Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34-m5 mottoriöljyistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roito
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 3921
    • Tavastila/Kotka

    Nyt sais näköjään motonetista RVS G4 putelin ostaja kaupan päälle ilmaseks T3 vaihteisto/perä käsittelyn (arvo 41,90) :think

    Tarvis vaan tuo G6 olla kun öljytilavuuden mukaan menee
    BMW E70 X5 käyttismöhkö
    MB W639 Kummisetä

    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Roito View Post
      Nyt sais näköjään motonetista RVS G4 putelin ostaja kaupan päälle ilmaseks T3 vaihteisto/perä käsittelyn (arvo 41,90) :think

      Tarvis vaan tuo G6 olla kun öljytilavuuden mukaan menee
      Ei G6 riitä, se käsittely pitää tehdä tuplana jos vanha kone.

      Ostaa tarjous paketin ja lisäksi G6. Töräyttää G6 eka koneeseen ja ajaa sen n.300km mitä ohjeessa sanotaan ja laittaa sitten G4 toiseen käsittelyyn. Eiköhän se riitä.

      Comment

      • t0mpp4
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 275
        • Pori

        Näyttäisi tuo mobilin peak life 5w-50 sellaiselta, jota omaankin s38 voisi tuupata.
        Mitenkäs suodatinpuoli näissä? Orkkis on ainakin halpa, joten lienee ainoa fiksu vaihtoehto?
        Höntsä kompakti

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          Originally posted by t0mpp4 View Post
          Näyttäisi tuo mobilin peak life 5w-50 sellaiselta, jota omaankin s38 voisi tuupata.
          Mitenkäs suodatinpuoli näissä? Orkkis on ainakin halpa, joten lienee ainoa fiksu vaihtoehto?
          Peak lifet mullakin ollu aina s sarjan koneissa. Suodatin yleensä motonetin Bosch tai mitä kl-varaosista antaneet. Väärästä käytöstä tollanen moottori hajoaa eikä siitä että mitä öljyä siellä on. No, ihan periaatteesta en silti sitä maximarketin halvinta lientä sinne tunkis, vaikka sellasella tosin ajettu 1500hv( eri merkin ) turbokoneillakin ongelmitta.
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo



            HTHS yli 5,4, sinkin yms määristä ei varmaan tietoa.

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2881
              • Akaa / Toijala

              Nostetaas taas tätäkin keskustelua.

              Viimekesä tuli ajettua Mobil 5w50 peak life öljyillä. Kovinkaan paljoa ei kilsoja kertynyt (~2000km). Hyvin tuntui toimivan. Laitoin auton talviseisontaan elokuussa ja nyt tuossa vapun nurkilla käynnistin. Vitutus oli kyllä valtaisia, kun 2 min tyhjäkäynnin jälkeen rupesi konehuoneesta nousemaan vitullinen savu.

              Äkkiä kone kiinni ja eikun ihmettelemään. Öljyä tuo on aina tahtonut tihkutta niistä yleisimmistä paikoista, mutta allensa ei ole jäänyt. Nyt kuitenkin ilmastoinnin kompuraa myöden oli öljyssä. Ketjunkiristin vaikutti kohtuu kuivalta.

              Kova putsaaminen bräkleenillä, josko saisi paikkoja puhtaaksi ja uusi käynnistys. Sama saatanallinen savu jälleen. Tunkkasin auton ylös ja syynä oli se perinteinen öljynpaluuputki. Tuosta oli siis valunut paljon öljyä pakosarjan päälle ja se siellä savusi.

              Tein johtopäätöksen että tuo 5w50 oli liian luirua noille jo valmiiksi tihkuville tiivisteille. En sitten tiedä miten tuo mobili on muilla koneessa pysynyt, mutta TWS:n kanssa ei tuollaista ongelmaa ollut. Toki sotkihan sekin, mutta ei noin paljoa että pakoputket oli öljynpeitossa.

              Edessä on hieman "vittumaisempi" keväthuolto ennen kuin pääsee syöttämään tielle.

              Öljyiski valikoitunee paksumpi 15w50. RVS käsittelykin on käynyt mielessä.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Kal.ju View Post

                Tein johtopäätöksen että tuo 5w50 oli liian luirua noille jo valmiiksi tihkuville tiivisteille.
                Niin tai ne tihkuvat tiivisteet ovat nyt huonommassa kunnossa kuin vuosi sitten ja siksi vuotaa...

