Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    .....

    http://www.nettiauto.com/bmw/525/6592232

    525d
    Touring
    7/2000
    210tkm
    Huh, on pikkusen siisti konehuoneen puoleltakin, taidettu kyllä liikkeessäkin vähä puunata.

    Mä en keksis mitään ratkaisevaa vikaa miksei tuo kelpais

    pikkumiinuksia tietty porkkanat, m-ratin ja sporttien puute, mut nehän on makuasioita.

    Leave a comment:


  • jiipee-
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Edelleen yksi hienoimmista ja kestää ajamista.
    Totta, nyt ollut kahdessa e39 tuo laatikko ja voisko sanoa, että aikaansa edellä

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jiipee- View Post
    Toi ZF:n tekemä automaatti mikä löytyy bensakoneiden perästä niin on kyllä kans hieno keksintö, järjissään oleva laatikko pelaa kyllä todella hienosti!
    Edelleen yksi hienoimmista ja kestää ajamista.

    Leave a comment:


  • jiipee-
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Juhiksella tuntuu olevan aika vankka kokemus/tietotaito näistä kolmeyseistä. Jos auto tulee ulkomaan markkinoilta niin täytyy ottaa tuosta vinkistä vaaria. Kävin koeajamassa tämän tuossa viime vkl jotta saisin käsitystä siitä mistä täällä puhutaan (en ole aikaisemmin e39:ä ajanut) ja voi helv*tti että voi auto olla mukava ajettava. Odotin tunnelman olevan 14 vuotta vanhassa tiisseli varmarissa erittäin laiska ja täynnä nitinää ja natinaa. Mun mielestä on aivan käsittämätöntä kuinka joutusasti, notkeasti ja äänettömästi tuon kokoinen auto voi käyttäytyä. Olis vielä mukava päästä testaamaan vekotinta tuolla kolmen litran bensiini pannulla. Tällä hetkellä tuntuu vaaka melkein kallistuvan tiisselin puoleen, niin vääntävän tuntuinen kone oli jo tuo 2,5d ja kuitenkin huomattavasti paremmalla kulutuksella. Meikäläisen semitarkkaan silmään tuo kyseinen auto ei ollut kuitenkaan just se oikea vaikka ihan hieno olikin ja vielä oikealla cosmosschwarz värillä.

    http://www.nettiauto.com/bmw/525/6592232

    525d
    Touring
    7/2000
    210tkm
    Joo niinkö on moneen otteeseen ollu täällä puhetta niin on se tuo e39 vaan hieno ajettava kun on alustaltaan tikissä. Pesee kyllä monen uudenkin auton mennen tullen. Toi ZF:n tekemä automaatti mikä löytyy bensakoneiden perästä niin on kyllä kans hieno keksintö, järjissään oleva laatikko pelaa kyllä todella hienosti!

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Juhiksella tuntuu olevan aika vankka kokemus/tietotaito näistä kolmeyseistä. Jos auto tulee ulkomaan markkinoilta niin täytyy ottaa tuosta vinkistä vaaria. Kävin koeajamassa tämän tuossa viime vkl jotta saisin käsitystä siitä mistä täällä puhutaan (en ole aikaisemmin e39:ä ajanut) ja voi helv*tti että voi auto olla mukava ajettava. Odotin tunnelman olevan 14 vuotta vanhassa tiisseli varmarissa erittäin laiska ja täynnä nitinää ja natinaa. Mun mielestä on aivan käsittämätöntä kuinka joutusasti, notkeasti ja äänettömästi tuon kokoinen auto voi käyttäytyä. Olis vielä mukava päästä testaamaan vekotinta tuolla kolmen litran bensiini pannulla. Tällä hetkellä tuntuu vaaka melkein kallistuvan tiisselin puoleen, niin vääntävän tuntuinen kone oli jo tuo 2,5d ja kuitenkin huomattavasti paremmalla kulutuksella. Meikäläisen semitarkkaan silmään tuo kyseinen auto ei ollut kuitenkaan just se oikea vaikka ihan hieno olikin ja vielä oikealla cosmosschwarz värillä.
    YKA-miittiin mukaan vaan ja samalla voit kokeilla useampaakin E39 530 koneella.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Juhiksella tuntuu olevan aika vankka kokemus/tietotaito näistä kolmeyseistä. Jos auto tulee ulkomaan markkinoilta niin täytyy ottaa tuosta vinkistä vaaria. Kävin koeajamassa tämän tuossa viime vkl jotta saisin käsitystä siitä mistä täällä puhutaan (en ole aikaisemmin e39:ä ajanut) ja voi helv*tti että voi auto olla mukava ajettava. Odotin tunnelman olevan 14 vuotta vanhassa tiisseli varmarissa erittäin laiska ja täynnä nitinää ja natinaa. Mun mielestä on aivan käsittämätöntä kuinka joutusasti, notkeasti ja äänettömästi tuon kokoinen auto voi käyttäytyä. Olis vielä mukava päästä testaamaan vekotinta tuolla kolmen litran bensiini pannulla. Tällä hetkellä tuntuu vaaka melkein kallistuvan tiisselin puoleen, niin vääntävän tuntuinen kone oli jo tuo 2,5d ja kuitenkin huomattavasti paremmalla kulutuksella. Meikäläisen semitarkkaan silmään tuo kyseinen auto ei ollut kuitenkaan just se oikea vaikka ihan hieno olikin ja vielä oikealla cosmosschwarz värillä.

