Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Angers
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 13
    • Haapamäki

    #31
    Sitä tässä ihan piruuttani kyselen kun omistan tuolasen 520i 24v. Niin se on alkanu tekeen sellasta että kun lyö kaasun pohjaan niin ns ''rajotin'' lyö päälle ekan kerran 4500rpm sitten antaa mennä tyhjäkäynille ja lyö uuestaan sen kaasun pohjaan niin sitten se ''rajotin tulee jo vastaan 3500rpm ja taas tekee saman homman niin tippuu taas 2500rpm ja loppu viimein ei kierrä kun sen max 1500rpm ja sitten kun kierrättää sitä siinä niin ampuu välillä putkeen ja paukuttaa vaan siinä. Liekö sitten tulpat sökönä vai onko puolissa vika?
    Sitten kerran se sammu itestään kun ei alkanu kiertään tuosta 1500rpm.

    Sori epäselkeesti selostettu vika.. Ja Kiitos etukäteen. : )

    Comment

    • Juhi$
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 1268
      • Laukaa

      #32
      Originally posted by Angers View Post
      Sitä tässä ihan piruuttani kyselen kun omistan tuolasen 520i 24v. Niin se on alkanu tekeen sellasta että kun lyö kaasun pohjaan niin ns ''rajotin'' lyö päälle ekan kerran 4500rpm sitten antaa mennä tyhjäkäynille ja lyö uuestaan sen kaasun pohjaan niin sitten se ''rajotin tulee jo vastaan 3500rpm ja taas tekee saman homman niin tippuu taas 2500rpm ja loppu viimein ei kierrä kun sen max 1500rpm ja sitten kun kierrättää sitä siinä niin ampuu välillä putkeen ja paukuttaa vaan siinä. Liekö sitten tulpat sökönä vai onko puolissa vika?
      Sitten kerran se sammu itestään kun ei alkanu kiertään tuosta 1500rpm.

      Sori epäselkeesti selostettu vika.. Ja Kiitos etukäteen. : )
      Tarkista ne tulpat ja tutki puolat niinkuin suunnittelitkin. Jos niissä ei vikaa niin nokan ja kampuran asentoanturit sekä kaasuläpän asentotunnistin syyniin.

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7087
        • Forssa

        #33
        Originally posted by Angers View Post
        Sitä tässä ihan piruuttani kyselen kun omistan tuolasen 520i 24v. Niin se on alkanu tekeen sellasta että kun lyö kaasun pohjaan niin ns ''rajotin'' lyö päälle ekan kerran 4500rpm sitten antaa mennä tyhjäkäynille ja lyö uuestaan sen kaasun pohjaan niin sitten se ''rajotin tulee jo vastaan 3500rpm ja taas tekee saman homman niin tippuu taas 2500rpm ja loppu viimein ei kierrä kun sen max 1500rpm ja sitten kun kierrättää sitä siinä niin ampuu välillä putkeen ja paukuttaa vaan siinä. Liekö sitten tulpat sökönä vai onko puolissa vika?
        Sitten kerran se sammu itestään kun ei alkanu kiertään tuosta 1500rpm.

        Sori epäselkeesti selostettu vika.. Ja Kiitos etukäteen. : )
        Eli siis M50 kyseessä.
        Kaverilla oli samassa moottorissa ongelmana että poltti puolan tai siis löi kipinää kanteen puolan kyljestä. Jolloinka ei antanut kiertää kovinkaan pitkälle. Rajoitin tuli vastaan mitä ihmeellisimmillä kierrosalueilla.
        Vaikka puola vaihdettiin, onglema siirtyi seuraavaan puolaan ja kierre jatkui niin kauan kuin vaihteli puolia. Vaihdetut puolat olivat alkuperäiset ja kl-varaosista tilattiin tilalle niitä parempia puolia (niitä saatavilla kahden merkkisiä, en muista näitä merkkejä). Kaikki maadoitukset sun muut katottiin että ovat kunnossa, ongelma ei poistunut. En tiedä mikä sen aiheutti mutta vika poistettiin tunkemalla kumisia läpysköitä puolan ja kannen väliin. Ei ole lyönyt läpi sen jälkeen.

