memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Agee-
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 594
    • Jns

    #16
    Originally posted by Bansku View Post
    Miten suoraan tollasen e39:in tolpat käy e34 farkkuun? Takatolpat lähinnä
    Alapäästä bolt-on, yläpäähän piti joku holkki laittaa. JToivosen projektitopikissa muistaakseni on tarkemmin kerrottu
    VW T5 -08
    XC70 -05
    Superb -11

    Comment

    • Jahed
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 60
      • Sumiainen

      #17
      Käy suoraan, kun laittaa yläpäähän pari/muutama lisärikkaa iskarin mutterin alle.

      Comment

      • MR_piikki
        BTCF Member
        • Apr 2006
        • 1321
        • Pori

        #18
        Originally posted by Bansku View Post
        Miten suoraan tollasen e39:in tolpat käy e34 farkkuun? Takatolpat lähinnä
        Taakse holkit, kuten tuossa muutama jo mainitsikin. Edessä menee hitsihommiksi! (itsellähän tuo JToivosen vanha auto, jossa E39 coilit )
        Gas or ass, no free rides

        F10 520d lci
        E36 325 ahdistettu.

        Comment

        • Siltanen
          Newbiemmer
          • Mar 2011
          • 17
          • Harola

          #19
          Mistä mahtaa johtua kun kääntää jyrkästi liikkeellelähtiessä niin etupäässä kolahtaa?
          Vaihtamatta tältä erää enää alatukivarret ja iskarien yläpäät
          (OO=[||]*[||]=OO) -e34 535
          (OO(|||)*(|||)OO) -e39 530D
          (OO\(||||)(||||)/OO) -e83 x3 2.5si

          Comment

          • MR_piikki
            BTCF Member
            • Apr 2006
            • 1321
            • Pori

            #20
            Originally posted by Siltanen View Post
            Mistä mahtaa johtua kun kääntää jyrkästi liikkeellelähtiessä niin etupäässä kolahtaa?
            Vaihtamatta tältä erää enää alatukivarret ja iskarien yläpäät
            Iskarin yläpää eli ns. kääntölaakeri (jousi siellä pitää tuon äänen, kun kääntölaakeri paskana, eikä pääse pyörimään oikein), itsehän olen tuon joutunut jokaiseen 34:seen vaihtamaan mitä olen omistanut.
            Gas or ass, no free rides

            F10 520d lci
            E36 325 ahdistettu.

            Comment

            • fore
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2012
              • 986
              • Espoo

              #21
              Mitäs aineita tuommonen vuoden -88 535:n ilmastointi käyttää, ja saako niitä enää mistään? Kun huhun mukaan on nykyään joksikin myrkyksi luokiteltu
              e34 535i -88
              f30 328i -12
              VW 1302 -71
              Originally posted by axu100
              jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

              Comment

              • Astir
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 20
                • Tampere

                #22
                Originally posted by fore View Post
                Mitäs aineita tuommonen vuoden -88 535:n ilmastointi käyttää, ja saako niitä enää mistään? Kun huhun mukaan on nykyään joksikin myrkyksi luokiteltu

                Freoniahan se R12 on. Isceon 49 on korvaava aine. Jälleen kerran kunnioitusta herättävästä faq:sta löytyy vastaus (sivun loppupuolelta). http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=90697&page=2 Ja on asiasta keskusteltu jossain muuallakin täällä foorumilla, kun itse aikoinaan samaa pohdin

                Toinen vaihtoehto on tietenkin retrofitata ilmastointi käyttämään R134a:ta. http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/AC_upgrade.htm

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8283
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  Originally posted by Astir View Post
                  Freoniahan se R12 on. Isceon 49 on korvaava aine. Jälleen kerran kunnioitusta herättävästä faq:sta löytyy vastaus (sivun loppupuolelta). http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=90697&page=2 Ja on asiasta keskusteltu jossain muuallakin täällä foorumilla, kun itse aikoinaan samaa pohdin

                  Toinen vaihtoehto on tietenkin retrofitata ilmastointi käyttämään R134a:ta. http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/AC_upgrade.htm
                  ja mitä olen ilmastointimiehiltä kuullut niin Isceon 49 on aivan törkyhintainen aine jonka vuoksi ko. ainetta on lähes yhtä vaikea löytää kuin r12 :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Astir
                    Newbiemmer
                    • Sep 2010
                    • 20
                    • Tampere

                    #24
                    Totta tuokin. Olen pari kertaa käynyt kokeilun vuoksi täyttämässä isceonia sähköliikkeessä, joka tekee myös kylmälaitehuoltoja. Hintaluokka taisi olla noin 90-100€/kg. Autojen ilmastointihuoltofirmoilta harvemmin taitaa tuota löytyä?

                    Comment

                    • skubbe
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 30
                      • Oulu, Finland

                      #25
                      Moro

                      Onko tuota M51d25 mötykkää koottu e34:seen monellaki eri automaattiaskilla?

