memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fisukinttu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 161
    • esbå

    Täytyy kokeilla toisella avaimella, vaikka tuskinpa tuolla selviää:think Jotain tuommoista löysin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=193526

    Originally posted by Rhodry View Post
    Mulla ei toimi uudella eikä vanhalla avaimella, ja suksiluukusta ajattelin jossain välissä sinne kaivautua
    Tuletkin varmaan mielelläsi suorittamaan saman operaation meikäläisen autoon? Levitän liukkarit tohon suksipussin pintaan niin ei sekään ahdista

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      peto2 : Kiitos vahvistuksesta, näin itsekkin funtsin...

      On ne edelliset omistajat kerinny kaikennäköstä touhuamaan...ehkä hiukka haluaisin olla kärpäsenä katossa, miten käy kun ko. hepuilta loppuu rullasta wc-paperi

      Comment

      • Rhodry
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 3291
        • Siuntio

        Originally posted by fisukinttu View Post
        Tuletkin varmaan mielelläsi suorittamaan saman operaation meikäläisen autoon? Levitän liukkarit tohon suksipussin pintaan niin ei sekään ahdista
        Katotaan sitte ku jaksan tuohon omaan kokeilla, voi olla että mulla on liian leviä perse siihen
        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16447
          • Leppävirta

          Originally posted by peto2 View Post
          kyllä siellä suodatin kuuluisi olla, ei ole koko luukkua jos ei ole ja ilmastointi = raitisilmasuodatin kuuluu olla.
          Paitsi että ei ole välttämättä raikkaria jos ilmastointi. Mutta tämäkin hieno optio taisi päättyä -90 vuosimalliin. Ja kyllä, on kokemusta.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E32 Diamantscwharz 750iL '94

          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • laurimikola
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2013
            • 388
            • Finland, Turku

            Sopiiko e34:sen vakio taka-akseli E34 M5 typ210 lukkoperään kiinni?

            Toinen vähän ihme kysymys. Mitä mahtaa maksaa tehdas uusi kansi uutena?
            E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16447
              • Leppävirta

              Originally posted by laurimikola View Post
              Sopiiko e34:sen vakio taka-akseli E34 M5 typ210 lukkoperään kiinni?

              Toinen vähän ihme kysymys. Mitä mahtaa maksaa tehdas uusi kansi uutena?
              Tuo riippunee hieman siitä mihin moottoriin sitä halajaa.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • laurimikola
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2013
                • 388
                • Finland, Turku

                Originally posted by Haju69 View Post
                Tuo riippunee hieman siitä mihin moottoriin sitä halajaa.
                M50b25 vanos kansi ilman venttiileitä
                E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                Comment

                • Slant 6
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 71
                  • Satakunta

                  Ajattelin huomenna vaihtaa jäähdytysnesteet Bemariin, ja meinasin kysäistä, että onko tuon M50 -moottorin ilmaamisessa jotakin erikoista? Missä mahtaa olla ilmaruuvi(t) ym. Ettei vaan tulis osaamattomuuttaan kansipahvia poltettua.

                  Toiseksi: Mitä laatikkoöljyä kuuluu ´92 525:n manuaaliin?
                  e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
                  e34 540iA Lazurblau
                  EX:
                  e34 525i Lazurblau
                  e34 535i Lazurblau
                  e36 316i Schwarz II

                  Comment

                  • SidiOus
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 523
                    • Helsinki

                    Originally posted by SidiOus View Post
                    Auto 91vm 525i

                    Mittariston taustavalot ja ajovalojen kytkimen taustavalo pimeänä. Matkamittari toimii normaalisti, kuin myös esim. vilkkujen ja pitkien valojen merkkivalot. Mittaristo toimii myös muuten, eli neulat liikkuvat.

                    Sulake nro. 5 (10 A) palanut ja kun uuden vaihtoi niin se paloi myös heti. Kokeilin vaihtaa vielä uuden sulakkeen kahteen kertaan, kun en ollut aluksi varmaa että oliko uusi sulake valmiiksi palanut.

                    Jossain vaikuttaisi siis olevan oikosulku, mutta missä? Onko jollain hyviä ideoita tai kokemuksia mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
                    Eikö kukaan osaa sanoa tähän mitään? Oikosulku syntyy kun ajovalokytkimen laittaa parkkiasentoon. Yritin viritellä sulakkeen tilalle johdonsuojakatkaisijaa jotta vian paikantaminen helpottuisi, mutta tuokin meni mönkään katkaisijan suuren sisäisen resistanssin takia.

                    Löysin netistä jonkinlaisen sulaketaulukon, mutta taulukko ei vaikuta pitävän edes paikkaansa. Esimerkiksi hanskalokeron valo toimii normaalisti. Olisiko jollain piirikaaviota joka mahtaisi pitää paikkaansa? Saako yksittäisiä kuluttajia kytkettyä jostain helposti irti?