        Eli otat ensin ne muovit päältä pois ja auto käyntiin. Jos puolan kyljestä lyö läpi kanteen niin näkyy selvästi sininen kipinä.

        En tiedä auttaako mutta tuossa nyt jotain.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Greeed
          Newbiemmer
          • Aug 2008
          • 17

          #34
          Mulla on tommonen 540i johon on entisen omistajan toimesta tehty avarampi putkisto, jossa on 4 jotain simonssin pikku vaimenninta, ja äänet on siltikin melkoset pörinät tyhjäkäynnilläkin.

          Joten tarkotuksena ois saada noita ääniä vähän järkevämmän kuuloikseksi, mutta onko mitään hyviä vaimentimiakaan saatavilla suht. halvalla? Ja mikä siis ois semmoinen hyvä vaimennin? Ei haittais vaikka oisikin iso mekkala kierroksilla, mutta sais nuo matalillla kierroksilla olla pienemmät nuo äänet.

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Greeed View Post
            Mulla on tommonen 540i johon on entisen omistajan toimesta tehty avarampi putkisto, jossa on 4 jotain simonssin pikku vaimenninta, ja äänet on siltikin melkoset pörinät tyhjäkäynnilläkin.

            Joten tarkotuksena ois saada noita ääniä vähän järkevämmän kuuloikseksi, mutta onko mitään hyviä vaimentimiakaan saatavilla suht. halvalla? Ja mikä siis ois semmoinen hyvä vaimennin? Ei haittais vaikka oisikin iso mekkala kierroksilla, mutta sais nuo matalillla kierroksilla olla pienemmät nuo äänet.
            Myydään osastolta hommaat vakio putken.

            Comment

            • MH motorsport
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 2301
              • Turku

              #36
              Originally posted by Greeed View Post
              Mulla on tommonen 540i johon on entisen omistajan toimesta tehty avarampi putkisto, jossa on 4 jotain simonssin pikku vaimenninta, ja äänet on siltikin melkoset pörinät tyhjäkäynnilläkin.

              Joten tarkotuksena ois saada noita ääniä vähän järkevämmän kuuloikseksi, mutta onko mitään hyviä vaimentimiakaan saatavilla suht. halvalla? Ja mikä siis ois semmoinen hyvä vaimennin? Ei haittais vaikka oisikin iso mekkala kierroksilla, mutta sais nuo matalillla kierroksilla olla pienemmät nuo äänet.
              Itselläni on 530i mutta periaatteessa pakoääniltään melko samanlaiset. Omassa autossa on katit paikallaan ja välivaimentimien tilalla suoraa putkea ja takavaimentimena H&H motorsport. Tyhjäkäynnillä hiljainen mutta muhkea ja esim maantieajossa melko hiljainen mutta 4-6trpm repivät kovat äänet. Suosittelen
              Samantyylistä vaimenninta saa esim schmiedmannilta ja Eisenmann sport. Ja taitaa toi supersprinttikin tehdä putkistoja näihin v8 malleihin.
              Tossa vielä ääninäyte omasta autosta:
              http://www.youtube.com/watch?v=1_fRd_qyQg0
              Autopalvelu MH-motor
              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
              Maxxecu myynti ja asennus
              www.mh-motor.fi
              0503218217
              Kulkineet:
              E6 2000 touring
              E6 2002 touring
              E30 318is ///Mtechnic 2
              E34 ///M5 nürburgring
              E34 S62b50 turbo dct
              E39 523i ///Msport
              F30 320d

              Comment

              • MTV
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 337
                • JKL

                #37
                Originally posted by Pikkuvelii View Post
                Itselläni on 530i mutta periaatteessa pakoääniltään melko samanlaiset. Omassa autossa on katit paikallaan ja välivaimentimien tilalla suoraa putkea ja takavaimentimena H&H motorsport. Tyhjäkäynnillä hiljainen mutta muhkea ja esim maantieajossa melko hiljainen mutta 4-6trpm repivät kovat äänet. Suosittelen
                Samantyylistä vaimenninta saa esim schmiedmannilta ja Eisenmann sport. Ja taitaa toi supersprinttikin tehdä putkistoja näihin v8 malleihin.
                Tossa vielä ääninäyte omasta autosta:
                http://www.youtube.com/watch?v=1_fRd_qyQg0

