Jatketaan tänne. Vanha turvoksissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E34 kysymyksiä ja vastauksia III
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.Tags: None
-
-
Originally posted by 599gtb View PostLukkoperä ja ASC+T
540ia mistä löytyy tuo luistonesto ja joku ajonvakautusjärjesteltä, niin mites jos tuohon lukollisen murikan vaihtaa, sekoaako tuo luistonestosysteemi? :think
Ei sekoita systeemiä sen kummemmin.
Comment
-
-
Täyty kopioida vielä tämä oma kysymys aiemmasta topikista:
"Kellään tietoa minkälainen lohkolämppäri menee S38:siin?
Mm. myynti-ilmoissa näkynyt noita eli joku malli sinne pitäisi käydä?
Ämmällä joutuu pakostakin ajelemaan talven mittaan (ei sillä että itse ajaminen olisi mitenkään vastenmielistä ) , ei v*tuttaisi niin paljon lyödä tulille pakkasilla..."
:thinkE34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Onko noissa -89 535i vehkeissä ketju vaiko hihna jakopäässä?
Olis tarkotusta kunnostaa kyseinen peli josta on kansipahvi entinen..
Myyjä tiesi kertoa varmuudella etä kansi pahvi on sökönä ja muutaman kilometrin jälkeen kone alkaa keitämään ja samalla paukoo vesiletkuja särki.
Tuossa vielä ilmoitus kyseisestä kamppeesta: http://www.nettiauto.com/bmw/535/5200151
Onko mitä muuta mitä on sitte tuohon remonttiin samalla hyvä vaihtaa?S4 B5
Urs4 4.2
A8 D3 4.2 Lang
ex. M5 e39 -99
ex. 330 xDA e46 -03
ex. 523 e39 -96
Comment
-
-
Originally posted by Hiddenemarc View PostOnko noissa -89 535i vehkeissä ketju vaiko hihna jakopäässä?
Olis tarkotusta kunnostaa kyseinen peli josta on kansipahvi entinen..
Myyjä tiesi kertoa varmuudella etä kansi pahvi on sökönä ja muutaman kilometrin jälkeen kone alkaa keitämään ja samalla paukoo vesiletkuja särki.
Tuossa vielä ilmoitus kyseisestä kamppeesta: http://www.nettiauto.com/bmw/535/5200151
Onko mitä muuta mitä on sitte tuohon remonttiin samalla hyvä vaihtaa?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Hiddenemarc View PostOnko noissa -89 535i vehkeissä ketju vaiko hihna jakopäässä?
Olis tarkotusta kunnostaa kyseinen peli josta on kansipahvi entinen..
Myyjä tiesi kertoa varmuudella etä kansi pahvi on sökönä ja muutaman kilometrin jälkeen kone alkaa keitämään ja samalla paukoo vesiletkuja särki.
Tuossa vielä ilmoitus kyseisestä kamppeesta: http://www.nettiauto.com/bmw/535/5200151
Onko mitä muuta mitä on sitte tuohon remonttiin samalla hyvä vaihtaa?
Samalla kannattaa vaihtaa/tarkastaa jakoketjun ohjurit ja kiristimen kunto. Kannelle teettää koeponnistus ja venttiilien pitotesti, sekä kannen plaanaus.
Kasatessa sitten mahdollisesti uusi vesipumppu sekä termostaatti, kaikki uudet yläpään tiivisteet ja mahdollisesti uudet vesiletkut mahdollisuuksien mukaan. Vesiletkut ei maksa montaa kymppiä poislukien yksi pitempi letku, mikä menee imusarjan alla ja haarautuu termarikotelon vieressä. Se taisi olla n.80-90€.
Ja nokan voiteluputki kannattaa vaihtaa tai ainakin polttaa huolella puhtaaksi, sekä vaihtaa uudemman malliset banjopultit lukitteella. Vanhat alkuperäiset löystyy, niitäkin toki voi käyttää kunhan muistaa huolellisesti puhdistaa ja käyttää lukitetta.
Comment
-
-
Aiemmassa triidissä valittelin bemarin täristämisongelmaa joka saatiin paikannettua foorumilaisten neuvoilla vanteeseen. Ei siinä mitään kieroa silmin näkynyt, ei edes iskujälkiä/naarmuja, mutta toisella vanteella tärinä katosi täysin. Ja ongelma silloin syntyi kun kopautin kanttariin. Kiitokset siitä!
