E34 / E32 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • juha_s
    replied
    Originally posted by BmwPunisher View Post
    Ei ole nelikko eikä luistonestoa.. kummat mieluummin 235/45 vai 225/45?
    235 suosittaa bemari itekkin niin varmaan ne, itellä on eessä 225/45 ja takana 255/40. Vähemmän nuo 225 varmasti urissa vetelee..

    Leave a comment:


  • BmwPunisher
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    Jos ei nelikko ole niin ei mitään haittaa, luistonestoon voi vaikuttaa. Mutta fiksuin ostaa suoraan setti samankokosia
    Ei ole nelikko eikä luistonestoa.. kummat mieluummin 235/45 vai 225/45?

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by BmwPunisher View Post
    Lisäys äskeiseen että kyseessä M50 automaatti jos on jotain eroa M20 automaatin kanssa..
    Jos ei nelikko ole niin ei mitään haittaa, luistonestoon voi vaikuttaa. Mutta fiksuin ostaa suoraan setti samankokosia

    Leave a comment:


  • BmwPunisher
    replied
    Originally posted by BmwPunisher View Post
    Mitä tykkää 520ia invalaatikko siitä jos laitan 8x17 vanteille eteen 225/45 ja taakse 235/45 kun olis tyrkyllä vai hommaanko mieluummin pelkän 235 tai 225 setin?

    Lähinnä mietin miten tuo vaihteisto toimii eri pari rengastuksella?
    Lisäys äskeiseen että kyseessä M50 automaatti jos on jotain eroa M20 automaatin kanssa..

    Leave a comment:


  • BmwPunisher
    replied
    Mitä tykkää 520ia invalaatikko siitä jos laitan 8x17 vanteille eteen 225/45 ja taakse 235/45 kun olis tyrkyllä vai hommaanko mieluummin pelkän 235 tai 225 setin?

    Lähinnä mietin miten tuo vaihteisto toimii eri pari rengastuksella?

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Ei kai nämä ihan pullalta näytä 235/45/17
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by DerMeister View Post
    11x18 et30 takavanne e34. Ottaako vanne sisältä kiinni? Kuinka paljon mahdollisesti kaaresta pihalle?

    Edit: myös ET arviota kaivattaisiin nykyiselle takavanteelle: 11,5x17. Vanne millin-parin päässä ettei ota sisäreuna kiinni.
    Itsellä 10,5x 18 et 18 . Juuri ja juuri mahtuu ettei ota tolppaan. On toki mankeloitukin

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    11" et20 pitäisi mennä juuri ja juuri, eli 11,5" et 14 on aika lähellä
    Kiitos

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by DerMeister View Post
    11x18 et30 takavanne e34. Ottaako vanne sisältä kiinni? Kuinka paljon mahdollisesti kaaresta pihalle?

    Edit: myös ET arviota kaivattaisiin nykyiselle takavanteelle: 11,5x17. Vanne millin-parin päässä ettei ota sisäreuna kiinni.
    11" et20 pitäisi mennä juuri ja juuri, eli 11,5" et 14 on aika lähellä

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    11x18 et30 takavanne e34. Ottaako vanne sisältä kiinni? Kuinka paljon mahdollisesti kaaresta pihalle?

    Edit: myös ET arviota kaivattaisiin nykyiselle takavanteelle: 11,5x17. Vanne millin-parin päässä ettei ota sisäreuna kiinni.
    Last edited by DerMeister; 13-04-2015, 14:33.

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Itse aattelin Sunilalta käydä kyseleen paljonko pyytää jos se sorvauttaa meikälle spacerit. Jotain vanhoja keskusteluja luin, että 25e tsipale sais keskittäviä

    Leave a comment:


  • Toni 325i
    replied
    Originally posted by B33MERZ View Post
    Vähän myöhässä mutta kiitoksia vastauksesta! Mitenkäs katsastuksen suhteen noi spacerit nykyään, ku pitäis vissiin muutoskatsastaa noi 17 tuumaset kun otteessa merkattuna 15 tuumaset? Fk:n lättyjä kattelin ja pulttien kera joka kulmaan laitettuna hinta menis varmaan lähelle 200€, löytyneekö halvemmalla hyvää? 15mm fk:t tais olla ~60€ pari suomesta.
    Spacerit ei ole lailliset alla vaikka jossain asemalla saattais hyvällä tuurilla läpi mennäkin. Hinnat on tota luokkaa parilta suomessa. Kaksi vaihtoehtoa melkein jää että palat väliin ja kovaa ajoa tai toisien vanteiden metsästys oikealla ET:llä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Vaikka mitään merkitystä tuskin on, mutta onhan tuota 98 indeksillä olevaa 255/40-17 rengasta tarjolla vaikka ja kuinka.
    Esim. 1001 renkailta kun katsoo niin merkkirenkaista löytyy Dunlop, Hankook ja Toyo. Paikallisesta liikkeestä kun kysyin niin 235/45+255/40 setiksi löytyi vain Pirelli ja Goodyear, kumpaakaan ei saa 98 takarenkaalla.

    Michelin ei saa, Conti ei saa, Nokian ei saa...

    Olet rengasliikkeessä töissä, laita vaikka privalla mitä löytyy ja mihin hintaa?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Vaikka mitään merkitystä tuskin on, mutta onhan tuota 98 indeksillä olevaa 255/40-17 rengasta tarjolla vaikka ja kuinka.

    Leave a comment:


  • B33MERZ
    replied
    Originally posted by Toni 325i View Post
    15mm spacereillä sais ET:n lähelle alkuperäistä mutta taakse menisi myös 20mm palat. Pultit spacereiden paksuuden verran pidemmät. Laita myös palat taakse muuten tulee vähän hölmön näkönen kun takapyörät jää pahasti kaarien sisälle.
    Vähän myöhässä mutta kiitoksia vastauksesta! Mitenkäs katsastuksen suhteen noi spacerit nykyään, ku pitäis vissiin muutoskatsastaa noi 17 tuumaset kun otteessa merkattuna 15 tuumaset? Fk:n lättyjä kattelin ja pulttien kera joka kulmaan laitettuna hinta menis varmaan lähelle 200€, löytyneekö halvemmalla hyvää? 15mm fk:t tais olla ~60€ pari suomesta.
    Last edited by B33MERZ; 11-04-2015, 14:00.

    Leave a comment:

Working...
X