                    Autossa on muuten ollut aiemmin sellainen vika, että kun sisävaloja piti ehkä minuutin pari päällä, niin sulake paloi. En tosin muista oliko kyseessä sama sulake, mutta jotain pientä vuotovirtaa on ollut siis aikaisemminkin.
                    Attached Files

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by SidiOus View Post
                      Eikö kukaan osaa sanoa tähän mitään? Oikosulku syntyy kun ajovalokytkimen laittaa parkkiasentoon. Yritin viritellä sulakkeen tilalle johdonsuojakatkaisijaa jotta vian paikantaminen helpottuisi, mutta tuokin meni mönkään katkaisijan suuren sisäisen resistanssin takia.

                      Löysin netistä jonkinlaisen sulaketaulukon, mutta taulukko ei vaikuta pitävän edes paikkaansa. Esimerkiksi hanskalokeron valo toimii normaalisti. Olisiko jollain piirikaaviota joka mahtaisi pitää paikkaansa? Saako yksittäisiä kuluttajia kytkettyä jostain helposti irti?

                      Autossa on muuten ollut aiemmin sellainen vika, että kun sisävaloja piti ehkä minuutin pari päällä, niin sulake paloi. En tosin muista oliko kyseessä sama sulake, mutta jotain pientä vuotovirtaa on ollut siis aikaisemminkin.
                      Mittaa ensimmäisenä jännitteettömänä oikean parkin kaapelin päästä resistanssia koria vasten. Molemmat karvat siis.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8283
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by SidiOus View Post
                        Eikö kukaan osaa sanoa tähän mitään? Oikosulku syntyy kun ajovalokytkimen laittaa parkkiasentoon. Yritin viritellä sulakkeen tilalle johdonsuojakatkaisijaa jotta vian paikantaminen helpottuisi, mutta tuokin meni mönkään katkaisijan suuren sisäisen resistanssin takia.

                        Löysin netistä jonkinlaisen sulaketaulukon, mutta taulukko ei vaikuta pitävän edes paikkaansa. Esimerkiksi hanskalokeron valo toimii normaalisti. Olisiko jollain piirikaaviota joka mahtaisi pitää paikkaansa? Saako yksittäisiä kuluttajia kytkettyä jostain helposti irti?

                        Autossa on muuten ollut aiemmin sellainen vika, että kun sisävaloja piti ehkä minuutin pari päällä, niin sulake paloi. En tosin muista oliko kyseessä sama sulake, mutta jotain pientä vuotovirtaa on ollut siis aikaisemminkin.
                        ETM E34 -91
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • SidiOus
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 523
                          • Helsinki

                          Originally posted by Micce///M View Post
                          Mittaa ensimmäisenä jännitteettömänä oikean parkin kaapelin päästä resistanssia koria vasten. Molemmat karvat siis.
                          Täytyy tarkastaa, kun tulee hieman vähemmän sateinen päivä. Muistaakseni juuri tuon puoleinen parkki onkin ollut pimeänä viimeiset puoli vuotta. Myös apukuskin puolen takavalo paloi reilu viikko sitten, enkä ole sitäkään vielä kerennyt vaihtamaan.

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Tuon dokumentin tosiaan löysinkin, mutta kiitos kumminkin.

                          Comment

                          • SushiX
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 2121
                            • ǝɓuᴉʌʎH

                            Originally posted by Slant 6 View Post
                            Ajattelin huomenna vaihtaa jäähdytysnesteet Bemariin, ja meinasin kysäistä, että onko tuon M50 -moottorin ilmaamisessa jotakin erikoista? Missä mahtaa olla ilmaruuvi(t) ym. Ettei vaan tulis osaamattomuuttaan kansipahvia poltettua.

                            Toiseksi: Mitä laatikkoöljyä kuuluu ´92 525:n manuaaliin?
                            FAQ auttaa.
                            E90 07 335D
                            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                            Comment

                            • fore
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2012
                              • 986
                              • Espoo

                              Originally posted by laurimikola View Post
                              Sopiiko e34:sen vakio taka-akseli E34 M5 typ210 lukkoperään kiinni?
                              riippuu siitä mikä perä autossa on alkuperäisenä ollut. Pienempikoneisissa tosin aina ollut 188, mutta esim 535 ja 540 ollut ainakin typ210 vakiona.
                              e34 535i -88
                              f30 328i -12
                              VW 1302 -71
                              Originally posted by axu100
                              jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

                              Comment

                              • Bode86
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 569
                                • Kajaani

                                Kenelläkään mitään tietoa mistä voi johtua se, että ei pääse lukemaan vikakoodeja m50b20 koneesta? Käytössä oli testeri jolla on ennen päässyt käsiksi mutta ei nyt. Ilmeisesti herjasi jotain, että controlleria ei löydy tai jotain vastaavaa.
                                nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                                ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                                Sotkamo connection

                                Comment

                                Working...
                                X