Vielä se moottoritehon katoaminen vaivaa eikä syytä meinaa löytyä. Aloin huomaamaan että se moottoriteho lähtee usein kun konetta kengittää vähän enempi. Jos ajelee ihan rauhassa, ei harjoita kickdowneja tai mitäään, niin tehot pysyy pitkäänkin. Mutta heti kun autolle antaa vähän enempi kenkää, sudittelee tai kiihdyttelee enemmän niin jonkinajan päästä se koneteho katoaa. Eli siis auto ei enään lähde mihinkään, kierrokset ei nouse edes pakkovaihteilla yli 2,5krpm ja kickdownia ei enään pysty tekemään, tai siitä ei siis tapahdu mitään. Auton uudelleenkäynnistäminen taas korjaa ongelman väliaikaisesti, eli virrat pois hetkeksi ja starttaa uusiksi, niin johan toimii taas.
Auto e34 520iA vuodelta -91, automaattiboksina ZF 5HP18 ja koneena M50B20.E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
Kuvia tallielämästä
Comment
-
-
Originally posted by kossusukka View PostAiemmassa triidissä valittelin bemarin täristämisongelmaa joka saatiin paikannettua foorumilaisten neuvoilla vanteeseen. Ei siinä mitään kieroa silmin näkynyt, ei edes iskujälkiä/naarmuja, mutta toisella vanteella tärinä katosi täysin. Ja ongelma silloin syntyi kun kopautin kanttariin. Kiitokset siitä!
Vielä se moottoritehon katoaminen vaivaa eikä syytä meinaa löytyä. Aloin huomaamaan että se moottoriteho lähtee usein kun konetta kengittää vähän enempi. Jos ajelee ihan rauhassa, ei harjoita kickdowneja tai mitäään, niin tehot pysyy pitkäänkin. Mutta heti kun autolle antaa vähän enempi kenkää, sudittelee tai kiihdyttelee enemmän niin jonkinajan päästä se koneteho katoaa. Eli siis auto ei enään lähde mihinkään, kierrokset ei nouse edes pakkovaihteilla yli 2,5krpm ja kickdownia ei enään pysty tekemään, tai siitä ei siis tapahdu mitään. Auton uudelleenkäynnistäminen taas korjaa ongelman väliaikaisesti, eli virrat pois hetkeksi ja starttaa uusiksi, niin johan toimii taas.
Auto e34 520iA vuodelta -91, automaattiboksina ZF 5HP18 ja koneena M50B20.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Ihan vaijerilla ohjattu on. Ei ole edes mitään vakionopeudensäädintä, ihan karvalakkimalli kyseessä.E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
Kuvia tallielämästä
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSinne vaan, vakautus tulee siitä kun on luistonesto.
Ei sekoita systeemiä sen kummemmin.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.Last edited by pheno; 03-12-2012, 11:40.
Comment
-
-
Originally posted by vesu View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=83449
Tuommosesta taittoavaimesta avain katkennut tuon ruuvin kohalta. Tuossa E34 535i '90 avaimessahan ei pitäis olla mitään sirua? Mistä sais uuden tuollaisen aihion mihin teettää uus avain? Ja saa suositella paikkoja Oulussa missä tuo avain kannattais teettää...
Ebaystä voi mahdollisesti löytyä noita aihioita tuollaiseenkin avaimeen, perusavainaihioitahan sieltä saa vaikka kuinka.
EDIT: Tuollainen löytyi, mutta kiinnitys näyttäisi olevan erilainen kuin mitä tuohon vanhaan IR-stilettiin sopii...Last edited by Supra^; 03-12-2012, 15:45.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Jucke View PostTäyty kopioida vielä tämä oma kysymys aiemmasta topikista:
"Kellään tietoa minkälainen lohkolämppäri menee S38:siin?
Mm. myynti-ilmoissa näkynyt noita eli joku malli sinne pitäisi käydä?
Ämmällä joutuu pakostakin ajelemaan talven mittaan (ei sillä että itse ajaminen olisi mitenkään vastenmielistä ) , ei v*tuttaisi niin paljon lyödä tulille pakkasilla..."
:thinke39 M5
e38 740
Comment
-
Comment