Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markok
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    vaikka e6x onkin uudempi kuin e39, jotenkin ohjaamo ja varsinkin kojetaulu näyttää halvemmalta ja se on paljon kun ohjaamossa istutaan ajaessa/matkustaessa...
    Kojelauta ei omastakaan mielestä ole e6x:ssä kovin onnistunut. Alkuunhan tuo näytti jopa kauhealta, mutta yllättävän äkkiä siihen on tottunut. Juuri kojelaudassa se muovisempi sisustan olemus tulee verrattuna e39:iin. Myös ovipahvit on vähän oudot. Vasta käytössä on tullut ilmi, että myös ikävät käyttää. Sisäpuolinen ovenkahva on niin edessä, että ahtaassa tilassa oven avaaminen on todella hankalaa kun vipuvartta tulee niin paljon. Vakkarin ohjaus saisi ennemmin olla ratissa kuin viiksessä. Edelleenkään tuo viiksi ei löydy katsetta kääntämättä tai hapuiluitta. Muutaman kerran osunut jopa sormet siihen kun on vilkkua käyttänyt. Enimmäkseen nämä on tottumis kysymyksiä. Muuten ergonomiassa en ole isoja eroja huomannut.

    Originally posted by TJJ View Post
    Eikös silloin jo keskusteltu siitä kuinka E60 on ruma ja sisustan laatu on surkea verrattuna E39:ään..?
    Nämä keskustelut tuli ehkä vähän myöhemmin kuin tuo e34 ja e39 vertailut, mutta todella kauan siitäkin on puhuttu. Nämähän on tietenkin vähän makuasioita, mutta omasta mielestä e6x on m-sport korisarjalla ulkoapäin hyvän näköinen, mutta kuten aikaisemmin totesin niin ennemmin ottaisin tähän e39:n sisustan.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    E6x saa toki uudemman...myöhemmin valmistetun auton, mutta loppujen lopuksi saadaanko missään suhteessa parempaa, onkin jo toinen juttu.
    Ainakin paremman ohjauksen saa, siis jos ottaa aktiiviohjatun E60:n ja paremmat penkit jos ottaa comfort-penkit, ilman noitahan ei E60:stä kannattaisi edes ostaa. Ja saahan siihen soft-close ovet, joten ovien paiskominen loppuu, ja takaluukkukin aukeaa vakiona ylös asti kaukosäätimestä.

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Kyllä hyväkin pirssi pitäis jo reilusti alta kympin lähtee nykyisin. Mainitsemaasi hintaan pitää olla jo melko ekslusiivisen priima yksilö, tai joku paavin ex-auto tms
    Originally posted by Hemi View Post
    e39 oli aikanaan maailman paras "perheauto" ja sitä se on joka suhteessa edelleenkin omassa ikäluokassaan.
    E6x saa toki uudemman...myöhemmin valmistetun auton, mutta loppujen lopuksi saadaanko missään suhteessa parempaa, onkin jo toinen juttu.
    e39:n alusta ja ajodynamiikka on vieläkin jotain jota verrataan uusiin autoihin ja kun nyt myös luotettavuus on osoittautunut yodella hyväksi, on vaikea kuvitella mitä parempaa saa e39:iin sijoitetulla pääomalla?
    Hyvää keskustelua. Just tota mitä Hemi kirjoitti oon pohtinu aika paljon. Mua kiinnostais kyllä nämä "hyvät pirssit" joita saa jo reilusti alta kympin nykyisin. Jos joku tuo edes tuolla 11k hinnalla vähintään yhtä hyvän yksilön about samoilla metreillä mikä tuolla Hollannissa on niin ostan pois.:think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Vain jos on ruksinut Soft Close lisävarusteen, eikä se silloinkaan jousella kai sentään tapahdu.
    Menee ihan vakiossakin. Ovi auki n.20cm ja päästää irti. Menee kiinni saakka itsestään, saman teki myös uuden focuksen ovi. Pre LCI f10 ovi ei mennyt kiinni itsestään, liekko muuttaneet oven jousta tai sitten oli vaan kuoleentunut.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    e39 oli aikanaan maailman paras "perheauto" ja sitä se on joka suhteessa edelleenkin omassa ikäluokassaan.
    E6x saa toki uudemman...myöhemmin valmistetun auton, mutta loppujen lopuksi saadaanko missään suhteessa parempaa, onkin jo toinen juttu.
    e39:n alusta ja ajodynamiikka on vieläkin jotain jota verrataan uusiin autoihin ja kun nyt myös luotettavuus on osoittautunut yodella hyväksi, on vaikea kuvitella mitä parempaa saa e39:iin sijoitetulla pääomalla?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by markok View Post
    huvittaa 10 vuotta sitten käydyt keskustelut missä e34 oli kuningas ja e39:n laatu surkeaa sen rinnalla.
    Eikös silloin jo keskusteltu siitä kuinka E60 on ruma ja sisustan laatu on surkea verrattuna E39:ään..?

