Announcement

Collapse
No announcement yet.

525TDS tekniikka kysymyksiä E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1627
    • Dallas

    #61
    Find many great new & used options and get the best deals for GENUINE BOSCH DIESEL FUEL PUMP REPAIR KIT 2467010003 HIGH PRESSURE PUMP at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!


    Nuo ennakon säätimen tiivisteet saattaa olla semmoset ku suzuki pv kaasarin ja pytyn väli tiiviste. Tai o-rengas. Peltitiivisteen sai tammer dieselistä. Tuo onki ainoa pelottava homma ettei shimmi levyt karkaa. Nestepään tiiviste kannattaa vaihtaa ennenku, pumpun kannentiiviste ettei syötönsäätö holkki karkaa ohi tapista. Itellä karkas va toisella yrittämällä sattu paikalleen.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • Jäämies
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 20
      • Jämsä

      #62
      Otin suutinputken irti ja starttasin niin ei roiskunut ainetta, onko normaalia? Montako volttia sammutin solenoidille pitäisi tulla jännitettä? Ja minkäköhän hintaisia mekaaniset pumput ovat?
      Last edited by Jäämies; 29-10-2015, 18:36.

      Comment

      • joni_wt
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 3627
        • Yka

        #63
        Originally posted by Jäämies View Post
        Otin suutinputken irti ja starttasin niin ei roiskunut ainetta, onko normaalia? Montako volttia sammutin solenoidille pitäisi tulla jännitettä? Ja minkäköhän hintaisia mekaaniset pumput ovat?




        Valmis paketti, ei muuta kuin vaijeri polkimelta ja pumppu kiinni. Toimii kuin ajatus.

        Edit. Saa myös tarjota. Mutta tuo Hp-dieselin lasku oli jo pelkästään tuon 350€ muutama vuosi sitten.
        Last edited by joni_wt; 29-10-2015, 18:48.
        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

        Comment

        • Jäämies
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 20
          • Jämsä

          #64
          Mistäköhän löytyy ajoitus merkit jakopäälle. Hihnapyörästä löytyi viiva ainakin mutta en löydä lohkosta vastinetta sille.

          Comment

          • joni_wt
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 3627
            • Yka

            #65
            Originally posted by Jäämies View Post
            Mistäköhän löytyy ajoitus merkit jakopäälle. Hihnapyörästä löytyi viiva ainakin mutta en löydä lohkosta vastinetta sille.
            Startin alla lohkossa on reikä ja vauhtipyörällä kans reikä, muistaakseni n.8mm tappi passaa. Nokat vaan kahtoo että on ykkönen ykk.
            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

            Comment

            • Jäämies
              Newbiemmer
              • Mar 2013
              • 20
              • Jämsä

              #66
              Voisiko joku tehdä ohjeen siitä pumpun ulosvetimestä kun ei löydy mistään. Olen lukenut foorumia niin on vain linkkejä ohjeisiin holysmokedieselin foorumille jota ei enään ole.
              Irroitin sen ison kuusiokolon ja moniurahihnan kiristimen niin alta paljastui semmoinen 50mm pultin kanta, pitääkö sekin aukaista ja ottaa se putkilo pois siitä ulosvedintä varten?

              Comment

              • MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

                #67
                Originally posted by Jäämies View Post
                Voisiko joku tehdä ohjeen siitä pumpun ulosvetimestä kun ei löydy mistään. Olen lukenut foorumia niin on vain linkkejä ohjeisiin holysmokedieselin foorumille jota ei enään ole.
                Irroitin sen ison kuusiokolon ja moniurahihnan kiristimen niin alta paljastui semmoinen 50mm pultin kanta, pitääkö sekin aukaista ja ottaa se putkilo pois siitä ulosvedintä varten?
                Jonkin verran jo aikaa, kun itse pumpun irrotin, ettei meinaa muistaa. Saattoipa hyvin ollakin että se putkilo piti ottaa pois...

                Ulosvetimen mallia vaikka tuosta: http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3032
                Ite tilasin aikanaan juuri tuolta, itse tekemistä hidasti se etten järkevästi löytänyt mistään tuohon tarkoitukseen sopivaa mutteria, kun kierre taisi olla joku M27 tai jotain sinne päin...

                Comment

                • mize
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 186
                  • siuntio

                  #68
                  Mitenkäs tämmönen kun mulla on kanssa 525tds johon vaihoin toisesta koneen ja hetken pelasi ihan ok mutta nyt ruvennut tulemaan seuraavanlaisia ongelmia, eli välillä kun auton käynnistää jää tyhjäkäynti tosi alhaiseksi ja kaasusta ei tapahdu mitään, hetken joutuu pitämään käynnissä kunnes rupee jotain tapahtumaan ja silloinkin todella laiska alakierroksilla, kylmänä tuntuu toimivan melko normaalisti sillonkin alakierroksilla laiska, pumppua olen jo yrittänyt säätää suuntaan jos toiseen ja nyt on lähestulkoon niin aikaisella kun mahdollista eli säätövara melkeen lopussa ja tällä tuntus pelittävän ees aavistuksen paremmin, jotakin tyhjiä alipaineletku paikkoja tuolla konehuoneessa on mutta jos niistä johtus niin luulis että olisi alusta asti ollut tuo ongelma...ja onkohan tuo kone nyt jotain uudempaa taikka vanhempaa mallia minkä heitin keulille ainakin siinä on imusarja erillainen kun alkuperäsessä eli muovinen. :think nyt pitäs pikkuhiljaa jotain hyvää neuvoa saada kun itsellä ei kokemus diiseleihin riitä, mites olisi mekaanisen pumpun vaihto onko iso homma?
                  NYT:
                  e36 ///M3 evo 4d , e91 325d
                  EX:
                  e36 325i e36 318iS, e34 525tds, e36 320i, e30 318i, e34 520i, e32 730iA, e36 316i, e34 525i, e60 530dA, e34 525i, e32 730i, e32 750iAL, e30 323i cabriolet, e30 320i, e34 520i touring, e21 320i, e34 525TDi touring, e30 318iS, e24 628CSia, e36 325i 4d, e34 525tic, e30 316, e34 525i