                      Tuosa näppäsin rikkoutuneen myllyn irti ja heitin uuden paikoileen niin ei oikeen taho istua tuohon laatikkoon. kiinnitysreijät on oikein tottakai vaa jää semmonen 5cm rako askin ja koneen väliin? automaatti aski niin eihän tuolla ole mitään boorejakaan mikkä vastustais.. ja on kyllä tullu nytkyteltyä ja heiluteltua vaa ei istu..

                      ainua mikä tuli mieleen sitte että kun tuossa uudessa koneesa tuli mukana tuo vetolevy niin ajattelin että voisko se olla jostain eri laatikosta ja sen takia ei istu? automaatti vm. 95 e34 se oli ollu tämä tekniikanluovuttajakin vaan ei ennää myyjä vastaa puhelimeen että sais askin mallin tarkistettua..

                      tuli tuosa illan kähmäsä kasattua niin pitkälle tuo kone että ei kyllä ennää nappais lähtiä irrotteleen ja pelkästään tarkistaan että olikohan se nyt samanlainen se vetolevy vai ei niin jos jollakin sattuis löytyyn tietoa aiheesta?

                      Kiitos etukäteen.

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        #26
                        Originally posted by Jahed View Post
                        Käy suoraan, kun laittaa yläpäähän pari/muutama lisärikkaa iskarin mutterin alle.
                        Mitenkäs tuota onko ne tolpat muuten erimittaset toukassa ja sedanissa?
                        Nyt tarkemmin rupesin ettimään ebaystä noita sarjoja niin ei tourinkiin näyttäs käypäsiä olevan? Nyt siis noita muutaman satasen sarjoja kattelen, en mitään laadukkaita merkki sarjoja

                        Comment

                        • fisukinttu
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 161
                          • esbå

                          #27
                          Jatketaan keskuslukituksen ongelmilla!

                          Kyseessä -91 sedan ilman kauko-ohjausta. Lukitus on näissä ilmeisesti kaksiosainen? Kun ovia lukittaessa kuskin puolelta avaimen kääntää loppuun asti myötäpäivään (siis sen 1/4 kierrosta), niin ovia ei saa avattua enää kuskin puolelta, vaan ovet on avattava apukuskin puolelta. Jos lukittaessa avainta kääntää vain sen verran että ovet juuri ja juuri menevät lukkoon ei avattaessa esiinny mitään ongelmia. Apukuskin puolella kaikki toimii niin kuin pitääkin.

                          Miten, mitä ja miksi?

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8283
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #28
                            Originally posted by fisukinttu View Post
                            Jatketaan keskuslukituksen ongelmilla!

                            Kyseessä -91 sedan ilman kauko-ohjausta. Lukitus on näissä ilmeisesti kaksiosainen? Kun ovia lukittaessa kuskin puolelta avaimen kääntää loppuun asti myötäpäivään (siis sen 1/4 kierrosta), niin ovia ei saa avattua enää kuskin puolelta, vaan ovet on avattava apukuskin puolelta. Jos lukittaessa avainta kääntää vain sen verran että ovet juuri ja juuri menevät lukkoon ei avattaessa esiinny mitään ongelmia. Apukuskin puolella kaikki toimii niin kuin pitääkin.

                            Miten, mitä ja miksi?
                            siinä on jotain vikaa.. se toinen lukitusasento on "takalukko", eli ovia ei saa sisäpuoleltakaan auki ja mahdollinen hälytin aktivoituu. sen pitäisi silti aueta avaimella aivan normaalisti :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              #29
                              Noniin. Petti tosta omasta 530i:stä laturi tossa paripäivää sitten. Konehan on m60b30 ja oireet olivat tyhjäkäynnillä palava latausvalo ja ajotietokoneen kautta näytti 0,00v ja kierroksia kun nosti yli 3000rpm niin jotain 90volttia näytti latausvirtaa. Purin vanhan ja siellä oli hiilet ja liukupinnat ihan loppu. Laturi on bosch 140a mutta sisällä oli topran jännitteensäädin. No tuo laturi oli korjauskelvoton niin hommasin uuden käytetyn m60b30 moottorista joka on alunperinjostakin seiskasarjalaisesta. Muuten identtinen 140amppeerin laturi mutta siinä on lisäksi 3pinninen liitin kyljessä jota tossa omassa ei ole. Itelle tulee autosta 2 johtoa ohuempi ja paksumpi (vissiin latausvirta ja herätevirta ja koppa maadoittuu koneeseen? d+ ohuempi ja b+ paksumpi) no tässä uudessa laturissa on samanlaiset paikat näille niin onko bolt on vaan vai pitääkö se heräte ohjata johonkin noista pinneistä? Miten tollaista laturia voi testata ilman että kiinnittää autoon?
                              Last edited by MH motorsport; 23-07-2013, 23:34.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • Jarsse
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1520
                                • Kymenlaakso

                                #30
                                mites onko niin että vanoksellisessa m50b20 on neljä napainen imm liitin ja non-vanos 6
                                kun itsellä vaihdettu non-vanos kone mutta imm on 4 napainen, missä kohtaa vaihtunut tuo on 92 puoliväliä
                                E91 325xi vm07
                                E60 530xd vm06 stage X

                                Comment

                                Working...
                                X