    http://www.nettiauto.com/bmw/525/6592232

    525d
    Touring
    7/2000
    210tkm
    Mikä vika tässä on?

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Juhiksella tuntuu olevan aika vankka kokemus/tietotaito näistä kolmeyseistä. Jos auto tulee ulkomaan markkinoilta niin täytyy ottaa tuosta vinkistä vaaria. Kävin koeajamassa tämän tuossa viime vkl jotta saisin käsitystä siitä mistä täällä puhutaan (en ole aikaisemmin e39:ä ajanut) ja voi helv*tti että voi auto olla mukava ajettava. Odotin tunnelman olevan 14 vuotta vanhassa tiisseli varmarissa erittäin laiska ja täynnä nitinää ja natinaa. Mun mielestä on aivan käsittämätöntä kuinka joutusasti, notkeasti ja äänettömästi tuon kokoinen auto voi käyttäytyä. Olis vielä mukava päästä testaamaan vekotinta tuolla kolmen litran bensiini pannulla. Tällä hetkellä tuntuu vaaka melkein kallistuvan tiisselin puoleen, niin vääntävän tuntuinen kone oli jo tuo 2,5d ja kuitenkin huomattavasti paremmalla kulutuksella. Meikäläisen semitarkkaan silmään tuo kyseinen auto ei ollut kuitenkaan just se oikea vaikka ihan hieno olikin ja vielä oikealla cosmosschwarz värillä.

    http://www.nettiauto.com/bmw/525/6592232

    525d
    Touring
    7/2000
    210tkm

    Leave a comment:


  • jari kihlman
    replied
    Otat 12-16 tonnia rahaa au-tomaatista, soitat Juhikselle, Juhis hakee sinulle auton ja rekisteröintikatsastat sen Suomeen, maksat verot pois ja baaa baaa baaa! Helppoa kuin heinän teko.

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Ei se Jari tolla rahalla + hedelmällä sieltä mihkää liiku.. Eräs toinen yksilö tässä näytöllä pyörinyt kans aika tiheään tahtiin, juuri tuolla Tenojonon mainitsemalla 3-litraisella bensalla. Mitä tommosella kulutukset ollu perusajossa? T.piipertäjä
    10-11 sekalaisella ajolla. Matka ajos pääsee kyllä alle kympin.
    Nämä siis todellisia lukemia, ei kerroin muunneltua ajotietokone näkymiä.

    Ja en tiedä mitä taloudellisuus ajo tarkoittaa vaan nautin kutosesta.