                Itellä 540 ja tuo välivaimennin on ruostumassa putki mut vakio takavaimennin ok eli mitäs jos heivaisin kanssa koko välipöntön mäkeen ja putkea tilalle niin millaset millaisethan pörinät sieltä tulis?
                Ei jaksa kuunnella mitään teinipörinää
                Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                E34 540iA -93

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  #38
                  No kokeile. Ei siinä mitään menetettävää ole jos kerran ruostuneet ovat. Jos ei miellytä niin ostat sitten toisen takapöntön/ Halkaiset nykyisen ja rakennat sen itelle mieluisaksi.
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #39
                    Ainakin e38:n kanssa saa melko mukavat äänet vakio takavaimentimilla ja välipöntöt poistamalla.

                    Tosin siinä on tuplaputket loppuun asti.

                    Comment

                    • rgaweer
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 1670
                      • Vantaa

                      #40
                      Muutama päivä sitten vaihdoin uudet öljyt koneeseen (Castrolin magnatecciä). Nyt kylmäkäynnistyksen jälkeen kone säklättää enemmän. Toki teki sitä ennenkin mutta nyt mielestäni enemmän. Lämpinämä kone käy hissukseen niinkuin kuuluukin. Onko öljy jotenkin vääränlaista vai kuvittelenko vain omiani? Tuleeko tuo ääni hydraulinostajista, onko aihetta pelkoon että kohta kansi levällään?

                      Mottina siis M50B20 ja mittarissa 388tkm. En tiedä onko vanosta vai ei
                      E34 x2, E12 x2, E30
                      E28 520i -82 & 520iA -86
                      Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                      Comment

                      • Agee-
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 594
                        • Jns

                        #41
                        Originally posted by rgaweer View Post
                        ..Mottina siis M50B20 ja mittarissa 388tkm. En tiedä onko vanosta vai ei..
                        Jos kyseessä allekirjoituksesi vm. 1993 toukka, niin kyllä on vanos
                        VW T5 -08
                        XC70 -05
                        Superb -11

                        Comment

                        • Heiska
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 2024
                          • Mikkeli

                          #42
                          Originally posted by korhone_ View Post
                          Jos kyseessä allekirjoituksesi vm. 1993 toukka, niin kyllä on vanos
                          Alkuvuonna -93 käyttöönotetut voivat olla vielä ilman vanosta, kuten itsellänikin on.

                          Originally posted by rgaweer View Post
                          Muutama päivä sitten vaihdoin uudet öljyt koneeseen (Castrolin magnatecciä). Nyt kylmäkäynnistyksen jälkeen kone säklättää enemmän. Toki teki sitä ennenkin mutta nyt mielestäni enemmän. Lämpinämä kone käy hissukseen niinkuin kuuluukin. Onko öljy jotenkin vääränlaista vai kuvittelenko vain omiani? Tuleeko tuo ääni hydraulinostajista, onko aihetta pelkoon että kohta kansi levällään?

                          Mottina siis M50B20 ja mittarissa 388tkm. En tiedä onko vanosta vai ei
                          jos on vanos niin pitäs olla ns. "kyhmy" kannen etuosassa.

                          Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                          Comment

                          • nKg
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 115
                            • vantaa

