Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • öpel
    replied
    Originally posted by jari kihlman View Post
    Onhan E39 JUMALAKORIMALLI,jota parempaa ei bmw ole koskaan tehnyt eikä tule tekemään, se on niin kiistämätön fakta, että turha kiistellä koko asiasta.
    Kiistellä voi aina, mutta kyllä E39 on niin pirun hyvä auto, että hyväkuntoisesta yksilöstä kehtaa maksaakin. Taitavat jo Euroopassakin alkaa tajuamaan noiden oikean arvon. Se on aina niin mukava palata omaan autoon, kun on koeajanut jotain uutta, ja todeta että vanha E39 ei yhtään häpeä uusia premiumeja vastaan. Siinä nyt vaan on kaikki kohdallaan ja viimeistely ja työn jälki huippua. Kiva ajella hidastetöyssyjen yli, kun ei mitään ylimääräistä kuulu. Muutenkin mikään sisustassa ei pidä ylimääräistä natinaa tai nitinää. Kun käy uutta Audia koeajamassa, niin joku siellä kojelaudan liitoksissa aina sirisee ja nitisee ja rysähdys on melkoinen kun ylitetään ratakiskot. 100tkm ajetun W211 E-Mersun ovi tuntuu kuin olisi lähtemässä juuri irti, 500tkm ajetun E39:n ovi on kuin kassakaappi.

    Tekniikka toki on kehittynyt. Erityisesti automaattilaatikot ovat tänäpäivänä ihan eri luokkaa, kuin E39 aikakauden hidasteliat. Uudet moottorit antavat enemmän vähemmällä kulutuksella, mutta ehkä kestävyyden kustannuksella. E39:n bensakoneet nyt ovat melko ikiliikkujia.

    Leave a comment:


  • jari kihlman
    replied
    Mun mielestä tuo E39 on aivan ok hintainen. Varustetaso on kuitenkin vähintään riittävä, ketä kiinnostaa hilata itseään jollain sähköhissillä ylös alas, kun manuaalisäätöisillä penkeillä säästät selvää aikaa
    Ja servaaminen kuuluu räp-batleihin.

    Toisekseen, ko. auton oikea hinta on 11000 euroa. Haet sen sillä ja annat Victorille vaikka banaanin tuliaisena.

    Onhan E39 JUMALAKORIMALLI,jota parempaa ei bmw ole koskaan tehnyt eikä tule tekemään, se on niin kiistämätön fakta, että turha kiistellä koko asiasta.

    Osta osta osta osta osta osta osta!!!

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Tuleehan sille hintaa. Eikös nuo hyvät yksilöt tuossa hintaluokassa 11-14k pyöri?
    Kyllä hyväkin pirssi pitäis jo reilusti alta kympin lähtee nykyisin. Mainitsemaasi hintaan pitää olla jo melko ekslusiivisen priima yksilö, tai joku paavin ex-auto tms

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post

    Mutta ostaa tuon hintainen 525d ja ottaa suomessa daily driveriksi, hermothan siinä menee kun kunto ropisee suolakurahiekassa silmissä tai saa puunata päivittäin:think
    Toisaalta jotkut ostaa uusia 5sarjan bemareita ja ajaa niillä suolakurahiekassa. Parissa vuodessa arvo laskee ~50k€.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Aika harvassa maassa suomen kaltainen dieselvero ja muutamissa eteläeuroopan maissa diesel vrt bensa myyntisuhde noin 50/50, joten tässä valossa diesel ja pienet kilsat siinä missä bensassakin ihan uskottava tapaus.

    Mutta ostaa tuon hintainen 525d ja ottaa suomessa daily driveriksi, hermothan siinä menee kun kunto ropisee suolakurahiekassa silmissä tai saa puunata päivittäin:think

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Bensa vai diidesli?



    Ei suoranaisesti.Tuntuisi vaan ihmeelliselle ostaa uutena iso nakumoottorinen auto ja vuoden ajot reilut 9tkm.Kaikki on toki mahdollista.Itseäni aina tuollainen yhtälö vaan epäilyttää pahasti.
    Bensiini.

