Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eetu
    Banned
    • Oct 2008
    • 2843

    E34 kysymyksiä ja vastauksia II

    Millaista ulosvetäjää olette käyttäneet reaktiotangon toisen pään irroittamiseen sieltä navan kupeesta?
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14439
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Eetu View Post
    Millaista ulosvetäjää olette käyttäneet reaktiotangon toisen pään irroittamiseen sieltä navan kupeesta?
    Sopiva moska, mutta älä lyö kierreosaan, vaan siihen kartio-osan kylkeen. Vielä jos saat jollain ulosvetäjällä sen painatukseen niin helpottaa. Tai toinen ukko kaveriksi vääntämään.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • baijeri88
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 958
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by Eetu View Post
      Millaista ulosvetäjää olette käyttäneet reaktiotangon toisen pään irroittamiseen sieltä navan kupeesta?
      taisin ihan ton tyyppisellä saaha:

      saatto olla myös ihan kahella jalalla oleva malli...
      Kun ekaka irrotin sen palikan tolpan alta mini pallot tulee kiinni, niin sitten oli helppo tollasella irrottaa. Ekana taisin hakata yli puoltuntia isolla lekalla
      kyse oli siis osa 7:sta http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._wishbone_rod/
      en nyt muista kumpi noista se reaktiotanko nimellä liikkuu..

      jokatapauksessa lähti helposti tollasella...
      E36 Cab Atlantisblau
      E92 325i


      eX:
      E39 525i, E36 325i
      E34 Sedan Alpinweiss II
      , 316 -87 & 316i -90

      Comment

      • Eetu
        Banned
        • Oct 2008
        • 2843

        #4
        Originally posted by zener View Post
        Sopiva moska, mutta älä lyö kierreosaan, vaan siihen kartio-osan kylkeen. Vielä jos saat jollain ulosvetäjällä sen painatukseen niin helpottaa. Tai toinen ukko kaveriksi vääntämään.

        Käyn huomenna ostamassa pallonivelen ulosvetäjän..

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14439
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Eetu View Post
          Käyn huomenna ostamassa pallonivelen ulosvetäjän..
          Jooh, ite oon yleensä ottanu koko tukivarsi setin pöydälle, ennenku alkanu irrotteleen niveliä. Tosin oonki aina vaihtanu molemmat tukivarret.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Eetu
            Banned
            • Oct 2008
            • 2843

            #6
            Originally posted by zener View Post
            Jooh, ite oon yleensä ottanu koko tukivarsi setin pöydälle, ennenku alkanu irrotteleen niveliä. Tosin oonki aina vaihtanu molemmat tukivarret.

            Yritin tota hakkaamalla irrottaa, muttei antautunut.. Minkähänmallinen ulosvetäjä olisi hyvä?

            Comment

            • ekituning
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 44
              • turku

              #7
              E34 etu tukivarsien vaihdosta

              Jos ei alatukivarsien tai reaktiotankojen pallonivelet (pyörän navan pää ) lähde muutaman minuutin kumivasara/puu kalikka paukuttelulla lähde irti, niin suosittelen ottamaan tangot toisesta päästä irti. Sit on alapää ja kaikki tukivarret kivasti ruuvipenkissä ja pääsee paukuttaa irti. Yllättävän helppoa! Ne lähtee yleensä helposti irti korista, mut ei alapäästä! Eli iskarin alapää tukevasti penkkiin ja crc, lämpöä ja napakka pamaus ni kyllä lähtee nivelet irti. Itse vaihdoin noin reaktiotangot ja alatukivarret + pyörän laakerin ( btw ei tartte tunkkailla edes takas, se akseli jossa tää 290Nm pultti on ei varmasti pyöri, oli rengas maassa tai ei) alle kahdessa tunnissa vaikka irrotin toiselta puolelta iskarin alapään 2 pulttia rälläkällä. Vinkkinä tiukkojen pulttien kanssa, että laita crc mielellään vielä kosaania ( varo palavaa crc:tä) ja lyökää päähän vasaralla( ihan ku naulaa) auttaa usko pois. Ja tämä mielummin ennen ku pyöristää tiukan pultin kannan kun hylsy lipsahtaa. Ja käyttäkää 6 kulmaisia hylsyjä ja avaimia
              Kirjotin iphonella ni en jaksa muokata artikulaatiota selkeämmäksi tähän hätään.

              Comment

              • aakoo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 777
                • Espoo

                #8
                Upataas tätä:
                Originally posted by aakoo View Post
                Löytyisikö keneltäkään arvon kanssaharrastajalta ohjeita retrofit hälyttimen asennukseen? Valitettavasti tämän koko retrofit-sarjan osanumeroa minulla ei ole, mutta "aivoboksissa" osanumero on 82 92 9 402 527. Kyseessä on Gemelin valmistama retrofit-sarja, ja ilmeisesti kaikki "tarvittava" löytyy.

