Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arde92
    replied
    Mistäs saattaa johtua Vänkärinpuolen eturenkaassa kun tulee muutaman millin ulommaksi kuin kuskinpuolen?

    Leave a comment:


  • karoliina
    replied
    ongelmana on tuollanen ikuisuus murheenpesä e34 525tds. Korjautin siihen tuon vuotavan naftapumpun. Nyt sitten heittää lämpöä korkealle ja savuttaa sellasta harmaan-mustaa savua pihalle. mitähän siitä seuraavaksi meni? veikkauksia mistä alkaa ettiä vikaa nyt? vai purkaako koko roska osiksi ja myyydä pois.:think

    vähä alkaa mennä hermot jokseenkin

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by -olsku- View Post
    KL:stä se termostaatti tuli ja siis välillä toimii ihan oikein(mutta aika harvoin), pitääpä huomenna soitella KL:ään että tuliko varmasti oikeanlainen.
    Minkä valmistajan se on ja missä lämpötilassa sen pitäisi avautua? Meinasin vaan, että se voi olla rikki kuten oma alkuperäinen Behr oli Joka meni siis samantien palautuksena tehtaalle takas.

    Leave a comment:


  • -olsku-
    replied
    KL:stä se termostaatti tuli ja siis välillä toimii ihan oikein(mutta aika harvoin), pitääpä huomenna soitella KL:ään että tuliko varmasti oikeanlainen.

    Originally posted by SushiX View Post
    Muistaakseni ei voi. Eikai vaan termostaatti ole vääränlainen? Avautuu väärässä asteessa tai ei muuten vaan toimi oikein kuten oma Behr:in termari, joka ei avautunut ollenkaan.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by -olsku- View Post
    Onkohan m60b40 koneessa mahdollista asentaa termari jotenkin väärin että se jumisi auki. Välillä lämmöt nousevat ihan normaalisti asteikon keskelle ja pysyvät siinä. Välillä ja todella useasti lämmöt eivät nouse kuin 1/4 asteikon verran vaikka kuinka ajaisi ja maantiellä vielä vähän laskee siitä. Autoon on vasta uusittu vesipumppu ja termari, jonka jälkeen alkoi tehdä tuota.
    Muistaakseni ei voi. Eikai vaan termostaatti ole vääränlainen? Avautuu väärässä asteessa tai ei muuten vaan toimi oikein kuten oma Behr:in termari, joka ei avautunut ollenkaan.

    Leave a comment:


  • -olsku-
    replied
    540 termari jää auki

    Onkohan m60b40 koneessa mahdollista asentaa termari jotenkin väärin että se jumisi auki. Välillä lämmöt nousevat ihan normaalisti asteikon keskelle ja pysyvät siinä. Välillä ja todella useasti lämmöt eivät nouse kuin 1/4 asteikon verran vaikka kuinka ajaisi ja maantiellä vielä vähän laskee siitä. Autoon on vasta uusittu vesipumppu ja termari, jonka jälkeen alkoi tehdä tuota.

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Vaikka pääsulake "näyttää" ehjältä niin se ei välttämättä ole, joten vaihda se.

    Leave a comment:


  • jese92
    replied
    olis 1993 vm sedanissa sähkö ongelmia.
    Auto pätkäsee virrran poikki ajon aikana hetkellisesti ikkununoilta, kattoluukulta, radiolta ja ajotietokoneelta. Katkon pituus vaihtelee ja välillä vaan räpyttää virtaa päälle ja pois. Ajoon lähdettäessä ensimmäisestä kotkosta yleensä syttyy mittaristoos himmeänä abs ja airbag valo, kuitenkin uudestaan käynnistäessä on nuo valot sammunu.
    Palaneita sulakkeita ei löydy ja pääsulake näyttää hyvältä

    Leave a comment:


  • TsTPioneeri
    replied
    Onko joku vaihtanut noita helmoja?

    Itsellä rupee helmat olemaan aika mädät ja uusia helmoja ilmeisesti on kaupan?

