Koko keula tarkoitus saada ylös. Minnekäs väliin sinne on hyvä pukit laittaa.
Itse laittaisin niihin OEM tunkin nostokohtiin. Sopivasti vaan tavaraa pukin ja helman väliin.
Otetaan vielä jatkokysymys. Perän varmaankin parhaiten nostaa perämurikan alta. Entäs pukkien sijoitus?
EDIT
E36 tullut keulasta nostettua apurungosta ja pukit vakio nostokohtiin joissa nostokumit.
paa pukit edessä niihin kallistuksenvakaajan kiinnikepisteisiin ja takana takakelkan isojen puslien alle
Koko keula tarkoitus saada ylös. Minnekäs väliin sinne on hyvä pukit laittaa.
Itse laittaisin niihin OEM tunkin nostokohtiin. Sopivasti vaan tavaraa pukin ja helman väliin.
Otetaan vielä jatkokysymys. Perän varmaankin parhaiten nostaa perämurikan alta. Entäs pukkien sijoitus?
EDIT
E36 tullut keulasta nostettua apurungosta ja pukit vakio nostokohtiin joissa nostokumit.
Ei missään nimessä siitä jos hallitunkilla nostat.. mä nostaisin runkopalkeista ja laittaisin myöskin pukit niihin.
Perän saat murikasta nostamalla jos sulla on riittävän korkealle nostava tunkki, perus 2tn tunkeilla kannattaa nostaa takakelkan kiinnikkeistä.
Ei missään nimessä siitä jos hallitunkilla nostat.. mä nostaisin runkopalkeista ja laittaisin myöskin pukit niihin.
Perän saat murikasta nostamalla jos sulla on riittävän korkealle nostava tunkki, perus 2tn tunkeilla kannattaa nostaa takakelkan kiinnikkeistä.
Täytynee siten käydä ostamassa tukevampi tunkki vähän pidemmällä varrella ettei tarvitse auton alle ryömiä nostelemaan. Onneksi tässä on vielä vakioalusta niin on on sitten tilaa tutkia alla.
Suurin ongelmahan tässä taas on tilat, eli sorapiha. 20mm vaneri saa toimia alustana kuten ennenkin. Rullaa se tunkkikin hieman paremmin.
miten E34:sen etuovipahvit lähtevät irti?
onko eroa listojen tai ilman listojen kanssa olevissa pahveissa?
kun olen ennen onnistuneesti saanut aina E34:sen pahvit
alas, mutta nyt se ei onnistu sitten millään..
olenko nyt jättänyt jonkin ruuvin löytämättä?
kun kaikki klipsit on ainakin irti jo..
miten E34:sen etuovipahvit lähtevät irti?
onko eroa listojen tai ilman listojen kanssa olevissa pahveissa?
kun olen ennen onnistuneesti saanut aina E34:sen pahvit
alas, mutta nyt se ei onnistu sitten millään..
olenko nyt jättänyt jonkin ruuvin löytämättä?
kun kaikki klipsit on ainakin irti jo..
En tiedä onko eroja listallisissa tai listattomissa mutta näin lähtee listattomat irti:
*Lukkonuppi kierretään irti.
*Ovenkahvan syvennyksestä pienellä talttapäisellä ruuvimeisselillä kampeamalla tulppa pois ruuvin päältä, ruuvi keskikokoisella ristipäämeisselillä auki.
*Peilien säädön "paneeli" vetokahvasta talttapäisellä ruuvimeisselillä kampeamalla irti ja paneeli irti liittimestä. Hieman syvemmältä paneelin alta paljastuu torx-päinen ruuvi, muistaakseni T-25. Ota ruuvi pois.
*Yksi kerrallaan esim. muovisella verhoilutyökalulla (esim. http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=19811) kampeamalla ovipahvien klipsut irti. Kannattaa aloittaa ylälaidoista. Jos aloittaa alaalta saattaa vahingossa ovipahvia kampeamalla rikkoa klipsuja. Toisin sanoen klipsut pysyvät varmemmin ehjänä jos napsit ylälaidasta lähtien irti.
*Aika lailla keskellä ovipahvia on viimeinen kiinnityspiste, josta ovipahvi irtoaa suoraan ylöspäin nostamalla/vetämällä. Nämä ovat yleensä ovipahveista rikki, kovamuovinen osa joka helposti rikkoutuu ovipahvia irroitettaessa. Saattavat olla myös todella vittumaisia, kun ovipahvia asentaa takaisin paikoilleen.
*Nyt ovipahvin pitäisi olla irti varsinaisista kiinnityspisteistä, irroita vielä kahvalle menevä vaijeri.
Ikkunaa vasten oleva sisäpuolinen lista voi näyttää siltä, että se pitäisi irroittaa jotta ovipahvin saa pois, mutta todellisuudessa näin ei ole. Ovipahvi mahtuu liukumaan sen välistä pois. Lista voi myös olla todella tiukassa, joten välttääksesi naarmuja laseissa ja yleistä vitutusta, jätä lista paikoilleen.
No kieltämättä takatunkin paikoista on hiukan jo hilseilly massat ja väittäsin että alkuperäiset massa siellä ainoastaan on ja muutenkin täysin koskematon ja ehjä pohja. Just eilen pesin alustasta talven suolat pois. Mietinnässä onkin nyt että jotain noille takatunkin paikoille täytys ennen talvee tehdä ja mahdollisesti koko pohjalle muutenkin, saattaa muuten ens talven jälkeen olla tilanne jo paljon huonompi. (Auto tuli vuoden vaihteessa Suomeen) Auto siis 6/95 rekisteröity 525i Toukka.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Onko kätevää tapaa testata että onko piuhat kunnossa.(yleismittari löytyy) Anturillehan tulee 2 johtoa. Vaihdoin juuri uuden anturin, mut edelleen näyttää -30c
Onko kätevää tapaa testata että onko piuhat kunnossa.(yleismittari löytyy) Anturillehan tulee 2 johtoa. Vaihdoin juuri uuden anturin, mut edelleen näyttää -30c
Kai kävit ajamassa autolla tai odotit pitkään, että alkaa muutosta tapahtumaan? Vaatii nopeus signaalin, että lämpötila alkaa nopeasti päivittymään.
Eli 210 jälkeen rupiaa hidastaan ja mittari pysähtyy 220, onko kellään ollut samanlaisia oireita. Jälkeenpäin rajotettu?
Nonii. Nyt kun oli taas mahdollisuus kokeilla auton kulkua niin 180kmh mittariin ja mitä tapahtuukaan, meno hyytyy eikä vastaa kaasuun. auton kun sain melkein pysähtymään niin sammui ja pitkän sahauksen jälkeen käymäään :think:
Mikähän voisi olla vialla kun ajonesto/varashälytin on ennemmin nostanut sähköiset etulasit ylös jos ne on ollut auki, mutta nyt ei inahdakkaan kun laittaa autonovet lukkoon. Olisko hyviä ideoita? Sähköiset lasinnostimet kyllä toimivat muuten mainiosti ja samoin keskuslukitus..
Varmaankin jossain ajoneston ja lasinnostimien välillä vika on :think
Comment