                RealOEMista löytyi ainakin retrofitin alta tällainen linkki:
                http://realoem.com/bmw/showparts.do?...94&hg=65&fg=95
                Ja sitten toista asiaa. Eilen ilmestyi CC:n näyttöön "Abblendlicht" ja autoa kiertämällä selvisi että oikean puoleinen ajovalo oli simahtanut. Noin viikko tätä ennen oli oikean puolen parkkivalo edestä palanut. Vaihdoin äsken molempiin polttimot (molemmat olivat ns. kyrvähtäneet), ja parkkivalo toimii mutta ajovalo ei. Kävin ajovalon liitokset vielä pariin kertaan läpi, tarkistin että uusi polttimo oli ehjä jne, mutta en vain saanut sitä palamaan, ja CC herjaa edelleen.

                Mieleen tuli heti ensimmäisenä LKM-ongelmat, mutta ilmeisesti 8/91 535i on varustettu LKM-B:llä (ainakin boksissa luki LKM-B) ja siinä ei näin ollen pitäisi CC:n herjata, jos LKM:ssä on vikaa. Pitääkö paikkansa?

                Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.

                In case the relay (or the soldering point) is defective, there are 0V at the fuse and no (!) warning from the on-board computer.
                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                Comment

                • Eetu
                  Banned
                  • Oct 2008
                  • 2843

                  #9
                  Originally posted by zener View Post
                  Vaikka kaveri vääntään sopivalla raudalla reaktiotankoo ylöspäin.

                  Toinen vaihtoehto ja kivuttomin on tuo mitä minäkin mainitsin ja Tuiske vahvisti.

                  Koskiko se että pultit kiristetään vasta, kun on pyörillä noita molempia eli se mutteri sieltä navan juuresta ja ylhäältä se pultti?

                  Comment

                  • baijeri88
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 958
                    • Mikkeli

                    #10
                    Originally posted by Eetu View Post
                    Koskiko se että pultit kiristetään vasta, kun on pyörillä noita molempia eli se mutteri sieltä navan juuresta ja ylhäältä se pultti?
                    pallonivelen voi kiristää vaikka ei ois ajoasennossa
                    E36 Cab Atlantisblau
                    E92 325i


                    eX:
                    E39 525i, E36 325i
                    E34 Sedan Alpinweiss II
                    , 316 -87 & 316i -90

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      #11
                      Ostat nyt vaan puristavan ulosvetimen siihen niin homma käy helpoiten, eikä tarvii kikkailla
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Eetu
                        Banned
                        • Oct 2008
                        • 2843

                        #12
                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Ostat nyt vaan puristavan ulosvetimen siihen niin homma käy helpoiten, eikä tarvii kikkailla

                        Käyn hakemassa sellasen tänään, en mä jaksa pelleillä kaikenmaailman lekojen kanssa.

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Reaktiotangot saa kyllä irti yleensä niinkin että tunkilla nostaa kartion päästä kulmaa ylös (tuo kovan jännityksen kartioon) ja sen jälkeen paukuttaa lekalla/moskalla napaan, siihen kartion kohtaan. Näin ainakin itselläni lähtenyt, toki saman asian ajaa pallonivelen ulosvedin. Mikä kannattaa kyllä ostaa, jos muutakin remppaa meinaa tehdä myöhemmin.

                          Kerran oli reaktiotanko niin kovaa kiinni, että jouduin turvautumaan naapurin korjaamoon. Hydrauliulosvetimellä lähti, vaati n.4t voimaa että nasahti irti. Olisi sen tietysti saanut omallakin prässillä irti, kun olisi purkanut navan pois autosta. Mutta ei maksa vaivaa.

                          Comment

                          • Cock
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 752
                            • Tsadi

                            #14
                            Reaktiotangon irroittamiseen tarvitsee 2 moskaa. toinen asetetaan nivelen reiän kohdalle napaan, ja toisella lyödään reiän kohdalle asetetun moskan perään. Irtoaa, vaikka olisi 20 vuotta istunut aloillaan. Ja lyönnissä ei tarvitse säästellä voimia, mitään ei hajoa ellei lyö ohi !
                            540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                            Audi A6 C7 S-Line ABT

                            Comment

                            • motu
                              Newbiemmer
                              • Feb 2010
                              • 22
                              • Lohja

                              #15
                              Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa, että ovet eivät aukea kuskinpuolen lukosta. Kiinni päin lukko kyllä toimii. Hantin puolelta lukitus toimii ihan normaalisti. Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Mikrokytkin vai jotain muuta?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