memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hege_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 170
    • Lappeenranta

    Sain motivaatiota purkaa taas bemaria kun audi satanen ei tarjoa ihan vastaavaa ajonautintoa... Nyt olis jakopään purkua vaille kansi irti.

    Kertokaas nyt mitä pitää irroittaa ja saako ajotukset myöhemmin katottua...

    Vai merkkaanko nokkapyörään ja ketjuun merkit ja irrotan nokkapyörän?

    HJELP
    E46 320i Coupé -02
    ex E36 318ia Touring -96
    ex E34 535ia -91
    ex E34 525i -91

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      Missähän mahtaa olla vika, kun apukuskin ovi ei lukitu vaikka muut ovet menee lukkoon keskuslukon avulla? Kyseessä on avaimella käännettävä perinteinen keskuslukko, joka toimii muutenkin vähän omalaatuisesti: ovet pitää lukita kaksi kertaa, koska ekalla kerralla kaikki napit pomppaa takaisin ylös. Vasta toisella kertaa ne menee kiinni - kaikki paitsi se apukuskin ovi, joka on suljettava käsin.

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Originally posted by Hege_ View Post
        Sain motivaatiota purkaa taas bemaria kun audi satanen ei tarjoa ihan vastaavaa ajonautintoa... Nyt olis jakopään purkua vaille kansi irti.

        Kertokaas nyt mitä pitää irroittaa ja saako ajotukset myöhemmin katottua...

        Vai merkkaanko nokkapyörään ja ketjuun merkit ja irrotan nokkapyörän?

        HJELP
        Kampiakselin pyörität merkkiinsä hihnapyörästä katsottuna, eli 1. sylinteri yläkk.
        Sen jälkeen voi kiristimen kiertää varovasti irti jakopäänkotelon kyljestä, varo ettei osat ja jouset lentele. Sitten Nokkapyörä irti varovasti ja nippusiteillä puristat nokkapyörän alta nokkaketjun nippuun niin että ratas ei pääse putoamaan ja myöskään ketju ei pääse putoamaan kampiakselin rattaalta alhaalta.

        Comment

        • Rhodry
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 3291
          • Siuntio

          Mistä mä tiedän mikä perä tossa 535:ssa on, ja mikä siihen käy jos se on paskana?
          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

          Comment

          • 525TurboIC
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 663
            • Pomarkku

            Originally posted by Rhodry View Post
            Mistä mä tiedän mikä perä tossa 535:ssa on, ja mikä siihen käy jos se on paskana?
            Vetoakselien laipat jos 6-pultilla kiinni niin typ-188 ja jos 8-pultilla niin typ-210. Välityksestä en osaa sanoa... Joku 3.jotain se on.

            Comment

            • 525TurboIC
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 663
              • Pomarkku

              Originally posted by Kv1984 View Post
              Missähän mahtaa olla vika, kun apukuskin ovi ei lukitu vaikka muut ovet menee lukkoon keskuslukon avulla? Kyseessä on avaimella käännettävä perinteinen keskuslukko, joka toimii muutenkin vähän omalaatuisesti: ovet pitää lukita kaksi kertaa, koska ekalla kerralla kaikki napit pomppaa takaisin ylös. Vasta toisella kertaa ne menee kiinni - kaikki paitsi se apukuskin ovi, joka on suljettava käsin.
              Peräkontin johtosarja ensimmäisenä tarkistukseen. luukun saranoiden luona menee johtoniput mitkä murtuilee poikki ajanmyötä. Tyyppivika.

              Comment

              • Rhodry
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 3291
                • Siuntio

                Eipä oo perä rikki vaan vaihteisto. Mites, käykö tohon mikä vaan kolmenelosen laatikko vai pitääks olla just 535:sta?
                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                Comment

                • excel
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2012
                  • 259
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by peto2 View Post
                  ilmaa kytkinpiirissä? tai jostain muusta syystä kytkin ei irrota kunnolla :think
                  Samaan paikansin itsekkin vian, ilmaa järjestelmässä ainakin oli!
                  Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁

                  EX F32 435d ///M-sport x-drive

                  EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport

                  Comment

                  • mualari
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 526
                    • Iisalmi

                    mittaristo

                    elikkäs mittaristo asiaa! kierrosluku, kulutus mittari eikä myöskään bensaviisari liiku enää mihinkään suuntaan kuin satunnaisesti (todella harvoin).

                    käytin mittariston irti, ei näyttänyt mitään olevan rikki irti yms. patteri(1kpl?) oli myös kunnossa, konkkia ei näkynyt missään. no heitin mittariston paikalleen takaisin sitten, pesin konehuonetta reilulla vedellä jonka jälkeen starttasin ja kierrosluku mittari näytti hetken kierrokset oikein mutta sitten lopetti toiminnan samantien. missä vika?! missä on antureja yms missä voisi olla vika?
                    e46 330d facelift touring
                    e23 bagged/m60
                    EX: e34 525i -96 stankke touring
                    EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
                    EX: e34 520i -89 sedan

