Millaista ulosvetäjää olette käyttäneet reaktiotangon toisen pään irroittamiseen sieltä navan kupeesta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Eetu View PostMillaista ulosvetäjää olette käyttäneet reaktiotangon toisen pään irroittamiseen sieltä navan kupeesta?
-
-
Originally posted by Eetu View PostMillaista ulosvetäjää olette käyttäneet reaktiotangon toisen pään irroittamiseen sieltä navan kupeesta?
saatto olla myös ihan kahella jalalla oleva malli...
Kun ekaka irrotin sen palikan tolpan alta mini pallot tulee kiinni, niin sitten oli helppo tollasella irrottaa. Ekana taisin hakata yli puoltuntia isolla lekalla
kyse oli siis osa 7:sta http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._wishbone_rod/
en nyt muista kumpi noista se reaktiotanko nimellä liikkuu..
jokatapauksessa lähti helposti tollasella...
Comment
-
-
Originally posted by Eetu View PostKäyn huomenna ostamassa pallonivelen ulosvetäjän..
Comment
-
-
E34 etu tukivarsien vaihdosta
Jos ei alatukivarsien tai reaktiotankojen pallonivelet (pyörän navan pää ) lähde muutaman minuutin kumivasara/puu kalikka paukuttelulla lähde irti, niin suosittelen ottamaan tangot toisesta päästä irti. Sit on alapää ja kaikki tukivarret kivasti ruuvipenkissä ja pääsee paukuttaa irti. Yllättävän helppoa! Ne lähtee yleensä helposti irti korista, mut ei alapäästä! Eli iskarin alapää tukevasti penkkiin ja crc, lämpöä ja napakka pamaus ni kyllä lähtee nivelet irti. Itse vaihdoin noin reaktiotangot ja alatukivarret + pyörän laakerin ( btw ei tartte tunkkailla edes takas, se akseli jossa tää 290Nm pultti on ei varmasti pyöri, oli rengas maassa tai ei) alle kahdessa tunnissa vaikka irrotin toiselta puolelta iskarin alapään 2 pulttia rälläkällä. Vinkkinä tiukkojen pulttien kanssa, että laita crc mielellään vielä kosaania ( varo palavaa crc:tä) ja lyökää päähän vasaralla( ihan ku naulaa) auttaa usko pois. Ja tämä mielummin ennen ku pyöristää tiukan pultin kannan kun hylsy lipsahtaa. Ja käyttäkää 6 kulmaisia hylsyjä ja avaimia
Kirjotin iphonella ni en jaksa muokata artikulaatiota selkeämmäksi tähän hätään.
Comment
-
-
Upataas tätä:
Originally posted by aakoo View PostLöytyisikö keneltäkään arvon kanssaharrastajalta ohjeita retrofit hälyttimen asennukseen? Valitettavasti tämän koko retrofit-sarjan osanumeroa minulla ei ole, mutta "aivoboksissa" osanumero on 82 92 9 402 527. Kyseessä on Gemelin valmistama retrofit-sarja, ja ilmeisesti kaikki "tarvittava" löytyy.
RealOEMista löytyi ainakin retrofitin alta tällainen linkki:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?...94&hg=65&fg=95
Mieleen tuli heti ensimmäisenä LKM-ongelmat, mutta ilmeisesti 8/91 535i on varustettu LKM-B:llä (ainakin boksissa luki LKM-B) ja siinä ei näin ollen pitäisi CC:n herjata, jos LKM:ssä on vikaa. Pitääkö paikkansa?
In case the relay (or the soldering point) is defective, there are 0V at the fuse and no (!) warning from the on-board computer.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostVaikka kaveri vääntään sopivalla raudalla reaktiotankoo ylöspäin.
Toinen vaihtoehto ja kivuttomin on tuo mitä minäkin mainitsin ja Tuiske vahvisti.
Koskiko se että pultit kiristetään vasta, kun on pyörillä noita molempia eli se mutteri sieltä navan juuresta ja ylhäältä se pultti?
Comment
-
-
Originally posted by Eetu View PostKoskiko se että pultit kiristetään vasta, kun on pyörillä noita molempia eli se mutteri sieltä navan juuresta ja ylhäältä se pultti?
Comment
-
-
Reaktiotangot saa kyllä irti yleensä niinkin että tunkilla nostaa kartion päästä kulmaa ylös (tuo kovan jännityksen kartioon) ja sen jälkeen paukuttaa lekalla/moskalla napaan, siihen kartion kohtaan. Näin ainakin itselläni lähtenyt, toki saman asian ajaa pallonivelen ulosvedin. Mikä kannattaa kyllä ostaa, jos muutakin remppaa meinaa tehdä myöhemmin.
Kerran oli reaktiotanko niin kovaa kiinni, että jouduin turvautumaan naapurin korjaamoon. Hydrauliulosvetimellä lähti, vaati n.4t voimaa että nasahti irti. Olisi sen tietysti saanut omallakin prässillä irti, kun olisi purkanut navan pois autosta. Mutta ei maksa vaivaa.
Comment
-
-
Reaktiotangon irroittamiseen tarvitsee 2 moskaa. toinen asetetaan nivelen reiän kohdalle napaan, ja toisella lyödään reiän kohdalle asetetun moskan perään. Irtoaa, vaikka olisi 20 vuotta istunut aloillaan. Ja lyönnissä ei tarvitse säästellä voimia, mitään ei hajoa ellei lyö ohi !540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
Comment