                Comment

                • ooopeee
                  BTCF Member
                  • Dec 2011
                  • 2109
                  • Kouvola

                  "Viskositeetin alhaisempi W-lukema tarkoittaa varmempaa toimivuutta kylmässä ja jälkimmäinen lukema öljyn paksuutta kuumana"

                  Eli kun kasvatat ensimmäisen lukeman isommaksi niin mitään läpimurtoa et sillä saavuta.

                  Hyvi toiminnu m50 turbossa tuo 5w-50 ja se kyllä toimii tässäkin kun paikat kunnossa.
                  VW passat 1.9tdi 4motion
                  E36 "328" cabrio

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    Ei itellänikään mobilit pysy koneessa, duunissakin vaihdettu pari vuotta sitten mobilista pois. Kylmilimaa tekevät ja muutenkin melko kuran olosta kamaa. Oli mitä mobilia tahansa niin sen käytön olen lopettanut. Samalla loppunut kuumana välillä oireillut nostimien naksutus pitkän vedon jälkeen

                    Comment

                    • Roito
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 3921
                      • Tavastila/Kotka

                      Kannattaa öljyä valitessa kiinnittää huomiota myös sinkkipitoisuuteen ja HTHS-arvoon eikä vain haalia paksumpaa öljyä sisällä pysymisen toivossa.. tiivisteet kuntoon, aineistukseltaan/arvoiltaan sopivat öljyt sisään ja rockrock
                      BMW E70 X5 käyttismöhkö
                      MB W639 Kummisetä

                      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                      Comment

                      • Kal.ju
                        BTCF Member
                        • Mar 2003
                        • 2881
                        • Akaa / Toijala

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Niin tai ne tihkuvat tiivisteet ovat nyt huonommassa kunnossa kuin vuosi sitten ja siksi vuotaa...
                        Aivan varmasti just näin. Mutta mielestäni selvästi herkemmin tulee tuo mobili noista läpi, kuin aikaisemmin vuosia käytetty TWS.

                        Originally posted by Roito View Post
                        Kannattaa öljyä valitessa kiinnittää huomiota myös sinkkipitoisuuteen ja HTHS-arvoon eikä vain haalia paksumpaa öljyä sisällä pysymisen toivossa.. tiivisteet kuntoon, aineistukseltaan/arvoiltaan sopivat öljyt sisään ja rockrock
                        Joo tottakai. Nyt on koneeseen menossa Ravenol 15w50.

                        Comment

                        • bigblock
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 160
                          • iisalmi

                          Itse ajelin s38b36 moottorilla alkuun tws 10w-60 ,sitten siirryin käyttämään 5w-50 mobilia ja mitään muuta eroa en huomannut kuin lievän öljynlämpöjen laskun.

                          Comment

                          • t0mpp4
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 275
                            • Pori

                            Mobilin 5w50 peak lifet kans koneessa. Viimekesänä laitettu ja ajoa kertyi 5tkm luokkaa ja nyt ajoon ottamisen jälkeen 500km kertynyt tälle keväälle, ei mitään ongelmia koneessapysymisen suhteen, kun tiivisteet on kunnossa.

                            Öljyt vois pian vaihtaa ennen tämän kesän pidempiä reissuja ja samaa tavaraa ajattelin laittaa nytkin.
                            Höntsä kompakti

                            Comment

                            • MM-5
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 153
                              • Askola

                              Redline 10W40 öljyt koneessa. HTHSV 150 asteessa 4.4. Koneeseen on tehty myös aiemmin RVS käsittely. Samoin laatikkoon ja perään. Niissäkin on Redlinen öljyt.
                              Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                              Comment

                              • mrrk
                                BTCF Member
                                • Sep 2007
                                • 515
                                • Satakunta.

                                Originally posted by Bansku View Post
                                Ei itellänikään mobilit pysy koneessa, duunissakin vaihdettu pari vuotta sitten mobilista pois. Kylmilimaa tekevät ja muutenkin melko kuran olosta kamaa. Oli mitä mobilia tahansa niin sen käytön olen lopettanut. Samalla loppunut kuumana välillä oireillut nostimien naksutus pitkän vedon jälkeen
                                Ei Mobilia mihinkään!
                                Jos kaksi samanlaista konetta purkaa ja toisessa ollut eri öljyt niin ymmärtää miksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