    Ok. Niinhän se tottakai tuntuukin. Mitä sain käännettyy tota tekstiä niin tarina on semmonen että ensimmäinen omistaja syntynyt vuonna 1935 ja ajanut 9 vuotta autolla. Tänä aikana ajettu yhteensä 43tkm. Sen jälkeen oli myynnissä tolla samalla premium classics -liikkeellä (muistan itsekin kun tämä oli myynnissä samoihin aikoihin kun ostin tuon ämmän tuolta) ja päätyi seuraavalle omistajalle joka ajoi 1,5 vuodessa 70tkm ilman ongelmia. Huollot tehty ajallaan ja dokumentoitu huoltokirjaan.

    Löyty toi liikkeen vanha ilmoitus autosta:

    http://www.premiumclassics.nl/index....ion-Sport.html

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    mutta esim. auto jonka tilalle tuo tulis on -03 vm. ja sillä ajettu 115tkm.
    Bensa vai diidesli?

    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Onko tuossa autossa sitten kuvien etc perusteella jotain minkä takia kilometrit eivät voisi pitää paikkaansa?
    Ei suoranaisesti.Tuntuisi vaan ihmeelliselle ostaa uutena iso nakumoottorinen auto ja vuoden ajot reilut 9tkm.Kaikki on toki mahdollista.Itseäni aina tuollainen yhtälö vaan epäilyttää pahasti.

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eipä mene lasit huuruun talvella.
    Prkl semmonen olis kyllä loistava varuste koska Suomi-Finland.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Miksi muuten tuota tuplalasioptiota hehkutetaan joka paikassa?
    Eipä mene lasit huuruun talvella.

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Suomessa veroineen aika jäätävän hintainen E39, jossa kuitenkin varustelu hieman vajaa (manuaalipenkit, ei navia, ei servotronicia, karvalakki-radio).
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mitäkö herättää ajatuksia?Kaksitoista vuotias 500-sarjan diiseli ja noilla kilsoilla.Ei jotenkin vaan tunnu uskottavalle...
    Tuleehan sille hintaa. Eikös nuo hyvät yksilöt tuossa hintaluokassa 11-14k pyöri? Mun puolesta ei tarvii jokaista vipstaakkelia olla mitä tehtaalta saanu mutta vaikuttaako nuo puutteet kuten se servotronic sitten joskus myyntiin oleellisesti? Toki premium-äänentoistosetti olis aika maukas. Miksi muuten tuota tuplalasioptiota hehkutetaan joka paikassa? Onhan nuo kilometrit kyllä poikkeukselliset mutta esim. auto jonka tilalle tuo tulis on -03 vm. ja sillä ajettu 115tkm. Onko tuossa autossa sitten kuvien etc perusteella jotain minkä takia kilometrit eivät voisi pitää paikkaansa?

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    On se mukava, mutta pystyy sen jälkeen silti tavallisellakin ajamaan. Ei se huono sekään minusta ole.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Onks toi servotronikki sitten miten paljon parempi kuin tahmea vakio-ohjaus?
    On se kyllä mukava, kun siihen on kerran tottunut.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    minkälaisia ajatuksia herää tämmösestä?

    525da
    Touring
    M-Sport
    9/2002
    111tkm
    Mitäkö herättää ajatuksia?Kaksitoista vuotias 500-sarjan diiseli ja noilla kilsoilla.Ei jotenkin vaan tunnu uskottavalle...

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Suomessa veroineen aika jäätävän hintainen E39, jossa kuitenkin varustelu hieman vajaa (manuaalipenkit, ei navia, ei servotronicia, karvalakki-radio).
    Onks toi servotronikki sitten miten paljon parempi kuin tahmea vakio-ohjaus?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Suomessa veroineen aika jäätävän hintainen E39, jossa kuitenkin varustelu hieman vajaa (manuaalipenkit, ei navia, ei servotronicia, karvalakki-radio).
    No jaa, sähköpenkkejä ei juuri tarvitse jos yksin ajaa, navi löytyy kaikista puhelimista, kääntyyhän se normaali ohjauksellakin ja radiosta kuuluu uutiset. Kunto on hyvä ja ajomäärä pieni. Ja luojan kiitos, tuossahan ei ole kattoluukkua. Nahkainen keskikonsoli, kaikenlaista...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