    Leave a comment:


  • Paha Arkkitehti
    replied
    Originally posted by jari kihlman View Post
    Toisekseen, ko. auton oikea hinta on 11000 euroa. Haet sen sillä ja annat Victorille vaikka banaanin tuliaisena.
    Ei se Jari tolla rahalla + hedelmällä sieltä mihkää liiku.. Eräs toinen yksilö tässä näytöllä pyörinyt kans aika tiheään tahtiin, juuri tuolla Tenojonon mainitsemalla 3-litraisella bensalla. Mitä tommosella kulutukset ollu perusajossa? T.piipertäjä

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pistäppä linkkiä vaikka muutamaan?
    Harvemmin nuo tsättiautoon eksyy jos niitä linkkejä kaipailit. Enemmän varmasti bongaa tällä foorumilla. Voit toki ostaa sigun linkistä

    Leave a comment:


  • jari kihlman
    replied
    Hyviä huomioita porukalla. Itsellä harmittaa edelleen että menin myymään oman 530d m-sportin syksyllä mutta tilanne nyt vain oli sellainen. Kyllä leikkiä laskemattakin olen sitä mieltä että vastaavaan laaduntunteeseen halutessaan saa nykyautoista pulittaa aika lailla paljon rahaa, jotta näiden vanhojen e39:sien laadun tasolle pääsee.

    Jos omaa 18 vuotiasta e39 528i:tä vertaa perheen kakkosautoon, 2012 c-mersuun, niin ei ainakaan sille häviä ajomukavuudessa vaikka mersukin on todella mukava ajaa. Tuon mesen tilalle tulee nyt uusi c-sarjalainen vaimolle ja jos minusta olisi ollut kiinni niin sillä rahalla olisi ollut mukavampi ostaa vaikka 4 huippukuntoista e39:iä talliin lojumaan Tokihan uusissa autoissa on noi takuut ja se on se juttu vaimollekin kun hän ajaa kuitenkin aika paljon työmatkaa, samoin itse.

    Farkku e39 itselle olisi se paras vaihtoehto kun harrastevehkeet sopisivat paremmin kyytiin.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tenojono View Post
    Suomesta saa 10-15k€ todella hyviä yksilöitä.
    Pistäppä linkkiä vaikka muutamaan?

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
    Hyvää keskustelua. Just tota mitä Hemi kirjoitti oon pohtinu aika paljon. Mua kiinnostais kyllä nämä "hyvät pirssit" joita saa jo reilusti alta kympin nykyisin. Jos joku tuo edes tuolla 11k hinnalla vähintään yhtä hyvän yksilön about samoilla metreillä mikä tuolla Hollannissa on niin ostan pois.:think
    Hyvää E39 en kyllä möisi alle kympin.
    Jos pikaisesti lasken niin tuo hollannin yksilö tulee maksamaan 17k€ että se on sinulla tallissa. Suomesta saa 10-15k€ todella hyviä yksilöitä.

    Itsellä kysymys on että jos möisi niin mistä yhtä hyvä tilalle? Eli ei kannata ellen saisi täysin tarkoituksiani vastaavaa tilalle.

    Täysin karvalakkia en ottaisi vaikka kilometrit olisi kuinka matalat. Melkein väittäisin että samoja huoltoja joutuu tekemään vaikka on yli 100tkm ajettu. Täysin hintansa väärti on tuo tuplalasit. Toinen kiva on laajennettu nahkapaketti. Moottorina luotettavimmat 525i 530i.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Eniten itseäni E60:ssä häiritsee kovempi rengasmelu vs.E39.Oma ex. E39 540 oli vielä leveämmillä/matalammilla renkailla,kuin nykyinen E60.Tosin olihan se vanhus tuplalaseillakin,mutta kyllä kulki sukkasillaan vs. nykyiseen kulkineeseen.Tosin tässä E60:ssä nelikolla on tämä tehtaan pintakova alusta,joka varmaan osaltaa lisää tuota rengasääntä kabiinissa.

    Jos olisin itse ostamassa mitä tahansa vanhempaa autoa,niin ennemmin maksaisin (vanhastakin) autosta "ylihintaa",jos se olisi se oikeati vähäajettu "helmi".Jos vaihtoehtona olisi vastaava +400tkm ajettu puoli-ilmainen miina.Sama pätee E39:n kohdallakin,jos autoa on oikeasti tarkoitus ajaa hamaan tappiin,niin voihan siihen sijoittaa,kun liikutaan kuitenkin E39 hintahaitarissa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