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    vaikka e6x onkin uudempi kuin e39, jotenkin ohjaamo ja varsinkin kojetaulu näyttää halvemmalta ja se on paljon kun ohjaamossa istutaan ajaessa/matkustaessa...

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    E39 on todella hyvä auto ja varmasti tällä hetkellä parasta mitä sillä rahalla saa, mutta toistakymmentä vuotta foorumilla roikkuneena huvittaa 10 vuotta sitten käydyt keskustelut missä e34 oli kuningas ja e39:n laatu surkeaa sen rinnalla. Niin ne vain ajat muuttuu. Nyt käydään samaa keskustelua e39:n ja e6x:n välillä. Nyt muutaman kuukauden e61:n omistaneena voin sanoa, että ehkä e39 oli vähemmän muovisen oloinen sisustaltaan ja nitinöitä on enemmän tuossa e61:ssä... Ainakin vielä kun ei ole ehtinyt niiden kimppuun käymään.

    Moottoreiden ero on kuitenkin valtava näiden välillä vaikka jotkut toisin väittävät. Tehojen vertaaminen suoraan M52B28TU:n ja N52B30 välillä on tietenkin vähän väärin kun iskutilavuuskin on eri, mutta tuo uusi kuluttaa omassa ajossa litran vähemmän satasella ja tehot on eri planeetalta. Mielestäni käytännön ero tuntuu jopa isommalta kuin tuo 60hv. Ehkä matalammalta tasaisesti vääntävän moottorin ja paremmin toimivan automaatin ansiosta. Se onko tämä samanlainen ikiliikkuja kuin M52 ja M54 sarjan koneet niin on sitten eri asia.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Vertailua ei pidä tehdä epäkuntoiseen yksilöön jossa oven istuvuus tai lukon sovitus / ovitiivisteet on vialliset.
    Ovihan menee kevyesti kiinni vain silloin kun ovitiivisteet ovat vialliset eli loppuunkuluneet auton alkuperäiset.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Onko myös F10 ajettu? Kyllä minusta E39 tuntui lähinnä Ladalta sen jälkeen.
    Kyllä F1x ohjaus on melko heikko esitys 6-syl E39:ien hammastangon tuntumaan verrattuna, valitettavasti.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Uuden F10 ovi menee itsestään kiinni jousivoimalla kun vaan päästää irti
    Vain jos on ruksinut Soft Close lisävarusteen, eikä se silloinkaan jousella kai sentään tapahdu.