    Nuo omat helmat on jännästi kaks osaiset edestä kuskin oven sarana kohdalta halki ja loppu osa muuten samaa helmaa...:think

    Se etunmainen helman osa onkin osa poskipeltiä :P perhanan ruoste syönyt senkin alhaalta... näyttäs 320ekee maksavan kaks helmaa + 2 lokasuojaa...
    Last edited by TsTPioneeri; 07-07-2013, 19:21. Reason: vanhan päivittämistä

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mitä on raati mieltä tämmösestä jutusta:
    Mulla on manuaali 540:ssä sre 765 asetelma ja sehän on jo sen verran jäykkä että tennaria saa asettaa polkimelle jo ihan oikeesti. Noh, kytkinletku räjähti tuossa männäviikolla, tilasin tilalle alkuperäisen letkun. Letku on kuulemma joku ihme pullistuva erikoisletku joka toimii joustavana elementtinä kun asetelma menee pohjaan.
    Varsinainen kysymys onkin että tuleeko tuo uusikaan letku olemaan kovin pitkäikäinen, ja olisiko tuossa mahdollista käyttää kovaa letkua?

    Lisäksi mielessä kävi ajatus, että jos mulkkaisi kytkimen pääsylinterin geometriaa sen verran että kytkimen letkun jousto-ominaisuutta ei tarvittaisi vaan polkimen ja sylinterin liikkeet olisivat sopivat.
    Tällä saattaisi kytkin myös pienentyneen välityksen takia hieman keventyä? Tuntuma parantua?

    Paljonko se letkun jousto oikeasti vaikuttaa?

    mielipiteitä? Tuli varmaan kirjotettua riittävän epäselvästi....

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by hemmett View Post
    Hnmm, vaikee määritellä mitä autoon on korjailtu edellisten omistajien toimesta ja miten kauan se on tällä tavalla temppuillut. Tänään auton haettua se alkoi oireilemaan.
    Eli alkoi periaattessa yhtäkkiä, mutta voi olla peruja "korjailuista".

    Velipojan tds:ään kun vaihdoin kaikki pumpun tiivisteet, niin vaikka pumpun kannelle tein hyvät merkit, niin ensimmäisellä käynnistyksellä kävi kyllä tyhjää, mutta ei vastannut kaasuun.

    Kaasuun vastaamattomuus vois tulla vaikka siitä että pumpulle tuleva johtosarja on irti/rikki.

    Leave a comment:


  • hemmett
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Alkoiko nämä oireet ihan yhtäkkiä itestään, vai jonkin "korjauksen" seurauksena?
    Hnmm, vaikee määritellä mitä autoon on korjailtu edellisten omistajien toimesta ja miten kauan se on tällä tavalla temppuillut. Tänään auton haettua se alkoi oireilemaan.

    Okei, edellinen omistaja kauppas sen "laatikkovikaisena", mut sen verran laitetta tunnen kun itseltä löytyi aiemmin samanmoinen tds ja voin sanoa että laatikossa ei ole mitään häikkää. No öljyt oli laatikkoon kuulenma 50t sitten vaihdettu..

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by hemmett View Post
    Eli vuosimallin 1995 sedan tds automaatti alkoi temppuilla siinä määrin että mittariston kierroslukemat ei enää pelaa ja tyhjäkäynti nousi reippaasti.
    Alkoiko nämä oireet ihan yhtäkkiä itestään, vai jonkin "korjauksen" seurauksena?

    Leave a comment:


  • hemmett
    replied
    525 tdsA: joutokäynti, mittariston kierroslukema ynnä kaasu ei vastaa? Sähkövikaa..?

    Eli vuosimallin 1995 sedan tds automaatti alkoi temppuilla siinä määrin että mittariston kierroslukemat ei enää pelaa ja tyhjäkäynti nousi reippaasti.

    Herääkö ideoita?

    Tähän mennessä tarkastettu että potentiometri on polkimen varressa kiinni, yks alipaine tms letku kiinnitetty kun huomattiin olevan irrallaan..akkua käytetty irti, sulakkeet tarkastettu.
    Last edited by hemmett; 04-07-2013, 20:41.

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Originally posted by Kal.ju View Post

    Kyllä siellä on ollut todella lähellä koko auton palaminen.
    Mielenkiintoisesti kyllä sulanut tuo siipi.
    Joo-o.. Meinas siin pikku paniikki jo tulla, ei oikee tienny että täytyykö soittaa palokunta vai mikä. sori OT

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