Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Makkurainen
    replied
    Originally posted by zeneg View Post
    Eikös kannattaisi jo tuolla reilun 4k€ budjetilla laajentaa hakua myös 2.5d ja 3.0d malleihin? Kyllä se 140heppanen karkaa hanskasta lähes samalla tavalla kuin 190heppanen.
    Joo kyllä tässä avoimin mielin ollaan bemua kattomassa ja budjettikaan ei ihan tohon 4000 oo rajoitettu. Mites noi automaatti lootat näissä bemuissa on,onko luotettavia,jotenkin manuaali tuntuis olevan se meikäläisen laatikko. Kaverilla kyllä on tollanen kutoskoneinen bemu automaatilla ja täytyy sanoa et onhan se hieno kone ja automaatti siinä ni hienolta yhdistelmältä vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • Tomson
    replied
    Originally posted by |parsakaali| View Post
    Ehdottomasti kutosella oleva eli 25d tai 30d. Käyntiääni on miellyttävä (vertaa neloseen) ja järkevästi käytettynä hyvin vähävikainen auto. Ei kuluta paljoa ja lämpö riittää kovillakin pakkasilla. Sivulasit tahtoo huurtua. Kori ei ole paha ruostumaan, paiti luukkujen reunat tahtoo kuplia. Automaatti on vähän heikko näissä tai ehkä enemmänkin herkkä väärälle käytölle. Näissäkään tosin halpaa ja hyvää ei ole.
    +1. Omasta puolen vuoden kokemuksesta voin sen verran sanoa (525d facelifti siis), että loppujenlopuksi ihan positiivisesti yllättänyt olen ollut tähän mennessä. Ostaessa olisi tosin voinut paremminkin katsoa vikoja ym, joita tuli sitten korjailtua jälkikäteen jonkinverran. Tällä hetkellä ei oikeastaan muuta ongelmaa ole kuin, että painelaakeri on alkanut antamaan äänimerkkejä +300000tkm jälkeen :think

    Plussaa:
    -ajettavuus ehdottomasti!
    -tekniikka ylipäätänsä
    -kuluttaa yllättävänkin vähän
    -hiljainen

    Miinusta:
    -talvella käynnistys kovilla pakkasilla
    -lasien helposti huurtuminen vaikka kuinka yrittää säätää tuuletuksia
    Last edited by Tomson; 07-03-2016, 21:25.

    Leave a comment:


  • |parsakaali|
    replied
    Ehdottomasti kutosella oleva eli 25d tai 30d. Käyntiääni on miellyttävä (vertaa neloseen) ja järkevästi käytettynä hyvin vähävikainen auto. Ei kuluta paljoa ja lämpö riittää kovillakin pakkasilla. Sivulasit tahtoo huurtua. Kori ei ole paha ruostumaan, paiti luukkujen reunat tahtoo kuplia. Automaatti on vähän heikko näissä tai ehkä enemmänkin herkkä väärälle käytölle. Näissäkään tosin halpaa ja hyvää ei ole.

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by zeneg View Post
    Eikös kannattaisi jo tuolla reilun 4k€ budjetilla laajentaa hakua myös 2.5d ja 3.0d malleihin? Kyllä se 140heppanen karkaa hanskasta lähes samalla tavalla kuin 190heppanen.
    +1

    Mielestäni järkevämpi vaihtoehto jälleenmyyntiäkin ajatellen eikä käyttökulut sen kummoisemmat liene.
    Ja hyvällä tuurilla reippaasti enemmän varustellun vielä kohtuullisilla metreillä olevan facelift 3.0d:n saa noin 3keur setelinipulla.

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Originally posted by Makkurainen View Post
    Id nro korjattu.....ensimmäinen poistettu ostoslistasta...kaksikilpinen ja konepellissä jotain häikkää korjauksen jäljiltä.
    Eikös kannattaisi jo tuolla reilun 4k€ budjetilla laajentaa hakua myös 2.5d ja 3.0d malleihin? Kyllä se 140heppanen karkaa hanskasta lähes samalla tavalla kuin 190heppanen.

    Leave a comment:


  • Makkurainen
    replied
    Originally posted by Juu50 View Post
    Jälkimmäinen id tarjoaa pajeroa. Mutta tuossahan nyt tuli jo tärkeimmät tarkastuskohteet ilmi. Kori kannattaa myös tarkastaa yleisistä ruostumiskohdista, eli ovien alareunat, paksinluukku (varsinkin rek.valojen ympärys),luukun alla kulkeva lista(n. rek.valojen kohdalta tykkää rupeutua), tankinluukun alta ja konepellin etureuna, tämä tuntuu herkemmin kukkivan kuskin puolelta.
    Id nro korjattu.....ensimmäinen poistettu ostoslistasta...kaksikilpinen ja konepellissä jotain häikkää korjauksen jäljiltä.