                  Comment

                  • Jäämies
                    Newbiemmer
                    • Mar 2013
                    • 20
                    • Jämsä

                    #69
                    Laitoin mekaanisenpumpun muttta suutinputkista ei siltikään tule ainetta kun ottaa ne suuttimelta pois

                    Edit: Oon vaan näköjää turha hätäne... nyt toimii
                    Last edited by Jäämies; 09-11-2015, 14:04.

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      #70
                      Originally posted by MPV View Post
                      Jonkin verran jo aikaa, kun itse pumpun irrotin, ettei meinaa muistaa. Saattoipa hyvin ollakin että se putkilo piti ottaa pois...

                      Ulosvetimen mallia vaikka tuosta: http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3032
                      Ite tilasin aikanaan juuri tuolta, itse tekemistä hidasti se etten järkevästi löytänyt mistään tuohon tarkoitukseen sopivaa mutteria, kun kierre taisi olla joku M27 tai jotain sinne päin...
                      Aikoinaan tilasin pari sopivaa mutteria aihioksi tuolta:



                      Mutta en nyt kyllä enää muista mikä oli koko.
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • Jäämies
                        Newbiemmer
                        • Mar 2013
                        • 20
                        • Jämsä

                        #71
                        Se pumpunrattaan kierre on m28 1.5 nousulla

                        Mistäköhän saisi kaasuvaijerin tuohon mekaaniseen pumppuun? Kävin jo paikalliset varaosaliikkeet kyselemässä mutta ei kuulemma enään saa tilattuakaan.

                        Comment

                        • Agee-
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 594
                          • Jns

                          #72
                          Minkäverran vaikuttaa käynnistymiseen numero 8 puuttuminen? Johto poikki kyseiseltä solenoidilta. Toimiiko tuo ainoastaan kylmäkäynnistyksessä, muuttamalla pumpun ennakkoa aikasemmalle..? Hyvin kyllä lähtee kylmänä käyntiin, puolilämpimänä / lämpimänä välillä takertelee.
                          VW T5 -08
                          XC70 -05
                          Superb -11

                          Comment

                          • Agee-
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 594
                            • Jns

                            #73
                            Originally posted by korhone_ View Post
                            Minkäverran vaikuttaa käynnistymiseen numero 8 puuttuminen? Johto poikki kyseiseltä solenoidilta. Toimiiko tuo ainoastaan kylmäkäynnistyksessä, muuttamalla pumpun ennakkoa aikasemmalle..? Hyvin kyllä lähtee kylmänä käyntiin, puolilämpimänä / lämpimänä välillä takertelee.
                            Itselleni vastaten: Vaikuttaa aivan saatanasti käyntiin ja kulkuun.
                            VW T5 -08
                            XC70 -05
                            Superb -11

                            Comment

                            • jope88
                              BTCF Member
                              • Mar 2015
                              • 137
                              • Siilinjärvi, pohjois-savo

                              #74
                              mikähän mahtaa olla suuttimen prikan koko? Ja tämän 27mm hylsyn minimi pituus? Tarkotus olisi kajaaniin lähtee tutkimaan autoa, jossa vuotaa suutin ja pitäisi saada osat ostettua kuopiosta valmiiksi. Kiitos vastauksiasta jo etukäteen.
                              [email protected]
                              523i m52b25tu Schwarz 2 -99
                              316i m40b16 Schwarz -88

                              Comment

                              • madverkus
                                Newbiemmer
                                • Jan 2016
                                • 13
                                • Uusimaa

                                #75
                                Kellään tietoa mikä mahtaa olla vikana?
                                Auto on 525 Tds -94 M51D25 koneella.
                                Tyhjäkäynti alkoi välillä seilaamaan, ja vaihteen kun laittoi päälle niin auto saattoi laskea kierrokset ja sammua.
                                Pumpun kansi auki ja kunnon puhdistus ja homma taas pelittää, mutta huomasin että autosta on nyt vedot hävinnyt, automaatti "sport"-asennossa ottaa jotenkin tosi nuhasesti kierroksia, eikä kierrä kun vähän yli 4000, ahtoputket tarkistettu, ei vuoda.
                                Tuntuu jotenkin kone tosi voimattomalta, ei kuitenkaan vuoda dieseliä pumpulta/letkuista.
                                Kellään vinkkiä?
                                Edit; vapaalla kyllä ottaa jengaa, kiertää normaalisti mutta hieman savuttaa, mitä ei ennen tehnyt.
                                Ei ole evrymodeja yms.
                                E34 M51D25 Touring ~

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