Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16341
    • Leppävirta

    E34 kysymyksiä ja vastauksia III

    Jatketaan tänne. Vanha turvoksissa.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • 599gtb
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 490
    • Vantaa

    #2
    Lukkoperä ja ASC+T
    540ia mistä löytyy tuo luistonesto ja joku ajonvakautusjärjesteltä, niin mites jos tuohon lukollisen murikan vaihtaa, sekoaako tuo luistonestosysteemi? :think
    ex bmw 540ia e34 1993
    ex bmw e32 735i

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by 599gtb View Post
      Lukkoperä ja ASC+T
      540ia mistä löytyy tuo luistonesto ja joku ajonvakautusjärjesteltä, niin mites jos tuohon lukollisen murikan vaihtaa, sekoaako tuo luistonestosysteemi? :think
      Sinne vaan, vakautus tulee siitä kun on luistonesto.

      Ei sekoita systeemiä sen kummemmin.

      Comment

      • Jucke
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 518
        • Keski-suomi

        #4
        Täyty kopioida vielä tämä oma kysymys aiemmasta topikista:

        "Kellään tietoa minkälainen lohkolämppäri menee S38:siin?
        Mm. myynti-ilmoissa näkynyt noita eli joku malli sinne pitäisi käydä?
        Ämmällä joutuu pakostakin ajelemaan talven mittaan (ei sillä että itse ajaminen olisi mitenkään vastenmielistä ) , ei v*tuttaisi niin paljon lyödä tulille pakkasilla..."

        :think
        E34 ///M5 3.8 '93,
        ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

        Comment

        • 599gtb
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 490
          • Vantaa

          #5
          5HP30 öljynvaihtoväli? ja mitä öljyä olette käyttäneet?
          Vaihdelaattikossa ei ole mitään vikaa (korjattu) haluaisin vain tietää oletteko vaihtaneet öljyjä:think
          ex bmw 540ia e34 1993
          ex bmw e32 735i

          Comment

          • Hiddenemarc
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2011
            • 426
            • Rovaniemi

            #6
            Onko noissa -89 535i vehkeissä ketju vaiko hihna jakopäässä?
            Olis tarkotusta kunnostaa kyseinen peli josta on kansipahvi entinen..

            Myyjä tiesi kertoa varmuudella etä kansi pahvi on sökönä ja muutaman kilometrin jälkeen kone alkaa keitämään ja samalla paukoo vesiletkuja särki.
            Tuossa vielä ilmoitus kyseisestä kamppeesta: http://www.nettiauto.com/bmw/535/5200151

            Onko mitä muuta mitä on sitte tuohon remonttiin samalla hyvä vaihtaa?
            S4 B5
            Urs4 4.2
            A8 D3 4.2 Lang

            ex. M5 e39 -99
            ex. 330 xDA e46 -03
            ex. 523 e39 -96

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16341
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by Hiddenemarc View Post
              Onko noissa -89 535i vehkeissä ketju vaiko hihna jakopäässä?
              Olis tarkotusta kunnostaa kyseinen peli josta on kansipahvi entinen..

              Myyjä tiesi kertoa varmuudella etä kansi pahvi on sökönä ja muutaman kilometrin jälkeen kone alkaa keitämään ja samalla paukoo vesiletkuja särki.
              Tuossa vielä ilmoitus kyseisestä kamppeesta: http://www.nettiauto.com/bmw/535/5200151

              Onko mitä muuta mitä on sitte tuohon remonttiin samalla hyvä vaihtaa?
              ketju kaikissa M30 koneissa.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                #8
                Originally posted by Hiddenemarc View Post
                Onko noissa -89 535i vehkeissä ketju vaiko hihna jakopäässä?
                Olis tarkotusta kunnostaa kyseinen peli josta on kansipahvi entinen..

                Myyjä tiesi kertoa varmuudella etä kansi pahvi on sökönä ja muutaman kilometrin jälkeen kone alkaa keitämään ja samalla paukoo vesiletkuja särki.
                Tuossa vielä ilmoitus kyseisestä kamppeesta: http://www.nettiauto.com/bmw/535/5200151

                Onko mitä muuta mitä on sitte tuohon remonttiin samalla hyvä vaihtaa?
                Ketjulla on jakopää.

                Samalla kannattaa vaihtaa/tarkastaa jakoketjun ohjurit ja kiristimen kunto. Kannelle teettää koeponnistus ja venttiilien pitotesti, sekä kannen plaanaus.

                Kasatessa sitten mahdollisesti uusi vesipumppu sekä termostaatti, kaikki uudet yläpään tiivisteet ja mahdollisesti uudet vesiletkut mahdollisuuksien mukaan. Vesiletkut ei maksa montaa kymppiä poislukien yksi pitempi letku, mikä menee imusarjan alla ja haarautuu termarikotelon vieressä. Se taisi olla n.80-90€.

                Ja nokan voiteluputki kannattaa vaihtaa tai ainakin polttaa huolella puhtaaksi, sekä vaihtaa uudemman malliset banjopultit lukitteella. Vanhat alkuperäiset löystyy, niitäkin toki voi käyttää kunhan muistaa huolellisesti puhdistaa ja käyttää lukitetta.