                            #43
                            Auto vuodelta 88, M20B20 moottorilla.
                            Ongelmat alkoivat hiljattain. Auto pätki koko kierrosalueella 1000-6200rpm, eikä jaksanut kiertää millään loppuun asti. Auto kuullosti aivan, kuin siinä olisi ollut lähtökierrosrajoitin. Vaihdon jakajankannen, pyörijän, tulpanjohdot, tulpat ja käytetyn parempikuntoisen puolan.
                            Ongelmat palasivat yht'äkkiä ja aivan samoin oirein. Vaihdon polttoaineensuodattimen sekä ilmansuodattimen - ei vaikutusta. Aivan hirveällä tuurilla huomasin kuitenkin http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ontrol_engine/ osan nro. 2 olleen rikki ja korjattu nippusiteellä. Putsasin venttiilin kunnolla käyttäen ksyleeniä, hiomapaperia, sekä muita putsausvälineitä. Tiivistin venttiilin uudestaan käyttäen epoksiliimaa sekä muovailuvahamaista epoksihartsi tahnaa - eikä varmasti vuoda mistään.
                            Ongelmat hävisivät jälleen kuin tuhka tuuleen, kunnes auto lämpesi käyntilämpöiseksi. Ja jälleen sama ilmiö. Ei kierrä ja pätkii niin perkeleesti. Sama juttu seuraavana päivänä. Kylmänä toimii kuin kello, mutta lämpimänä alkaa taas kiukuttelemaan. Nyt on tarkistettu kaikki imuputket / letkut imuvuotojen varalta, vaihdettu klemmarit ja laitettu klemmareita sellaisiinkin paikkoihin jossa niitä ei ole alkuperäisenä ollut.
                            Tämän operaation jälkeen auto ei enää edes toimi kylmänä !?
                            Joutokäynti venttiili on testattu ja todettu toimimattomaksi - ei nostanut tyhjäkäyntiä korkeammaksi kun otti liittimen irti. Testasin toista venttiiliä, eikä toiminut silläkään.
                            Nyt tarvitsisin ideoita väliltä perse ja perämoottori mikä tätä kiukuttelevaa kolmenelosta vaivaa.

                            Comment

                            • kossusukka
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 72
                              • Tuusula

                              #44
                              Tuli kanssa tuossa mieleen, että mahtaakohan olla tossa M50B20 koneessani tyhjäkäyntiventtiili väljistynyt kun se itse venttiili pyörii överiherkästi ja tyhjäkäynti on epämääräisen seilaavaa. Siis tyhjäkäynti pörpöttää 600-800rpm paikkeilla ja kuulostaa hauskalta kun kokoajan kone hieman rykäsee kierroksia lisää, hiljentää, taas kierroksia ja taas hiljentää. Tuota se tekee ihan tiheään tahtiin.

                              Ainiin ja ihan oikeakin ongelma, pieni mutta kiusallinen. Ratissa väljää, n. 20astetta rattia voi liikuttaa ilman että renkaat kääntyy. Viimeisimmässä katsastuksessa (viikko sitten) ei alustasta tullut moitteita, mutta eihän ne sitä niin tarkasti läpi kuitenkaan käy. Eli olisiko ohjaustehostimessa vikaa, vai mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Moottoritienopeuksissa tuo vika on "hieman" kiusallinen kun yrittää pitää suoraa ajolinjaa. Ja vieläkin se iänikuinen e34 520iA -91.
                              Last edited by kossusukka; 08-12-2012, 18:44.
                              E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
                              Kuvia tallielämästä

                              Comment

                              • nKg
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 115
                                • vantaa

                                #45
                                Originally posted by kossusukka View Post
                                Tuli kanssa tuossa mieleen, että mahtaakohan olla tossa M50B20 koneessani tyhjäkäyntiventtiili väljistynyt kun se itse venttiili pyörii överiherkästi ja tyhjäkäynti on epämääräisen seilaavaa. Siis tyhjäkäynti pörpöttää 600-800rpm paikkeilla ja kuulostaa hauskalta kun kokoajan kone hieman rykäsee kierroksia lisää, hiljentää, taas kierroksia ja taas hiljentää. Tuota se tekee ihan tiheään tahtiin.

                                Ainiin ja ihan oikeakin ongelma, pieni mutta kiusallinen. Ratissa väljää, n. 20astetta rattia voi liikuttaa ilman että renkaat kääntyy. Viimeisimmässä katsastuksessa (viikko sitten) ei alustasta tullut moitteita, mutta eihän ne sitä niin tarkasti läpi kuitenkaan käy. Eli olisiko ohjaustehostimessa vikaa, vai mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Moottoritienopeuksissa tuo vika on "hieman" kiusallinen kun yrittää pitää suoraa ajolinjaa. Ja vieläkin se iänikuinen e34 520iA -91.
                                e34, niinkuin e28 on muistaakseni simpukkaohjauksella. eli mitä luultavimmin simpukka on väljä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