Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 933
    • Espoo

    540iA takajarruremontti

    Levyt, palat ja anturi odottaa jo, mutta ennen kuin rupean hommaan, niin pari kysymystä:

    1) Onko käsijarrun säätö pakollinen toimenpide levyjen (ja palojen) vaihdon jälkeen? Nyt käsijarru on juuri ohjeiden mukaisella kireydellä ja pitää hyvin.

    2) Onko satulat patarautaa vai peräti alumiinia? Laittaisin kuparitahnaa palojen taakse ja satulaan kohtiin, joihin palaa on kosketuksissa.


    Tunkkaamisesta olikin tuossa juttua. Takapään nostamiseen hallitunkilla ehdotettiin jotain tukivarsien tms. kiinnityskohtia. Jos känkkä pitää säätää, niin koko takapää pitäisi saada ylös (lukkoperä). Voiko huoletta nostaa perämurikasta?
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • penari
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 596
      • Vihanti

      e34 540ia -93 kävi tänään vikakoodinluvussa autocomin ohjelmalla ja näytti seuraavia vikoja:

      Nakutustunnistin

      Ajonopeudentunnistin

      Mistähän kyseiset osat löytyy ja onko nuille jotain "suomenkielisiä nimiä?
      F01 730d semivoll
      e30 325 turbo m-tech2

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        Nakuanturit löytyy luonnollisesti lohkon kyljestä ja ajonopeustunnistin perämurikasta.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          Originally posted by E39-530A View Post
          Levyt, palat ja anturi odottaa jo, mutta ennen kuin rupean hommaan, niin pari kysymystä:

          1) Onko käsijarrun säätö pakollinen toimenpide levyjen (ja palojen) vaihdon jälkeen? Nyt käsijarru on juuri ohjeiden mukaisella kireydellä ja pitää hyvin.

          2) Onko satulat patarautaa vai peräti alumiinia? Laittaisin kuparitahnaa palojen taakse ja satulaan kohtiin, joihin palaa on kosketuksissa.


          Tunkkaamisesta olikin tuossa juttua. Takapään nostamiseen hallitunkilla ehdotettiin jotain tukivarsien tms. kiinnityskohtia. Jos känkkä pitää säätää, niin koko takapää pitäisi saada ylös (lukkoperä). Voiko huoletta nostaa perämurikasta?
          1. Hyvä ne on kehiä uudestaan kun entiseen levyyn on kuitenkin tulleet urat kenkien kohdalle ja säädöt sen mukaiset.

          2. patarautaa.. samalla kertaa purkaisin kyllä satulat palasiksi, putsaisin, hoonaisin, herkistelisin/rasvaisin paikat ja laittaisin uudet kumit.

          Jos löytyy riittävän korkealle nostava hallitunkki niin lankun kanssa ihan rohkeasti perämurikasta, muuten takakelkan kiinnikkeistä.

          EDIT: ja sullakin kun on varmasti jarrulevyä kiinni pitävä kuusiokolo pultti jumissa ja pyöreet kulmat niin ota se suosiolla poralla irti, FAQista löytyy ohjeet.
          Last edited by Axum; 12-05-2011, 15:18.
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 933
            • Espoo

            Originally posted by Axum View Post
            1. Hyvä ne on kehiä uudestaan kun entiseen levyyn on kuitenkin tulleet urat kenkien kohdalle ja säädöt sen mukaiset.

            2. patarautaa.. samalla kertaa purkaisin kyllä satulat palasiksi, putsaisin, hoonaisin, herkistelisin/rasvaisin paikat ja laittaisin uudet kumit.

            Jos löytyy riittävän korkealle nostava hallitunkki niin lankun kanssa ihan rohkeasti perämurikasta, muuten takakelkan kiinnikkeistä.

            EDIT: ja sullakin kun on varmasti jarrulevyä kiinni pitävä kuusiokolo pultti jumissa ja pyöreet kulmat niin ota se suosiolla poralla irti, FAQista löytyy ohjeet.
            Kiitoksia Ei tullutkaan heti mieleen tuo kuluminen sisäpuolelta.

            Pihahommina tämäkin on tehtävä, mutta olen aina sen verran putsannut, ettei tarvitse letkua irroittaa ja nesteen kanssa pelata. Olen vetänyt teräsharjalla satulaa puhtaaksi ja herkistellyt (mäntä sisään/ulos kertaa x) sekä puhdistanut liukutapit. Varmaan tekisi kyllä hyvää ottaa satula osiksi. Mutta ensiksi pitää varmaan tarkistaa, onko ne levyjen kuusiokoloruuvit jumissa.

            Käytössä on Bilteman perus 2,25t nostava tunkki. Saattaisi ehkä riittääkin.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • Wgs
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 69
              • Laplaaandia

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Laita ne anturit paikoilleen johtoon ja jonnekkin nätisti siten etteivät ota mihinkään kiinni.

              Sen jälkeen valitus katoaa.
              Kiitoksia! Pitää laittaa ensi viikolla samalla kun alusta menee vaihtoon.

              Originally posted by Wgs View Post
              1. Auto on 525i -90 manuaali ilmastoinnilla. Meneekö uuden vesiventtiilin tilalle vaihtaa vanhemman mallin venttiili joka otettu -89 525i:stä jossa manuaali ilmastointi myös? Entä mitä kannattaa tarkastaa/vaihtaa kun ilmastointiin vaihdetaan lauhdutin ja vesiventtiili?
              Onko kenelläkään tietoa? :think

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                Originally posted by Wgs View Post
                Kiitoksia! Pitää laittaa ensi viikolla samalla kun alusta menee vaihtoon.



                Onko kenelläkään tietoa? :think
                kuivain
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • ekituning
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2010
                  • 44
                  • turku

                  525tdsA vm92 vaihdelaatikon kannakekumit

                  Ajattelin vaihtaa, kun näyttävät kohta antautuvan. Mitkähän sopii? Jonkun bensa automaatin? Ei fiksuksesta, eikä motonetistä löytynyt just tähän malliin, joten sopivatkohan jonkin muun mallin?

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Originally posted by ekituning View Post
                    Ajattelin vaihtaa, kun näyttävät kohta antautuvan. Mitkähän sopii? Jonkun bensa automaatin? Ei fiksuksesta, eikä motonetistä löytynyt just tähän malliin, joten sopivatkohan jonkin muun mallin?
                    Siinäpä lista, mistä käy: http://www.realoem.com/bmw/partxref....614&showeur=on
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Tuiske
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1441
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Eetu View Post
                      Yritin tota hakkaamalla irrottaa, muttei antautunut.. Minkähänmallinen ulosvetäjä olisi hyvä?
                      Kolme pulttia tolpan pohjasta irti ja tukivarren ja reaktiotankojen sisäpäiden pultit irti niin se osa on kädessä ja saa lyötyä helposti vasaralla/lekalla nivelen irti.
                      Corvette C4 LT4 TURBO
                      Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        Originally posted by Eetu View Post
                        Yritin tota hakkaamalla irrottaa, muttei antautunut.. Minkähänmallinen ulosvetäjä olisi hyvä?
                        Vaikka kaveri vääntään sopivalla raudalla reaktiotankoo ylöspäin.

                        Toinen vaihtoehto ja kivuttomin on tuo mitä minäkin mainitsin ja Tuiske vahvisti.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