    Originally posted by Bmw Master View Post
    e39:sin ovea saa paiskoa välillä useasti.
    Vertailua ei pidä tehdä epäkuntoiseen yksilöön jossa oven istuvuus tai lukon sovitus / ovitiivisteet on vialliset.
    Last edited by Havis; 05-08-2014, 11:01.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    mitä minä taannoin kokeilin Mersun (E- ja C-sarja) ovia, niin ne nimenomaan meni kiinni kuin kassakaappi kun taas E39:ssä (etu)ovia saa paiskoa eikä ääni/lukon sulkeutumisen täsmällisyys ole kassakaappityylinen.
    Uuden F10 ovi menee itsestään kiinni jousivoimalla kun vaan päästää irti, e39:sin ovea saa paiskoa välillä useasti.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by öpel View Post
    Originally posted by jari kihlman
    Onhan E39 JUMALAKORIMALLI,jota parempaa ei bmw ole koskaan tehnyt eikä tule tekemään, se on niin kiistämätön fakta, että turha kiistellä koko asiasta.
    Kiistellä voi aina, mutta kyllä E39 on niin pirun hyvä auto, että hyväkuntoisesta yksilöstä kehtaa maksaakin. Taitavat jo Euroopassakin alkaa tajuamaan noiden oikean arvon. Se on aina niin mukava palata omaan autoon, kun on koeajanut jotain uutta, ja todeta että vanha E39 ei yhtään häpeä uusia premiumeja vastaan. Siinä nyt vaan on kaikki kohdallaan ja viimeistely ja työn jälki huippua. Kiva ajella hidastetöyssyjen yli, kun ei mitään ylimääräistä kuulu. Muutenkin mikään sisustassa ei pidä ylimääräistä natinaa tai nitinää. Kun käy uutta Audia koeajamassa, niin joku siellä kojelaudan liitoksissa aina sirisee ja nitisee ja rysähdys on melkoinen kun ylitetään ratakiskot. 100tkm ajetun W211 E-Mersun ovi tuntuu kuin olisi lähtemässä juuri irti, 500tkm ajetun E39:n ovi on kuin kassakaappi.

    Tekniikka toki on kehittynyt. Erityisesti automaattilaatikot ovat tänäpäivänä ihan eri luokkaa, kuin E39 aikakauden hidasteliat. Uudet moottorit antavat enemmän vähemmällä kulutuksella, mutta ehkä kestävyyden kustannuksella. E39:n bensakoneet nyt ovat melko ikiliikkujia.
    Mielestäni BMW on tämän E39:n kanssa saamassa lähes saman statuksen kun MB on W124:n kanssa. Sehän luokitellaan ikiliikkujaksi, ja viimeiseksi oikeaksi MB:ksi. Eikä siinä minusta ole kovinkaan paljon liiottelua. E39 on kulkemassa hyvinkin samoja polkuja.

    Eikä siinä mitään, hyväkuntoinen E39 lyö useimmat uudet mallit vielä vuosia ihan mennen tullen, ellei sitten pidä ehdottoman tarpeellisena näitä nykyajan muotielementtejä, suuria keskinäyttöjä ja pieniä turbomoottoreita.

    E6x on oudon muotovammainen sekasikiö, ja F1x taas kooltaan jo melkoinen mammutti.
    Last edited by Havis; 05-08-2014, 10:09.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by öpel View Post
    ja rysähdys on melkoinen kun ylitetään ratakiskot. 100tkm ajetun W211 E-Mersun ovi tuntuu kuin olisi lähtemässä juuri irti, 500tkm ajetun E39:n ovi on kuin kassakaappi.
    Aika erikoista. Sinulla lienee joku erikoisyksilö, jos sisustan sivuäänetkin on tuntematon ilmiö. Sivuäänistä ja niiden korjauksesta kuitenkin löytyy täältä pitkä viestiketju.

    Eikä E39 mene ratakiskojen/sillansaumojen yli mitenkään erityisen pehmeästi (vanha Toyota Corolla on paljon parempi, en tosin tiedä miten paska uusi Audi on) ja mitä minä taannoin kokeilin Mersun (E- ja C-sarja) ovia, niin ne nimenomaan meni kiinni kuin kassakaappi kun taas E39:ssä (etu)ovia saa paiskoa eikä ääni/lukon sulkeutumisen täsmällisyys ole kassakaappityylinen.

    Originally posted by öpel View Post
    Se on aina niin mukava palata omaan autoon, kun on koeajanut jotain uutta, ja todeta että vanha E39 ei yhtään häpeä uusia premiumeja vastaan.
    Onko myös F10 ajettu? Kyllä minusta E39 tuntui lähinnä Ladalta sen jälkeen.
    Last edited by TJJ; 05-08-2014, 10:19.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by öpel View Post
    Uudet moottorit antavat enemmän vähemmällä kulutuksella
    Aika pienia ne erot todellisuudessa on.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