puuttuminen? Johto poikki kyseiseltä solenoidilta. Toimiiko tuo ainoastaan kylmäkäynnistyksessä, muuttamalla pumpun ennakkoa aikasemmalle..? Hyvin kyllä lähtee kylmänä käyntiin, puolilämpimänä / lämpimänä välillä takertelee.VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Kellään tietoa mikä mahtaa olla vikana?
Auto on 525 Tds -94 M51D25 koneella.
Tyhjäkäynti alkoi välillä seilaamaan, ja vaihteen kun laittoi päälle niin auto saattoi laskea kierrokset ja sammua.
Pumpun kansi auki ja kunnon puhdistus ja homma taas pelittää, mutta huomasin että autosta on nyt vedot hävinnyt, automaatti "sport"-asennossa ottaa jotenkin tosi nuhasesti kierroksia, eikä kierrä kun vähän yli 4000, ahtoputket tarkistettu, ei vuoda.
Tuntuu jotenkin kone tosi voimattomalta, ei kuitenkaan vuoda dieseliä pumpulta/letkuista.
Kellään vinkkiä?
Edit; vapaalla kyllä ottaa jengaa, kiertää normaalisti mutta hieman savuttaa, mitä ei ennen tehnyt.
Ei ole evrymodeja yms.E34 M51D25 Touring ~
Comment
-
Comment