    Leave a comment:


  • Juu50
    replied
    Jälkimmäinen id tarjoaa pajeroa. Mutta tuossahan nyt tuli jo tärkeimmät tarkastuskohteet ilmi. Kori kannattaa myös tarkastaa yleisistä ruostumiskohdista, eli ovien alareunat, paksinluukku (varsinkin rek.valojen ympärys),luukun alla kulkeva lista(n. rek.valojen kohdalta tykkää rupeutua), tankinluukun alta ja konepellin etureuna, tämä tuntuu herkemmin kukkivan kuskin puolelta.

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Originally posted by Makkurainen View Post
    Morjens palstalaisille. Piti oikeen rekisteröityä kun vaimo alkanu bemaria vonkumaan. Eli nettiautosta tollaset 520d olis haarukassa(id:7786221 ja id7859774). Mitä pitäis autosta tutkiskella jos kyseisiä kulkineita kävis kattomassa vai onko joku näitä jo käynyt tutkimassa. Kone ilmeisesti aika tehoton painoon nähden mutta eipä vaimo ojien välissä pysyny tehokkaammalla nelivetoisellakaan. Kilsat ois vielä ilmeisesti kohtuulliset???.
    En kyllä tiedä, miten helposti nämä 20deeläiset vaihtaa omistajaa jälleenmyyntiä ajatellen? Perusjuttujahan noissa lähinnä on. Kunhan käy tasaisesti, vetää normaalisti ilman savupilveä ja alusta ei kolise niin pärjää jo pitkälle. Merkkivalot mittaristosta kannattaa tarkastaa yms yms.

    Leave a comment:


  • Makkurainen
    replied
    Morjens palstalaisille. Piti oikeen rekisteröityä kun vaimo alkanu bemaria vonkumaan. Eli nettiautosta tollaset 520d olis haarukassa(id:7786221 ja id7859744). Mitä pitäis autosta tutkiskella jos kyseisiä kulkineita kävis kattomassa vai onko joku näitä jo käynyt tutkimassa. Kone ilmeisesti aika tehoton painoon nähden mutta eipä vaimo ojien välissä pysyny tehokkaammalla nelivetoisellakaan. Kilsat ois vielä ilmeisesti kohtuulliset???.
    Last edited by Makkurainen; 07-03-2016, 11:08.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Kaikki näkemäni yksilöt ovat alkaneet jo hieman syöpymään tunkkauskumien aukoista ja useimmissa vähintään kuskin oven alasauma kuplinut.

    Toki jos vertaa moniin muihin 90 luvun vehkeisiin niin aika kiinteitähän nämä vielä ovat :think


    Tuohon omaani oli joku hemmetin määly mennyt teettämään tectyl massauksen ja uteliaisuuttani rapsuttelin massoja sieltä täältä pois ja kuten arvata saattaa niin yllärihän sielä oli monessa paikkaa. Ei suoranaista mätää vielä missään mutta ruskeaa kyllä. Täytynee raaputella kaikki helposti irti lähtevät palaset pois ja antaa pieni öljykylpy
    Last edited by Gedd; 05-05-2015, 15:11.

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Jep ja jep. No nämä on onneksi melko kosmeettisia ongelmia verrattuna moneen oikeasti mätänevään merkkiin, mutta silti noita ratkaisuja täytyy hämmästellä. Kohtuullisen vähän nämä kokonaisuutena näyttäisi ruostuvan, kun katselee noita kohta 19 vuotta vanhan auton peltejä. Toisesta E39:stä ei voi johtopäätöksiä vetää, kun ei ole suolassa uinut.
    Harvinaisen hyväpeltisiä nää 39:t on ikäänsä nähden, tankin luukkuun voi laittaa öljyä lillumaan, ei näyttelyautoon mutta käyttöautossa ei haittaa.

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    http://m.nettiauto.com/bmw/520/70855...=28&vifNav=Y#2

    Kaveri harkitsee kyseisen auton ostoa. Oliko näissä laatikon kans jotain häikkää ollut? Zf tais olla kestävä miten tässä kumpi laatikko?
    No se on myyty mutta bensa automaatti on harvinaisen kestävä.

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Jos kyljestä puuttuu parin euron lista, herää kysymys missä muualla on säästetty?
    Tai sitten omistajaa on kiinnostanut enemmän ulkonäkö, sanoisin että suurin osa kuskeista on kuitenkin näitä jotka eivät tekniikasta edes ymmärrä.
    Myöskään auton fiksaajat eivät fixaa tekniikkaa, vaan haluavat että auto näyttää hyvälle. Eli ulkonäköön ei kannata liikaa luottaa. Monet senkin tietävät mutta auto ostetaan silti tunteella ja ulkonäöllä on siihen iso osuus.

    Leave a comment:


  • Jamppa1983
    replied


    Kaveri harkitsee kyseisen auton ostoa. Oliko näissä laatikon kans jotain häikkää ollut? Zf tais olla kestävä miten tässä kumpi laatikko?

    Leave a comment:


  • Markus84
    replied
    Kiitoksia uskon (ja epäuskon) valamisesta.

    Tänään koeajotreffit luvassa, autoa on kyllä huollettu todella hyvin ja säännöllisesti.
    Mutta onhan noita metrejäkin sitten rullattu sen edestä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