                    Comment

                    • Kv1984
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 584
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by mualari View Post
                      elikkäs mittaristo asiaa! kierrosluku, kulutus mittari eikä myöskään bensaviisari liiku enää mihinkään suuntaan kuin satunnaisesti (todella harvoin)
                      Mun autossa kierrosmittari, bensamittari ja kulutusmittari häikkäsivät, ja kun vaihdoin ihan muista syistä sitten päävirtasulakkeen, huomasin että nyt toimii myöskin kaikki mittarit ihan moitteetta. Ei siitä varmaan ainakaan haittaa ole että tsekkaa päävirtasulakkeen kunnon.
                      Last edited by Kv1984; 13-08-2013, 17:17.

                      E34 518i Jet Black (ex)
                      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                      E38 M52B28 Oxfordgrün

                      Comment

                      • fisukinttu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 161
                        • esbå

                        Sedanin takakontin luukku ei aukea ei sitten millään. Avainta pyörittäessä ei tunnu juuri mitään "vastusta".

                        Taitaa olla helpoin tapa vain purkaa takapenkki/selkänoja pois edestä, jotta pääsee sisäpuolelta ronklaamaan lukitusmekanismeja vai onko joku keksinyt parempaa lähestymistapaa? Ts. ei ole mitään kikkakolmosta jolla tuon saisi auki?

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10520
                          • Saaressa

                          Originally posted by fisukinttu View Post
                          Sedanin takakontin luukku ei aukea ei sitten millään. Avainta pyörittäessä ei tunnu juuri mitään "vastusta".

                          Taitaa olla helpoin tapa vain purkaa takapenkki/selkänoja pois edestä, jotta pääsee sisäpuolelta ronklaamaan lukitusmekanismeja vai onko joku keksinyt parempaa lähestymistapaa? Ts. ei ole mitään kikkakolmosta jolla tuon saisi auki?
                          Onko avain kovin kulunut?
                          Koita toisella avaimella, tai tilaa uusi..

                          Aika pieni ihminen saa olla että siitä suksiluukun lävitse (jos sulla se on auki) mahtuu sinne takaluukun puolelle..

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • Rhodry
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 3291
                            • Siuntio

                            Originally posted by duuk View Post
                            Onko avain kovin kulunut?
                            Koita toisella avaimella, tai tilaa uusi..

                            Aika pieni ihminen saa olla että siitä suksiluukun lävitse (jos sulla se on auki) mahtuu sinne takaluukun puolelle..
                            Mulla ei toimi uudella eikä vanhalla avaimella, ja suksiluukusta ajattelin jossain välissä sinne kaivautua
                            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                            Comment

                            • Klasu-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 546
                              • Helsinki

                              Koko omistusajan oikeastaan ärsyttänyt kojelaudan/tuulilasin/ilmaventtiileiden pölyyntyminen.

                              Nyt päätin tutkia asiaa, ja purkasin hanskalokeron ja jalkotilan ilmakanavan pois.

                              Nyt seuraakin kysymys: Kuuluuko tässä olla raitisilmasuodatin? Kennon etupuolelle johtava luukku, vaaleanvihreällä kannella löytyy, ks. kuva.
                              Minkäänlaista suodatinta tuolla ei sitten ollutkaan, kasa lehtiä ja havunneulasia...



                              Ilmastoituihin ilmeisimmin on vain yhtä suodatintyyppiä, huomaan, että ei - ilmastoituihin myydään muutamalla eri osanumerolla...

                              E: niin, autohan on 3/91 valmistettu 535i, manuaali-ilmastoinnilla.
                              Last edited by Klasu-; 13-08-2013, 22:37.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8283
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Klasu- View Post
                                Koko omistusajan oikeastaan ärsyttänyt kojelaudan/tuulilasin/ilmaventtiileiden pölyyntyminen.

                                Nyt päätin tutkia asiaa, ja purkasin hanskalokeron ja jalkotilan ilmakanavan pois.

                                Nyt seuraakin kysymys: Kuuluuko tässä olla raitisilmasuodatin? Kennon etupuolelle johtava luukku, vaaleanvihreällä kannella löytyy, ks. kuva.
                                Minkäänlaista suodatinta tuolla ei sitten ollutkaan, kasa lehtiä ja havunneulasia...



                                Ilmastoituihin ilmeisimmin on vain yhtä suodatintyyppiä, huomaan, että ei - ilmastoituihin myydään muutamalla eri osanumerolla...

                                E: niin, autohan on 3/91 valmistettu 535i, manuaali-ilmastoinnilla.
                                kyllä siellä suodatin kuuluisi olla, ei ole koko luukkua jos ei ole ja ilmastointi = raitisilmasuodatin kuuluu olla.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X