memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Sakkeri View Post
    Olen diagnosoinut sen vesiventtiilien alla sijaitsevaksi kiertovesipumpuksi, koska se ei hurise kuten irallaan oleva toimiva tekee.
    Hurinasta ei voi toimintaa päätellä, koska pumpun siivet on magneetti vetoiset. Eli pumppu voi pyöriä ja hurista, mutta ropelli ei pyöri koska siivet on irronneet magneetista.

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2546
      • Kajaani

      Jumankavita, ettikääs mulle linkki jossa kerrotaan (tai kertokaa) miten digikellon/ulkolämpötilamittarin saa toimimaan autossa jossa liittimeen tulee vain kolme johtoa, kiitos.

      Jostain muka aikoinaan bongasin että pitäs vaan ryöstää yhdeltä johdolta johonkin pinniin mutta nyt en löydä sitä ohjetta enää.

      E: ja ei oo tuo, tuolla valehdellaan(?) ettei oo mahdollista :(
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • ooopeee
        BTCF Member
        • Dec 2011
        • 2115
        • Kouvola

        Originally posted by Roisto View Post
        Jumankavita, ettikääs mulle linkki jossa kerrotaan (tai kertokaa) miten digikellon/ulkolämpötilamittarin saa toimimaan autossa jossa liittimeen tulee vain kolme johtoa, kiitos.

        Jostain muka aikoinaan bongasin että pitäs vaan ryöstää yhdeltä johdolta johonkin pinniin mutta nyt en löydä sitä ohjetta enää.

        E: ja ei oo tuo, tuolla valehdellaan(?) ettei oo mahdollista :(
        Tämä kiinnostaisi minuakin, kun tuo pieni obc on jouten muuten. Ei luulisi ihan mahdoton homma olevan.
        VW passat 1.9tdi 4motion
        E36 "328" cabrio

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16447
          • Leppävirta

          Originally posted by Spiddu View Post
          Kokeillaan ensikeralla, jotain elämää siinä kuitenkin on koska välillä napsuu ihan selvästi. samalla tavalla kun toukassa.
          Hemmetti, sekoilin kyllä kunnolla. Siis viittaa kiertovesipumpun häiriöön... osa 1 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ve_water_hose/
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E32 Diamantscwharz 750iL '94

          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8283
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Spiddu View Post
            Voiko olla siitä? kuitenkin jatkovassa ajossa sanotaan vaikka +40 nopeuksissa puhaltaa kuumaa. Vain paikoilla seistessä/ruuhkassa jonottaessa tekee tuota.
            Laita virrat päälle ja lämmöt täysille + puhallin minimiin. Mene konehuoneen puolelle kuuntelemaan kuuluuko vesiventtiilien luota surinaa. Joa ei kuulu mitään, pumppu rikki. Jos surisee pura pumppu ja katso miksei kierrätä vettä.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Klasu-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 546
              • Helsinki

              Tuosta kiertovesipumpusta vielä:

              Tarkista, että sen rele on paikoillaan, ja ehjä, ennenkuin rupeat pumppua irroittamaan ja jäähdytinjärjestelmää tyhjentämään. Samalla saa mitattua pumpun moottorin resistanssin/virrankulutuksen.



              K9 "Auxiliary water pump relay"

              Releen kylkeen on muistaakseni printattu kytkentäkaavio, eli mitkä pinnit ohjaavat relettä, ja mitkä rele kytkee.
              Näin pääset mittaamaan pumpun, ja voit halutessasi hypyttää sen sulakkeella varustetulla hyppylangalla, mikäli epäilet relevikaa.

              Piti tämä laittaa, koska omassa autossa ainoa vika oli se, että rele oli irti, mikä lie edellisen omistajan järki ollut?

              Comment

              • Skunkki^
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 688
                • Espoo

                Osaisiko joku kertoa, kuinka pitkään vikakoodit (m30b34) pysyvät muistissa vaikka akkua käytetään irti? Vai katoaako ne sieltä ollenkaan.

                Auto kävi käynnissä ilman lambdaa, joten onkohan tuo nyt mennyt vikatilaan, vaikka auto seisoo viikot akku irti?
                KIA Optima PHEV

                Exät:
                520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Pinxi View Post
                  Osaisiko joku kertoa, kuinka pitkään vikakoodit (m30b34) pysyvät muistissa vaikka akkua käytetään irti? Vai katoaako ne sieltä ollenkaan.

                  Auto kävi käynnissä ilman lambdaa, joten onkohan tuo nyt mennyt vikatilaan, vaikka auto seisoo viikot akku irti?
                  Vikakoodi siellä on tallessa mutta vikatilan pitäisi poistua kun kytket toimivan lambdan paikoilleen.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8283
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Muistelisin että tuossa vanhassa tekniikassa ei edes ole mitään varsinaista vikamuistia vaan näyttää ainoastaan päällä olevat viat :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • waudeville
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 2089
                      • Nokia

                      Originally posted by Klasu- View Post
                      Tuosta kiertovesipumpusta vielä:

                      Tarkista, että sen rele on paikoillaan, ja ehjä, ennenkuin rupeat pumppua irroittamaan ja jäähdytinjärjestelmää tyhjentämään. Samalla saa mitattua pumpun moottorin resistanssin/virrankulutuksen.



                      K9 "Auxiliary water pump relay"

                      Releen kylkeen on muistaakseni printattu kytkentäkaavio, eli mitkä pinnit ohjaavat relettä, ja mitkä rele kytkee.
                      Näin pääset mittaamaan pumpun, ja voit halutessasi hypyttää sen sulakkeella varustetulla hyppylangalla, mikäli epäilet relevikaa.

                      Piti tämä laittaa, koska omassa autossa ainoa vika oli se, että rele oli irti, mikä lie edellisen omistajan järki ollut?
                      kertokaas kun löytyy ratkaisua.itellä puhaltaa heikosti ja sivuikkunat ihan jäässä kun ajelee. Ei vaan viitti tonne pakkaseen säkkipimeeseen lähtee katteleen töitten jälkeen toi rele pitääkin tsekata ensin
                      e34 540ia -94 Batmobile
                      candy-king

                      ex: e32 735i -89
                      e34 525i -89

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Muistelisin että tuossa vanhassa tekniikassa ei edes ole mitään varsinaista vikamuistia vaan näyttää ainoastaan päällä olevat viat :think
                        Juu taidat olla ihan oikeassa. Mieli väärässä mallissa...

                        Comment

                        • Zetz
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 3232
                          • Joensuu

                          onkos kellään kokemuksia m30 koneellisissa letkulämmittimestä? alavesiletkuunhan se asennellaan niin mitenkä se lähtee virtaamaan, päästääkö termostaatti läpi. kun ei tuossa omassa saksantuonnissa ole lohkolämmitintä. jos tuo letkulämmitin toimii niin ei tartteis ruveta lohkoon asentelemaan
                          puh/txt/whatsapp: 0452673541
                          näillä mennään talvella:
                          e39 523ia arctic silver
                          e87 116i Japanrot
                          ja näillä kesällä:
                          e30 328i *Rot m50b28

                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Zetz View Post
                            onkos kellään kokemuksia m30 koneellisissa letkulämmittimestä? alavesiletkuunhan se asennellaan niin mitenkä se lähtee virtaamaan, päästääkö termostaatti läpi. kun ei tuossa omassa saksantuonnissa ole lohkolämmitintä. jos tuo letkulämmitin toimii niin ei tartteis ruveta lohkoon asentelemaan
                            Hanki sellainen missä on kiertovesipumppu niin pelaa.

                            Comment

                            • addee
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 130
                              • Mikkeli

                              Tuo omaki kosla näyttäny merkkejä ettei puhalla lämmintä sisälle.

                              Eilen tuli ajeltua n. 26km matka ja moottorinlämmöt normaalissa mut sisälle ei työntäny lämmintä. Auto seiso n. 2h ajan ja sama matka takasipäi mut tällä kertaa puhalti lämmintä. Viime lauantaina sama homma.

                              Missähän mahtais olla vikaa?
                              Neloskoneen arkinen rahina

                              Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
                              +4 kulkuneuvoa

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8283
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by addee View Post
                                Tuo omaki kosla näyttäny merkkejä ettei puhalla lämmintä sisälle.

                                Eilen tuli ajeltua n. 26km matka ja moottorinlämmöt normaalissa mut sisälle ei työntäny lämmintä. Auto seiso n. 2h ajan ja sama matka takasipäi mut tällä kertaa puhalti lämmintä. Viime lauantaina sama homma.

                                Missähän mahtais olla vikaa?
                                Liian laihaa pakkasnestettä..
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X