                Comment

                • kossusukka
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 72
                  • Tuusula

                  #9
                  Aiemmassa triidissä valittelin bemarin täristämisongelmaa joka saatiin paikannettua foorumilaisten neuvoilla vanteeseen. Ei siinä mitään kieroa silmin näkynyt, ei edes iskujälkiä/naarmuja, mutta toisella vanteella tärinä katosi täysin. Ja ongelma silloin syntyi kun kopautin kanttariin. Kiitokset siitä!


                  Vielä se moottoritehon katoaminen vaivaa eikä syytä meinaa löytyä. Aloin huomaamaan että se moottoriteho lähtee usein kun konetta kengittää vähän enempi. Jos ajelee ihan rauhassa, ei harjoita kickdowneja tai mitäään, niin tehot pysyy pitkäänkin. Mutta heti kun autolle antaa vähän enempi kenkää, sudittelee tai kiihdyttelee enemmän niin jonkinajan päästä se koneteho katoaa. Eli siis auto ei enään lähde mihinkään, kierrokset ei nouse edes pakkovaihteilla yli 2,5krpm ja kickdownia ei enään pysty tekemään, tai siitä ei siis tapahdu mitään. Auton uudelleenkäynnistäminen taas korjaa ongelman väliaikaisesti, eli virrat pois hetkeksi ja starttaa uusiksi, niin johan toimii taas.

                  Auto e34 520iA vuodelta -91, automaattiboksina ZF 5HP18 ja koneena M50B20.
                  E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
                  Kuvia tallielämästä

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #10
                    Originally posted by kossusukka View Post
                    Aiemmassa triidissä valittelin bemarin täristämisongelmaa joka saatiin paikannettua foorumilaisten neuvoilla vanteeseen. Ei siinä mitään kieroa silmin näkynyt, ei edes iskujälkiä/naarmuja, mutta toisella vanteella tärinä katosi täysin. Ja ongelma silloin syntyi kun kopautin kanttariin. Kiitokset siitä!


                    Vielä se moottoritehon katoaminen vaivaa eikä syytä meinaa löytyä. Aloin huomaamaan että se moottoriteho lähtee usein kun konetta kengittää vähän enempi. Jos ajelee ihan rauhassa, ei harjoita kickdowneja tai mitäään, niin tehot pysyy pitkäänkin. Mutta heti kun autolle antaa vähän enempi kenkää, sudittelee tai kiihdyttelee enemmän niin jonkinajan päästä se koneteho katoaa. Eli siis auto ei enään lähde mihinkään, kierrokset ei nouse edes pakkovaihteilla yli 2,5krpm ja kickdownia ei enään pysty tekemään, tai siitä ei siis tapahdu mitään. Auton uudelleenkäynnistäminen taas korjaa ongelman väliaikaisesti, eli virrat pois hetkeksi ja starttaa uusiksi, niin johan toimii taas.

                    Auto e34 520iA vuodelta -91, automaattiboksina ZF 5HP18 ja koneena M50B20.
                    Sähkökaasulla?
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • kossusukka
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 72
                      • Tuusula

                      #11
                      Ihan vaijerilla ohjattu on. Ei ole edes mitään vakionopeudensäädintä, ihan karvalakkimalli kyseessä.
                      E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
                      Kuvia tallielämästä

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Sinne vaan, vakautus tulee siitä kun on luistonesto.

                        Ei sekoita systeemiä sen kummemmin.
                        Edit: ei mitään. Täältä lisätietoa

                        Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                        Last edited by pheno; 03-12-2012, 11:40.

                        Comment

                        • vesu
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 122
                          • Lahti

                          #13


                          Tuommosesta taittoavaimesta avain katkennut tuon ruuvin kohalta. Tuossa E34 535i '90 avaimessahan ei pitäis olla mitään sirua? Mistä sais uuden tuollaisen aihion mihin teettää uus avain? Ja saa suositella paikkoja Oulussa missä tuo avain kannattais teettää...
                          E91 320d M-Sport

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #14
                            Originally posted by vesu View Post
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=83449

                            Tuommosesta taittoavaimesta avain katkennut tuon ruuvin kohalta. Tuossa E34 535i '90 avaimessahan ei pitäis olla mitään sirua? Mistä sais uuden tuollaisen aihion mihin teettää uus avain? Ja saa suositella paikkoja Oulussa missä tuo avain kannattais teettää...
                            Itse tilasin aikoinaan marmorilta tuon avainterän, tuli ihan valmiiksi sarjoitettuna. Hintaa en tähän hätään muista.
                            Ebaystä voi mahdollisesti löytyä noita aihioita tuollaiseenkin avaimeen, perusavainaihioitahan sieltä saa vaikka kuinka.

                            EDIT: Tuollainen löytyi, mutta kiinnitys näyttäisi olevan erilainen kuin mitä tuohon vanhaan IR-stilettiin sopii...
                            Last edited by Supra^; 03-12-2012, 15:45.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • manzak
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 53
                              • K-Suomi

                              #15
                              Originally posted by Jucke View Post
                              Täyty kopioida vielä tämä oma kysymys aiemmasta topikista:

                              "Kellään tietoa minkälainen lohkolämppäri menee S38:siin?
                              Mm. myynti-ilmoissa näkynyt noita eli joku malli sinne pitäisi käydä?
                              Ämmällä joutuu pakostakin ajelemaan talven mittaan (ei sillä että itse ajaminen olisi mitenkään vastenmielistä ) , ei v*tuttaisi niin paljon lyödä tulille pakkasilla..."

                              :think
                              Siitä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=186560
                              e39 M5
                              e38 740

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