Nyt sais näköjään motonetista RVS G4 putelin ostaja kaupan päälle ilmaseks T3 vaihteisto/perä käsittelyn (arvo 41,90) :think
Tarvis vaan tuo G6 olla kun öljytilavuuden mukaan menee
Ei G6 riitä, se käsittely pitää tehdä tuplana jos vanha kone.
Ostaa tarjous paketin ja lisäksi G6. Töräyttää G6 eka koneeseen ja ajaa sen n.300km mitä ohjeessa sanotaan ja laittaa sitten G4 toiseen käsittelyyn. Eiköhän se riitä.
Näyttäisi tuo mobilin peak life 5w-50 sellaiselta, jota omaankin s38 voisi tuupata.
Mitenkäs suodatinpuoli näissä? Orkkis on ainakin halpa, joten lienee ainoa fiksu vaihtoehto?
Näyttäisi tuo mobilin peak life 5w-50 sellaiselta, jota omaankin s38 voisi tuupata.
Mitenkäs suodatinpuoli näissä? Orkkis on ainakin halpa, joten lienee ainoa fiksu vaihtoehto?
Peak lifet mullakin ollu aina s sarjan koneissa. Suodatin yleensä motonetin Bosch tai mitä kl-varaosista antaneet. Väärästä käytöstä tollanen moottori hajoaa eikä siitä että mitä öljyä siellä on. No, ihan periaatteesta en silti sitä maximarketin halvinta lientä sinne tunkis, vaikka sellasella tosin ajettu 1500hv( eri merkin ) turbokoneillakin ongelmitta.
Viimekesä tuli ajettua Mobil 5w50 peak life öljyillä. Kovinkaan paljoa ei kilsoja kertynyt (~2000km). Hyvin tuntui toimivan. Laitoin auton talviseisontaan elokuussa ja nyt tuossa vapun nurkilla käynnistin. Vitutus oli kyllä valtaisia, kun 2 min tyhjäkäynnin jälkeen rupesi konehuoneesta nousemaan vitullinen savu.
Äkkiä kone kiinni ja eikun ihmettelemään. Öljyä tuo on aina tahtonut tihkutta niistä yleisimmistä paikoista, mutta allensa ei ole jäänyt. Nyt kuitenkin ilmastoinnin kompuraa myöden oli öljyssä. Ketjunkiristin vaikutti kohtuu kuivalta.
Kova putsaaminen bräkleenillä, josko saisi paikkoja puhtaaksi ja uusi käynnistys. Sama saatanallinen savu jälleen. Tunkkasin auton ylös ja syynä oli se perinteinen öljynpaluuputki. Tuosta oli siis valunut paljon öljyä pakosarjan päälle ja se siellä savusi.
Tein johtopäätöksen että tuo 5w50 oli liian luirua noille jo valmiiksi tihkuville tiivisteille. En sitten tiedä miten tuo mobili on muilla koneessa pysynyt, mutta TWS:n kanssa ei tuollaista ongelmaa ollut. Toki sotkihan sekin, mutta ei noin paljoa että pakoputket oli öljynpeitossa.
Edessä on hieman "vittumaisempi" keväthuolto ennen kuin pääsee syöttämään tielle.
Öljyiski valikoitunee paksumpi 15w50. RVS käsittelykin on käynyt mielessä.
Ei itellänikään mobilit pysy koneessa, duunissakin vaihdettu pari vuotta sitten mobilista pois. Kylmilimaa tekevät ja muutenkin melko kuran olosta kamaa. Oli mitä mobilia tahansa niin sen käytön olen lopettanut. Samalla loppunut kuumana välillä oireillut nostimien naksutus pitkän vedon jälkeen
Kannattaa öljyä valitessa kiinnittää huomiota myös sinkkipitoisuuteen ja HTHS-arvoon eikä vain haalia paksumpaa öljyä sisällä pysymisen toivossa.. tiivisteet kuntoon, aineistukseltaan/arvoiltaan sopivat öljyt sisään ja rockrock
Kannattaa öljyä valitessa kiinnittää huomiota myös sinkkipitoisuuteen ja HTHS-arvoon eikä vain haalia paksumpaa öljyä sisällä pysymisen toivossa.. tiivisteet kuntoon, aineistukseltaan/arvoiltaan sopivat öljyt sisään ja rockrock
Joo tottakai. Nyt on koneeseen menossa Ravenol 15w50.
Itse ajelin s38b36 moottorilla alkuun tws 10w-60 ,sitten siirryin käyttämään 5w-50 mobilia ja mitään muuta eroa en huomannut kuin lievän öljynlämpöjen laskun.
Mobilin 5w50 peak lifet kans koneessa. Viimekesänä laitettu ja ajoa kertyi 5tkm luokkaa ja nyt ajoon ottamisen jälkeen 500km kertynyt tälle keväälle, ei mitään ongelmia koneessapysymisen suhteen, kun tiivisteet on kunnossa.
Öljyt vois pian vaihtaa ennen tämän kesän pidempiä reissuja ja samaa tavaraa ajattelin laittaa nytkin.
Redline 10W40 öljyt koneessa. HTHSV 150 asteessa 4.4. Koneeseen on tehty myös aiemmin RVS käsittely. Samoin laatikkoon ja perään. Niissäkin on Redlinen öljyt.
Ei itellänikään mobilit pysy koneessa, duunissakin vaihdettu pari vuotta sitten mobilista pois. Kylmilimaa tekevät ja muutenkin melko kuran olosta kamaa. Oli mitä mobilia tahansa niin sen käytön olen lopettanut. Samalla loppunut kuumana välillä oireillut nostimien naksutus pitkän vedon jälkeen
Ei Mobilia mihinkään!
Jos kaksi samanlaista konetta purkaa ja toisessa ollut eri öljyt niin ymmärtää miksi.
Comment